Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/podatek-cit-od-podstaw-certyfikowane-szkolenie-online-75664-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

-

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla osób z działów finansowo-księgowych, które to chcą podnieść swoją wiedzę z zakresu podatku CIT od podstaw (specjaliści ds. podatków, księgowi, młodsi księgowi, ekonomiści, osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką).
 

Cel szkolenia

Przedstawienie konstrukcji przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w tym umów o unikaniu podwójnego opodatkowania w kontekście dochodów zagranicznych, podstawowych obowiązków związanych z podatkiem CIT, interpretacji indywidualnych i orzecznictwa podatkowego w zakresie podatku CIT.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę w zakresie podatku CIT od podstaw oraz prawidłowej interpretacji przepisów w tym zakresie.

Metodologia

Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Program szkolenia:

Zagadnienia ogólne i przychody podatkowe
I. Zagadnienia ogólne w CIT
1. Podstawa opodatkowania i wysokość podatku.
2. Zaliczki na podatek, podatek za rok podatkowy, zeznanie roczne:
3. Odpowiedzialność podatnika i płatnika.
4. Podatnicy podatku CIT.
5. Ograniczony bądź nieograniczony obowiązek podatkowy.
6. Rok podatkowy.
II. Przychody podatkowe
1. Przychody z działalności gospodarczej:
a) przychody z tytułu dostawy towarów oraz świadczenia usług – jak prawidłowo określić datę powstania przychodu,
b) przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych, w tym problematyka refakturowania,
c) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
d) zaliczki oraz kaucje, czy zawsze zaliczka i kaucja nie stanowią przychodu.
2. Refakturowanie a data powstania przychodu.
3. Przychody w naturze, przychody z tytułu nieodpłatnego oraz z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia – omówienie najczęściej występujących przypadków powstania przychodów oraz zasad określenia ich wysokości.
4. Przychody z odpłatnego zbycia rzeczy i praw – zasady ustalania przychodu, pojęcie ceny rynkowej.
III. Koszty uzyskania przychodów
1. Definicja kosztów uzyskania przychodów a celowość wydatków.
2. Związek pomiędzy przychodem a wydatkiem, racjonalność i uzasadnienie ekonomiczne jako przesłanki zaliczenia wydatków do kosztów.
3. Dokumentowanie wydatków a prawo do zaliczenia ich do kosztów.
4. Zasady rozliczania kosztów w czasie – koszty bezpośrednie i koszty pośrednie.
IV. Omówienie wybranych wydatków kosztowych
1. Świadczenia na rzecz współpracowników i pracowników w CIT i PIT
2. Wierzytelności jako koszty uzyskania przychodów.
3. Samochód w działalności gospodarczej CIT i PIT.
4. Kary umowne i odszkodowania
5. art. 15e CIT – limitowanie wydatków na rzecz podmiotów powiązanych
V. Wydatki na reprezentacje i reklamę – aspekty podatkowe
1. Reklama na gruncie podatków dochodowych – kiedy wydatki na reklamę mogą być kosztem podatkowym?
2. Gadżety z logo firmy i prezenty o niskiej wartości jednostkowej, a wydatek na cele reklamowe.
3. Sponsoring i sprzedaż premiowa na gruncie CIT.
4. Konkursy dla pracowników i kontrahentów.
VI. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz leasing
1. Środki trwałe:
a) środki trwałe w ustawach podatkowych, a jego samodzielność i konieczność jego wykorzystywania,
b) problematyczne kryteria definiujące środki trwałe (kompletność i zdatność do użytkowania),
c) obce składniki majątku środkami trwałymi, w tym inwestycje w obcym środku trwałym.
2. Wartości niematerialne i prawne:
a) wartości niematerialne i prawne w ustawach podatkowych,
b) wartości niematerialne i prawne nie podlegające amortyzacji.
3. Wycena wartości początkowej.
4. Zasady i metody amortyzacji.
5. Zagadnienia problematyczne:
a) remont a ulepszenie środków trwałych – przykłady,
b) wymiana środka trwałego w ramach gwarancji,
c) zaniechanie odpisów amortyzacyjnych a czasowe niekorzystanie z majątku trwałego,
d) straty w majątku trwałym,
e) nabycie inwestycji w obcym środku trwałym,
f) likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym.
6. Leasing operacyjny i leasing finansowy jako efektywne sposoby planowania inwestycji wraz z obowiązującymi zmianami.
VII. Podatek u źródła
1. Zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:
a) informacje ogólne na temat regulacji dotyczących podatku u źródła,
b) relacja pomiędzy ustawą o CIT a umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania,
c) należności licencyjne oraz odsetki,
d) zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych w przypadku przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych tj. np. dywidendy,
e) usługi niematerialne,
f) certyfikat rezydencji jako dokument uprawniający do skorzystania z redukcji stawek i/lub zwolnienia ze zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych wynikającego z polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
VIII. Ceny transferowe
1. Informacje ogólne dotyczące obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych.
2. Limity obrotów transakcji grupowych wpływających na obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowych.
3. Definicja podmiotów powiązanych.
4. Obowiązek sporządzania dokumentacji na poziomie grupy (tzw. master file).
5. Elementy dokumentacji podatkowej (local file).
6. Raportowanie CBC-P, CBC-R
7. Ustawowy obowiązek przygotowywania analizy porównywalności. Omówienie procedury sporządzania analizy porównywalności.
9. Oświadczenia zarządu
10. Formularz TP-R
11. KODEKS KARNY SKARBOWY w zakresie cen transferowych


 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
  • zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia według harmonogramu:


Dzień I
Godz.09:00-10.30-szkolenie
Godz.10:30 -10.40 -przerwa
Godz. 10.40-12.00 -szkolenie
Godz.12.00-12.15 -przerwa
Godz.12:15-13.30 -szkolenie
Godz.13.30-13.40 -przerwa
Godz.13.40-15.00 -szkolenie
Dzień II
Godz.09:00-10.30-szkolenie
Godz.10:30 -10.40 -przerwa
Godz. 10.40-12.00 -szkolenie
Godz.12.00-12.15 -przerwa
Godz.12:15-13.30 -szkolenie
Godz.13.30-13.40 -przerwa
Godz.13.40-15.00 -szkolenie
 

 Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.

 Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Informacje o prelegentach:

Doradca podatkowy, prawnik z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, jako doradca podatkowy dla klienta kancelarii prawniczych, spółek doradztwa podatkowego (z tzw. Wielkie Czwórki), a także wewnętrzny doradca podatkowy w Dziale Księgowości i Finansów w ramach niemiecko-austriackiej grupy kapitałowej o zasięgu międzynarodowym odpowiedzialna m.in. za proces dokumentowania cen transferowych, raportowania podatku u źródła, raportowania schematów podatkowych oraz zapewnienia bezpieczeństwa podatnika. Ponadto, posiada doświadczenie reprezentowania podczas postępowań kontrolnych (m.in. akcyza, VAT, ceny transferowe), przed sądami administracyjnymi. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Ekonomii i Biznesu w Wiedniu, uzyskując tytuł prawniczy LL.M z zakresu międzynarodowego prawa podatkowego. W wolnych chwilach pasjonuje ją czytanie interesujących biografii. Uważa, że obecne czasy uczą, że „To nie więksi pokonują mniejszych tylko szybsi wolniejszych.” (U.S.)

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1150 zł netto

Cena zawiera:

-uczestnictwo w szkoleniu on-line -materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej -renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej) -konsultacje poszkoleniowe -10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Wydarzenie: Podatek CIT od podstaw. Certyfikowane szkolenie online.