O szkoleniu
Celem warsztatów jest przeanalizowanie procesu planowania utrzymania ciągłości działania banku, zapoznanie się z zasadami planowania awaryjnego oraz zidentyfikowania korzyści płynących z poprawy funkcjonowania systemu zarządzania ciągłością działania.
Uczestnicy szkolenia poznają zasady identyfikacji ryzyk, przygotowania scenariuszy zdarzeń dla ryzyk nieakceptowalnych i tolerowanych oraz opracowania i aktualizowania planów awaryjnych. Wskazane zostaną także zasady komunikowania się w procesie zapewnienia bezpieczeństwa operacyjnego oraz zasady odpowiedzialności poszczególnych komórek organizacyjnych banku za jego utrzymanie.
Omówione zostaną także dobre praktyki określone w Rekomendacji KNF dotyczącej zarządzania ryzykiem operacyjnym w banku.
Dla kogo: zarządy banków, dyrektorzy placówek, osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem operacyjnym w banku, audytorzy i pracownicy komórek zgodności.
Program szkolenia
I. Planowanie utrzymania ciągłości działania i planowanie awaryjne – zagadnienia ogólne:
1. Istota ciągłości działania i cel planowania awaryjnego.
2. Podstawowe definicje.
3. Podstawy prawne ciągłości działania i planowania awaryjnego.
4. Rekomendacje Komisji Nadzoru Finansowego:
a- Rekomendacja M
b- Rekomendacja D
II. Zasady ustalania ryzyka braku ciągłości działania banku:
1. Główne czynniki wpływające na profil ryzyka braku ciągłości działania banku.
2. Źródła pozyskiwana informacji o ryzykach:
a- wewnętrzne,
b- zewnętrzne.
III. Zasady planowania utrzymania ciągłości działania i planowania awaryjnego:
1. Identyfikacja procesów i zasobów niezbędnych do utrzymania ich ciągłości:
a- klasyfikacja ryzyk dla procesów,
b- ocena i szacowanie skutków braku ciągłości,
c- ustalenie właścicieli procesów,
d- bilans zasobów.
2. Przygotowanie scenariusz zdarzeń dla ryzyk nieakceptowalnych i tolerowanych.
3. Prezentacja wyników i propozycje przeciwdziałania ryzyku.
4. Decyzje zarządcze:
a-rola zarządu banku,
b-rola rady nadzorczej,
c-rola komórek organizacyjnych w banku.
IV. Plan reagowania na powstałe zakłócenia działania banku i odtwarzania działalności:
1. Cel i charakter dokumentu.
2. Adresaci planu.
3. Struktura planu:
a- zasady i procedury postępowania,
b- osoby odpowiedzialne,
c- zasady powiadamiania wewnętrznego i zewnętrznego.
4. Praktyczna analiza najczęstszych błędów przy tworzeniu planów.
V. Aktualizacja planów awaryjnych:
1. Częstotliwość przeglądu planów.
2. Testowanie.
3. Działania audytowe i poaudytowe.
4. Zasady komunikowania się w procesie zapewnienia bezpieczeństwa operacyjnego.
5. Zasady udziału i odpowiedzialności poszczególnych komórek organizacyjnych banku za utrzymanie ciągłości działania.
INFORMACJE DODATKOWE:
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres biuro@crf.pl lub faxem 22 207 22 58
Informacje organizacyjne:
Monika Cicha
Centrum Rozwoju Finansów
tel. 506 335 666
m.cicha@crf.pl
Czas trwania
Prelegenci

Szkolenie poprowadzi ekspert zarządzania ryzykiem i zarządzania kryzysowego. Certyfikowany audytor wiodący z ciągłości działania i bezpieczeństwa informacji, Risk Manager ISO 31000.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 20.41% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 20.41% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 20.41% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 20.41% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia przed rozpoczęciem szkolenia. Płatność dokonywana jest po odbytym szkoleniu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
