Organizacja pracy własnej menedżera – delegowanie i kontrolowanie zadań i odpowiedzialności

O szkoleniu

Szkolenie wzmacnia kompetencje Menedżera w zakresie zarządzania zadaniami własnymi i zespołu oraz organizacji czasu w oparciu o znajomość sposobów wyznaczania celów, odpowiedni dobór zadań do dojrzałości i kompetencji pracownika oraz różne style i sposoby delegowania i kontrolowania realizacji zadań.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.

  • pracujemy w oparciu o case study, które pokazują realne problemy i rozwiązania, 
  • prowadzimy ćwiczenia zespołowe i indywidualne, po ich realizacji uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy na flipcharcie, a następnie przekazujemy uczestnikom w formie prezentacji, 
  • przygotowujemy i zachęcamy do udziału w ćwiczeniach symulacyjnych, 
  • zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym doświadczeniem i moderujemy dyskusje grupowe, 
  • prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady,
  • uczestnicy mogą się zdiagnozować wypełniając kwestionariusz zarządzana zadaniami.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowanie jest do menedżerów, kierowników, osób zarządzających oraz wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie wyznaczania celów, planowania, delegowania, kontrolowania i egzekwowania zadań.

Program szkolenia

MODUŁ I

Autodiagnoza profilu temporalnego

  • ja i mój czas – identyfikacja własnych mocnych i słabych stron w obszarze organizacji pracy,
  • zasoby i ograniczenia różnych stylów organizacji pracy,
  • określenie własnych „pułapek” w obszarze organizacji pracy.

MODUŁ II

Sposoby wyznaczania celów

  • jak powinien wyglądać dobrze postawiony cel  – zasada SMART,
  • jak przekładać cele na zadania,
  • ustalenie wskaźników dobrze określonego celu,
  • cele i zadania ilościowe oraz jakościowe,
  • monitoring realizacji celów – budowa i wykorzystanie formularzy,
  • praktyczne ćwiczenie umiejętności stawiania celów metodą SMART.

MODUŁ III

Skuteczna organizacja pracy

  • zarządzanie czasem jako sposób na efektywne osiągania celów,
  • współczesne koncepcje zarządzania czasem,
  • podstawowe zagrożenia dla efektywnego zarządzania czasem – presja czasu, automatyzm, rutyna, nowe zadania.

MODUŁ IV

Organizacja pracy własnej jako proces

  • zarządzanie czasem jako sposób na efektywne osiągania celów,
  • współczesne koncepcje zarządzania czasem,
  • podstawowe zagrożenia dla efektywnego zarządzania czasem – presja czasu, automatyzm, rutyna, nowe zadania.

MODUŁ V

Delegowanie zadań

  • umiejętność diagnozowania dojrzałości pracowników (kwestia właściwego doboru zadań),
  • precyzyjne wyznaczanie celów jako podstawa skutecznego delegowania,
  • umiejętność przekładania celów na zadania dla zespołu,
  • różne style i sposoby delegowania zadań,
  • delegowanie zadań, a delegowanie odpowiedzialności i uprawnień,
  • rola konsultowania decyzji i uruchamiania mechanizmu partycypacji w zarządzaniu grupą,
  • rola argumentacji i wyjaśniania w procesie przekazywania zadań do realizacji,
  • umiejętność dostosowania sposobu przekazywania zadań do poziomu dojrzałości pracowników (sposoby sprawdzania zrozumienia),
  • analiza skutków niewłaściwego sposobu delegowania zadań (skutki przedwczesnego pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań).

MODUŁ VI

Kontrolowanie i egzekwowanie zadań

  • różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
  • egzekwowanie poleceń – równoważenie między realizacją celu a zachowaniem dobrych relacji w zespole,
  • delegowanie zadań a delegowanie uprawnień,
  • rola konsultowania decyzji i uruchamiania mechanizmu partycypacji w zarządzaniu grupą,
  • wypracowywanie mechanizmów kontroli dostosowanych do poziomu dojrzałości pracownika i realizowanych zadań, 

  • analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania zadań - skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań.

MODUŁ VII

Wpływ menedżera na doskonalenie wyników w trakcie realizacji celu

  • sposoby angażowania pracowników w stawiane cele i zadania, pobudzanie inicjatywy i kreatywności pracowników,
  • bieżące monitorowanie postępów w pracy nad realizacją celów,
  • ocena/kontrola wyników cząstkowych,
  • obiektywna, na bieżąco udzielana pracownikowi informacja zwrotna,
  • uzgodnienie dalszego trybu postępowania,
  • końcowa ocena uzyskanych wyników – rozliczenie z rezultatów/ wydajności,
  • określenie przyczyn uzyskanych wyników (pozytywnych i negatywnych),
  • określenie dalszego trybu postępowania („programy naprawcze”, harmonogram).




Czas trwania

Czas trwania to 2 dni szkoleniowe - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).

Forma zajęć

Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
OPEN Konsultacje i Szkolenia

Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie  audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim  doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu. 

Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:

  • rozwijania kompetencji menedżerskich,
  • komunikacji i współpracy,
  • obsługi klienta,
  • organizacji czasu pracy,
  • radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
  • mentoringu,
  • train the trainers.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: tylko stacjonarne

Rejestracja

Cena 1
Cena zależy od liczby uczestników i miejsca realizacji.
9 800
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Program, terminy oraz czas trwania podane w tej karcie usługi są przykładowe, a wycena zależy od liczby uczestników i miejsca realizacji.

Szkolenie jest przewidziane do realizacji w formie zamkniętej – dedykowanej dla pracowników jednej firmy, oznacza to, że program i warunki organizacyjne (termin, miejsce, liczbę uczestników, formę realizacji: stacjonarna/ zdalna) ustalamy wspólne z Klientem.

Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:

tel. 881 036 989, julita.gotkowicz@open-szkolenia.pl, www.open-szkolenia.pl.

O dofinansowanie wynoszące do 65% mogą ubiegać się firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
  • Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
  • Kod pocztowy: 61-696
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792263350

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska ul. Serbska 6a/1

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!