Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl/szkolenie/pakiet-profesjonalny-ksiegowy-70517

Informacje o szkoleniu

  • PAKIET PROFESJONALNY KSIĘGOWY


    ID szkolenia: 70517
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Finanse i księgowość
  • Adres szkolenia:

    Sale szkoleniowe w Centrum Krakowa
    Rynek Główny 30/37
    Kraków
    woj. małopolskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 9.09.2018-13.01.2019
    Godziny zajęć (czas trwania):
    HARMONOGRAM KURSÓW

    Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw
    (kod zawodu 331301)
    zajęcia w niedziele
    09.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    16.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    23.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    30.09.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    14.10.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    21.10.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    28.10.2018 r. w godz. 10.00-16.00
    Egzamin odbędzie się: 28.10.2018 r. o godz. 10.00

    Kurs OPTIMA Księgowość od podstaw
    27.10.2018 w godz. 09:00-15:00

    Kurs Płatnik od podstaw
    03.11.2018 w godz. 09:00-15:00

    Certyfikowany Kurs Rachunkowości dla średniozaawansowanych
    (kod zawodu 241103)
    10.11.2018 r. w godz. 09.00-15.00
    17-18.11.2018 r. w godz. 09.00-15.00
    24-15.11.2018 r. w godz. 09.00-15.00
    01-02.12.2018 r. w godz. 09.00-15.00
    08-09.12.2018 r. w godz. 09.00-15.00
    Egzamin odbędzie się: 09.12.2018 r. o godz. 14.00

    Kurs SYMFONIA Finanse i Księgowość od podstaw
    13.01.2019 w godz. 09:00-15:00
  • Organizator szkolenia:

    Tax Consilium Sp z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

PAKIET PROFESJONALNY KSIĘGOWY SKŁADA SIĘ Z 7 KURSÓW:

- Certyfikowanego Kursu Rachunkowości od podstaw
(kod zawodu 331301) 56 h
- Certyfikowanego Kursu Rachunkowości dla średniozaawansowanych
(kod zawodu 241103) 72 h
- Kurs Płatnik od podstaw (8h)
- Kurs Optima Księgowość od podstaw (8h)
- Kurs Symfonia Finanse i Księgowość od podstaw (8h)


KUP PAKIET I ZYSKAJ:
* 152 GODZINY praktycznego rozliczania:
(128 h warsztatów + 24 h zajęć komputerowych)
* 3 h indywidualnych KONSULTACJI
* 50 dni OPIEKI POSZKOLENIOWEJ
* Specjalny SYSTEM SPŁATY


Za PAKIET płać w ratach 0%
523 zł x 7 miesięcy


UZYSKAJ 2 CERTYFIKATY Z KODAMI ZAWODU
Księgowy kod zawodu 331301,
Specjalista ds. rachunkowości 241103
według kwalifikacji zawodów i specjalności MPIPS
oraz 5 ZAŚWIADCZEŃ MEN


POSTAW NA SPRAWDZONĄ JAKOŚĆ!
NASZE KURSY POSIADAJĄ AKREDYTACJĘ KURATORIUM OŚWIATY



CO WCHODZI W SKŁAD PAKIETU?


Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw
Na tym Kursie w praktyce OD PODSTAW nauczysz się prowadzenia księgowości spółek prawa handlowego w oparciu o Ustawę o Rachunkowości. Kurs rozpocznie się od teoretycznego wprowadzenia do rachunkowości – tak, abyś poznał najważniejsze pojęcia, nauczył się posługiwać finansową terminologią i znał najważniejsze regulacje prawne. Następnie Trenerzy - praktycy księgowości - wyjaśnią Ci działanie na planie kont. Pod ich okiem będziesz samodzielnie księgował dokumenty księgowe i przejdziesz CAŁĄ DROGĘ KSIĘGOWĄ W FIRMIE. Będziesz liczył, analizował, rozliczał w oparciu o AUTENTYCZNE DOKUMENTY i przykłady z polskich firm. Dodatkowo odbędziesz 8 h zajęć Z DORADCĄ PODATKOWYM. Przez cały czas trwania Kursu nasi Trenerzy będą do Twojej dyspozycji. Będą odpowiadać na Twoje pytania i pomagać Ci zdobyć gruntowne przygotowanie do pracy w zawodzie KSIĘGOWEGO. Dzięki nim poznasz standardy i nauczysz się dobrych praktyk, które będziesz wykorzystasz w późniejszej pracy.


Kurs Płatnik od podstaw, Kurs Optima Księgowość od podstaw i Kurs Symfonia Finanse i Księgowość od podstaw
Na Kursie Płatnika od podstaw poznasz zasady poprawnego prowadzenia rozrachunków z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, a na zajęciach z obsługi systemów ERP dowiesz się, jak prowadzić KOMPUTEROWĄ KSIĘGOWOŚĆ swojej firmy w programie Optima i Symfonia. Na czas trwania zajęć wypożyczmy Ci laptop z oryginalną, edukacyjną wersją każdego oprogramowania, abyś pod okiem Trenera mógł samodzielnie wykonać wszystkie ćwiczenia (od założenia bazy po końcowe rozliczenie). Po każdych zajęciach otrzymasz ZAŚWIADCZENIE MEN o ukończeniu Kursu obsługi danego programu (jako praktycy biznesu współpracujemy z ich producentami, jesteśmy również rekomendowanym partnerem firmy Sage Sp. z o.o.).


Certyfikowany Kurs Rachunkowości dla średniozaawansowanych
Ten Kurs składa się z kilku modułów, podczas których nauczysz się praktycznego prowadzenia ROZLICZEŃ MIĘDZYNARODOWYCH I PODATKOWYCH. Dzięki niemu zyskasz również umiejętność ZARZĄDZANIA FINANSAMI. Poznasz sprawozdawczość finansową, znaczenie controllingu w rachunkowości, nauczysz się oceniać kondycję finansową firm, prowadzić rozliczenia międzyokresowe kosztów oraz rozliczenie przychodów w czasie. Dowiesz się, jak się kwalifikuje i wylicza leasingi, rozlicza inwestycje i różnice inwentaryzacyjne. Zyskasz samodzielność w codziennej pracy w obszarze księgowości.



DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z PAKIETU KURSÓW?


SPECJALNY SYSTEM SPŁAT
Za ten pakiet możesz płacić w 6 równych miesięcznych ratach 0%. Każda rata będzie wynosiła 559 zł (VAT zw.), a Ty nie poniesiesz ŻADNYCH DODATKOWYCH OPŁAT z tego tytułu. Gdy zapiszesz się na Kurs, poprosimy Cię o wpłatę zaliczki (559 zł), którą po rozpoczeciu zajęć - zaliczmy na poczet pierwszej raty.


