Szkolenie: PAKIET DLA POCZĄTKUJĄCEGO KSIĘGOWEGO (Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw + Certyfikowany Kurs Prowadzenia PKPiR + 3 Kursy obsługi programów)

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/pakiet-dla-poczatkujacego-ksiegowego-certyfikowany-kurs-rachunkowosci-od-podstaw--certyfikowany-kurs-prowadzenia-pkpir--3-kursy-obslugi-programow-70231

Informacje o szkoleniu

  • PAKIET DLA POCZĄTKUJĄCEGO KSIĘGOWEGO (Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw + Certyfikowany Kurs Prowadzenia PKPiR + 3 Kursy obsługi programów)


    ID szkolenia: 70231
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Finanse i księgowość
  • Adres szkolenia:

    Miejsce Szkolenia w Centrum Krakowa
    Rynek Główny 30/37
    Kraków
    woj. małopolskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 9.09.2018-13.01.2019
    Godziny zajęć (czas trwania):
    HARMONOGRAM KURSÓW

    Miejsce: Kraków

    Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw
    zajęcia w niedziele
    09.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    16.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    23.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    30.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    14.10.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    21.10.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    28.10.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    Egzamin odbędzie się: 28.10.2018 r. o godz. 10.00

    Kurs OPTIMA Księgowość od podstaw
    27.10.2018 w godz. 09:00-15:00

    Kurs PŁATNIK od podstaw
    03.11.2018 w godz. 09:00-15:00

    Certyfikowany Kurs Prowadzenia PKPiR
    04.11.2018 r. w godz. 09.00-15.00
    17-18.11.2018 r. w godz. 09.00-15.00
    Egzamin odbędzie się: 18.11.2018 r. o godz. 15.00

    Kurs SYMFONIA Finanse i Księgowość od podstaw
    13.01.2019 w godz. 09:00-15:00
  • Organizator szkolenia:

    Tax Consilium Sp z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

POTWIERDŹ SWOJE PRZYGOTOWANIE DO PRACYW BIURZE RACHUNKOWYM I UZYSKAJ
2 CERTYFIKATY Z KODAMI ZAWODU Księgowy kod zawodu 331301,Asystent ds.
Księgowości kod zawodu 431101 według kwalifikacji zawodów i specjalności MPIPS oraz
5 ZAŚWIADCZEŃ MEN

KUP PAKIET I ZYSKAJ:
80 h WARSZTATÓW praktycznego rozliczania
24 h zajęć KOMPUTEROWYCH
2 h indywidualnych KONSULTACJI
50 dni OPIEKI POSZKOLENIOWEJ
Specjalny SYSTEM SPŁATY

Za PAKIET płać w ratach 0%
384 zł x 7 miesięcy

PAKIET KURSÓW"DLA POCZĄTKUJĄCEGO KSIĘGOWEGO"
SKŁADA SIĘ Z 5 KURSÓW:

* Certyfikowanego Kursu Rachunkowości od podstaw
(kod zawodu 331301) 56 h

* Certyfikowanego Kursu Prowadzenia PKPiR
(kod zawodu 431101) 24 h

* Kursu Płatnik od podstaw (8h)

* Kursu Optima Księgowość od podstaw (8h)

* Kursu Symfonia Finanse i Księgowość od podstaw (8h)


CO REALNIE DA CI PAKIET "DLA POCZĄTKUJĄCEGO KSIĘGOWEGO"?

KOMPLEKSOWĄ WIEDZĘ I PRAKTYCZNE PRZYGOTOWANIE DO PRACY!

Dzięki temu pakietowi OD PODSTAW, PRAKTYCZNIE przygotujesz się do pracy w biurze rachunkowym. Zyskasz umiejętności prowadzenia zarówno ksiąg rachunkowych, jak i rozliczania firm prowadzących Podatkowe Księgi Przychodów i Rozchodów. Nauczysz się także obsługi najważniejszych programów finansowo-księgowych (Symfonia, Optima) oraz Płatnika.To wszystko pozowli Ci rozpocząć samodzielną pracę w biurach rachunkowych.

