O szkoleniu
Celem szkolenia jest wyjaśnienie obowiązków sprawozdawczych i opłatowych oraz omówienie i przedstawienie na przykładach prawidłowych sposobów wypełniania wykazów dotyczących opłat za korzystanie ze środowiska.
Prowadzący przedstawi praktyczne przykłady naliczania opłat oraz sposoby prawidłowego wypełniania obowiązujących wzorów formularzy z wykorzystaniem dostępnych metod obliczeniowych. Materiały szkoleniowe zawierają zbiór przepisów prawnych i zasad, stanowiących podstawę do naliczania opłat środowiskowych, oraz wniosków rejestrowych, aktualizacyjnych i o wykreślenie z rejestru BDO.
Wiedza zdobyta podczas szkolenia pozwoli na należyte przygotowanie się do ewentualnej kontroli w zakładzie, a tym samym na uniknięcie sankcji finansowych.
Na szkolenie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Program szkolenia
- System opłat za korzystanie ze środowiska:
• podstawowe akty prawne,
• stawki opłat, wzory wykazów obowiązujące na rok 2023,
• podział środków na poszczególne fundusze.
- Zasady ogólne:
• podmioty zobowiązane do uiszczania opłat,
• przedawnienie obowiązku opłatowego,
• terminy wnoszenia opłat,
• rodzaje działalności podlegające opłatom i sprawozdawczości,
• sankcje i kary za niezłożenie sprawozdania i niewniesienie właściwej opłaty,
• zwolnienia z obowiązku przesyłania wykazów,
• decyzje administracyjne wymierzające wysokość opłat za korzystanie ze środowiska,
• opłata podwyższona z tytułu braku pozwolenia,
• rodzaje korzystania ze środowiska wymagające pozwolenia i zgłoszenia,
• systemy i kalkulatory ułatwiające przygotowanie sprawozdania.
- Przygotowanie wykazu opłatowego za 2023 rok na podstawie danych i informacji wprowadzanych do Krajowej bazy:
• zmiana terminów dotycząca rozliczenia uprawnień do emisji dwutlenku węgla,
• emisja do powietrza rozliczana na podstawie raportu do KOBIZE,
• emisja za pył PM 10 i PM 2,5 w opłatach za korzystanie ze środowiska,
• powiązanie listy substancji raportowanych do Krajowej bazy z listą gazów lub pyłów w wykazie opłatowym,
• wykorzystanie danych wprowadzanych do raportu do Krajowej bazy,
• emisja z eksploatacji instalacji,
• emisja z procesów prowadzonych poza instalacją,
• emisja z eksploatacji urządzeń,
• emisja ze środków do dezynfekcji,
• urządzenia klimatyzacyjne,
• przeładunek paliw,
• malowanie, spawanie,
• uzupełnianie wykazu opłatowego o wyliczenie opłaty podwyższonej,
• uzupełnianie wykazu opłatowego na temat handlu emisjami,
• generowanie wykazu w formie edytowalnej.
- Opłaty za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza – rodzaje źródeł podlegających opłatom:
• źródła niewymagające pozwolenia, w tym: kotły małej mocy, środki transportu, urządzenia klimatyzacyjne, malowanie – praktyczne przykłady przedstawione na wzorach formularzy,
• sposoby obliczania opłaty za źródeł niewymagających pozwolenia:
– stawki opłat dla ryczałtu,
– wskaźniki KOBIZE,
– dane literaturowe,
– praktyczne przykłady przedstawione na wzorach formularzy,
– metodyka naliczania opłat dla instalacji wymagających pozwolenia na podstawie:
– przeprowadzanych pomiarów emisji,
– danych dostępnych z pozwolenia,
– wskaźników ministerialnych,
– praktyczne przykłady przedstawione na wzorach formularzy,
• rodzaje substancji powstających w procesach spalania i obowiązek ich ewidencjonowania,
• rozliczanie źródeł w instalacji i poza instalacją:
– prowadzenie ewidencji w zakresie posiadanych urządzeń klimatyzacyjnych,
– rozliczanie emisji z procesów spawania – dostępne metodyki wyliczania opłat w tym przykłady wskaźników literaturowych,
• źródła energetyczne i technologiczne wymagające pozwolenia, w tym: źródła spalania – praktyczne przykłady wyliczania opłaty na podstawie metod wskaźnikowych, pomiarowych, danych literaturowych przedstawione na wzorach formularzy.
- Opłaty za składowanie odpadów:
• posiadacz odpadów,
• opłaty podwyższone za nielegalne gospodarowanie odpadami,
• magazynowanie odpadów,
• składowanie odpadów bez decyzji,
• obowiązek posiadania stosownego zezwolenia,
• opłaty podwyższone za magazynowanie odpadów w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym,
• współczynniki podwyższające opłatę, czas magazynowania i składowania odpadów,
• przykłady wyliczenia opłaty za składowanie odpadów i opłaty podwyższonej za brak stosownego zezwolenia w zakresie gospodarki odpadami.
- Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) – Rejestr:
• podmioty zobowiązane do uzyskania numeru rejestrowego,
• dostęp do bazy BDO,
• omówienie poszczególnych działów wymagających wpisu w rejestrze,
• zwolnienie z obowiązku uzyskania wpisu,
• rozporządzenie w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenie ewidencji,
• opłaty za wpis do rejestru: opłata roczna i rejestrowa,
• wniosek rejestrowy i aktualizacyjny oraz wniosek o wykreślenie – prawidłowy sposób wypełnienia poprzez bazę BDO,
• aktualizacja wpisu w BDO w zakresie posiadanych decyzji,
• posługiwanie się numerem rejestrowym na dokumentach,
• sankcje i kary za brak numeru rejestrowego.
- Omówienie projektowanych zmian w przepisach prawnych w zakresie sprawozdawczości
- Konsultacje, dyskusja, analiza przykładów z praktyki uczestników
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Organizator potwierdza otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na adresy podane w formularzu zgłoszeniowym. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia, jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie, jest podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta.
- Dokument pro-forma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu.
- Nr konta: 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą rozpoczęcia szkolenia. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych oraz do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku zwrot przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni roboczych od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Wszystkie informacje dotyczące organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu itp.) Organizator przekaże w formie pisemnej na adresy e-mail podane na formularzu zgłoszeniowym.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia, Agnieszka Ochmańska, Grzegorz Ochmański z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Wyrażona w formularzu zgłoszeniowym zgoda marketingowa ma charakter dobrowolny i może zostać w każdej chwili wycofana. Zapewniamy realizację przysługujących Państwu uprawnień z zakresu ochrony danych osobowych, w tym prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych i skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane będą przechowywane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie. Zgoda marketingowa dotyczy otrzymywania drogą elektroniczną wyłącznie informacji dotyczących planowanych szkoleń i ofert promocyjnych.
- Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę utrwalania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993
Masz pytania? Napisz do nas
