Szkolenie

Organizacja i praktyczne wykonywanie kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych

O szkoleniu

Szkolenie otwarte
Kto powinien wziąć udział?
wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia

Program szkolenia

1. Pojęcie i cel kontroli zarządczej:
• Pojęcie i cel kontroli zarządczej
• Podmioty zobowiązane do zapewnienia funkcjonowania kontroli zarządczej
2. Regulacje prawne kontroli zarządczej:
• Ustawa o finansach publicznych
• Rozporządzenie Ministra Finansów z 16 grudnia 2009 roku w sprawie standardów kontroli zarządczej dla jednostek sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF Nr 15, poz. 84).
3. Omówienie standardów kontroli zarządczej oraz sposób ujęcia w zarządzeniu w odniesieniu do praktycznego ich funkcjonowania w jednostce budżetowej:
• Środowisko wewnętrzne
• Cele i zarządzanie ryzykiem
• Mechanizmy kontroli
• Przepływ informacji i komunikacja
• Monitorowanie i ocena systemu kontroli zarządczej
4. Potwierdzenie funkcjonowania kontroli zarządczej w oparciu o posiadaną dokumentację jednostki:
• Potwierdzenie procedur w formie posiadanych zarządzeń, instrukcji i regulaminów wraz ze sposobem odwołania się do nich w dokumentacji kontroli zarządczej.
5. Omówienie sposobu dokumentowania kontroli zarządczej w zakresie standardów ustawowych i przykładowe wzory dokumentacji, w tym:
• Wzór upoważnienia do wykonywania kontroli zarządczej
• Wzór rocznego planu wykonywania kontroli zarządczej
• Wzorcowe arkusze oceny w odniesieniu do standardów ustawowych
• Wzór protokołu z przeprowadzonej kontroli zarządczej
• Wzór sprawozdania z przeprowadzonej kontroli zarządczej
• Wzory druków samooceny i oświadczeń pracowników biurowych, nauczycieli, pracowników socjalnych w zakresie wykonywania kontroli zarządczej
• Wzór arkusza oceny ryzyka,
• Wzór oświadczenia kierownika jednostki w zakresie oceny wykonywania kontroli zarządczej.
6. Odpowiedzialność za wykonywanie kontroli zarządczej w jednostce:
• Odpowiedzialność głównego księgowego (skarbnika) w zakresie kontroli zarządczej
• Odpowiedzialność kierownika jednostki.

Czas trwania

1 dzień szkoleniowy

Prelegenci

Cytat
Krystyna Błachut - wieloletni praktyk administracji samorządowej. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UŚ w Katowicach. Studia podyplomowe z zakresu prawa podatkowego na UŚ W Katowicach. Studia podyplomowe z zakresu rachunkowości budżetowej w Wyższej Szkole Bankowości i Finansów w Katowicach. Posiada doświadczenie w zakresie przepisów prawa podatkowego i rachunkowości budżetowej. Od kilkunastu lat na stanowisku skarbnika miasta.

Gdzie i kiedy

Katowice 24 października 2011
centrum Katowic

Katowice

Stawowa

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Katowice 14 września 2011
centrum Katowic

Katowice

Dworcowa

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
PL
390 PLN
Cena zawiera:
  • autorskie materiały szkoleniowe, przerwę kawową, lunch, certyfikat
Weź udział

Organizator

Total Expert
41-209 Sosnowiec
Wysoka 5
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenia należy dokonać poprzez formularz karty zgłoszeniowej wysłanej na adres e-mail biuro@totalexpert.pl lub na fax 32/ 267 60 14. Kartę można pobrać na stronie www.totalexpert.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Total Expert
41-209 Sosnowiec Wysoka 5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!