WSPARCIE PRZEZ 6 MIESIĘCY

W trakcie wszystkich Kursów otoczymy Cię specjalną OPIEKĄ DORADCY, z którym będziesz w stałym kontakcie. Po każdym z modułów zajęć będziesz otrzymywał podsumowania, dodatkowe materiały (m.in. webinar dot. Sztuczek i trików w MS Excel, które powinieneś znać oraz zadań do przećwiczenia w domu) w formie e-learningu.

INDYWIDUALNE KONSULTACJE

Swoje postępy w nauce będziesz mógł konsultować z trenerem podczas 2 H INDYWIDUALNYCH KONSULTACJI (na spotkanie umówisz się z Działem Szkoleń w dogodnym, weekendowym terminie).

SYSTEM SPŁAT W RATACH 0%

Za ten pakiet możesz płacić w 6 równych miesięcznych ratach 0%. Każda rata będzie wynosiła 397 zł (VAT zw.), a Ty nie poniesiesz ŻADNYCH DODATKOWYCH OPŁAT z tego tytułu. Gdy zapiszesz się na Kurs, poprosimy Cię o wpłatę zaliczki (397 zł), którą po rozpoczeciu zajęć - zaliczmy na poczet pierwszej raty.

50 DNI OPIEKI POSZKOLENIOWEJ

Przez 50 DNI po zakończeniu Kursu otoczymy Cię e-mailową opieką poszkoleniową. Przez miesiąc nasi Trenerzy będą do Twojej dyspozycji. Jeśli będziesz miał pytania lub wątpliwości związane z programami Kursów, pomożemy Ci je rozwiązać.

ŚCIEŻKI EDUKACYJNE I RABATY

Po Kursie przydzielimy Ci specjalne zniżki i rabaty na udział w kolejnych Kursach:
otrzymasz 200 zł zniżki na Certyfikowany Kurs Rachunkowości dla średniozaawansowanych (kod zawodu 241103)
oraz 5% na drugi i 10% rabatu na trzeci (i każdy kolejny) Kurs w Tax Consilium.


CZEGO KONKRETNIE NAUCZYSZ SIĘ NA ZAJĘCIACH?

- Dzięki ukończeniu Kursów Tax Consilium OD PODSTAW, PRAKTYCZNIE przygotujesz się do pracy w biurze rachunkowym, gdzie będziesz mógł prowadzić zarówno księgi rachunkowe, jak i rozliczać firmy prowadzące Podatkowe Księgi Przychodów i Rozchodów
- Na Certyfikowanym Kursie Rachunkowości od podstaw (kod zawodu 331301) zyskasz PRAKTYCZNĄ UMIEJĘTNOŚĆ prowadzenia księgowości spółek prawa handlowego (będziesz prowadził księgi rachunkowe, sporządzał sprawozdania finansowe, optymalizował podatki)
- Zyskasz umiejętność ZARZĄDZANIA FINANSAMI (na warsztatach rachunkowych przejdziesz całą drogę księgową firmy od dokumentu źródłowego, jakim jest faktura, po przygotowanie rocznego sprawozdania)
- Na Certyfikowanym Kursie Prowadzenia PKPiR nauczysz się natomiast prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, tj. uproszczonej księgowości (na zajęciach rozwiążesz liczne ćwiczenia, przykłady, case study, wypełnisz druki oraz dokumenty)
- Na Kursie Płatnika od podstaw poznasz zasady poprawnego prowadzenia rozrachunków z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, a na zajęciach z obsługi systemów ERP dowiesz się, jak prowadzić komputerową księgowość swojej formy w programie Optima i Symfonia
- Zdobędziesz wiedzę i umiejętności CENIONE PRZEZ PRACODAWCÓW
- Na każdym z Kursów otrzymasz KOMPLEKSOWE MATERIAŁY, które będziesz mógł WYKORZYSTAĆ W PRACY

Szkolenie skierowane jest do:

DO KOGO SKIEROWANY JEST TEN PAKIET?

