Szkolenie

ORGANIZACJA WINDYKACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE NIEFINANSOWYM - PROCES WINDYKACJI NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE

O szkoleniu

Cele szczegółowe - korzyści nabyte po szkoleniu pod kątem:

Wiedzy i umiejętności: Zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami organizacji procesu windykacji należności w przedsiębiorstwie. Przedstawienie zasad prowadzenia prewindykacji (windykacji wstępnej) w celu ograniczenia ryzyk związanych z zawieraniem kontraktów z klientami. Określenie znaczenia stosowania klas ryzyka i limitów kredytowych. Przedstawienie ważnej roli handlowców w procesie windykacji należności.

Postaw społecznych: Uczestnik szkolenia będzie umiał zorganizować struktury windykacyjne w przedsiębiorstwie, ustalić zasady współpracy pomiędzy komórkami organizacyjnymi w zakresie windykacji należności; wybrać najkorzystniejszy sposób zabezpieczenia należności; stosować klasy ryzyka i limity kredytowe; wdrażać prawidłowe rozwiązania w zakresie sposobu wynagradzania handlowców w aspekcie powiązania motywów działania handlowców z celami przedsiębiorstwa i zapewnienia prawidłowego działania procesu windykacji.
Kto powinien wziąć udział?
Zapraszamy:

- przedsiębiorców prowadzących średnie i duże przedsiębiorstwa
- członków zarządu odpowiedzialnych za organizację pracy lub sprawy finansowe
- dyrektorów zarządzających
- dyrektorów finansowych
- głównych księgowych odpowiadających za sprawy windykacji w firmie
- kierowników działów finansowych, kontrolerów finansowych, pracowników działów finansowych
- pracowników działów windykacji w przedsiębiorstwach niefinansowych (przemysłowych, handlowych, usługowych)

Program szkolenia

1. Modele windykacji należności w przedsiębiorstwie

1.1. Windykacja należności na tle innych procesów w firmie

1.2. Samodzielne radzenie sobie z problemem windykacji należności

1.3. Przekazanie spraw związanych z windykacją należności do firmy windykacyjnej

1.4. Ubezpieczenie całości lub części należności w firmie oferującej ubezpieczenie należności

1.5. Model mieszany

1.6. Etapy windykacji należności

1.7. Znaczenie prewindykacji w procesie windykacji należności

2. Rodzaje aktywności gospodarczej, z którymi mamy najczęściej do czynienia

2.1. Działalność gospodarcza

2.2. Spółka Cywilna

2.3. Spółki prawa handlowego

2.3.1. Spółka Jawna

2.3.2. Spółka Partnerska

2.3.3. Spółka Komandytowa

2.3.4. Spółka Komandytowo - Akcyjna

2.3.5. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

2.3.6. Spółka Akcyjna

3. Zabezpieczenie należności

3.1. Zaliczka

3.2. Zastrzeżenie własności

3.3. Przewłaszczenie na zabezpieczenie

3.4. Zastaw rejestrowy

3.5. Przejęcie długu

3.6. Poręczenie

3.7. Gwarancja bankowa

3.8. Akredytywa

3.9. Hipoteka

3.10. Weksel in blanco

3.11. Dobrowolne poddanie się egzekucji

4. Podstawowe zasady ostrożności przy zawieraniu umów

4.1. Elementy, które powinna zawierać umowa, aby można było skutecznie dochodzić roszczeń

5. Spotkania bezpośrednie

5.1. Jakie powinny być efekty spotkania bezpośredniego

6. Klasy ryzyka i limity kredytowe

6.1. Klasy ryzyka

6.1.1. Przypisanie cech do każdego kontrahenta w celu identyfikacji ryzyka, jakie wiąże się ze współpracą z klientem

6.1.2. Informacje, na podstawie których określa się klasę ryzyka

6.2. Limity kredytowe

6.2.1. Wyznaczenie poziomu naszego zaangażowania kapitałowego dla każdego kontrahenta

6.2.2. Weryfikacja limitów kredytowych w celu zapewnienia płynnej współpracy z klientem oraz ograniczenia ryzyka nieterminowego regulowania naszych należności

6.3. Konieczność stałego kontrolowania klas ryzyka i limitów kredytowych przydzielanych naszym kontrahentom

6.3.1. Zachowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa i panowanie nad zaangażowaniem kapitałowym

6.3.2. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej w wyniku panowania nad ponoszonym ryzykiem we współpracy z klientami

