O szkoleniu
Ze względu na skomplikowaną materię omawianą w czasie szkolenia integralną częścią szkolenia są konsultacje indywidualne (przewidziane w ostatniej godzinie szkolenia). Służą one szczegółowemu wyjaśnieniu zasad konkretnej oceny jakości.
Na szkolenie zapraszamy wszystko osoby, któe zajmują się akredytacją uczelni wyższych.
Program szkolenia
Wśród tematów omawianych na szkoleniu zostaną omówione następujące zagadnienia:
- Prawo do prowadzenia kształcenia w zależności od typu uczelni:
- Uczelnie akademickie/badawcze – profile ogólnoakademickie
- Uczelnie zawodowe – profile praktyczne oraz kształcenie specjalistycze
- Posiadana kategoria naukowa a uprawnienia do prowadzenia studiów.
- Kryteria oceny programowej:
- W świetle przepisów prawa powszechnego
- W świetle przepisów szczegółowych Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- Ocena kompleksowa:
- Istota oceny
- Rola oceny wyróżniającej
- Ewaluacja jakości działalności naukowej.
- Dyscypliny naukowe a ewaluacja działalności naukowej w uczelni akademickiej:
- Osoby prowadzące działalność naukową
- Wpływ osób niepublikujących na wynik ewaluacji
- Raportowanie osób prowadzących działalność naukową
- Rola doktorantów w ewaluacji naukowej.
- Rezultaty działalności naukowej:
- Monografie naukowe:
- Definicja
- znaczenie miejsca opublikowania
- Artykuły naukowe:
- wykaz czasopism; tzw. „nowa lista czasopism”
- punktowanie publikacji wieloautorskich
- znaczenie własnych wydawnictw ciągłych
- Monografie naukowe:
- Recenzowane materiały konferencyjne:
- Podstawy oceny typu peer review wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki
- strategia wyboru kluczowych osiągnieć.
Czas trwania
Prelegenci

Justyna Bugaj
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Politechniki Częstochowskiej. Od lutego 2018 roku Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia UJ. Autorka licznych artykułów z zakresu strategicznego zarządzania uczelnią oraz procesów personalnych na uczelniach, a także wielu raportów i ekspertyz pisanych na zlecenie polskich i zagranicznych organizacji, w tym szkół wyższych, MNiSW i instytucji europejskich. Jest aktywną uczestniczką wielu krajowych i międzynarodowych projektów oraz konferencji. W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wpływów między strategią, zarządzaniem, jakością i relacjami z pracownikami, w ostatnim czasie w szczególnym stopniu zajmuje się badaniem rozwoju nauczycieli akademickich. W 2016 roku opublikowała monografię pt. Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