Ten Kurs jest właśnie dla Ciebie:
- jeśli nie posiadasz wiedzy z zakresu księgowości
(KURSY PROWADZONE SĄ OD PODSTAW)
- posiadasz niewielkie doświadczenie w tej dziedzinie, chcesz pogłębić swoją wiedzę i zyskać potwierdzenie swoich kompetencji
- chcesz rozpocząć pracę w działach finansowo-księgowych lub biurach rachunkowych
- prowadzisz swoją firmę i chciałbyś efektywniej zarządzać jej finansami
- chcesz realnie podnieść swoje szanse na rynku pracy
- posiadasz co najmniej średnie wykształcenie

Program szkolenia:

Poznaj zakres merytoryczny kursu
CERTYFIKOWANY KURS RACHUNKOWOŚCI OD PODSTAW (kod zawodu 331301)

I Moduł: Podstawy rachunkowości z elementami etyki zawodowej - 8 h
1.1 Podstawowe pojęcia w rachunkowości
1.1.1 Cele rachunkowości
1.1.2 Funkcje rachunkowości
1.1.3 Przedmiot rachunkowości
1.1.4 Podmiot rachunkowości
1.1.5 Zadania rachunkowości
1.1.6 Metody rachunkowości
1.1.7 Zasady rachunkowości
1.1.8 Dokumenty księgowe, dowody księgowe
1.1.9 Polityka rachunkowości
1.1.10 Podstawowe okresy w rachunkowości
1.1.11 Etyka w działalności gospodarczej i rachunkowości
1.2 Ewidencja księgowa
1.2.1 Konto księgowe
1.2.2 Typy kont i rodzaje
1.2.2.1 Grupy kont bilansowych
1.2.3 Plan kont
1.2.4 Ewidencja podstawowych operacji gospodarczych
1.3 Zasoby majątkowe przedsiębiorstwa i źródła ich pochodzenia
1.3.1 Klasyfikacja i podział aktywów
1.3.1.1 Aktywa trwałe
1.3.1.2 Aktywa obrotowe
1.3.2 Klasyfikacja i podział pasywów
1.3.2.1 Kapitał (fundusz) własny
1.3.2.2 Kapitały obce
1.4 Prowadzenie ksiąg rachunkowych
1.4.1 Księgi rachunkowe
1.4.2 Konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych
1.4.3 Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych
1.4.4 Poprawianie błędnego zapisu księgowego
1.4.5 Ochrona i zasady przechowywania dokumentacji
1.4.6 Ujęcie w księgach rachunkowych zdarzeń powstałych po dniu bilansowym
Ćwiczenia - rozwiązywanie zadań
II Moduł:Podatki w praktyce biznesowej, podatek PIT - 8 h
2.1 Ustawa o podatku od osób fizycznych
2.1.1 Podmiot i przedmiot podatku
2.1.2 Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy
2.1.3 Wyłączenia z opodatkowania
2.1.4 Źródła przychodu
2.1.5 Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
2.1.6 Odliczenia od podatku
Case study
III Moduł Efektywne zarządzanie majątkiem. Środki trwałe, wyposażenie - 8h
3. 1. Klasyfikacja Środków Trwałych
3.1.1. Dokumenty dotyczące środków trwałych…
3.1.2.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT)
3.1.3 Podstawy zakwalifikowania środków trwałych i wprowadzenia do ewidencji
3.1.4 Amortyzacja i umorzenie, zmiana od 12 sierpnia 2017r. dotycząca jednorazowej amortyzacji dla małych podatników
3.1.5 Wyksięgowanie środków trwałych z ewidencji - zasady księgowania
3.1.6 Wartość brutto, netto, bilansowa środków trwałych
Rozwiązywanie zadań z zakresu aktywów trwałych, amortyzacji i umorzenia
IV Moduł: Rozrachunki, ewidencja zakupu, sprzedaży i obrotu towarów - 8h
4.1. Dokumenty
4. 1 Faktury
4.1.1. Rozrachunki z kontrahentami
4.2 Ewidencja rozrachunków
4.2.1. Należności od odbiorców
4.2.2. Zobowiązania wobec dostawców
4.2.3. Pozostałe rozrachunki
4.2.4. Rozrachunki z pracownikami
4.2.4.1 Uprawnienia pracownika w związku z podróżą służbową
4.2.4.2 Stawka za 1 km przebiegu pojazdu
4.2.5 Rozrachunki z Urzędem Skarbowym
4.2.6 Rozrachunki z ZUS
4.2.7 Odpisy aktualizujące
4.2.8 Terminy w rozrachunkach
4.2.9 Wstępnie bilans
4.2.10 Zmiany od 1 stycznia 2018r
4.3 Obrót środkami pieniężnymi, towarami i materiałami w przedsiębiorstwie
4.3.1. Obrót środkami pieniężnymi
4.3.1.1 Dokumenty obrotu kasowego
4.3.1.2 Dokumenty obrotu bankowego
