O szkoleniu
Cele projektu:
Handlowcy sami wyszukują kontakty i umawiają jakościowe spotkania z klientami (generują leady sprzedażowe)
Handlowcy biorą odpowiedzialność za wynik, zamiast szukać uzasadnienia własnych porażek w działaniach firmowych (orientacja na zwiększenie sprzedaży zamiast na asekurację braku wyników)
Rozpoznanie i wykorzystanie własnego wzorca charyzmy do budowania aktywnego zespołu sprzedażowego (skuteczna sprzedaż na poziomie osobistym)
Handlowcy są partnerami dla klienta i negocjują warunki z nim, a nie ze swoim szefem (motywacja zespołu sprzedażowego do aktywności na zewnątrz a nie do środka)
Zespół sprzedaży , który trafia do decydentów, znajduje kreatywne rozwiązania dotarcia do klienta i skutecznie stosuje techniki zamknięcia sprzedaży
Sprawne zarządzanie oporem handlowców przed zmianą (jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży)
Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk, współwłaściciel firmy szkoleniowej GAMMA, odpowiedzialny za obszar sprzedaży GAMMA (wg rankingu Gazety Finansowej 1. miejsce w kategorii obrót za 2019 rok wśród firm szkoleniowych w Polsce). Współtwórca firmy produkującej naturalne kosmetyki Mokosh, zajmującej czołowe miejsce na polskim i europejskim rynku kosmetycznym.
Dawid Didiuk jest twórcą największych w Polsce projektów aktywnej sprzedaży. Szkolił i wdrażał strategię sprzedaży wielu działów handlowych, które obecnie wiodą prym na rynku. Otrzymał nagrodę Partnera Honorowego, za pomoc w zbudowaniu strategii sprzedażowej jednej z największych instytucji finansowych w Polsce.
Fakt 1. 64% managerów i dyrektorów sprzedaży, uważa, że ich zespoły sprzedażowe pracują poniżej poziomu ich oczekiwań.
Fakt 2. Wszystkie firmy które wprowadziły system aktywnej sprzedaży Gamma, podniosły wyniki sprzedażowe.
Fakt 3. Większość działów sprzedażowych pracuje albo na zamówieniach od stałych klientów, albo na leadach sprzedażowych z akcji marketingowych (mailingi, zapytania ofertowe itp.). Taka sytuacja prowadzi do uśpienia zespołu. Handlowcy mają poczucie, że nieustannie pracują na wysokich obrotach, a sprzedaż jest realizowana wyłącznie dzięki ich działaniom. Jest jednak różnica, między zbieraniem zamówień i obsługą stałych klientów (farming), a prawdziwą sprzedażą – zdobywaniem nowych klientów (hunting).
Mamy i będziemy mieć przez najbliższy czas okres dużych wyzwań na rynku. Siły sprzedaży przyzwyczajone do prosperity nie mają odpowiednich nawyków sprzedażowych. Wielu handlowców to farmerzy – zajmują się budowaniem relacji, obsługą lead’ów przychodzących, a nie podejmuje prób i nie ma sukcesów w aktywnym pozyskiwaniu klientów.
Dziś hunterzy są na wagę złota – jeśli trudno ich pozyskać z rynku to jedyną racjonalną opcją jest doprowadzić do transformacji farmerów w hunterów – obudzić ospały zespół sprzedaży. Nie musi być to rewolucja – wystarczy, aby każdy handlowiec przez godzinę dziennie efektywnie pozyskiwał klientów, aby jeśli przemnożymy sukcesy przez liczbę pracowników to w skali roku uzyskamy dużą, pozytywną zmianę.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- wzrost wskaźników biznesowych, dzięki większej efektywności każdego członka zespołu sprzedażowego;
- wzmocnienie profesjonalnego wizerunku firmy na rynku;
- zwiększenie rentowności sprzedaży;
- możliwość bycia prekursorem w kształtowaniu nowej kultury organizacyjnej;
- mniejsza rotacja, czyli mniej nieprzewidzianych zmian;
- lepiej wykorzystany potencjał pracowników;
- możliwość zbudowania interaktywnych, prężnych zespołów, gotowych się rozwijać;
- wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy);
- wzmocnienie wizerunku organizacji, jako miejsca elastycznego i podążającego za trendami;
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- zdobędziesz świadomość, jak stworzyć odpowiedzialny zespół, którego fundamentem jest aktywna sprzedaż;
- dowiesz się, jak rozbudzić zaangażowanie wśród podwładnych;
- będziesz wiedział, jak przeprowadzić kluczowe rozmowy z podwładnymi;
- nabędziesz umiejętności dotyczących stworzenia możliwości nauki i rozwoju wśród swojego zespołu;
- dowiesz się, jak zbudować swój wizerunek, jako menadżera nowoczesnego i podążającego za trendami oraz menadżera wspierającego i wymagającego konkretnych rezultatów;
- wymienisz doświadczenia zawodowe z innymi uczestnikami szkolenia;
- dowiesz się, jak wdrożyć nowoczesny styl zarządzania;
- dowiesz się, jak zarządzać zespołem i osiągać lepsze rezultaty biznesowe;
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- Wzmocnienie współpracy między przełożonym, a działem sprzedaży;
- Większa skuteczność w sprzedaży – wymierne rezultaty finansowe;
- Optymalizacja czasu trwania procesu sprzedaży;
- Wyższa motywacja wewnętrzna, dzięki większej skuteczności w sprzedaży;
- Zbudowanie wizerunku organizacji przyszłości;
Szkolenie adresujemy do:
- menedżerów sprzedaży
- dyrektorów sprzedaży
Program szkolenia
1. Wprowadzenie: oś aktywności zespołu sprzedażowego
- Dlaczego jest to wyłącznie szkolenie dla managerów sprzedaży?
