Obsługa roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji dla zamawiających i wykonawców z uwzględnieniem rynku deweloperskiego

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na szkolenie online. Zachęcamy do zapoznania się z programem szkolenia.

Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.

Program szkolenia

Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych

  • Warte odnotowania zmiany w Kodeksie Cywilnym oraz dominujące i najnowsze trendy orzecznicze w ostatnich latach w zakresie rękojmi i gwarancji
  • Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B

Uprawnienia z rękojmi

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
  • Wada istotna i nieistotna na gruncie prawnym
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
  • Odstąpienie od umowy
  • Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
  • Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych

Udzielenie i realizacja gwarancji

  • Wymagana treść dokumentu gwarancji
  • Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
  • Jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od wykonawcy na podstawie gwarancji
  • Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umowy

Obsługa roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji

  • Rozwiązania organizacyjne w zakresie obsługi wpływających roszczeń
  • Metody minimalizowania ryzyka wystąpienia i ujawnienia wady
  • Ustawa a praktyka w obsłudze posprzedażowej (niska świadomość klienta, ustawa a faktyczna obsługa klienta)
  • Wydanie rzeczy sprzedanej (wydanie lokalu) – przesłanki i wymagania
  • Przygotowanie lokalu do wydania (zakres przekazywanej dokumentacji, techniczne przygotowanie lokalu)
  • Odbiór techniczny lokalu w obliczu opóźnień w realizacji umowy
  • Instrukcja użytkowania lokalu
  • Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym i technicznym
  • Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
  • Wada istotna i nieistotna na gruncie technicznym
  • Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – zabezpieczenie materiału poglądowego
  • Wykorzystanie kompetencji miękkich w obsłudze posprzedażowej (np. asertywność)
  • Obsługa problematycznego klienta (obsługa przedsądowych wezwań, ryzyko pozwu czy wykonawstwa zastępczego)

Techniczne podejście do najczęstszych wad budowlanych

  • Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
  • Normalne zużycie rzeczy
  • Nieprawidłowe użytkowanie przez Zamawiającego wykonanego obiektu
  • Odpowiedzialność za zmiany dokonane przez Nabywcę
  • Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
  • Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich powodujące powstawanie uszkodzeń

Protokół z wizyty terenowej

  • Dokumentowanie wad zgłoszonych przez klienta
  • Rozwiązania techniczne w ramach napraw i ich akceptacja przez klienta
  • Potwierdzanie prawidłowości wykonanych prac

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
  • Ulica i nr: Mysłowicka 15
  • Kod pocztowy: 01-612
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1132690108

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa, Polska
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!