Ocena dostawców – skuteczne metody wyboru i kwalifikacji dostawców

O szkoleniu

Jak wyeliminować ryzyko wyboru niewłaściwego dostawcy? Tylko skuteczne narzędzia dla działów zakupów, zaopatrzenia, inwestycji, produkcji oraz jakości.
Dlaczego warto wziąć udział?

PRZY WYBORZE DOSTAWCY NIE MA MIEJSCA NA KOMPROMISY!

Wybór właściwego dostawcy jest kluczową decyzją w firmie, od której zależy terminowość realizacji zamówień i jakość końcowych wyrobów, czyli przyszłość Twojej firmy!

Twoi dotychczasowi dostawcy zawiedli Cię?
Stoisz przed koniecznością znalezienia nowych, solidnych partnerów?

Nie trać czasu!

Sprawdź, co zawiodło?
Czy wszystkie procedury oceny dostawców w Twojej firmie są skuteczne?
Przejrzyj swoją listę dostawców i zostaw tylko najlepszych!

Wyeliminuj ryzyko wyboru niewłaściwego dostawcy!
Dowiedz się jak wybrać najlepszych dostawców, by zapewnić sprawne funkcjonowanie i sukces firmy!
Zbuduj z nami instrukcję oceny dostawców oraz stwórz narzędzia oceny – arkusz oceny dostawcy dla Twojej firmy!

Zrób wszystko, aby Twój wybór dostawcy dokonany dziś, nie przysporzył Ci problemów w przyszłości!

Uczestnicy  podczas szkolenia w Excelu liczą OTIF dla dostawców. Otrzymują gotowe narzędzie kalkulacji OTIF do natychmiastowego wdrożenia w praktyce.
Uczestnicy dokonują ocen ofert PEO z wykorzystaniem MS Excel. Uczestnicy otrzymują gotowe narzędzie do natychmiastowego wdrożenia ocen ofert w firmie.

UCZESTNICY SZKOLENIA OCENA DOSTAWCÓW OTRZYMUJĄ:

1. WZORY ARKUSZY OCENY DOSTAWCY

• W tym arkusz oceny dostawcy – uproszczony
• Ankietę samooceny dostawcy (arkusz wstępnej oceny dostawcy)
• Protokół audytu
• Kartę planowania harmonogramu audytu
• Arkusz oceny dostawcy rozszerzony

2. WZORCOWE KRYTERIA OCENY DOSTAWCY

• Materiałów
• Opakowań
• Usług
• Usług transportowych
• Inwestycji
• Części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych

3. KARTĘ OCENY RYZYKA

4. PARAMETRYCZNĄ OCENĘ OFERTY DOSTAWCY

Kto powinien wziąć udział?

specjalistów i menedżerów działów zakupów, zaopatrzenia, inwestycji, produkcji oraz jakości.

Program szkolenia

Metody oceny oferty dostawcy

  • Zasady konstrukcji oceny oferty dostawcy
  • Arkusz standardowej odpowiedzi ofertowej
  • Parametryzacja: oceny ofert
    – Ocena formalna (doświadczenie branżowe, możliwości produkcyjne, posiadane certyfikaty, referencje, licencje, uprawnienia, certyfikaty)
    – Ocena merytoryczna, (jakość, funkcjonalność, estetyka, termin dostawy)
    – Ocena warunków handlowych i logistycznych (cena, rabaty ilościowe, rabaty za obrót, rabaty za płatności, koszty nabycia, termin płatności, sposób dostawy, skład konsygnacyjny)
  • Inne parametry oceny: lokalizacja, czas realizacji zamówienia, czas realizacji dostawy, reakcja na pilną dostawę, reakcja na zmianę wielkości dostawy  
  • Ocena przy pomocy PEO – (Parametric Evaluation of Offers)

Ćwiczenie: ocena oferty przy pomocy PEO z wykorzystaniem MS Excel. Uczestnicy otrzymują gotowe narzędzie do natychmiastowego wdrożenia ocen ofert w firmie.

Przygotowanie ram organizacyjnych oceny dostawców

  • Odpowiedzialność za ocenę dostawców
  • Podręcznik dostawcy
  • Instrukcja pakowania
  • Wzorniki (wzorce wizualnej kontroli)
  • Umowa z dostawcą a ocena dostawcy

Wybór dostawców podlegających ocenie – wybór dostawców o podwyższonym ryzyku

  • Kategoryzacja dostawców według głównych grup zakupowych (kategoryzacja funkcjonalna)
  • Kategoryzacja dostawców według wartości zakupów, metodą ABC
  • Podział dostawców wg ryzyka zaopatrzeniowego i wartości zakupów metodą Kraljicka

Częstotliwość oceny dostawców

  • Ocena dostawców wiodących (bezpośrednio produkcyjnych)
  • Ocena dostawców uzupełniających (pośrednio produkcyjnych)
  • Ocena dostawców incydentalnych

Konstrukcja arkusza oceny dostawcy

  • Metryczka dostawcy
  • Ocena dostawcy
  • Punktacja kwalifikacji dostawców

Kryteria oceny dostawców – OTIF. Uczestnicy w excelu liczą OTIF dla dostawców. Otrzymują gotowe narzędzie kalkulacji OTIF do natychmiastowego wdrożenia w praktyce.