- Definicja biegunów osi aktywności – farming vs. hunting
- Umieszczenie własnego zespołu na osi aktywności
- Jak bardzo chcesz obudzić swój zespół? – określenie optimum dla branży oraz charakterystyki zespołu sprzedaży
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym szkolenie vs. realna strategia
- Action plan – scenariusz pożądany na zarządzanie sprzedażą
2. Mentoring – praca na gotowych i sprawdzonych rozwiązaniach
- Lejek vs. walec sprzedaży (co to jest sztuka skutecznej sprzedaży)
- Współpraca marketingu i sprzedaży
- Znajomość technik sprzedaży – bardzo dobra, stosowanie - zerowe
- Wektor sprzedaży – do środka, czy na zewnątrz
- Sprawdzone modele generowania lead’ów przez handlowców
- Zarządzanie portfelem klientów
- CRM jako narzędzie aktywizacyjne
- Challanger sale – jak kształtować relację z klientem
- Wreszcie najważniejsze – jak skutecznie sprzedawać w stylu hunterskim?
3. Expose – „Nowy start w sprzedaży”
- Odpowiedz na podstawowe pytania : „co się wydarzy?”, „dlaczego warto?”
- Stworzenie ram nieprzekraczalnych oraz przestrzeni na partycypację zespołu
- Liczbowe wskaźniki zmiany
- Narzędzia do monitorowania i wzmacniania pobudzenia
- Strategiczne zaplanowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego „aktywność popłaca, więc jestem jeszcze bardziej aktywny”
4. Jak stworzyć charyzmatyczny przekaz? (jak zmotywować pracownika do sprzedaży?)
- Charyzma oparta o osobowość handlową
- Charyzma oparta o merytorykę
- Charyzma oparta na strategii i analityczności
- Charyzma oparta na umiejętności współpracy zespołowej
5. Analiza sił. Radzenie sobie z oporem
- Dlaczego handlowiec boi się zostać hunterem - 3 rodzaje oporu
- Opór nr 1 – „teraz jest dobrze, boję się co zmiany przyniosą” – potrzeba bezpieczeństwa
- Opór nr 2 – „teraz jest wygodnie, nie chcę nic zmieniać” – niechęć do wychodzenia ze strefy komfortu
- Opór nr 3 – „jestem doradcą, a nie akwizytorem” – potrzeba wizerunkowa
- Sposoby radzenia sobie z oporem wprost i nie wprost
- Przeciwdziałanie psychomanipulacjom ze strony pracowników
6. Podsumowanie w formie w praktycznych wniosków
- Wdrożenie planu aktywizacji sprzedaży w organizacji.
- Tematy szkoleń sprzedażowych dla handlowców – na poziomie mentalnym i narzędziowym
Czas trwania
Prelegenci

DYREKTOR SPRZEDAŻY DAWID DIDIUK
Dawid Didiuk, współwłaściciel firmy szkoleniowej GAMMA, odpowiedzialny za obszar sprzedaży GAMMA (wg. rankingu Gazety Finansowej 1. miejsce w kategorii obrót za 2016 rok wśród firm szkoleniowych w Polsce). Współtwórca firmy produkującej naturalne kosmetyki Mokosh, zajmującej czołowe miejsce na Polskim i Europejskim rynku kosmetycznym. Dawid Didiuk jest twórcą największych w Polsce projektów aktywnej sprzedaży. Szkolił i wdrażał strategię sprzedaży wielu działów handlowych, które obecnie wiodą prym na rynku. Otrzymał nagrodę Partnera Honorowego za pomoc w zbudowaniu strategii sprzedażowej jednej z największych instytucji finansowych w Polsce (wzrost sprzedaży w roku 2016/2017 o 48%).
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
