Szkolenie: ORGANIZACJA WINDYKACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE NIEFINANSOWYM - PROCES WINDYKACJI NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/organizacja-windykacji-w-przedsiebiorstwie-niefinansowym-proces-windykacji-naleznosci-w-praktyce-71225

Informacje o szkoleniu

  • ORGANIZACJA WINDYKACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE NIEFINANSOWYM - PROCES WINDYKACJI NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE

    ID szkolenia: 71225
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Finanse i księgowość
  • Adres szkolenia:

    Hotel Grein
    Tadeusza Rejtana 1
    35-326 Rzeszów
    woj. podkarpackie
  • Termin szkolenia:

    Data: 30.09.2019
    Godziny zajęć (czas trwania):
    1 dzień szkolenia:

    godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
    godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
    godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
    godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
    godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./
  • Organizator szkolenia:

    Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
    Aleja Warszawska 102
    20-824 Lublin
    woj. lubelskie
    O firmie Inne oferty firmy
Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Szkolenie prowadzone aktywnymi metodami – warsztaty, dyskusję, analizę przypadków.

Szkolenie skierowane jest do:

Zapraszamy:

- przedsiębiorców prowadzących średnie i duże przedsiębiorstwa
- członków zarządu odpowiedzialnych za organizację pracy lub sprawy finansowe
- dyrektorów zarządzających
- dyrektorów finansowych
- głównych księgowych odpowiadających za sprawy windykacji w firmie
- kierowników działów finansowych, kontrolerów finansowych, pracowników działów finansowych
- pracowników działów windykacji w przedsiębiorstwach niefinansowych (przemysłowych, handlowych, usługowych)

Program szkolenia:

1. Modele windykacji należności w przedsiębiorstwie

1.1. Windykacja należności na tle innych procesów w firmie

1.2. Samodzielne radzenie sobie z problemem windykacji należności

1.3. Przekazanie spraw związanych z windykacją należności do firmy windykacyjnej

1.4. Ubezpieczenie całości lub części należności w firmie oferującej ubezpieczenie należności

1.5. Model mieszany

1.6. Etapy windykacji należności

1.7. Znaczenie prewindykacji w procesie windykacji należności

2. Rodzaje aktywności gospodarczej, z którymi mamy najczęściej do czynienia

2.1. Działalność gospodarcza

2.2. Spółka Cywilna

2.3. Spółki prawa handlowego

2.3.1. Spółka Jawna

2.3.2. Spółka Partnerska

2.3.3. Spółka Komandytowa

2.3.4. Spółka Komandytowo - Akcyjna

2.3.5. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

2.3.6. Spółka Akcyjna

3. Zabezpieczenie należności

3.1. Zaliczka

3.2. Zastrzeżenie własności

3.3. Przewłaszczenie na zabezpieczenie

3.4. Zastaw rejestrowy

3.5. Przejęcie długu

3.6. Poręczenie

3.7. Gwarancja bankowa

3.8. Akredytywa

3.9. Hipoteka

3.10. Weksel in blanco

3.11. Dobrowolne poddanie się egzekucji

4. Podstawowe zasady ostrożności przy zawieraniu umów

4.1. Elementy, które powinna zawierać umowa, aby można było skutecznie dochodzić roszczeń

5. Spotkania bezpośrednie

5.1. Jakie powinny być efekty spotkania bezpośredniego

6. Klasy ryzyka i limity kredytowe

6.1. Klasy ryzyka

6.1.1. Przypisanie cech do każdego kontrahenta w celu identyfikacji ryzyka, jakie wiąże się ze współpracą z klientem

6.1.2. Informacje, na podstawie których określa się klasę ryzyka

6.2. Limity kredytowe

6.2.1. Wyznaczenie poziomu naszego zaangażowania kapitałowego dla każdego kontrahenta

6.2.2. Weryfikacja limitów kredytowych w celu zapewnienia płynnej współpracy z klientem oraz ograniczenia ryzyka nieterminowego regulowania naszych należności

6.3. Konieczność stałego kontrolowania klas ryzyka i limitów kredytowych przydzielanych naszym kontrahentom

6.3.1. Zachowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa i panowanie nad zaangażowaniem kapitałowym

6.3.2. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej w wyniku panowania nad ponoszonym ryzykiem we współpracy z klientami

7. Rola handlowców w procesie windykacji należności

7.1. Zbieranie informacji przez handlowców przy nawiązywaniu współpracy z klientem oraz podczas kontynuowania współpracy

7.2. Premiowanie handlowców od obrotu zafakturowanego

7.2.1. Motywy działania handlowców kolidujące z interesem firmy

7.2.2. Permanentny konflikt interesów pomiędzy handlowcami, pracownikami prowadzącymi kontrakt od strony ekonomicznej i pracownikami odpowiedzialnymi za windykację należności

7.2.3. Niekorzystny wizerunek przedsiębiorstwa spowodowany sprzecznymi informacjami otrzymywanymi od nas przez kontrahenta

7.2.4. Tworzenie pola do powstawania trudnych należności

7.2.5. Straty ponoszone przez firmę w wyniku premiowania za obrót, który nie został zapłacony przez klienta

7.3. Premiowanie handlowców od obrotu zapłaconego przez kontrahenta

7.3.1. Uzyskanie efektu połączenia działań handlowców z interesem firmy

7.3.2. Wynagradzanie pracowników prowadzących kontrakt od strony ekonomicznej i pracowników odpowiedzialnych za windykację należności za osiągany obrót przez przedsiębiorstwo

7.3.3. Efekt jednakowych celów pracowników zaangażowanych w proces biznesowy

7.3.4. Funkcjonowanie pracowników biorących udział w procesie biznesowym jako jednego środowiska zaangażowanego w rozwój firmy

7.3.5. Korzystny wizerunek firmy jako ogromna siła do prowadzenia bezpiecznych interesów z klientami

7.3.6. Zabezpieczenie przed powstawaniem trudnych należności i zmniejszenie kosztów związanych z windykacją należności

7.4. Problemy związane z dokonaniem manewru zmiany wynagradzania handlowców od obrotu zafakturowanego na wynagradzanie od obrotu zapłaconego przez kontrahenta

7.4.1. Negatywne skutki dla handlowców z powodu zmniejszenia ich wynagrodzenia przez pewien czas

7.4.2. Przejściowe trudności w funkcjonowaniu pracowników w nowej rzeczywistości

7.4.3. Konieczność przeszkolenia handlowców z podstawowych zasad windykacji

8. Podsumowanie

8.1. Ryzyko związane z zaciąganiem zobowiązań finansowych

8.2. Ryzyko związane z oceną kontrahenta

8.3. Siła ekonomiczna kontrahentów i ich wpływ na zawierane umów

8.4. Ocena naszej sytuacji i sytuacji kontrahenta jako czynnik minimalizacji ryzyka przy zawieraniu umów

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Informacje o prelegentach:

Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu windykacji należności. Prowadził projekty polegające na wdrożeniu systemu odzyskiwania należności i zarządzania należnościami. Zarządzał wierzytelnościami obejmującymi jednocześnie kilka tysięcy faktur (pozycji otwartych) wystawionych dla kilkuset odbiorców. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej, na Uczelni Łazarskiego.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 480 zł + 23 % VAT - cena za 1 os.

Cena zawiera:

Materiały szkoleniowe; imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia; ankieta/test oceniająca szkolenie i wiedzę.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem.

Szkolenie, kurs: ORGANIZACJA WINDYKACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE NIEFINANSOWYM - PROCES WINDYKACJI NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE