Ochrona sygnalistów

O szkoleniu

W mediach pojawiają się doniesienia o sygnalistach, pojęciu whistleblowing, a wielokrotnie wspomina się o procedurach, które przedsiębiorcy zobowiązani są wdrożyć w swoich firmach. Czym różni się nowy obowiązek od dotychczas wdrażanych w wielu firmach procedur AML?
Dlaczego warto wziąć udział?

Nowe obowiązki, nowe sankcje to to, z czym muszą zmierzyć się przedsiębiorcy jak najszybciej. O tym kogo to dotyczy, jak realizować ten obowiązek i jakie kary czekają, opowiemy na szkoleniu.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do księgowych, kontrolerów finansowych, dyrektorów finansowych, audytorów wewnętrznych, osób zainteresowanych tematyką.

Program szkolenia

1. Kim jest sygnalista, a co to jest whistleblowing?

2. Dyrektywa o sygnalistach a dyrektywa AML – czym to się różni?

3. Podstawy prawne wdrożenia przepisów o sygnalistach

  • Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii
  • Polskie założenia ustawy 

4. Jakie obowiązki zostają nałożone na pracodawców?

5. Jacy dodatkowe obowiązki mają przedsiębiorcy? Od kiedy należy je wdrożyć?

6. Kanały raportowania

    • zewnętrzne
    • wewnętrzne

7. Ochrona sygnalistów – jakie zakazy zostały nałożone, na co zwracać uwagę?

8. Systemy zgłoszeń naruszeń

9. Wewnętrzna procedura zgłaszania anonimowych naruszeń – co powinna zawierać?

  • osoba odpowiedzialna za odbieranie zgłoszeń
  • sposoby odbierania zgłoszeń
  • określenie metod ochrony pracownika, który dokonuje zgłoszenia
  • określenie sposobu ochrony danych osobowych pracownika oraz osób którym zarzuca się dokonanie naruszenia
  • działania podejmowane po odebraniu zgłoszenia
  • określenie terminów działań przez instytucję obowiązaną
  • określenie zasad poufności danych sygnalisty

10. Sankcje i kary za brak realizacji obowiązków.

Czas trwania

9:00 – 14:00

Prelegenci

Patrycja Kubiesa

Doradca podatkowy wpisana na listę pod numerem 13829. Członek Stowarzyszenia Naukowego Prawa Podatkowego. Swoją ścieżkę zawodową w doradztwie podatkowym zdobywała w środowisku międzynarodowej korporacji na stanowisku kierowniczym, gdzie była odpowiedzialna za całokształt procesów finansowych spółek grupy, udział w procesach due diligence, M&A. Absolwentka finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych na Wydziale zarządzania AGH w Krakowie. Szkoleniowiec i autorka wielu publikacji i artykułów podatkowych.

Gdzie i kiedy

Online 12 maj 2022

Rejestracja

390 zł netto
390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 20.51% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się

Organizator

ICT Sp z o.o.
02-222 Warszawa
Aleje Jerozolimskie 181B
woj. mazowieckie
Instytut Cen Transferowych wspiera klientów w realizacji obowiązków podatkowych z zakresu cen transferowych, raportowania schematów podatkowych MDR oraz opodatkowania podatkiem u źródła. Oferujemy usługi w zakresie: sporządzenia dokumentacji ce...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby wziąć udział w szkoleniu, wypełnij formularz rejestracji online - po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem.

Faktura jest płatna w terminie 14 dni od daty jej wystawienia. Przy zgłoszeniu na 14 dni przed terminem szkolenia przysługuje 10% rabat.

Live Webinar

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ICT Sp z o.o.
02-222 Warszawa Aleje Jerozolimskie 181B
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!