3 H INDYWIDUALNYCH KONSULTACJI
Ten PAKIET kursów zawiera nie tylko udział w 5 Kursach, ale również aż 3 H BEZPŁATNYCH KONSULTACJI Z ZAKRESU RACHUNKOWOŚCI. Dzięki nim będziesz mógł omówić swoje postępy w nauce z naszym trenerem (pamiętaj, aby na spotkanie umówić się wcześniej z Działem Szkoleń).


E-LEARNING
W Tax Consilium zyskasz kompleksową edukację. W trakcie Kursów otoczymy Cię specjalną OPIEKĄ DORADCY, z którym będziesz w stałym kontakcie. Po każdym z modułów otrzymasz podsumowanie zajęć, dodatkowe materiały (m.in. webinar dot. Sztuczek i trików w MS Excel, które powinieneś znać oraz zadań do przećwiczenia w domu). E-learning powinien zająć Ci ok. 8 h.


50 DNI OPIEKI POSZKOLENIOWEJ
Przez 50 DNI po zakończeniu Kursów otoczymy Cię e-mailową opieką poszkoleniową. Nasi Trenerzy będą do Twojej dyspozycji. Jeśli będziesz miał pytania lub wątpliwości związane z programem zajęć, pomożemy Ci je rozwiązać (standardowa opieka poszkoleniowa trwa w Tax Consilium 30 dni; kupując TEN PAKIET, zyskujesz więc dodatkowe 20).


BEZPŁATNE ODRABIANIE ZAJĘĆ
W Tax Consilium nie stracisz żadnych zajęć – jeśli będziesz potrzebował pomocy, pomożemy Ci nadrobić zaległości i zapewnimy BEZPŁATNĄ MOŻLIWOŚĆ ODRABIANIA ZAJĘĆ na warunkach określonych w naszym Regulaminie.
Pamiętaj, że nie dopuszczamy możliwości odrabiania zajęć komputerowych.


ŚCIEŻKI EDUKACYJNE I RABATY
Po Kursie przydzielimy Ci specjalne zniżki i rabaty na udział w kolejnych Kursach:
otrzymasz 300 zł zniżki na Certyfikowany Kurs Rachunkowości dla zaawansowanych (kod zawodu 1211031)
oraz 5% na drugi i 10% rabatu na trzeci (i każdy kolejny) Kurs w Tax Consilium.

Szkolenie skierowane jest do:

TEN KURS JEST WŁAŚNIE DLA CIEBIE:
- posiadasz co najmniej średnie wykształcenie
- nie masz doświadczenia w zakresie prowadzenia księgowości i spółek prawa handlowego (KURSY PROWADZONE SĄ OD PODSTAW)
- posiadasz niewielkie doświadczenie w tej dziedzinie, chcesz pogłębić swoją wiedzę i zyskać potwierdzenie swoich kompetencji
- chcesz realnie podnieść swoje szanse na rynku pracy

Program szkolenia:

Poznaj zakres merytoryczny kursu
Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw (Kod zawodu: 331301)