4.3.2. Obrót towarami i materiałami
4.3.3 Zakupy materiałów lub towarów
4.3.4 Wydawanie do produkcji materiałów
4.3.4.1.Rozchody materiałów
4.3.5. Ewidencja obrotu w jednostce produkcyjnej
4.3.5.1.Ewidencja kosztów działalności operacyjnej w jednostce produkcyjnej
Zadania kompleksowe z zakresu rozrachunków
V Moduł Koszty zatrudnienia, różne możliwości - 8 h
5.1 Koszty związane z zatrudnieniem – lista płac, rachunki
5.1 Zatrudnienie:
5.1.1 Umowa o pracę
5.1.2 Umowa zlecenia
5.1.3 Umowa o dzieło
5.2 Wynagrodzenia
5.2.1 Pojęcie wynagrodzeń
5.2.2 Wynagrodzenia osobowe i bezosobowe
5.2.2.1 Umowa o dzieło: umowa rezultatu
5.2.2.1 Umowa zlecenia: starannego wykonania
5.2.3 Wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy
5.2.3.1Wynagrodzenie brutto
5.2.3.2Wynagrodzenie netto
5.2.4 Skala podatkowa
5.2.5 Ulga podatkowa
5. 2.6.Koszty uzyskania przychodu
5.2.7 Obliczanie składek
5.2.7.1 Składki na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne
5.2.7.2.Rozrachunki z ZUS
5.2.8 Wynagrodzenie za czas choroby
5.2.8.1.Podstawa wymiaru wypłaty chorobowego
5.2.9 Wynagrodzenie za niepełny miesiąc
5.3. Odpis na ZFŚS podstawowy (obligatoryjny) w 2018r
5.3.1 Świadczenie urlopowe
5.4. Rozliczenie roczne – Deklaracja PIT – 4R, PIT -11
Dokonywanie rozliczeń wynagrodzeń i księgowanie na poszczególnych kontach
VI Moduł Przychody i koszty, zasady ustalania wyniku finansowego - 8 h
6.1 Przychody i koszty w przedsiębiorstwie
6.1.1 Klasyfikacja i sposób ujmowania przychodów i kosztów
6.1.1.1 Rozliczenia międzyokresowe kosztów
6.1.1.2 Rozliczenia międzyokresowe czynne
6.1.1.3 Rozliczenia międzyokresowe bierne
6.1.1.4 Rozliczenia międzyokresowe przychodów
6.2 Tworzenie wyniku finansowego
6.2.1 A(wariant kalkulacyjny)
6.2.2 B.(wariant porównawczy)
6.2.3 Tworzenie wyniku finansowego
6.2.4. Rachunek zysków i strat
6.3 Wycena składników majątkowych przedsiębiorstwa
6.3.1 Metody wyceny aktywów i pasywów
6.3.1.1.Metody wyceny rozchodu zapasów w cenach rzeczywistych FIFO, LIFO, AVCO
6.3.2 Inwentaryzacja
Ustalanie przychodów, kosztów, sporządzanie rachunku zysków i strat, bilansu.
VII Moduł Sprawozdanie finansowe i rozliczenie podatku CIT I VAT - 8h
7.1 Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa
7.1.1 PODSTAWOWE CZĘŚCI SKŁADOWE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
7.1.2 Wprowadzenie do sprawozdania finansowego
7.1.3 Bilans
7.1.4 Aktywa
7.1.5 Pasywa
7.1.6 Rachunek zysków i strat
7.1.6.1 A.(wariant kalkulacyjny)
7.1.6.2 B.(wariant porównawczy)
7.1.7 Dodatkowe informacje i objaśnienia
7.1.8 Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
7.1.9 Rachunek przepływów pieniężnych
7.1.10 Sprawozdanie z działalności jednostki
7.1.11 Tryb i metody sporządzania oraz ogłaszania sprawozdań
7.2 Elementy prawa podatkowego
7.2.1 Podstawy prawne, pojęcie prawa podatkowego
7.2.2 Podział podatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
7.2.3 Zasady prawa podatkowego
7.2.4 Elementy konstrukcji podatków
7.2.4.1.Elementy konstrukcji podatków / budowa podatków
7.2.5 Funkcje podatków
7.2.6 Klasyfikacja podatków
7.2.6.1. Podatki państwowe
7.2.6.2.Podatki i opłaty samorządowe
7.2.7 Wybrane zagadnienia z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych "CIT"
7.2.8 . Podatki kosztowe i opłaty
7.2.9. Podstawy z zakresu prawa gospodarczego, prawa pracy i prawa cywilnego
7.3 Podatek od towarów i usług
7.3.1 Informacje związane z podatkiem od towarów i usług "VAT "
7.3.2 Deklaracja VAT – 7, VAT - 27
7.4 Kalendarz informacyjny
7.4.1 Terminy
Sporządzenie sprawozdania, deklaracji CIT -8, VAT-7, VAT-27

