O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy na szkolenie online. Zachęcamy do zapoznania się z programem szkolenia.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.
Program szkolenia
Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych
- Warte odnotowania zmiany w Kodeksie Cywilnym oraz dominujące i najnowsze trendy orzecznicze w ostatnich latach w zakresie rękojmi i gwarancji
- Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B
Uprawnienia z rękojmi
- Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
- Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
- Wada istotna i nieistotna na gruncie prawnym
- Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
- Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
- Odstąpienie od umowy
- Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
- Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych
Udzielenie i realizacja gwarancji
- Wymagana treść dokumentu gwarancji
- Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
- Jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od wykonawcy na podstawie gwarancji
- Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umowy
Obsługa roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji
- Rozwiązania organizacyjne w zakresie obsługi wpływających roszczeń
- Metody minimalizowania ryzyka wystąpienia i ujawnienia wady
- Ustawa a praktyka w obsłudze posprzedażowej (niska świadomość klienta, ustawa a faktyczna obsługa klienta)
- Wydanie rzeczy sprzedanej (wydanie lokalu) – przesłanki i wymagania
- Przygotowanie lokalu do wydania (zakres przekazywanej dokumentacji, techniczne przygotowanie lokalu)
- Odbiór techniczny lokalu w obliczu opóźnień w realizacji umowy
- Instrukcja użytkowania lokalu
- Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym i technicznym
- Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
- Wada istotna i nieistotna na gruncie technicznym
- Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – zabezpieczenie materiału poglądowego
- Wykorzystanie kompetencji miękkich w obsłudze posprzedażowej (np. asertywność)
- Obsługa problematycznego klienta (obsługa przedsądowych wezwań, ryzyko pozwu czy wykonawstwa zastępczego)
Techniczne podejście do najczęstszych wad budowlanych
- Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
- Normalne zużycie rzeczy
- Nieprawidłowe użytkowanie przez Zamawiającego wykonanego obiektu
- Odpowiedzialność za zmiany dokonane przez Nabywcę
- Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
- Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich powodujące powstawanie uszkodzeń
Protokół z wizyty terenowej
- Dokumentowanie wad zgłoszonych przez klienta
- Rozwiązania techniczne w ramach napraw i ich akceptacja przez klienta
- Potwierdzanie prawidłowości wykonanych prac
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
