Onboarding – jak zaplanować i przeprowadzić wdrożenie nowego pracownika

O szkoleniu

Szkolenie wzmacnia kompetencje osoby, która jest odpowiedzialna  za wdrażanie nowych pracowników w oparciu tworzenie harmonogramu i narzędzi wdrożenia oraz umiejętności potrzebne podczas prowadzenia szkoleń stanowiskowych, tj. komunikacja, sposoby koncentrowania uwagi, udzielanie feedbacku. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Warto wziąć udział w tym szkoleniu, ponieważ przygotowuje ono do skutecznego wdrażania nowych pracowników oraz budowania pozytywnych relacji w zespole. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać czynniki, które wspierają lub utrudniają proces wdrożenia, a także budować swój autorytet jako osoby wspierającej rozwój innych. Szkolenie pokazuje, jak tworzyć dopasowane plany wdrożenia, eliminować bariery komunikacyjne oraz trafnie dobierać zadania do poziomu kompetencji i dojrzałości pracownika.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się planowaniem wdrożenia nowych pracowników, osób prowadzących szkolenia stanowiskowe oraz trenerów wewnętrznych w firmie lub/i osoby przygotowujące się do tej funkcji.

Program szkolenia

MODUŁ I

Osoba odpowiedzialna za wdrożenie nowego pracownika – umiejętności i cechy

  • podstawowe zadania stojące przed osobą wdrażającą nowych pracowników – za co jest odpowiedzialna?
  • próba dokonania autodiagnozy – co jako osoba odpowiedzialna za wdrażanie nowych pracowników robię dobrze, a czego chciałbym się nauczyć?
  • czynniki sprzyjające i utrudniające proces wdrażania nowego pracownika,
  • jak budować swój autorytet w kontaktach ze współpracownikami.

MODUŁ II

Fazy rozwoju pracowników, czyli według jakich prawidłowości rozwijają się ludzie w organizacjach

  • umiejętność diagnozy potencjału nowego pracownika – metody określania „poziomu wyjściowego”,
  • umiejętność dostosowania sposobu przekazywania treści i zadań do poziomu dojrzałości pracowników,
  • jak zmienia się sposób pracy z nowym pracownikiem na poszczególnych etapach rozwoju?
  • początek procesu wdrażania – ustalanie zasad wspólnej pracy,
  • tworzenie planu wdrożenia pracownika z uwzględnieniem obszaru,
  • w którym ma docelowo pracować, czyli „co po czym?”,
  • harmonogram wdrożenia jako podstawowy dokument porządkujący proces wdrażania nowego pracownika,
  • rola podsumowań, sposoby raportowania.

MODUŁ III

Jak uczyć – kroki milowe w działaniu

  • karta wdrożenia – lista „to do” - checklista,
  • uczenie etapami,
  • notowanie,
  • zadawanie pytań,
  • priorytety,
  • zasada 4P, wg Training Within Industry (TWI)

MODUŁ IV

Komunikacja jako podstawowe narzędzie przekazywania informacji i wiedzy

  • analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy,
  • sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
  • precyzja – dbałość o klarowność wypowiedzi i dostosowanie języka do odbiorcy,
  • konieczność porcjowania informacji i właściwej kolejności wprowadzanych elementów,
  • podstawowe umiejętności z obszaru sprawdzania zrozumienia – techniki aktywnego słuchania (zadawanie pytań otwartych i zamkniętych, powtarzanie, parafraza, podsumowywanie itp.),
  • sposoby mobilizowania odbiorcy do otwartości i zaangażowania w procesie przekazywania wiedzy.

MODUŁ V

Sposoby koncentrowania uwagi podczas prowadzenia szkolenia wdrożeniowego

  • ogólne prawidłowości dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
  • niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi (mimika, gestykulacja, intonacja),
  • werbalne sposoby koncentrowania uwagi (dobór słownictwa),
  • „techniczne” sposoby koncentrowania uwagi audytorium – wykorzystanie możliwości audiowizualnych, sposób budowy slajdów.

MODUŁ VI

Zasady przekazywania informacji zwrotnych

  • jaką rolę pełnią informacje zwrotne?
  • rola pozytywnych informacji zwrotnych w procesie uczenia się,
  • rola negatywnego feedbacku w procesie doskonalenia umiejętności,
  • zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
  • odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
  • rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
  • omawianie konsekwencji niewłaściwych działań jako element dla lepszego zrozumienia obowiązujących zasad czy procedur,
  • znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia sposobu działania.

MODUŁ VII

Planowanie dalszego rozwoju nowego pracownika

  • klarowne stawianie celów i zadań (zasada SMART),
  • umiejętność prowadzenia obserwacji,
  • wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji,
  • umiejętność właściwego doboru zadań do osób (poziomu ich dojrzałości i kompetencji),
  • ustalanie zadań w oparciu o poczynione obserwacje – planowanie „obszaru najbliższego rozwoju”.

Czas trwania

9:00-16:00

Forma zajęć

Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
Trener, doradca biznesowy, coach
OPEN Konsultacje i Szkolenia

Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów
i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie  audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim  doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu. 

Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:

  • rozwijania kompetencji menedżerskich,
  • komunikacji i współpracy,
  • obsługi klienta,
  • organizacji czasu pracy,
  • radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
  • mentoringu,
  • train the trainers.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-696 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

Rejestracja

Cena 1
1 650
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji. 

Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.

------------------------------------------------------

Rezygnacja:

1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.

O dofinansowanie wynoszące do 65% mogą ubiegać się firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
  • Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
  • Kod pocztowy: 61-696
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792263350

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska ul. Serbska 6a/1

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!