CERTYFIKOWANY KURS PROWADZENIA PODATKOWEJ KSIĘGI PRZYCHODÓW i ROZCHODÓW (Kod zawodu: 431101)

Moduł I. Podatki w praktyce biznesowej - formy, obowiązki, możliwości - 8h (zajęcia z doradcą podatkowym)
1. Podatek dochodowy
formy opodatkowania
korzyści ze wspólnego rozliczenia małżonków
przychody z działalności gospodarczej
koszty uzyskania przychodów
2. Podatek VAT
obowiązek rejestracji podatnika VAT
ewidencja VAT
deklaracje VAT
transakcje wewnątrzwspólnotowe
import i eksport
Moduł II. Efektywne prowadzenie działalności gospodarczej oraz PKPIR. Praktyka wystawiania dowodów księgowych. - 8 h
1. Zakładanie działalności gospodarczej
rejestracja firmy
zgłoszenie do ZUS
inne obowiązki
2. Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
procedury obowiązujące przy zakładaniu księgi
zasady prowadzenia KPiR
ewidencje dodatkowe
remanent końcowy
3. Dowody księgowe
faktury VAT
faktury korygujące
faktury VAT RR
faktury VAT MP
faktury wewnętrzne
inne dokumenty traktowane jak faktura VAT
rachunek
nota korygująca
paragony
raporty kasowe
wyciągi bankowe
lista płac
dowody przesunięć
dzienne zestawienie sprzedaży
miesięczne zestawienia raportów dobowych
nota księgowa
dowód wewnętrzny
rozliczenie kosztów podróży służbowej i wartości diet
inne dowody księgowe
4. Środki trwałe w firmie
pojęcie i definicja środków trwałych
amortyzacja środków trwałych, metody amortyzacji
ewidencja środków trwałych i wyposażenia
Moduł III. Praktyczne przygotowanie JPK. Rozliczanie pracowników, rozrachunki z US. Samochód w firmie - 8 h
1. Samochód w firmie wykorzystywany w działalności gospodarczej
używanie samochodu prywatnego w celach służbowych
karta ewidencji przebiegu pojazdu – kilometrówka
koszt użytkowania pojazdu jako koszt uzyskania przychodu
2. Rozliczanie pracownika w firmie z US i ZUS
lista płac jako podstawa ewidencji w KPiR
indywidualne karty przychodów pracownika
obowiązki pracodawcy wobec ZUS
pracodawca jako płatnik zaliczki na podatek dochodowy
umowy cywilnoprawne
świadczenia na rzecz pracowników
obliczanie wynagrodzenia
3. Jednolity Plik Kontrolny dla mikroprzedsiębiorców - praktyczne ćwiczenia
obowiązki składania
forma
przygotowanie
4. Zamykanie działalności