7. Rola handlowców w procesie windykacji należności

7.1. Zbieranie informacji przez handlowców przy nawiązywaniu współpracy z klientem oraz podczas kontynuowania współpracy

7.2. Premiowanie handlowców od obrotu zafakturowanego

7.2.1. Motywy działania handlowców kolidujące z interesem firmy

7.2.2. Permanentny konflikt interesów pomiędzy handlowcami, pracownikami prowadzącymi kontrakt od strony ekonomicznej i pracownikami odpowiedzialnymi za windykację należności

7.2.3. Niekorzystny wizerunek przedsiębiorstwa spowodowany sprzecznymi informacjami otrzymywanymi od nas przez kontrahenta

7.2.4. Tworzenie pola do powstawania trudnych należności

7.2.5. Straty ponoszone przez firmę w wyniku premiowania za obrót, który nie został zapłacony przez klienta

7.3. Premiowanie handlowców od obrotu zapłaconego przez kontrahenta

7.3.1. Uzyskanie efektu połączenia działań handlowców z interesem firmy

7.3.2. Wynagradzanie pracowników prowadzących kontrakt od strony ekonomicznej i pracowników odpowiedzialnych za windykację należności za osiągany obrót przez przedsiębiorstwo

7.3.3. Efekt jednakowych celów pracowników zaangażowanych w proces biznesowy

7.3.4. Funkcjonowanie pracowników biorących udział w procesie biznesowym jako jednego środowiska zaangażowanego w rozwój firmy

7.3.5. Korzystny wizerunek firmy jako ogromna siła do prowadzenia bezpiecznych interesów z klientami

7.3.6. Zabezpieczenie przed powstawaniem trudnych należności i zmniejszenie kosztów związanych z windykacją należności

7.4. Problemy związane z dokonaniem manewru zmiany wynagradzania handlowców od obrotu zafakturowanego na wynagradzanie od obrotu zapłaconego przez kontrahenta

7.4.1. Negatywne skutki dla handlowców z powodu zmniejszenia ich wynagrodzenia przez pewien czas

7.4.2. Przejściowe trudności w funkcjonowaniu pracowników w nowej rzeczywistości

7.4.3. Konieczność przeszkolenia handlowców z podstawowych zasad windykacji

8. Podsumowanie

8.1. Ryzyko związane z zaciąganiem zobowiązań finansowych

8.2. Ryzyko związane z oceną kontrahenta

8.3. Siła ekonomiczna kontrahentów i ich wpływ na zawierane umów

8.4. Ocena naszej sytuacji i sytuacji kontrahenta jako czynnik minimalizacji ryzyka przy zawieraniu umów

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Prelegenci

Cytat
J. S - Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu windykacji należności. Prowadził projekty polegające na wdrożeniu systemu odzyskiwania należności i zarządzania należnościami. Zarządzał wierzytelnościami obejmującymi jednocześnie kilka tysięcy faktur (pozycji otwartych) wystawionych dla kilkuset odbiorców. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej, na Uczelni Łazarskiego.

Gdzie i kiedy

Poznań 23 października 2020
Sale Omega

60-529 Poznań

Dąbrowskiego 79 A/11

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 15 czerwca 2020
Hotel Ibis

04-118 Warszawa

Ostrobramska 36

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 21 kwietnia 2020
Novotel Wrocław City

53-011 Wrocław

Wyścigowa 35

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Lublin 27 stycznia 2020
IP ALTER

20-824 Lublin

Al.Warszawska 102

woj. lubelskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 21 listopada 2019
Novotel Wrocław City

53-011 Wrocław

Wyścigowa 35

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Rzeszów 30 września 2019
Hotel Grein

35-326 Rzeszów

Tadeusza Rejtana 1

woj. podkarpackie

Gdzie i kiedy

Wrocław 27 listopada 2018
Novotel Wrocław City ***

53-011 Wrocław

ul. Wyścigowa 35

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Lublin 24 października 2018
IP ALTER

20-824 Lublin

AL. WARSZAWSKA 102

woj. lubelskie

Weź udział

Cena 1
netto + 23% VAT
550 PLN
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe; imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia; ankieta/test oceniająca szkolenie i wiedzę.
Weź udział

Organizator

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin
Aleja Warszawska 102
woj. lubelskie
ORYLION to działająca grupa doradcza, w ramach tej grupy doskonaleniem biznesu zajmuje się Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION. Instytucją szkoleniowa, działa od 2004 roku. Aktywnie zajmujemy się doskonaleniem zawodowym dla biznesu. ORYLION Ewo...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Przesłanie zgłoszenia. Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin Aleja Warszawska 102
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!