O szkoleniu
Tematyka zajęć koncentruje się na zasadach ochrony danych osobowych wynikających z przepisów krajowych i RODO. Szkolenie wskazuje czym są dane osobowe i jak winna wyglądać ich ochrona w firmie w nowym ujęciu prawnym. Dostarcza również praktycznych wskazówek oraz narzędzi zarządczych służących poprawie bezpieczeństwa danych, ich organizacji i przetwarzania, jak również dobrych (zgodnych z polskim prawem i RODO) praktyk zbierania i przetwarzania danych w różnych działalnościach przedsiębiorstwa.
Warsztatowy charakter zajęć pozwala uczestnikom swobodnie konsultować i wyjaśniać własne przypadki, a tym samym uchronić firmę uczestnika przed ryzykiem nieprawidłowości w tym zakresie.
Warsztatowy charakter zajęć pozwala uczestnikom swobodnie konsultować i wyjaśniać własne przypadki, a tym samym uchronić firmę uczestnika przed ryzykiem nieprawidłowości w tym zakresie.
Dlaczego warto wziąć udział?
Korzyści dla uczestników
- trening umiejętności prawidłowego, zgodnego z prawem, przetwarzania danych osobowych po znowelizowaniu przepisów,
- poznanie praw i obowiązkami osób odpowiedzialnych za przetwarzanie danych oraz praw osób, których dane dotyczą,
- wypracowanie standardów ochrony zbiorów danych przetwarzanych w firmie,
- wiedza o skutecznych metodach poprawy bezpieczeństwa i poufności przy obrocie danymi osobowymi,
- poznanie zaleceń i wskazówek w zakresie legalnego przetwarzania danych poza granice Polski,
- nabycie umiejętności opracowywania, opiniowania i prowadzenia dokumentacji,
- dostęp do wieloletniej, praktycznej wiedzy oraz sprawdzonych rozwiązań.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie kierowane jest głównie do menedżerów operacyjnych, marketingu, logistyki, IT i HR, jak również do szefów firm oraz nadzorujących pracę osób przetwarzających dane szczególnych kategorii, w tym w szczególności pracowników działów kadr, rachuby płac, sprzedaży/obsługi klienta.
Program szkolenia
- Regulacje krajowe, europejskie i międzynarodowe ochrony danych:
- system przepisów o ochronie danych osobowych po rozpoczęciu obowiązywania ogólnego rozporządzenia RODO,
- przedmiotowy i terytorialny zakres stosowania RODO, wyłączenia stosowania RODO,
- ograniczenia i wyłączenia z obowiązków RODO,
- konsekwencje nowych rozwiązań ochronnych,
- dostosowanie działalności polskiego przedsiębiorcy do zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych.
- Filary RODO na praktycznych przykładach:
- prywatność – prawo do niej i legalność gromadzenia informacji przez podmioty,
- prawa jednostki – wynikające z RODO i obowiązki przedsiębiorcy w innych przepisach,
- bezpieczeństwo danych – niezbędne działania i fakultatywne środki ochronne.
- Wymagania wprowadzone przez RODO na przykładach różnych typów działalności:
- ogólnikowość,
- bezpośredniość,
- surowość,
- domniemanie winy,
- siła dowodu.
- Najważniejsze narzędzia i nowe pojęcia RODO. Rodoindeks dla przedsiębiorców:
- dane osobowe (zwykłe i szczególnych kategorii), zbiór danych,
- czynności przetwarzania danych – przykłady,
- rejestr czynności przetwarzania danych,
- administrator danych osobowych (ADO) – jego prawa i obowiązki,
- inspektor danych osobowych (IDO) – status w organizacji i zadania mu powierzone,
- prawo do prywatności i ochrony danych osobowych – zakres stosowania, wyłączenia,
- anonimizacja, pseudonimizacja,
- eksport danych,
- naruszenie ochrony danych osobowych,
- organ nadzoru (Urząd Ochrony Danych Osobowych) – nowa rola i jego kompetencje.