  • Ocena jakości dostaw
  • Ocena ilości
  • Ocena terminowości
  • Ocena komunikacji
  • Ocena wsparcia technicznego
  • Zasadność ceny jako kryterium oceny dostawcy
  • Oceny przy pomocy OTIF

Mechanizm rejestracji niezgodności w dostawach na potrzeby OTIF

Konstrukcja wag

Narzędzia oceny dostawców

  • Arkusz oceny dostawców – prosty
  • Arkusz Wstępnej oceny dostawców
  • Arkusz Audytu
  • Arkusz zasadniczej oceny
  • Arkusz oceny dostawy dostarczającego produkty w wielu kategoriach zakupowych

Ćwiczenie: ocena dostawcy

Kryteria oceny i kwalifikacji dostawców

  • Ocena dostawców surowców
  • Ocena dostawców opakowań
  • Ocena dostawców usług
  • Ocena przedsiębiorstw transportowych
  • Ocena dostawców obsługujących inwestycje
  • Ocena dostawców części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
  • Rejestr reklamacji

Audyt dostawcy

  • Wpływ audytu na ocenę dostawcy
  • Audyt a kontrola
  • Cel audytu dostawcy
  • Organizacja audytu
  • Agenda audytu
  • Plan audytu
  • Listy kontrolne
  • Protokół audytu

Kwalifikacja dostawców

  • Lista kwalifikowanych dostawców
  • Lista dostawców zdyskwalifikowanych
  • Lista dostawców pod specjalnym nadzorem

Czas trwania

8:30 - 15:00

Prelegenci

Ekspert zarządzania dostawcami, metod wyboru i oceny dostawców

Ekspert i doradca największych firm w Polsce w obszarze zaopatrzenia i logistyki. Autor polityk zakupowych i procedur zakupowych przygotowanych dla wielu firm produkcyjnych, handlowych i usługowych. Doktor zarządzania w Katedrze Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki. Kierownik studiów Zarządzanie Projektem Europejskim. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 90 artykułów, 5 książek współautor poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie realizowane na platformie ZOOM (https://zoom.us/)

Rejestracja

Szkolenie online
550
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Organizatorem szkolenia online jest Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87,
    Regon 277586519.
  2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie uzupełnionej, podpisanej oraz opieczętowanej karty zgłoszenia uczestnictwa. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSiI Effect.
  3. Po otrzymaniu przez OSiI „EFFECT” karty zgłoszenia na szkolenie online, Zamawiający na dzień przed szkoleniem otrzyma link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi i instrukcją techniczną.
  4. Zabrania się kopiowania i udostępniania linku umożliwiającego uczestnictwo w szkoleniu online osobom niezgłoszonym przez Zamawiającego.
  5. Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” oświadcza, że cała treść szkolenia dostępna po zalogowaniu do platformy jest przedmiotem praw autorskich. Zakazuje się nagrywania, kopiowania, powielania, dalszego przekazywania treści, oraz danych do logowania bez zgody właściciela praw autorskich.
  6. Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” nie ponosi odpowiedzialności, za wszelkie problemy techniczne leżące po stronie Uczestnika, które uniemożliwią mu całkowicie lub częściowo uczestnictwo w szkoleniu (brak kamery, głośników, mikrofonu oraz brak dostępu do Internetu),

a także za zakłócenia, w tym przerwy  w funkcjonowaniu platformy ZOOM/TEAMS, na której obywa się spotkanie spowodowane siłą wyższą,niedozwolonym działaniem osób trzecich lub 
niekompatybilnością platformy ZOOM/TEAMS z infrastrukturą informatyczną Zamawiającego.

  1. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Administrator Danych Osobowych - Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” informuje, że:
  • Administratorem danych osobowych w Ośrodku Szkoleń i Informacji EFFECT z siedzibą 
w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, 44-100 Gliwice jest Dyrektor Ośrodka Joanna Jarosz-Opolka
  • Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który reprezentuje Administratora w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych osób fizycznych. Kontakt z IOD możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: effect@effect.edu.pl
  • Przetwarzanie danych osobowych Uczestnika realizowane jest na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu niezbędnego wykonania umowy i realizacji obowiązków nałożonych na organizatora kształcenia określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
  • Celem przetwarzania danych jest przetwarzanie danych osobowych Uczestników szkoleń dla prawidłowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia dokumentacji szkoleniowej oraz administracyjnej
  • Uczestnikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
  • Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych ze względu na konieczność przetwarzania danych przez Administratora w celu niezbędnego wykonania umowy.
  • Podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa i jest niezbędne do przeprowadzenia procesu organizacji oraz realizacji szkoleń.
  • Dane osobowe Uczestnika nie będą udostępniane osobom fizycznym lub podmiotom, które nie są do tego uprawnione. Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie przepisów prawa regulujących ich działalność.
  • Dane osobowe Uczestnika nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  • Dane osobowe Uczestnikaprzechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów, a po tym czasie przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
  • Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
  • Kod pocztowy: 44-100
  • Miejscowość: Gliwice
  • Numer NIP: 6311399987

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!