I Moduł: Podstawy rachunkowości z elementami etyki zawodowej - 8 h
1.1 Podstawowe pojęcia w rachunkowości
1.1.1 Cele rachunkowości
1.1.2 Funkcje rachunkowości
1.1.3 Przedmiot rachunkowości
1.1.4 Podmiot rachunkowości
1.1.5 Zadania rachunkowości
1.1.6 Metody rachunkowości
1.1.7 Zasady rachunkowości
1.1.8 Dokumenty księgowe, dowody księgowe
1.1.9 Polityka rachunkowości
1.1.10 Podstawowe okresy w rachunkowości
1.1.11 Etyka w działalności gospodarczej i rachunkowości
1.2 Ewidencja księgowa
1.2.1 Konto księgowe
1.2.2 Typy kont i rodzaje
1.2.2.1 Grupy kont bilansowych
1.2.3 Plan kont
1.2.4 Ewidencja podstawowych operacji gospodarczych
1.3 Zasoby majątkowe przedsiębiorstwa i źródła ich pochodzenia
1.3.1 Klasyfikacja i podział aktywów
1.3.1.1 Aktywa trwałe
1.3.1.2 Aktywa obrotowe
1.3.2 Klasyfikacja i podział pasywów
1.3.2.1 Kapitał (fundusz) własny
1.3.2.2 Kapitały obce
1.4 Prowadzenie ksiąg rachunkowych
1.4.1 Księgi rachunkowe
1.4.2 Konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych
1.4.3 Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych
1.4.4 Poprawianie błędnego zapisu księgowego
1.4.5 Ochrona i zasady przechowywania dokumentacji
1.4.6 Ujęcie w księgach rachunkowych zdarzeń powstałych po dniu bilansowym
Ćwiczenia - rozwiązywanie zadań
II Moduł:Podatki w praktyce biznesowej, podatek PIT - 8 h
2.1 Ustawa o podatku od osób fizycznych
2.1.1 Podmiot i przedmiot podatku
2.1.2 Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy
2.1.3 Wyłączenia z opodatkowania
2.1.4 Źródła przychodu
2.1.5 Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
2.1.6 Odliczenia od podatku
Case study
III Moduł Efektywne zarządzanie majątkiem. Środki trwałe, wyposażenie - 8h
3. 1. Klasyfikacja Środków Trwałych
3.1.1. Dokumenty dotyczące środków trwałych…
3.1.2.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT)
3.1.3 Podstawy zakwalifikowania środków trwałych i wprowadzenia do ewidencji
3.1.4 Amortyzacja i umorzenie, zmiana od 12 sierpnia 2017r. dotycząca jednorazowej amortyzacji dla małych podatników
3.1.5 Wyksięgowanie środków trwałych z ewidencji - zasady księgowania
3.1.6 Wartość brutto, netto, bilansowa środków trwałych
Rozwiązywanie zadań z zakresu aktywów trwałych, amortyzacji i umorzenia
IV Moduł: Rozrachunki, ewidencja zakupu, sprzedaży i obrotu towarów - 8h
4.1. Dokumenty
4. 1 Faktury
4.1.1. Rozrachunki z kontrahentami
4.2 Ewidencja rozrachunków
4.2.1. Należności od odbiorców
4.2.2. Zobowiązania wobec dostawców
4.2.3. Pozostałe rozrachunki
4.2.4. Rozrachunki z pracownikami
4.2.4.1 Uprawnienia pracownika w związku z podróżą służbową
4.2.4.2 Stawka za 1 km przebiegu pojazdu
4.2.5 Rozrachunki z Urzędem Skarbowym
4.2.6 Rozrachunki z ZUS
4.2.7 Odpisy aktualizujące
4.2.8 Terminy w rozrachunkach
4.2.9 Wstępnie bilans
4.2.10 Zmiany od 1 stycznia 2018r
4.3 Obrót środkami pieniężnymi, towarami i materiałami w przedsiębiorstwie
4.3.1. Obrót środkami pieniężnymi
4.3.1.1 Dokumenty obrotu kasowego
4.3.1.2 Dokumenty obrotu bankowego
4.3.2. Obrót towarami i materiałami
4.3.3 Zakupy materiałów lub towarów
4.3.4 Wydawanie do produkcji materiałów
4.3.4.1.Rozchody materiałów
4.3.5. Ewidencja obrotu w jednostce produkcyjnej
4.3.5.1.Ewidencja kosztów działalności operacyjnej w jednostce produkcyjnej
Zadania kompleksowe z zakresu rozrachunków
V Moduł Koszty zatrudnienia, różne możliwości - 8 h
5.1 Koszty związane z zatrudnieniem – lista płac, rachunki
5.1 Zatrudnienie:
5.1.1 Umowa o pracę
5.1.2 Umowa zlecenia
5.1.3 Umowa o dzieło
5.2 Wynagrodzenia
5.2.1 Pojęcie wynagrodzeń
5.2.2 Wynagrodzenia osobowe i bezosobowe
5.2.2.1 Umowa o dzieło: umowa rezultatu
5.2.2.1 Umowa zlecenia: starannego wykonania
5.2.3 Wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy
5.2.3.1Wynagrodzenie brutto
5.2.3.2Wynagrodzenie netto
5.2.4 Skala podatkowa
5.2.5 Ulga podatkowa
5. 2.6.Koszty uzyskania przychodu
5.2.7 Obliczanie składek
5.2.7.1 Składki na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne
5.2.7.2.Rozrachunki z ZUS
5.2.8 Wynagrodzenie za czas choroby
5.2.8.1.Podstawa wymiaru wypłaty chorobowego
5.2.9 Wynagrodzenie za niepełny miesiąc
5.3. Odpis na ZFŚS podstawowy (obligatoryjny) w 2018r
5.3.1 Świadczenie urlopowe
5.4. Rozliczenie roczne – Deklaracja PIT – 4R, PIT -11
Dokonywanie rozliczeń wynagrodzeń i księgowanie na poszczególnych kontach
VI Moduł Przychody i koszty, zasady ustalania wyniku finansowego - 8 h
6.1 Przychody i koszty w przedsiębiorstwie
6.1.1 Klasyfikacja i sposób ujmowania przychodów i kosztów
6.1.1.1 Rozliczenia międzyokresowe kosztów
6.1.1.2 Rozliczenia międzyokresowe czynne
6.1.1.3 Rozliczenia międzyokresowe bierne
6.1.1.4 Rozliczenia międzyokresowe przychodów
6.2 Tworzenie wyniku finansowego
6.2.1 A(wariant kalkulacyjny)
6.2.2 B.(wariant porównawczy)
6.2.3 Tworzenie wyniku finansowego
6.2.4. Rachunek zysków i strat
6.3 Wycena składników majątkowych przedsiębiorstwa
6.3.1 Metody wyceny aktywów i pasywów
6.3.1.1.Metody wyceny rozchodu zapasów w cenach rzeczywistych FIFO, LIFO, AVCO
6.3.2 Inwentaryzacja
Ustalanie przychodów, kosztów, sporządzanie rachunku zysków i strat, bilansu.
VII Moduł Sprawozdanie finansowe i rozliczenie podatku CIT I VAT - 8h
7.1 Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa
7.1.1 PODSTAWOWE CZĘŚCI SKŁADOWE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
7.1.2 Wprowadzenie do sprawozdania finansowego
7.1.3 Bilans
7.1.4 Aktywa
7.1.5 Pasywa
7.1.6 Rachunek zysków i strat
7.1.6.1 A.(wariant kalkulacyjny)
7.1.6.2 B.(wariant porównawczy)
7.1.7 Dodatkowe informacje i objaśnienia
7.1.8 Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
7.1.9 Rachunek przepływów pieniężnych
7.1.10 Sprawozdanie z działalności jednostki
7.1.11 Tryb i metody sporządzania oraz ogłaszania sprawozdań
7.2 Elementy prawa podatkowego
7.2.1 Podstawy prawne, pojęcie prawa podatkowego
7.2.2 Podział podatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
7.2.3 Zasady prawa podatkowego
7.2.4 Elementy konstrukcji podatków
7.2.4.1.Elementy konstrukcji podatków / budowa podatków
7.2.5 Funkcje podatków
7.2.6 Klasyfikacja podatków
7.2.6.1. Podatki państwowe
7.2.6.2.Podatki i opłaty samorządowe
7.2.7 Wybrane zagadnienia z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych "CIT"
7.2.8 . Podatki kosztowe i opłaty
7.2.9. Podstawy z zakresu prawa gospodarczego, prawa pracy i prawa cywilnego
7.3 Podatek od towarów i usług
7.3.1 Informacje związane z podatkiem od towarów i usług "VAT "
7.3.2 Deklaracja VAT – 7, VAT - 27
7.4 Kalendarz informacyjny
7.4.1 Terminy
Sporządzenie sprawozdania, deklaracji CIT -8, VAT-7, VAT-27

Kurs Płatnik od podstaw

1. Ćwiczenia praktyczne:
zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych:
- płatnika składek /osoba prawna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą/,
- pracowników,
- zleceniobiorców.
tworzenie dokumentów:
- zgłoszeniowych dla firmy i ubezpieczonych,
- aktualizujących sporządzanie zestawów miesięcznych i imiennych raportów dla ubezpieczonych informacja roczna
– termin i zasady sporządzania.
2. Weryfikacja poprawności dokumentacji ZUS:
przeglądanie,
modyfikacja,
zmiana,
korekta dokumentów.
3. Wysyłanie dokumentacji do ZUS:
tworzenie zestawów,
obsługa dokumentów w zestawach,
weryfikacja zestawów, przesyłanie zestawów do ZUS.

