Szkolenie

Pisanie i publikowanie artykułów naukowych w naukach medycznych i naukach o zdrowiu - kurs intensywny

O szkoleniu

Zdobądź kompleksową wiedzę na temat pisania i publikowania artykułów naukowych w medycynie i naukach o zdrowiu podczas 8-godzinnego szkolenie online na żywo z trenerem nauki. Kurs adresowany jest do osób, które chcą szybko i całościowo zdobyć szeroką wiedzę i umiejętności!
Dlaczego warto wziąć udział?

Chcesz znaleźć wiarygodne źródła do swoich badań?
Musisz stworzyć bibliografię do pracy dyplomowej lub artykułu naukowego?
Przygotowujesz pracę poglądową i chcesz wyszukać możliwie najszerszą literaturę na określony temat?

Musisz napisać artykuł, ale nie wiesz od czego zacząć?
Chcesz poznać podstawową strukturę tekstu naukowego?
Nie wiesz jak zaprezentować wyniki badań lub napisać dyskusję?

Masz setki, a może tysiące artykułów i nie wiesz jak je zorganizować?
Chciałbyś tworzyć bibliografię z cytowanych artykułów „jednym kliknięciem”?
Pracujesz w zespole i chcesz łatwo dzielić zebrane materiały pomiędzy współpracownikami?

Chcesz opublikować swój pierwszy artykuł?
A może Twój artykuł dostał już kilka razy reject???
Nie wiesz do jakiego czasopisma wysłać artykuł, który napisałeś?
Chcesz dowiedzieć się, jak rozpoznać „drapieżne czasopismo”?

Kto powinien wziąć udział?

 Nasze kursy kierujemy przede wszystkim do lekarzy i osób związanych z naukami  o zdrowiu, w tym magistrów, doktorantów, doktorów, doktorów habilitowanych oraz profesorów. Program szkoleń został opracowany wg autorskiej metodologii nauczania opartej o praktykę oraz teorię nauki i medycyny. Wszystkie kursy prowadzone są w języku polskim, w kameralnych grupach do 15 osób. 

Program szkolenia

Część 1.  Wyszukiwanie materiałów naukowych, czyli gdzie szukać i jak szukać, aby znaleźć materiały źródłowe do pracy naukowej

  • Funkcje i obsługa Google Scholar
  • Słowa kluczowe MESH
  • Operatory Boole’a
  • Funkcje i obsługa PubMed
  • Tworzenie zapytań (query) dla wyszukiwarek naukowych
  • Zawartość baz bibliograficznych i ich funkcjonalności
  • Repozytoria pełnotekstowe

Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu

  • Zasady tworzenia zapytań dla wyszukiwarek
  • Rodzaje i zawartość baz bibliograficznych
  • Struktura i funkcjonalność MESH

Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu

  • Zaawansowana obsługa wyszukiwarek artykułów: PubMed, Scopus i innych
  • Tworzenie zapytań dla wyszukiwarek
  • Wyszukiwanie pełnych tekstów artykułów

Część 2 Podstawy pisania artykułów naukowych

  • Syndrom pierwszego zdania
  • Proces pisania manuskryptu
  • IMRAD – klasyczna struktura tekstu naukowego
  • Abstrakt, czyli, wizytówka artykułu
  • Wprowadzenie, czyli stan dotychczasowych badań, cele i hipotezy
  • Materiał i metody, czyli to co świadczy o wiarygodności badań
  • Wyniki i sposoby ich prezentacji
  • Dyskusja, czyli kunszt badacza
  • Sekcje dodatkowe w manuskrypcie

Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu

  • Struktura tekstu naukowego
  • Zasady pisania artykułów naukowych
  • Sposoby prezentacji wyników badań
  • Zawartość poszczególnych sekcji manusktyptu

Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu

  • Przeprowadzenie procesu redakcji manuskryptu
  • Prezentacja wyników badań w artykule
  • Tworzenie części i sekcji artykułu naukowego

Część 3 Narzędzia badacza

  • Tworzenie i zarządzanie osobistą biblioteką
  • Pobieranie danych bibliograficznych
  • Etykietowanie i tworzenie notatek
  • Tworzenie przypisów przy pomocy managera cytowań
  • Tworzenie bibliografii „jednym kliknięciem”
  • Zmiana stylu cytowań „jednym kliknięciem”
  • Biblioteki grupowe
  • Rozszerzenia do przeglądarek: Google Scholar Button, EndNoteClick, PubMedIF

Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu

  • Funkcjonalność managerów cytowań
  • Tworzenie przypisów i bibliografii
  • Style cytowań
  • Funkcjonalności rozszerzeń dla badaczy do przeglądarek

Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu

  • Efektywne gromadzenie danych bibliograficznych
  • Organizowanie biblioteki pełnych tekstów artykułów
  • Używanie managera cytowań
  • Współdzielenie bibliotek

Część 4 Skuteczne publikowanie

  • „Call for papers”, czyli o współczesnej filozofii publikowania artykułów naukowych
  • Czym kierować się w wyborze czasopism?
  • Jak używać „finder-ów” i „suggester-ów”?
  • Czym są „drapieżne czasopisma” i jak się przed nimi chronić?
  • Zasady publikowania w formie „open acces”
  • Idea „think-check-submit”
  • Dostosowywanie artykułu do wymogów czasopisma
  • Zgłaszanie artykułów i kontakt z redakcją na każdym etapie procesu publikacji

Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu

  • „Rynek” międzynarodowych czasopism naukowych
  • Zasady wyboru odpowiedniego czasopisma
  • Modele publikacji z opłatą lub bez
  • Przebieg procesu publikacji artykułu

Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu

  • Wyszukiwania odpowiedniego czasopisma
  • Używanie narzędzi wspomagających wybór czasopisma
  • Dostosowywanie do wymagań i zgłaszanie artykułu do publikacji

Czas trwania

8h

Prelegenci

Cytat

dr Dorota Sys 

Na co dzień pracuję w Centrum Medycznym „Żelazna” sp. z o. o., Szpitalu Specjalistycznym św. Zofii w Warszawie, gdzie jako pełnomocnik ds. rozwoju kadr zajmuję się kwestiami organizacyjnymi i administracyjnym projektów.

Ponadto, jako asystent naukowo-badawczy w Zakładzie Zdrowia Prokreacyjnego CMKP prowadzę prace badawcze i koordynuję projekty naukowe z obszaru medycyny i nauk o zdrowiu.

Jestem menadżerem nauki i głównym trenerem w ResearchSkills, gdzie szkolę, doradzam i pomagam, szczególnie naukowcom z zakresu medycyny i nauk o zdrowiu, przejść przez kolejne szczeble kariery naukowej oraz sprawnie poruszać się w skomplikowanym świecie nauki.

Gdzie i kiedy

Online dowolny termin

Zapisz się

1596
1297,56 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Crystal Brains sp. z o. o
02-031 Warszawa
ul. Grójecka 43/1a
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Wybierz kurs - spośród naszej bogatej oferty. Nasze aktualnie zaplanowane szkolenia wraz z terminami znajdziesz w zakładce Kursy.

2. Zamów i opłać - aby uzyskać gwarancję rezerwacji miejsca, wystarczy dodać wybrany kurs w określonym terminie do koszyka i opłacić zamówienie.

3. Przygotuj się - w mailu z potwierdzeniem otrzymasz szczegółowe informacje dotyczące dostępu do szkolenia oraz sposobu logowania na plaftoffmę ZOOM, na kórej odbywać się będzie szkolenie.

4. Weź udział - zadbaj o komfortowe warunki, dzięki którym będziesz mógł efektywnie uczestniczyć w szkoleniu. Przetestuj wcześniej łącze, głośniki, mikrofon oraz kamerkę i rozpocznij łączenie na min. 5 minut przed rozpoczęciem.

5. Pobierz materiały - po szkoleniu każdy uczestnik kursu otrzyma zestaw materiałów przydatnych w dalszej pracy naukowej. Liunk do pobrania materiałów zostanie przesłany na adres e-mail podany przy zgłoszeniu na szkolenie.

6. Wykorzystaj wiedzę - zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystaj w praktyce. Pracuj efektywniej i osiągaj założone cele. Odwiedź nasze portale społecznościowe. Jeśli potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub kolejnych szkoleń - napisz!

Wszystkie kursy prowadzone są w języku polskim, w kameralnych grupach do 15 osób. Podczas szkoleń wykorzystujemy interaktywną platformę Zoom, dzięki której uczestnicy mogą brać aktywny udział w szkoleniach.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Crystal Brains sp. z o. o
02-031 Warszawa ul. Grójecka 43/1a
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!