O szkoleniu
Chcesz znaleźć wiarygodne źródła do swoich badań?
Musisz stworzyć bibliografię do pracy dyplomowej lub artykułu naukowego?
Przygotowujesz pracę poglądową i chcesz wyszukać możliwie najszerszą literaturę na określony temat?
Musisz napisać artykuł, ale nie wiesz od czego zacząć?
Chcesz poznać podstawową strukturę tekstu naukowego?
Nie wiesz jak zaprezentować wyniki badań lub napisać dyskusję?
Masz setki, a może tysiące artykułów i nie wiesz jak je zorganizować?
Chciałbyś tworzyć bibliografię z cytowanych artykułów „jednym kliknięciem”?
Pracujesz w zespole i chcesz łatwo dzielić zebrane materiały pomiędzy współpracownikami?
Chcesz opublikować swój pierwszy artykuł?
A może Twój artykuł dostał już kilka razy reject???
Nie wiesz do jakiego czasopisma wysłać artykuł, który napisałeś?
Chcesz dowiedzieć się, jak rozpoznać „drapieżne czasopismo”?
Nasze kursy kierujemy przede wszystkim do lekarzy i osób związanych z naukami o zdrowiu, w tym magistrów, doktorantów, doktorów, doktorów habilitowanych oraz profesorów. Program szkoleń został opracowany wg autorskiej metodologii nauczania opartej o praktykę oraz teorię nauki i medycyny. Wszystkie kursy prowadzone są w języku polskim, w kameralnych grupach do 15 osób.
Program szkolenia
Część 1. Wyszukiwanie materiałów naukowych, czyli gdzie szukać i jak szukać, aby znaleźć materiały źródłowe do pracy naukowej
- Funkcje i obsługa Google Scholar
- Słowa kluczowe MESH
- Operatory Boole’a
- Funkcje i obsługa PubMed
- Tworzenie zapytań (query) dla wyszukiwarek naukowych
- Zawartość baz bibliograficznych i ich funkcjonalności
- Repozytoria pełnotekstowe
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- Zasady tworzenia zapytań dla wyszukiwarek
- Rodzaje i zawartość baz bibliograficznych
- Struktura i funkcjonalność MESH
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Zaawansowana obsługa wyszukiwarek artykułów: PubMed, Scopus i innych
- Tworzenie zapytań dla wyszukiwarek
- Wyszukiwanie pełnych tekstów artykułów
Część 2 Podstawy pisania artykułów naukowych
- Syndrom pierwszego zdania
- Proces pisania manuskryptu
- IMRAD – klasyczna struktura tekstu naukowego
- Abstrakt, czyli, wizytówka artykułu
- Wprowadzenie, czyli stan dotychczasowych badań, cele i hipotezy
- Materiał i metody, czyli to co świadczy o wiarygodności badań
- Wyniki i sposoby ich prezentacji
- Dyskusja, czyli kunszt badacza
- Sekcje dodatkowe w manuskrypcie
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- Struktura tekstu naukowego
- Zasady pisania artykułów naukowych
- Sposoby prezentacji wyników badań
- Zawartość poszczególnych sekcji manusktyptu
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Przeprowadzenie procesu redakcji manuskryptu
- Prezentacja wyników badań w artykule
- Tworzenie części i sekcji artykułu naukowego
Część 3 Narzędzia badacza
- Tworzenie i zarządzanie osobistą biblioteką
- Pobieranie danych bibliograficznych
- Etykietowanie i tworzenie notatek
- Tworzenie przypisów przy pomocy managera cytowań
- Tworzenie bibliografii „jednym kliknięciem”
- Zmiana stylu cytowań „jednym kliknięciem”
- Biblioteki grupowe
- Rozszerzenia do przeglądarek: Google Scholar Button, EndNoteClick, PubMedIF
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- Funkcjonalność managerów cytowań
- Tworzenie przypisów i bibliografii
- Style cytowań
- Funkcjonalności rozszerzeń dla badaczy do przeglądarek
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Efektywne gromadzenie danych bibliograficznych
- Organizowanie biblioteki pełnych tekstów artykułów
- Używanie managera cytowań
- Współdzielenie bibliotek
Część 4 Skuteczne publikowanie
- „Call for papers”, czyli o współczesnej filozofii publikowania artykułów naukowych
- Czym kierować się w wyborze czasopism?
- Jak używać „finder-ów” i „suggester-ów”?
- Czym są „drapieżne czasopisma” i jak się przed nimi chronić?
- Zasady publikowania w formie „open acces”
- Idea „think-check-submit”
- Dostosowywanie artykułu do wymogów czasopisma
- Zgłaszanie artykułów i kontakt z redakcją na każdym etapie procesu publikacji
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- „Rynek” międzynarodowych czasopism naukowych
- Zasady wyboru odpowiedniego czasopisma
- Modele publikacji z opłatą lub bez
- Przebieg procesu publikacji artykułu
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Wyszukiwania odpowiedniego czasopisma
- Używanie narzędzi wspomagających wybór czasopisma
- Dostosowywanie do wymagań i zgłaszanie artykułu do publikacji
Czas trwania
Prelegenci

dr Dorota Sys
Na co dzień pracuję w Centrum Medycznym „Żelazna” sp. z o. o., Szpitalu Specjalistycznym św. Zofii w Warszawie, gdzie jako pełnomocnik ds. rozwoju kadr zajmuję się kwestiami organizacyjnymi i administracyjnym projektów.
Ponadto, jako asystent naukowo-badawczy w Zakładzie Zdrowia Prokreacyjnego CMKP prowadzę prace badawcze i koordynuję projekty naukowe z obszaru medycyny i nauk o zdrowiu.
Jestem menadżerem nauki i głównym trenerem w ResearchSkills, gdzie szkolę, doradzam i pomagam, szczególnie naukowcom z zakresu medycyny i nauk o zdrowiu, przejść przez kolejne szczeble kariery naukowej oraz sprawnie poruszać się w skomplikowanym świecie nauki.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
1. Wybierz kurs - spośród naszej bogatej oferty. Nasze aktualnie zaplanowane szkolenia wraz z terminami znajdziesz w zakładce Kursy.
2. Zamów i opłać - aby uzyskać gwarancję rezerwacji miejsca, wystarczy dodać wybrany kurs w określonym terminie do koszyka i opłacić zamówienie.
3. Przygotuj się - w mailu z potwierdzeniem otrzymasz szczegółowe informacje dotyczące dostępu do szkolenia oraz sposobu logowania na plaftoffmę ZOOM, na kórej odbywać się będzie szkolenie.
4. Weź udział - zadbaj o komfortowe warunki, dzięki którym będziesz mógł efektywnie uczestniczyć w szkoleniu. Przetestuj wcześniej łącze, głośniki, mikrofon oraz kamerkę i rozpocznij łączenie na min. 5 minut przed rozpoczęciem.
5. Pobierz materiały - po szkoleniu każdy uczestnik kursu otrzyma zestaw materiałów przydatnych w dalszej pracy naukowej. Liunk do pobrania materiałów zostanie przesłany na adres e-mail podany przy zgłoszeniu na szkolenie.
6. Wykorzystaj wiedzę - zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystaj w praktyce. Pracuj efektywniej i osiągaj założone cele. Odwiedź nasze portale społecznościowe. Jeśli potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub kolejnych szkoleń - napisz!
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