Kurs OPTIMA Księgowość od podstaw

1. Omówienie podstawowych funkcji programu
2. Założenie nowej bazy danych firmy oraz użytkownika
3. Wprowadzenie danych firmy
4. Omówienie konfiguracji firmy
5. Konfiguracja modułu Kasa/Bank
6. Omówienie rozliczeń i preliminarza płatności
7. Omówienie i dostosowanie planu kont
8. Omówienie zestawień księgowych (bilans i rachunek zysków i strat)
9. Wprowadzanie i księgowanie bilansu otwarcia
10. Utworzenie schematów księgowych
11. Wprowadzanie dokumentów zakupowych i sprzedażowych do rejestru VAT
12. Przeksięgowanie wprowadzonych dokumentów
13. Wprowadzanie listy płac
14. Wprowadzanie wyciągów bankowych i innych dokumentów do bufora
15. Omówienie dodatkowych funkcji programu – ewidencja przebiegu pojazdu, wynagrodzenia
16. Omówienie rozrachunków
17. Przeniesienie dokumentów do ksiąg
18. Omówienie raportów, obrotów i sald kont, zapisów na kontach
19. Przeliczanie deklaracji podatkowych
20. Zamknięcie roku obrotowego
21. Otwarcie nowego roku obrotowego
22. Import danych i bilansu z roku poprzedniego

Kurs SYMFONIA Finanse i Księgowość od podstaw

1. Omówienie podstawowych funkcji programu
2. Utworzenie nowej bazy danych firmy oraz użytkownika
3. Wprowadzenie danych firmy
4. Modyfikacja parametrów programu przed rozpoczęciem pracy
5. Omówienie i dostosowanie planu kont
6. Omówienie i sprecyzowanie sprawozdań finansowych (bilans i rachunek zysków i strat)
7. Omówienie kartotek pomocniczych programu (kartoteki kontrahentów, rachunków bankowych, urzędów, pracowników)
8. Definiowanie rejestrów VAT
9. Wprowadzanie i zatwierdzanie bilansu otwarcia
10. Wprowadzanie dokumentów zakupowych i sprzedażowych
11. Ustawienie wzorców księgowych
12. Wprowadzanie listy płac
13. Wprowadzanie wyciągów bankowych i innych dokumentów
14. Księgowanie dokumentów
15. Omówienie raportów, obrotów i sald kont, zapisów na kontach
16. Przeliczanie deklaracji podatkowych
17. Zamknięcie miesięcy oraz roku obrotowego
18. Zatwierdzenie roku obrotowego oraz otwarcie nowego
19. Import danych i bilansu z roku poprzedniego

Certyfikowany Kurs Rachunkowości dla średniozaawansowanych (Kod zawodu: 241103)

MODUŁ I. Rachunkowość
1. Organizacja i dokumentacja w rachunkowości
polityka rachunkowości
rachunkowość a prawo podatkowe
organizacja rachunkowości pionu finansowo – księgowego
rola, obowiązki,odpowiedzialność – kierownik jednostki, główny księgowy, księgowy
pozostałe zagadnienia organizacji rachunkowości
2. Ujęcie w księgach rachunkowych zdarzeń związanych z działalnością poza granicami kraju
rozrachunki zagraniczne, wewnątrzwspólnotowe
transakcje w walutach obcych – różnice kursowe
3. Rozliczenia w czasie kosztów i przychodów
rozliczenie międzyokresowe kosztów
rozliczenie przychodów w czasie
4. Leasing
operacyjny
finansowy
5. Wycena bilansowa i podatkowa poszczególnych składników aktywów i pasywów oraz ujęcie w księgach rachunkowych różnic wynikających z tej wyceny
wycena aktywów i pasywów – bilansowa i podatkowa
rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
6. Ustalanie wyniku finansowego
wariant porównawczy
wariant kalkulacyjny
7. Podatek dochodowy odroczony istota odroczonego podatku
różnice przejściowe
tworzenie rezerw
ujęcie odroczonego podatku w sprawozdaniu finansowym
8. Aktywa przedsiębiorstwa
klasyfikacja i podział
przyjęcie, ulepszenie, likwidacja środków trwałych
9. Pasywa przedsiębiorstwa
klasyfikacja i podział
podwyższanie i tworzenie kapitału podstawowego i zapasowego
10. Polityka bilansowa i jej narzędzia, w tym:
istota
zasady
rodzaje i znaczenie sprawozdawczości finansowej
11. Podstawowe części składowe sprawozdań finansowych
wprowadzenie do sprawozdania finansowego
bilans
rachunek zysków i strat
dodatkowe informacje i objaśnienia
większe jednostki - zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym i rachunek przepływów pieniężnych
12. Terminy i tryb sporządzania sprawozdań - procedura zamykania roku
przepisy ustawy o rachunkowości
MODUŁ II. Podstawy controllingu
1. Metodologia analizy finansowej
2. Źródła danych do analizy finansowej
3. Wskaźniki analizy
4. Analiza wskaźnikowa podstawą oceny jednostki
5. Sposoby prowadzenia analizy
6. Wstępna analiza sprawozdań finansowych:
a) pozioma (struktury)
b) pozioma (dynamiki)
7. Interpretacja poszczególnych wskaźników
8. Złota reguła finansowania
MODUŁ III. Prawo podatkowe
1. Pojęcie, konstrukcja i funkcje podatków
ordynacja podatkowa
2. Podatek od towarów i usług
podstawa prawna
podmiot opodatkowania
przedmiot opodatkowania (WDT, WNT, EXP. IMP)
podstawa opodatkowania
stawka podatku
VAT należny i naliczony
ewidencja podatku
pobór podatku
3. Podatek akcyzowy
podstawa prawna
przedmiot opodatkowania
podmiot opodatkowania
podstawa opodatkowania
stawka podatku
sposób poboru podatku
składy podatkowe
dokumentacja w międzynarodowym obrocie towarowym
4. Podatek dochodowy od osób prawnych
podstawa prawna
