Szkolenie

Ochrona marki przedsiębiorstwa

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?
-

Program szkolenia

I. ZAGADNIENIA WSTĘPNE
a. Założenia szkolenia
b. Źródła prawa
c. Podstawowe definicje legalne (przedsiębiorca, działalność gospodarcza, konsument, nazwa przedsiębiorstwa, firma, znak towarowy, domena internetowa, know-how, itp.)
d. Pojęcie marki przedsiębiorstwa
e. Umowny podział prawnych reżimów chroniących markę przedsiębiorstwa

II. NAZWA (FIRMA) PRZEDSIĘBIORCY A MARKA PRZEDSIĘBIORSTWA
a. Podstawa prawna ochrony nazwy przedsiębiorcy (prawo firmowe)
b. Powstanie przedsiębiorcy a budowanie marki
c. Zasady ochrony i roszczenia uprawnionego

III. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA – ZADAGNIENIA PODSTAWOWE
a. Podstawa prawna ochrony – podstawowe definicje legalne
b. Ochrona na gruncie prawa autorskiego
c. Ochrona na gruncie prawa własności przemysłowej
d. Ochrona prawa do domeny internetowej
e. Ochrona know-how

IV. ZNAK TOWAROWY A MARKA PRZEDSIĘBIORSTWA
a. Podstawa prawna ochrony praw do znaku towarowego
b. Funkcje znaku towarowego w zakresie budowania marki przedsiębiorcy
c. Zasady ochrony i roszczenia uprawnionego

V. OPAKOWANIE TOWARU JAKO ZNAK TOWAROWY, WZÓR UŻYTKOWY LUB PRZEMYSŁOWY, WYNALAZEK I NOŚNIK OZNACZENIA PRZEDSIĘBIORCY
a. Opakowanie jako utwór prawno-autorski
b. Opakowanie jako znak towarowy
c. Opakowanie jako wzór przemysłowy
d. Opakowanie jako wzór użytkowy
e. Opakowanie jako wynalazek
f. Opakowanie jako nośnik informacji o przedsiębiorcy (firma)
g. Możliwe formy naruszenia praw przedsiębiorcy z użyciem opakowania towaru

VI. DOMENA INTERNETOWA A FIRMA/ZNAK TOWAROWY
a. Podstawa prawna ochrony domeny internetowej
b. Możliwe naruszenia praw do firmy lub znaku towarowego przez rejestrację nazwy domeny internetowej
c. Zasady ochrony praw do firmy i znaku towarowego w kontekście bezprawnej rejestracji domeny oraz roszczenia uprawnionego
d. Zasady ochrony praw do domeny internetowej naruszanej przez innych użytkowników
e. Sąd polubowny do spraw domen internetowych przy PIIT

VII. OCHRONA KNOW-HOW A MARKA PRZEDSIĘBIORSTWA
a. Podstawa prawna ochrony know-how (tajemnica przedsiębiorstwa)
b. Wpływ know-how na wartość marki przedsiębiorstwa
c. Zasady ochrony know-how i roszczenia uprawnionego w relacjach z innymi przedsiębiorcami, kontrahentami oraz własnymi pracownikami przedsiębiorcy

VIII. FIRMA I ZNAK TOWAROWY W REKLAMIE – BUDOWANIE MARKI
a. Podstawa prawna – wymogi prawne reklamy
b. Granice legalności reklamy porównawczej – użycie cudzej marki w reklamie
c. Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji

IX. ŚRODKI OCHRONY PRAWA DO MARKI PRZEDSIĘBIORSTWA – PODSUMOWANIE
a. Ochrona na gruncie prawa firmowego (nazwa/firma przedsiębiorcy)
b. Ochrona na gruncie prawa autorskiego (oznaczenie/logo/know-how)
c. Ochrona na gruncie prawa własności przemysłowej (znak towarowy/wzór użytkowy/wzór przemysłowy/wynalazek)
d. Ochrona prawa do domeny internetowej
e. Ochrona na gruncie prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (nazwa/firma przedsiębiorcy/znak towarowy/reklama porównawcza/know-how)

X. PRZYKŁADOWE ORZECZNICTWO SĄDOWE

XI. PYTANIA UCZESTNIKÓW – EWENTUALNE DOPRECYZOWANIE PRZEDSTAWIONYCH ZAGADNIEŃ

Prelegenci

Cytat
Katarzyna Michno – radca prawny, wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie; absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Wydział Prawa i Administracji Kierunek Prawo.
Specjalizacja: prawo gospodarcze, ze szczególnym uwzględnieniem prawa własności intelektualnej (w tym prawo autorskie i prawa pokrewne, prawo własności przemysłowej, prawo do baz danych sui generis, prawo do know-how, prawo domen internetowych); zagadnień prawnych IT i prawa nowych technologii (e-commerce, podpis elektroniczny, świadczenie usług drogą elektroniczną); ochrona informacji (w tym danych osobowych i tajemnic ustawowo chronionych, dostęp do informacji publicznej); ochrona konkurencji i konsumenta; prawo mediów.

Gdzie i kiedy

Łódź 17 stycznia 2012
-

Łódź

-

woj. łódzkie

Gdzie i kiedy

Kraków 19 grudnia 2011
-

Kraków

-

woj. małopolskie

Weź udział

Cena 1
-
480 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat uczestnictwa, konsultacje z trenerem
Weź udział

Organizator

ECDDP Szkolenia Sp. z o. o.
31-351 Kraków
ul. Zielony Most 8
woj. małopolskie
Intencją powołania Spółki ECDDP Szkolenia Sp. z o. o. (członek Grupy ECDDP)) było połączenie Państwa potrzeb szkoleniowych z najlepszą praktyką dostępną na ogólnopolskim rynku. Od 2006 roku czerpiąc doświadczenie i zaplecze merytoryczne z pozostał...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie www.ecddp.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ECDDP Szkolenia Sp. z o. o.
31-351 Kraków ul. Zielony Most 8
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!