Kurs PŁATNIK od podstaw

1. Ćwiczenia praktyczne:
zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych:
płatnika składek /osoba prawna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą/,
pracowników,
zleceniobiorców.
tworzenie dokumentów:
zgłoszeniowych dla firmy i ubezpieczonych,
aktualizujących sporządzanie zestawów miesięcznych i imiennych raportów dla ubezpieczonych informacja roczna
termin i zasady sporządzania.
2. Weryfikacja poprawności dokumentacji ZUS:
przeglądanie,
modyfikacja,
zmiana,
korekta dokumentów.
3. Wysyłanie dokumentacji do ZUS:
tworzenie zestawów,
obsługa dokumentów w zestawach,
weryfikacja zestawów, przesyłanie zestawów do ZUS.

Kurs SYMFONIA Finanse i Księgowość od podstaw

Omówienie podstawowych funkcji programu
Utworzenie nowej bazy danych firmy oraz użytkownika
Wprowadzenie danych firmy
Modyfikacja parametrów programu przed rozpoczęciem pracy
Omówienie i dostosowanie planu kont
Omówienie i sprecyzowanie sprawozdań finansowych (bilans i rachunek zysków i strat)
Omówienie kartotek pomocniczych programu (kartoteki kontrahentów, rachunków bankowych, urzędów, pracowników)
Definiowanie rejestrów VAT
Wprowadzanie i zatwierdzanie bilansu otwarcia
Wprowadzanie dokumentów zakupowych i sprzedażowych
Ustawienie wzorców księgowych
Wprowadzanie listy płac
Wprowadzanie wyciągów bankowych i innych dokumentów
Księgowanie dokumentów
Omówienie raportów, obrotów i sald kont, zapisów na kontach
Przeliczanie deklaracji podatkowych
Zamknięcie miesięcy oraz roku obrotowego
Zatwierdzenie roku obrotowego oraz otwarcie nowego
Import danych i bilansu z roku poprzedniego

Kurs OPTIMA Księgowość od podstaw

Omówienie podstawowych funkcji programu

Informacje o prelegentach:

TRENERZY SĄ PRAKTYKAMI BIZNESU
To eksperci księgowi, doradcy podatkowi, z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, biznesowym i zarządczym

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 2.382. zł netto - 2.382. zł brutto

Cena zawiera:

104 h godzin lekcyjnych, 50 dni OPIEKI POSZKOLENIOWEJ, Specjalny SYSTEM SPŁATY, autorskie materiały szkoleniowe, pakiet powitalny: notes, torba, ołówek, długopis

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej www.taxconsilium.com

Szkolenie, kurs: PAKIET DLA POCZĄTKUJĄCEGO KSIĘGOWEGO (Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw + Certyfikowany Kurs Prowadzenia PKPiR + 3 Kursy obsługi programów)