podmiot i przedmiot opodatkowania
podstawa opodatkowania
stawka podatku
sposób poboru
koszty uzyskania przychodu
5. Podatek dochodowy od osób fizycznych
podstawa prawna
podmiot i przedmiot opodatkowania
podstawa opodatkowania
stawka podatku
sposób poboru
koszty uzyskania przychodu oraz odpowiadające im przychody
6. Sytuacyjne zadania księgowe związane z obrotem na terenie UE oraz poza terenem UE
7. Prawa i obowiązki podatnika, zobowiązania i postępowania podatkowe
organy podatkowe
zobowiązanie podatkowe (powstanie i wygaśnięcie)
obowiązek podatkowy
odpowiedzialność podatnika za zobowiązanie podatkowe
postępowanie podatkowe
8. Wszczynanie postępowania podatkowego
strony, terminy oraz prowadzenie postępowania podatkowego
MODUŁ IV. Prawo pracy i wynagrodzenia
I. Zawieranie umów o pracę na nowych zasadach na bazie wyjaśnień MRPiPS oraz PIP
1. Umowa na okres próbny
a. czy można zawrzeć kilkukrotnie umowę na okres próbny
b. czy można zawrzeć z tą samą osobą umowę na okres próbny po okresie przerwy
c. czy można zawrzeć aneks wydłużający czas trwania umowy
2. Umowy na czas określony
a. jak ustalić limit umów na czas określony po ustawie antykryzysowej
b. jaki wpływ na limity mają okresy poprzedniego zatrudnienia
c. jakie skutki niesie za sobą naruszenie limitów 3/33
d. jak należy traktować aneks do umowy
e. jak po przerwie w zatrudnieniu ustalić dopuszczalny limit 33 miesięcy
stanowisko MRPiPS
f. jak zdefiniować pracę sezonową, dorywczą na okres kadencji
g. jak należy rozumieć przyczyny obiektywne
h. jakie zapisy należy wprowadzić do umowy aby wyłączyć ją z limitów 3/33
i. jak sformułować pismo do PIP o przyczynach obiektywnych i jak ustalić termin 5 dni roboczych
j. jak postąpić gdy pracownik odmawia podpisania aneksu do umowy o celach i przyczynach obiektywnych stanowisko PIP
3. Okresy wypowiedzeń
a. dla jakich umów obowiązują nowe okresy wypowiedzeń
b. jak ustalić okres wypowiedzenia w przypadku umowy trwającej w dniu wejścia w życie nowych przepisów
c. jak wyliczyć staż w przypadku przerw w zatrudnieniu
d. od którego momentu można zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy z początkiem miesiąca czy od momentu złożenia wypowiedzenia
e. czy istnieje możliwość skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony
f. czy strony mogą wydłużyć w umowie o pracę okresy wypowiedzeń
g. jakie wynagrodzenie przysługuje pracownikowi w okresie wypowiedzenia
h. czy można odwołać pracownika ze zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy
II. Sposób wypełniania świadectwa pracy po zmianach w przepisach zmiana przepisów rozporządzenia obowiązująca od 01 stycznia 2017 r.
1. jak wykazać wykorzystaną opiekę nad dzieckiem po zmianach w przepisach
2. czy należy zawrzeć informację o wykorzystanym urlopie ojcowskim po zmianach w przepisach
3. czy należy zawrzeć informację o wykorzystanym urlopie macierzyńskim i rodzicielskim po zmianach w przepisach
4. jakie okresy nieskładkowe należy wykazać w świadectwie pracy
5. sprostowanie do wydanego świadectwa pracy
6. jak sporządzić duplikat świadectwa pracy
III. Zaliczka na podatek dochodowy w aspekcie zmian kwoty wolnej od podatku od 01 stycznia 2017 r.
1. termin złożenia PIT-2 wpływa na stosowanie kwoty wolnej od podatku w danym roku kalendarzowym
2. skutki złożenia oświadczenia po terminie
3. kilka umów o pracę a stosowanie kwoty wolnej od podatku
4. wysokość osiąganych dochodów w danym roku kalendarzowym a możliwość stosowania przez pracodawców comiesięcznej kwoty wolnej od podatku – zmiany od 01 stycznia 2017 r.
5. stosowanie kwoty wolnej u pracowników na urlopach wychowawczych, bezpłatnych
6. stosowanie kwoty wolnej po rozwiązaniu umowy o pracę
7. skutki złożenia przez pracownika oświadczenia o zamiarze wspólnego rozliczenia się z małżonkiem i możliwość jego odwołania w danym roku kalendarzowym
IV. Stosowanie pracowniczych kosztów uzyskania przychodu
1. warunki stosowania podwyższonych kosztów uzyskania
2. wykonywanie pracy u więcej niż jednego pracodawcy a możliwość zaprzestania stosowania kosztów
3. dwie umowy z jednym pracodawcą a stosowanie kosztów uzyskania
4. przychód ze stosunku pracy niższy od wysokości kosztów
5. wypłata wynagrodzenia po rozwiązaniu umowy o pracę a stosowanie kosztów uzyskania
V. Obniżenie składki na ubezpieczenie zdrowotne do wysokości zaliczki na podatek dochodowy
1. prawidłowe obniżenie składki zdrowotnej po wyroku SN z 02 lutego 2016 r.
2. stanowisko ZUS po wyroku
VI. Wynagrodzenie za część miesiąca
1. wynagrodzenie pracownika, gdy zwolnienie lekarskie obejmuje tylko dni wolne od pracy
2. wynagrodzenie pracownika, gdy zwolnienie lekarskie obejmuje tylko dni robocze
3. wynagrodzenie, gdy pracownik przepracował 1 dzień w przypadku 30 dniowej choroby
4. wynagrodzenie gdy zwolnienie obejmuje wszystkie dni lutego (28 – 29 dni)
5. zmiana wysokości wynagrodzenia w trakcie orzeczonej niezdolności do pracy

