Oracle OCA - Oracle Certified Associate

O szkoleniu

Szkolenie Oracle OCA – Oracle Certified Associate przeznaczone jest dla użytkowników przygotowujących się do certyfikatu OCA DBA Oracle (OCA Administrator Certified Associate – 1 egz. 1Z0-042), oraz samodzielnej administracji bazami danych Oracle. Kurs Oracle OCA prowadzi ekspert baz danych Oracle z wieloletnim doświadczeniem.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Oracle OCA – Oracle Certified Associate przeznaczone jest dla użytkowników przygotowujących się do certyfikatu OCA DBA Oracle (OCA Administrator Certified Associate – 1 egz. 1Z0-042), oraz samodzielnej administracji bazami danych Oracle.

Program szkolenia

DZIEŃ 1.

Serwer ORACLE

1. Architektura Serwera Oracle

Wprowadzenie

  • Opis struktury i zasady działania serwera bazy danych Oracle
  • Instancja Serwera Oracle

SGA – System Global Area

  • Opis struktury pamięci i ich zastosowanie (Buffet Cache, Shared Pool, Redo log Buffet, Java Pool, Large Pool, Streams Pool)
  • Struktury pamięci, a algorytm LRU
  • Rozmiar „garnulków” pamięci

Pliki startowe bazy danych (PFILE, SPFILE), opis podstawowych parametrów instancji

  • PGA – Program Global Area
  • Procesy drugoplanowe
    • Szczegółowy opis procesów (SMON, PMON, DBWN*, LGWR, CKPT)
    • Opis procesów opcjonalnych (ARCn, RECO,MMAN,MMON, MMNL, RVWR, CTWR)
  • Struktura fizyczna bazy danych Oracle
    • Control File
    • Data File
    • Redo Log
    • Parametr File
    • Password File
    • Oracle NET
  • Struktura logiczna bazy danych Oracle
    • Opis podziału logicznego bazy danych na: przestrzenie tabel (TABLESPACE), Segmenty, Exenty, Bloki
    • Budowa bloku danych i sposób jego zapisu

2. Instalacja oprogramowania i utworzenie bazy danych za pomocą narzędzia DBCA

  • Warsztaty w trakcje których uczestnicy szkolenia zainstalują oprogramowanie Oracle Database, a następnie korzystając z narzędzia DBCA (Database Configuration Asistant) stworzą własną bazę danych.

3. Zarządzanie Instancją i strukturą fizyczną bazy danych

  • Oracle Enterprise Manager – wprowadzenie
  • Uruchamianie i zatrzymywanie Bazy Danych za pomocą narzędzia EM
  • Opis stanów podczas uruchamiania bazy danych (UNMOUNT, MOUNT, OPEN)
  • Opis opcji zamykania bazy danych
  • Modyfikacja parametrów instancji
  • Przestrzenie tabel
    • Zarządzanie
    • Tworzenie
    • Usuwanie
    • Modyfikacja
  • ASM – Automatic Storage Management, co to jest i do czego służy

 

DZIEŃ 2.

Zarządzanie

1. Segmenty wycofania i usługi sieciowe

Segmenty wycofania

  • Jak działają i do czego służą
  • Różnica pomiędzy „Redo Data” i „Undo Data”
  • Monitorowanie
  • Zarządzanie
  • Undo Advisor

Usługi sieciowe

  • Konfiguracja Listenera
  • Konfiguracja klienta (Easy Connect, Local Naming, Directory Naming, External Naming)
  • Opcje zaawansowane (Connect-time failover, Load balancing, Source routing)
  • Sharde Server (co to jest i do czego służy, czym różni się od Dedicate Server)

2. Użytkownicy i Schematy

Użytkownicy

  • Tworzenie, zarządzanie, usuwanie
  • Przyznawanie i zabieranie uprawnień
  • Zarządzanie rolami bazodanowymi
  • Zarządzanie profilami

Schematy

  • Wprowadzenie
  • Tabele (tworzenie, usuwanie, modyfikacja)
  • Podgląd struktury i danych tabeli (polecenie SELECT)
  • Perspektywy (tworzenie)
  • Więzy integralności (constraints)
  • Indeksy (tworzenie, usuwanie)
  • Sekwencje(tworzenie, usuwanie, modyfikacja)
  • Słowniki bazy danych

3. Dostęp do danych, blokady, zakleszczenia

  • Rekordy (wstawianie, usuwanie, modyfikacja)
  • Polecenie MARGE
  • Procedury, funkcje, pakiety
  • Wyzwalacze
  • Mechanizm blokowanie rekordów
    • Zasady działania
    • Zapobieganie
    • Rozwiązywanie problemów
  • Zakleszczenia

4. Optymalizacja

  • Statystyki
  • AWR- Automatic Workload Repository
  • ADDM – Automatic Database Diagnostic Monitor
  • „Doradcy” – Advisors
  • Komunikaty w pliku alert.log
  • Threshold

 

DZIEŃ 3.

Backup i odtwarzanie przy użyciu narzędzia Enterprise Manager (EM)

1. Wprowadzenia

  • Zadanie administratora
  • Czym jest i do czego służy tryb Archivelog
  • Opis procesu CKPT i ARC
  • Kategorie „uszkodzeń” (Statement failure, User process failure, Network failure, User error, Instance failure, Media failure)

2. Backup

  • Wprowadzenie
  • Rodzaje backupów
  • Backup bazy danych (EM)
  • Konfiguracja automatycznego backupu (EM)

3. Odtwarzanie

  • Wprowadzenie
  • Scenariusze odtwarzanie w zależności od utraty danych (Control file, Redo log file, Noncritical data file, System-critical data file)

4. Flashback

Czas trwania

3 dni, 9:15-16:15

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Wymagany komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Wymagany komputer z dostępem do internetu.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Wymagany komputer z dostępem do internetu.
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
3 800
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.

W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: KM Studio
  • Ulica i nr: Piotrkowska 125
  • Kod pocztowy: 90-430
  • Miejscowość: Łódź
  • Numer NIP: 7721563286

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

KM Studio
90-430 Łódź, Polska
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
KM Studio organizuje szkolenia dla pracowników dużych, średnich i małych firm, a także dla osób indywidualnych od 2004 roku. W ofercie KM Studio można znaleźć szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, zarządzania, sprzedaży, zarządzania czasem, zar...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!