O szkoleniu
Dodatkowo w ostatnim czasie kolejnym wyzwaniem we wdrożeniu nowego pracownika jest przeprowadzenie tego procesu często całkowicie zdalnie. Dotychczas, nawet w zespołach rozproszonych, zdecydowana większość organizacji prowadziła gros działań stacjonarnie.
Jednym z wyzwań, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym i efektywnym proces adaptacji nowych pracowników w pełni zdalnie. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).
Proponowane szkolenie stanowi wprowadzenie do rozpoczęcia pracy nad jednym z najbardziej złożonych procesów w obszarze HR: onboardingiem. Nie ma dwóch takich samych procesów. Jak będzie wyglądał ten w Twojej firmie? Zapraszam.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- Sprawność planowania działań z zakresu onboardingu w zgodzie ze strategią Organizacji.
- Zwiększenie „lojalności” pracowników względem Organizacji dzięki właściwej implementacji adeptów.
- Budowanie przewagi konkurencyjnej – Organizacja posiadająca spójny system onboardingowy zyksuje wizerunkowo.
- Wzrost konw how w zakresie projektowania działań onboardingowych.
- Minimalizowanie ryzyka związanego z odejściem „talentów” z Organiazcji (badania wskazują, że adept już w pierwszym roku pracy w organizacji decyduje, jak długo w niej zostanie).
- Zysk – właściwie poprowadzony onboarding powoduje szybszą adaptację pracownika, w związku z tym organizacja w krótszym czasie zyskuje zintegrowanego eksperta.
- Dzięki programom integracji z wartościami, Organizacja zyskuje pracownika, który chętniej internalizuje zasady współpracy i tożsamość z marką.
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- Szybsze zintegrowanie ze współpracownikami.
- Poznanie w uporządkowany sposób formalnych i nieformalnych zasad pracy w Organizacji: wartości, kultury organizacyjnej etc.
- Wzrost zaangażowania pracowników – onboarding w przystępnej i uporządkowanej formule sprzyja lojalności.
- Dzięki onboardingowi pracownik zyskuje narzędzia pozwalające mu stać się szybko pełnoprawnym członkiem zespołu.
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- Organizacja zyskuje bardzo szybko pełnowartościowego, zaangażowanego pracownika. Pracownik zaś szybko staje się ważnym elementem zespołu.
- Identyfikacja pracownika z celami, strategią oraz wartościami organizacji.
- Szybkie wdrożenie się w kulturę organizacyjną.
- Wykorzystanie potencjału firmy – pracownik zamiast studiować i czytać opisy stanowiska zdobywa wiedzę w działaniu, czerpiąc z wiedzy starszych stażem kolegów.
- Zespoły zyskują wsparcie, minimalizują ryzyko utraty czasu w przypadku odejść wdrożonych współpracowników bezpośrednio po okresie próbnym.
Dla kogo jest szkolenie?
- dla pracowników HR
- dla specjalistów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- dla managerów
Program szkolenia
1. Co warto wiedzieć o onboardingu:
- Trendy i dane w onboardingu – co one znaczą dla Twojej organizacji.
- Rodzaje onboardingu.
- Modele efektywnego procesu wdrożeniowego.
- Ciekawostki i przykłady rozwiązań onboardingowych z różnych branż.
- Jak firmy radzą sobie z wdrożeniem nowych pracowników w trybie pracy zdalnej.
- Re-boarding, off-boarding - warto?
2. Projektowanie procesu onboardingowego:
- Cel i kluczowe założenia procesu wdrożeniowego w Twojej organizacji:
- Na jakie potrzeby organizacji odpowiadasz?
- Jakie problemy rozwiązujesz?
- Jakie jest uzasadnienie biznesowe do wdrożenia zmiany/ uporządkowania procesu?
- Jakie masz na to potwierdzenie w liczbach?
- Kim jest pracownik, którego wdrażacie - opracowanie hipotetycznej persony.
- Interesariusze w procesie:
- Kogo warto zaangażować?
- Pozytywne skutki uboczne z zaangażowania innych pracowników we wdrożenie nowicjuszy
- Fundamenty - zidentyfikowanie kluczowych składowych ścieżki wdrożeniowej.
- Mapa onboardingu w Twoje firmie - czy na pewno każdy element jest uzasadniony?
- KPI dla procesu wdrożenia nowego pracownika.
- Plan działania - od czego zacząć?
3. Możliwości i dobre praktyki w onboardingu zdalnym:
- Co to znaczy wdrażać pracownika zdalnie?
- Najczęściej popełniane błędy w onboardingu zdalnym.
- Osoby zaangażowane.
- Czas trwania poszczególnych etapów vs. efektywność.
- Możliwości automatyzacji.
- Możliwości personalizacji procesu.
- Doświadczenie pracownika.
4. Inspiracje:
- Dobre praktyki, które działają w innych firmach.
- Pomysły na działania w wyjątkowych i nieprzewidzianych okolicznościach.
Czas trwania
Prelegenci

KAROLINA OLSZYŃSKA
Jako konsultant zajmuje się profesjonalnym wsparciem dla działów HR w zakresie budowania onboardingu efektywnego biznesowo i jednocześnie odpowiadającego na potrzeby pracowników wykorzystując metodologię Design Thinking. Była odpowiedzialna za opracowanie, wdrożenie i ewaluację rocznej strategii onboardingowej dla pracowników w obszarze sprzedaży bezpośredniej oraz pośredniej B2C i B2B. W ramach projektu do jej zadań należała odpowiedzialność za całościowe powodzenie podjętej realizacji, od pomysłu poprzez wdrożenie i bieżącą opiekę nad działaniem projektu wdrożeniowego. Do jej zadań należało również przygotowanie odpowiednich procesów i procedur w kontekście kultury organizacyjnej firmy oraz prowadzenie spotkań, prezentacji i szkoleń w ramach wdrażanego procesu onboardingu. Ekspert w projektach wymagających opracowania i dostarczenia modelu wsparcia procesu wdrożeniowego nowego pracownika z wykorzystaniem metody e-learningu. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Geberit Produkcja, Volkswagen Bank/Seat, czy Nivea Polska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