Informacje o prelegentach:

TRENERZY SĄ PRAKTYKAMI BIZNESU
To eksperci księgowi, doradcy podatkowi,
kierownicy działów kadrowo-płacowych z wieloletnim doświadczeniem

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 3.354. zł netto - 3.354. zł brutto

Cena zawiera:

128h warsztatów, 24h zajęć komputerowych, autorskie materiały szkoleniowe, możliwość spłaty w atrakcyjnych ratach, pakiet powitalny: notes, torba, ołówek, długopis, 50 dni opieki poszkoleniowej

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Wydarzenie skierowane jest do *
TEN KURS JEST WŁAŚNIE DLA CIEBIE:
- posiadasz co najmniej średnie wykształcenie
- nie masz doświadczenia w zakresie prowadzenia księgowości i spółek prawa handlowego (KURSY PROWADZONE SĄ OD PODSTAW)
- posiadasz niewielkie doświadczenie w tej dziedzinie, chcesz pogłębić swoją wiedzę i zyskać potwierdzenie swoich kompetencji
- chcesz realnie podnieść swoje szanse na rynku pracy
Program wydarzenia *
Poznaj zakres merytoryczny kursu
Certyfikowany Kurs Rachunkowości od podstaw (Kod zawodu: 331301)

I Moduł: Podstawy rachunkowości z elementami etyki zawodowej - 8 h
1.1 Podstawowe pojęcia w rachunkowości
1.1.1 Cele rachunkowości
1.1.2 Funkcje rachunkowości
1.1.3 Przedmiot rachunkowości
1.1.4 Podmiot rachunkowości
1.1.5 Zadania rachunkowości
1.1.6 Metody rachunkowości
1.1.7 Zasady rachunkowości
1.1.8 Dokumenty księgowe, dowody księgowe
1.1.9 Polityka rachunkowości
1.1.10 Podstawowe okresy w rachunkowości
1.1.11 Etyka w działalności gospodarczej i rachunkowości
1.2 Ewidencja księgowa
1.2.1 Konto księgowe
1.2.2 Typy kont i rodzaje
1.2.2.1 Grupy kont bilansowych
1.2.3 Plan kont
1.2.4 Ewidencja podstawowych operacji gospodarczych
1.3 Zasoby majątkowe przedsiębiorstwa i źródła ich pochodzenia
1.3.1 Klasyfikacja i podział aktywów
1.3.1.1 Aktywa trwałe
1.3.1.2 Aktywa obrotowe
1.3.2 Klasyfikacja i podział pasywów
1.3.2.1 Kapitał (fundusz) własny
1.3.2.2 Kapitały obce
1.4 Prowadzenie ksiąg rachunkowych
1.4.1 Księgi rachunkowe
1.4.2 Konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych
1.4.3 Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych
1.4.4 Poprawianie błędnego zapisu księgowego
1.4.5 Ochrona i zasady przechowywania dokumentacji
1.4.6 Ujęcie w księgach rachunkowych zdarzeń powstałych po dniu bilansowym
Ćwiczenia - rozwiązywanie zadań
II Moduł:Podatki w praktyce biznesowej, podatek PIT - 8 h
2.1 Ustawa o podatku od osób fizycznych
2.1.1 Podmiot i przedmiot podatku
2.1.2 Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy
2.1.3 Wyłączenia z opodatkowania
2.1.4 Źródła przychodu
2.1.5 Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
2.1.6 Odliczenia od podatku
Case study
III Moduł Efektywne zarządzanie majątkiem. Środki trwałe, wyposażenie - 8h
3. 1. Klasyfikacja Środków Trwałych
3.1.1. Dokumenty dotyczące środków trwałych…
3.1.2.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT)
3.1.3 Podstawy zakwalifikowania środków trwałych i wprowadzenia do ewidencji
3.1.4 Amortyzacja i umorzenie, zmiana od 12 sierpnia 2017r. dotycząca jednorazowej amortyzacji dla małych podatników
3.1.5 Wyksięgowanie środków trwałych z ewidencji - zasady księgowania
3.1.6 Wartość brutto, netto, bilansowa środków trwałych
Rozwiązywanie zadań z zakresu aktywów trwałych, amortyzacji i umorzenia
IV Moduł: Rozrachunki, ewidencja zakupu, sprzedaży i obrotu towarów - 8h
4.1. Dokumenty
4. 1 Faktury
4.1.1. Rozrachunki z kontrahentami
4.2 Ewidencja rozrachunków
4.2.1. Należności od odbiorców
4.2.2. Zobowiązania wobec dostawców
4.2.3. Pozostałe rozrachunki
4.2.4. Rozrachunki z pracownikami
4.2.4.1 Uprawnienia pracownika w związku z podróżą służbową
4.2.4.2 Stawka za 1 km przebiegu pojazdu
4.2.5 Rozrachunki z Urzędem Skarbowym
4.2.6 Rozrachunki z ZUS
4.2.7 Odpisy aktualizujące
4.2.8 Terminy w rozrachunkach
4.2.9 Wstępnie bilans
4.2.10 Zmiany od 1 stycznia 2018r
4.3 Obrót środkami pieniężnymi, towarami i materiałami w przedsiębiorstwie
4.3.1. Obrót środkami pieniężnymi
4.3.1.1 Dokumenty obrotu kasowego
4.3.1.2 Dokumenty obrotu bankowego
4.3.2. Obrót towarami i materiałami
4.3.3 Zakupy materiałów lub towarów
4.3.4 Wydawanie do produkcji materiałów
4.3.4.1.Rozchody materiałów
4.3.5. Ewidencja obrotu w jednostce produkcyjnej
4.3.5.1.Ewidencja kosztów działalności operacyjnej w jednostce produkcyjnej
Zadania kompleksowe z zakresu rozrachunków
V Moduł Koszty zatrudnienia, różne możliwości - 8 h
5.1 Koszty związane z zatrudnieniem – lista płac, rachunki
5.1 Zatrudnienie:
5.1.1 Umowa o pracę
5.1.2 Umowa zlecenia
5.1.3 Umowa o dzieło
5.2 Wynagrodzenia
5.2.1 Pojęcie wynagrodzeń
5.2.2 Wynagrodzenia osobowe i bezosobowe
5.2.2.1 Umowa o dzieło: umowa rezultatu
5.2.2.1 Umowa zlecenia: starannego wykonania
5.2.3 Wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy
5.2.3.1Wynagrodzenie brutto
5.2.3.2Wynagrodzenie netto
5.2.4 Skala podatkowa
5.2.5 Ulga podatkowa
5. 2.6.Koszty uzyskania przychodu
5.2.7 Obliczanie składek
5.2.7.1 Składki na ubezpieczenie społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne
5.2.7.2.Rozrachunki z ZUS
5.2.8 Wynagrodzenie za czas choroby
5.2.8.1.Podstawa wymiaru wypłaty chorobowego
5.2.9 Wynagrodzenie za niepełny miesiąc
5.3. Odpis na ZFŚS podstawowy (obligatoryjny) w 2018r
5.3.1 Świadczenie urlopowe
5.4. Rozliczenie roczne – Deklaracja PIT – 4R, PIT -11
Dokonywanie rozliczeń wynagrodzeń i księgowanie na poszczególnych kontach
VI Moduł Przychody i koszty, zasady ustalania wyniku finansowego - 8 h
6.1 Przychody i koszty w przedsiębiorstwie
6.1.1 Klasyfikacja i sposób ujmowania przychodów i kosztów
6.1.1.1 Rozliczenia międzyokresowe kosztów
6.1.1.2 Rozliczenia międzyokresowe czynne
6.1.1.3 Rozliczenia międzyokresowe bierne
6.1.1.4 Rozliczenia międzyokresowe przychodów
6.2 Tworzenie wyniku finansowego
6.2.1 A(wariant kalkulacyjny)
6.2.2 B.(wariant porównawczy)
6.2.3 Tworzenie wyniku finansowego
6.2.4. Rachunek zysków i strat
6.3 Wycena składników majątkowych przedsiębiorstwa
6.3.1 Metody wyceny aktywów i pasywów
6.3.1.1.Metody wyceny rozchodu zapasów w cenach rzeczywistych FIFO, LIFO, AVCO
6.3.2 Inwentaryzacja
Ustalanie przychodów, kosztów, sporządzanie rachunku zysków i strat, bilansu.
VII Moduł Sprawozdanie finansowe i rozliczenie podatku CIT I VAT - 8h
7.1 Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa
7.1.1 PODSTAWOWE CZĘŚCI SKŁADOWE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
7.1.2 Wprowadzenie do sprawozdania finansowego
7.1.3 Bilans
7.1.4 Aktywa
7.1.5 Pasywa
7.1.6 Rachunek zysków i strat
7.1.6.1 A.(wariant kalkulacyjny)
7.1.6.2 B.(wariant porównawczy)
7.1.7 Dodatkowe informacje i objaśnienia
7.1.8 Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
7.1.9 Rachunek przepływów pieniężnych
7.1.10 Sprawozdanie z działalności jednostki
7.1.11 Tryb i metody sporządzania oraz ogłaszania sprawozdań
7.2 Elementy prawa podatkowego
7.2.1 Podstawy prawne, pojęcie prawa podatkowego
7.2.2 Podział podatków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
7.2.3 Zasady prawa podatkowego
7.2.4 Elementy konstrukcji podatków
7.2.4.1.Elementy konstrukcji podatków / budowa podatków
7.2.5 Funkcje podatków
7.2.6 Klasyfikacja podatków
7.2.6.1. Podatki państwowe
7.2.6.2.Podatki i opłaty samorządowe
7.2.7 Wybrane zagadnienia z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych "CIT"
7.2.8 . Podatki kosztowe i opłaty
7.2.9. Podstawy z zakresu prawa gospodarczego, prawa pracy i prawa cywilnego
7.3 Podatek od towarów i usług
7.3.1 Informacje związane z podatkiem od towarów i usług "VAT "
7.3.2 Deklaracja VAT – 7, VAT - 27
7.4 Kalendarz informacyjny
7.4.1 Terminy
Sporządzenie sprawozdania, deklaracji CIT -8, VAT-7, VAT-27

Kurs Płatnik od podstaw

1. Ćwiczenia praktyczne:
zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych:
- płatnika składek /osoba prawna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą/,
- pracowników,
- zleceniobiorców.
tworzenie dokumentów:
- zgłoszeniowych dla firmy i ubezpieczonych,
- aktualizujących sporządzanie zestawów miesięcznych i imiennych raportów dla ubezpieczonych informacja roczna
– termin i zasady sporządzania.
2. Weryfikacja poprawności dokumentacji ZUS:
przeglądanie,
modyfikacja,
zmiana,
korekta dokumentów.
3. Wysyłanie dokumentacji do ZUS:
tworzenie zestawów,
obsługa dokumentów w zestawach,
weryfikacja zestawów, przesyłanie zestawów do ZUS.

Kurs OPTIMA Księgowość od podstaw

1. Omówienie podstawowych funkcji programu
2. Założenie nowej bazy danych firmy oraz użytkownika
3. Wprowadzenie danych firmy
4. Omówienie konfiguracji firmy
5. Konfiguracja modułu Kasa/Bank
6. Omówienie rozliczeń i preliminarza płatności
7. Omówienie i dostosowanie planu kont
8. Omówienie zestawień księgowych (bilans i rachunek zysków i strat)
9. Wprowadzanie i księgowanie bilansu otwarcia
10. Utworzenie schematów księgowych
11. Wprowadzanie dokumentów zakupowych i sprzedażowych do rejestru VAT
12. Przeksięgowanie wprowadzonych dokumentów
13. Wprowadzanie listy płac
14. Wprowadzanie wyciągów bankowych i innych dokumentów do bufora
15. Omówienie dodatkowych funkcji programu – ewidencja przebiegu pojazdu, wynagrodzenia
16. Omówienie rozrachunków
17. Przeniesienie dokumentów do ksiąg
18. Omówienie raportów, obrotów i sald kont, zapisów na kontach
19. Przeliczanie deklaracji podatkowych
20. Zamknięcie roku obrotowego
21. Otwarcie nowego roku obrotowego
22. Import danych i bilansu z roku poprzedniego

Kurs SYMFONIA Finanse i Księgowość od podstaw

1. Omówienie podstawowych funkcji programu
2. Utworzenie nowej bazy danych firmy oraz użytkownika
3. Wprowadzenie danych firmy
4. Modyfikacja parametrów programu przed rozpoczęciem pracy
5. Omówienie i dostosowanie planu kont
6. Omówienie i sprecyzowanie sprawozdań finansowych (bilans i rachunek zysków i strat)
7. Omówienie kartotek pomocniczych programu (kartoteki kontrahentów, rachunków bankowych, urzędów, pracowników)
8. Definiowanie rejestrów VAT
9. Wprowadzanie i zatwierdzanie bilansu otwarcia
10. Wprowadzanie dokumentów zakupowych i sprzedażowych
11. Ustawienie wzorców księgowych
12. Wprowadzanie listy płac
13. Wprowadzanie wyciągów bankowych i innych dokumentów
14. Księgowanie dokumentów
15. Omówienie raportów, obrotów i sald kont, zapisów na kontach
16. Przeliczanie deklaracji podatkowych
17. Zamknięcie miesięcy oraz roku obrotowego
18. Zatwierdzenie roku obrotowego oraz otwarcie nowego
19. Import danych i bilansu z roku poprzedniego

Certyfikowany Kurs Rachunkowości dla średniozaawansowanych (Kod zawodu: 241103)

MODUŁ I. Rachunkowość
1. Organizacja i dokumentacja w rachunkowości
polityka rachunkowości
rachunkowość a prawo podatkowe
organizacja rachunkowości pionu finansowo – księgowego
rola, obowiązki,odpowiedzialność – kierownik jednostki, główny księgowy, księgowy
pozostałe zagadnienia organizacji rachunkowości
2. Ujęcie w księgach rachunkowych zdarzeń związanych z działalnością poza granicami kraju
rozrachunki zagraniczne, wewnątrzwspólnotowe
transakcje w walutach obcych – różnice kursowe
3. Rozliczenia w czasie kosztów i przychodów
rozliczenie międzyokresowe kosztów
rozliczenie przychodów w czasie
4. Leasing
operacyjny
finansowy
5. Wycena bilansowa i podatkowa poszczególnych składników aktywów i pasywów oraz ujęcie w księgach rachunkowych różnic wynikających z tej wyceny
wycena aktywów i pasywów – bilansowa i podatkowa
rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
6. Ustalanie wyniku finansowego
wariant porównawczy
wariant kalkulacyjny
7. Podatek dochodowy odroczony istota odroczonego podatku
różnice przejściowe
tworzenie rezerw
ujęcie odroczonego podatku w sprawozdaniu finansowym
8. Aktywa przedsiębiorstwa
klasyfikacja i podział
przyjęcie, ulepszenie, likwidacja środków trwałych
9. Pasywa przedsiębiorstwa
klasyfikacja i podział
podwyższanie i tworzenie kapitału podstawowego i zapasowego
10. Polityka bilansowa i jej narzędzia, w tym:
istota
zasady
rodzaje i znaczenie sprawozdawczości finansowej
11. Podstawowe części składowe sprawozdań finansowych
wprowadzenie do sprawozdania finansowego
bilans
rachunek zysków i strat
dodatkowe informacje i objaśnienia
większe jednostki - zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym i rachunek przepływów pieniężnych
12. Terminy i tryb sporządzania sprawozdań - procedura zamykania roku
przepisy ustawy o rachunkowości
MODUŁ II. Podstawy controllingu
1. Metodologia analizy finansowej
2. Źródła danych do analizy finansowej
3. Wskaźniki analizy
4. Analiza wskaźnikowa podstawą oceny jednostki
5. Sposoby prowadzenia analizy
6. Wstępna analiza sprawozdań finansowych:
a) pozioma (struktury)
b) pozioma (dynamiki)
7. Interpretacja poszczególnych wskaźników
8. Złota reguła finansowania
MODUŁ III. Prawo podatkowe
1. Pojęcie, konstrukcja i funkcje podatków
ordynacja podatkowa
2. Podatek od towarów i usług
podstawa prawna
podmiot opodatkowania
przedmiot opodatkowania (WDT, WNT, EXP. IMP)
podstawa opodatkowania
stawka podatku
VAT należny i naliczony
ewidencja podatku
pobór podatku
3. Podatek akcyzowy
podstawa prawna
przedmiot opodatkowania
podmiot opodatkowania
podstawa opodatkowania
stawka podatku
sposób poboru podatku
składy podatkowe
dokumentacja w międzynarodowym obrocie towarowym
4. Podatek dochodowy od osób prawnych
podstawa prawna
podmiot i przedmiot opodatkowania
podstawa opodatkowania
stawka podatku
sposób poboru
koszty uzyskania przychodu
5. Podatek dochodowy od osób fizycznych
podstawa prawna
podmiot i przedmiot opodatkowania
podstawa opodatkowania
stawka podatku
sposób poboru
koszty uzyskania przychodu oraz odpowiadające im przychody
6. Sytuacyjne zadania księgowe związane z obrotem na terenie UE oraz poza terenem UE
7. Prawa i obowiązki podatnika, zobowiązania i postępowania podatkowe
organy podatkowe
zobowiązanie podatkowe (powstanie i wygaśnięcie)
obowiązek podatkowy
odpowiedzialność podatnika za zobowiązanie podatkowe
postępowanie podatkowe
8. Wszczynanie postępowania podatkowego
strony, terminy oraz prowadzenie postępowania podatkowego
MODUŁ IV. Prawo pracy i wynagrodzenia
I. Zawieranie umów o pracę na nowych zasadach na bazie wyjaśnień MRPiPS oraz PIP
1. Umowa na okres próbny
a. czy można zawrzeć kilkukrotnie umowę na okres próbny
b. czy można zawrzeć z tą samą osobą umowę na okres próbny po okresie przerwy
c. czy można zawrzeć aneks wydłużający czas trwania umowy
2. Umowy na czas określony
a. jak ustalić limit umów na czas określony po ustawie antykryzysowej
b. jaki wpływ na limity mają okresy poprzedniego zatrudnienia
c. jakie skutki niesie za sobą naruszenie limitów 3/33
d. jak należy traktować aneks do umowy
e. jak po przerwie w zatrudnieniu ustalić dopuszczalny limit 33 miesięcy
stanowisko MRPiPS
f. jak zdefiniować pracę sezonową, dorywczą na okres kadencji
g. jak należy rozumieć przyczyny obiektywne
h. jakie zapisy należy wprowadzić do umowy aby wyłączyć ją z limitów 3/33
i. jak sformułować pismo do PIP o przyczynach obiektywnych i jak ustalić termin 5 dni roboczych
j. jak postąpić gdy pracownik odmawia podpisania aneksu do umowy o celach i przyczynach obiektywnych stanowisko PIP
3. Okresy wypowiedzeń
a. dla jakich umów obowiązują nowe okresy wypowiedzeń
b. jak ustalić okres wypowiedzenia w przypadku umowy trwającej w dniu wejścia w życie nowych przepisów
c. jak wyliczyć staż w przypadku przerw w zatrudnieniu
d. od którego momentu można zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy z początkiem miesiąca czy od momentu złożenia wypowiedzenia
e. czy istnieje możliwość skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony
f. czy strony mogą wydłużyć w umowie o pracę okresy wypowiedzeń
g. jakie wynagrodzenie przysługuje pracownikowi w okresie wypowiedzenia
h. czy można odwołać pracownika ze zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy
II. Sposób wypełniania świadectwa pracy po zmianach w przepisach zmiana przepisów rozporządzenia obowiązująca od 01 stycznia 2017 r.
1. jak wykazać wykorzystaną opiekę nad dzieckiem po zmianach w przepisach
2. czy należy zawrzeć informację o wykorzystanym urlopie ojcowskim po zmianach w przepisach
3. czy należy zawrzeć informację o wykorzystanym urlopie macierzyńskim i rodzicielskim po zmianach w przepisach
4. jakie okresy nieskładkowe należy wykazać w świadectwie pracy
5. sprostowanie do wydanego świadectwa pracy
6. jak sporządzić duplikat świadectwa pracy
III. Zaliczka na podatek dochodowy w aspekcie zmian kwoty wolnej od podatku od 01 stycznia 2017 r.
1. termin złożenia PIT-2 wpływa na stosowanie kwoty wolnej od podatku w danym roku kalendarzowym
2. skutki złożenia oświadczenia po terminie
3. kilka umów o pracę a stosowanie kwoty wolnej od podatku
4. wysokość osiąganych dochodów w danym roku kalendarzowym a możliwość stosowania przez pracodawców comiesięcznej kwoty wolnej od podatku – zmiany od 01 stycznia 2017 r.
5. stosowanie kwoty wolnej u pracowników na urlopach wychowawczych, bezpłatnych
6. stosowanie kwoty wolnej po rozwiązaniu umowy o pracę
7. skutki złożenia przez pracownika oświadczenia o zamiarze wspólnego rozliczenia się z małżonkiem i możliwość jego odwołania w danym roku kalendarzowym
IV. Stosowanie pracowniczych kosztów uzyskania przychodu
1. warunki stosowania podwyższonych kosztów uzyskania
2. wykonywanie pracy u więcej niż jednego pracodawcy a możliwość zaprzestania stosowania kosztów
3. dwie umowy z jednym pracodawcą a stosowanie kosztów uzyskania
4. przychód ze stosunku pracy niższy od wysokości kosztów
5. wypłata wynagrodzenia po rozwiązaniu umowy o pracę a stosowanie kosztów uzyskania
V. Obniżenie składki na ubezpieczenie zdrowotne do wysokości zaliczki na podatek dochodowy
1. prawidłowe obniżenie składki zdrowotnej po wyroku SN z 02 lutego 2016 r.
2. stanowisko ZUS po wyroku
VI. Wynagrodzenie za część miesiąca
1. wynagrodzenie pracownika, gdy zwolnienie lekarskie obejmuje tylko dni wolne od pracy
2. wynagrodzenie pracownika, gdy zwolnienie lekarskie obejmuje tylko dni robocze
3. wynagrodzenie, gdy pracownik przepracował 1 dzień w przypadku 30 dniowej choroby
4. wynagrodzenie gdy zwolnienie obejmuje wszystkie dni lutego (28 – 29 dni)
5. zmiana wysokości wynagrodzenia w trakcie orzeczonej niezdolności do pracy
Informacje o prelegentach *
TRENERZY SĄ PRAKTYKAMI BIZNESU
To eksperci księgowi, doradcy podatkowi,
kierownicy działów kadrowo-płacowych z wieloletnim doświadczeniem

Szkolenie, kurs: PAKIET PROFESJONALNY KSIĘGOWY