Obsługa reklamacji i zwrotów w sklepie internetowym - prawo i psychologia

O szkoleniu

Szkolenie obsługa reklamacji i zwrotów w kompleksowy sposób przygotowuje do obsługi reklamacji i zwrotów w sklepie stacjonarnym jak i internetowym. Podczas szkolenia omawiane są zarówno aspekty prawne obsługi posprzedażowej jak i jej aspekty psychologiczne.

 

UWAGA: Program szkolenia obejmuje najnowsze zmiany przepisów wprowadzone ustawą z dnia 4 listopada 2022 roku.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicząc poznasz odpowiedzi na zagadnienia:

  • jakie są podstawy prawne reklamacji i zwrotów oraz na co zwrócić uwagę przy analizie ich zasadności
  • jakie są prawa i obowiązki sprzedawcy przy obsłudze reklamacji z tytułu gwarancji
  • jakie prawa i obowiązki ma sprzedawca przy rozpatrywaniu reklamacji z tytułu rękojmi
  • jak zgodnie z prawem obsługiwać zwroty
  • jak przeprowadzać rozmowy reklamacyjne
  • jak przeprowadzać procedury reklamacji i zwrotów
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest odpowiednie dla każdego kto w ramach swojej pracy zawodowej zajmuje się obsługą reklamacji i zwrotów.

Reklamacje są nieodłączną częścią firmy i ważne, abyś wiedział, jak prawidłowo je obsługiwać. Niezależnie od tego czy reklamacja jest składana. przez telefon, e-mail, w mediach społecznościowych, czy składana osobiście. Nasze szkolenie da Ci umiejętności potrzebne do jej odpowiedniego rozpatrzenia i skutecznego rozwiązania.

Adresaci:

  • Właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych
  • Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów
  • Kandydaci do działów obsługi reklamacji i zwrotów

Program szkolenia

Moduł 1 Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów

  1. Wyjaśnienie pojęć z zakresu prawa konsumenta
  2. Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
  3. Omówienie najistotniejszych zapisów regulaminu sklepu
  4. Omówienie uprawnień klienta wynikających z obowiązujących regulacji prawnych: o reklamacja o odstąpienie od umowy
  5. Rodzaje reklamacji
  6. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 2 Gwarancja

  1. Obowiązki informacyjne
  2. Omówienie regulacji prawnych
  3. Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu gwarancji
  4. Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
  5. Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji
  6. Zakres odpowiedzialności gwaranta
  7. Terminy obowiązujące przy gwarancji
  8. Zależności między gwarancją a rękojmią
  9. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 3 Rękojmia

  1. Obowiązki informacyjne związane z rękojmią
  2. Omówienie regulacji prawnych
  3. Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
  4. Wyjaśnienie pojęć ściśle związanych z rękojmią
  5. Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
  6. Uprawnienia, roszczenia i obowiązki klienta
  7. Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
  8. Terminy obowiązujące przy reklamacji z tytułu rękojmi
  9. Procedura reklamacyjna
  10. Koszty reklamacji z tytułu rękojmi
  11. Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
  12. Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
  13. Rękojmia przy sprzedaży za granicę
  14. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 4 Odstąpienie od umowy

  1. Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
  2. Omówienie regulacji prawnych
  3. Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
  4. Wymogi formalne odstąpienia od umowy
  5. Obowiązki konsumenta
  6. Obowiązki sprzedawcy
  7. Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
  8. Procedura odstąpienia od umowy
  9. Wyłączenia z odstąpienia od umowy
  10. Koszty odstąpienia od umowy
  11. Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
  12. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 5 Psychologia reklamacji

  1. Czego oczekują klienci gdy się skarżą?
  2. Reklamacja z perspektywy klienta
  3. Jak poradzić sobie z trudnym klientem?
  4. Kultura sprzyjająca reklamacjom.
  5. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 6 Obsługa reklamacji

  1. Przygotowanie właściwej procedury reklamacyjnej
  2. Sztuka konstruowania pism (odpowiedzi, oświadczenia, formularze)
  3. Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Czas trwania

09.00-18.00

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa
Puławska 12/3
woj. mazowieckie
Akademia COZiR jest polską firmą specjalizującą się w szkoleniach z zakresu praw konsumenta. Od 4 lat z powodzeniem organizujemy szkolenia na terenie całego kraju. Uczmy jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sklepie internetowym zgodnie z obowiązujący...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa Puławska 12/3
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!