- Zasady przetwarzania i zabezpieczenie danych osobowych gromadzonych i dystrybuowanych w wersji papierowej oraz elektronicznej:
- przetwarzanie zgodnie z prawem – zabezpieczenie legalności, rzetelności i przejrzystości przetwarzania:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
- pozyskiwanie zgód,
- ważność „starych” zgód,
- zawarcie i wykonywanie umowy,
- przetwarzanie danych osoby trzeciej,
- obowiązek prawny,
- uzasadniony interes administratora danych lub strony trzeciej.
- zbieranie, przechowywanie i zabezpieczenie danych – zgodnie z zasadą minimalizacji danych, ograniczenia czasowego i bezpieczeństwa danych,
- zasady powierzania oraz udostępniania danych osobowych.
- przetwarzanie zgodnie z prawem – zabezpieczenie legalności, rzetelności i przejrzystości przetwarzania:
- Obsługa praw jednostki:
- prawo do informacji i obowiązek informacyjny,
- prawo dostępu, do sprostowania i przenoszenia danych oraz prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do sprzeciwu,
- prawo do zapomnienia,
- prawa związane z profilowaniem,
- czas reakcji i czas obsługi praw jednostki,
- nieuzasadnione lub nadmierne żądania.
- Przetwarzanie danych w zatrudnieniu – dane osobowe pracowników i współpracowników:
- wymogi prawa o ochronie danych osobowych a rekrutacja pracowników,
- zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie danych kadrowych,
- przetwarzanie na podstawie przepisów prawa,
- prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
- obowiązek informacyjny i udostępnianie danych kadrowych.
- Powierzanie i udostępnianie danych – w modelu organizacyjnym oraz projektowo:
- kiedy dane są powierzone a kiedy udostępnione,
- co sprawdzić przed przekazaniem danych,
- obowiązki formalne – wymagania w zapisach umownych, zmiany klauzul informacyjnych, aktualizacje zgód,
- prawa przedsiębiorcy w stosunku do podmiotów, którym dane przekazuje,
- obowiązki wynikające z przekazywania danych.
- Wymagania dotyczące dokumentacji ochrony danych osobowych oraz wzory:
- rejestrowanie czynności przetwarzania danych (RCPD),
- klauzule zgody,
- klauzule informacyjne,
- umowa powierzenia przetwarzania danych (z procesorem),
- upoważnienie do przetwarzania danych,
- rejestr naruszeń ochrony danych,
- polityka bezpieczeństwa danych.
- Odpowiedzialność za naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych:
- postępowanie kontrolne i sankcje administracyjne za naruszenie przepisów RODO,
- sankcje karne,
- odpowiedzialność cywilnoprawna,
- odpowiedzialność podmiotu przetwarzającego.
- Zabezpieczenie organizacyjno-techniczne aspektu bezpieczeństwa danych osobowych:
- stosowanie narzędzi komunikacyjnych zgodnie z RODO:
- e-mail (firmowy, poczta prywatna), komunikatory,
- serwisy intranetowe, strony internetowe,
- serwisy społecznościowe (fanpage), grupy dyskusyjne,
- przestrzeń dyskowa w chmurze firmy trzeciej,
- oprogramowanie w modelu usługi.
- kontrola dostępu, automatyczne rozpoznawanie pojazdów,
- monitoring wizyjny, audio, biometryczny, położenia (GPS),
- szkolenia wewnętrzne, instrukcje, zasady dostępu do danych,
- audytowanie zgodności procesów z zasadami ochrony danych,
- projektowanie działań i usług zgodne z RODO.
- stosowanie narzędzi komunikacyjnych zgodnie z RODO:
- Podsumowanie. Sesja pytań i odpowiedzi.
Czas trwania
10:00 - 17:00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Mercure Airport Okęcie***
02-210 Warszawa
Aleja Krakowska 266
woj. mazowieckie
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 840 zł.
740
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Eventis.pl
04-395 Warszawa
ul. Siennicka 22/22
Organizator
Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach