O szkoleniu
Cele szkolenia:
- uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych,
- omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne,
- zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie obsługi systemu eDoręczenia.
Grupa docelowa: pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, wszyscy zainteresowani tematyką.
Program szkolenia
Część I - TEORIA
- Definicje ustawowe:
- Podmiot publiczny.
- Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Operator wyznaczony.
- Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Publiczna usługa hybrydowa.
- Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia.
- Adres do doręczeń elektronicznych.
- Czego nie obejmuje ustawa o doręczeniach. Baza adresów elektronicznych:
- Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
- Baza adresów elektronicznych – co to?
- Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy.
- Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych.
- Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch.
- Co z firmami i obywatelami?
- Zarządzanie skrzynką doręczeń.
- Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych.
- Na jaki okres następuje wpis do bazy?
- Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa:
- Jakie warunki należy spełnić?
- Wymogi techniczne i organizacyjne.
- Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Usługi on-line.
- Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety.
- Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
- Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
- Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych.
Część II – Zajęcia praktyczne - Obsługa systemu eDoręczenia.
- Obsługa skrzynki e-Doręczeń:
- Interfejs programu.
- Obsługa skrzynki do e-Doręczeń.
- Zarządzanie skrzynkami do e-Doręczeń.
- Odbieranie wiadomości.
- Odpowiedź na wiadomość.
- Sortowanie wiadomości.
- Przeszukiwanie skrzynki.
- Wysyłanie wiadomości.
- Dodawanie załączników.
- Podgląd wiadomości.
- Budowa adresu do e-Doręczeń.
- Wyszukiwanie adresata wiadomości.
- Zapisywanie kopii roboczej.
- Kopie robocze.
- Usuwanie wiadomości.
- Administrowanie systemem – Moduł Uprawnień:
- Użytkownicy.
- Dodawanie użytkownika.
- Zarządzanie użytkownikiem.
- Usuwanie użytkownika.
- Role w systemie.
- Dodawanie ról.
- Usuwanie ról.
- Modyfikacja ról.
- Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról.
- Zasoby – zarządzanie zasobami.
- Systemy – dodawanie systemu.
- Systemy – usuwanie i modyfikacja systemu.
- Administrowanie systemem – Ustawienia:
- Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?
- Dodawanie adresu powiadomień.
- Zmiana adresu powiadomień.
Czas trwania
Prelegenci
Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
