Szkolenie

Podatek odroczony w firmie – podstawy funkcjonowania oraz praktyczne zasady implementacji

O szkoleniu

Każdy dzień szkoleniowy został tak skonstruowany, aby mógł stanowić oddzielne szkolenie, w oparciu o część dla osób początkujących i zaawansowanych. Sposób przekazywania wiedzy został oparty w głównej mierze na przykładach praktycznych oraz zadaniach, mających na celu ugruntowanie wiedzy teoretycznej i zwiększenie umiejętności uczestników stosowania jej w praktyce. Nieocenionym atutem szkolenia jest szeroka praktyczna wiedza wykładowcy zdobyta w dużej międzynarodowej korporacji. Wiedza zdobyta w trakcie szkolenia powinna pozwolić wdrożyć w tym zakresie procedury kontrolne oraz wykorzystywać informacje płynące z podatku odroczonego w planowaniu podatkowym oraz optymalizacji obciążeń podatkowych.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie dedykowane jest do osób zarówno zdobywających wiedzę z zakresu podatku odroczonego jak również zajmujących się na co dzień jego rozliczaniem, do osób pragnących zoptymalizować procesy wyliczania, zwiększyć wiarygodność oraz przewidywalność obciążeń wyniku finansowego. Szkolenie zostało skonstruowane w taki sposób aby przekazać stosowną wiedzę osobom z różnymi oczekiwaniami merytorycznymi.

Program szkolenia

DZIEŃ I

Podstawy funkcjonowania podatku odroczonego

1. Podatek odroczony jako instytucja prawa bilansowego, z uwzględnieniem  zapisów KSR 2 oraz MSR 12.

2. Cel stosowania podatku odroczonego:
a) możliwości wykorzystania podatku odroczonego do planowania finansowego,
b) wpływ na wynik finansowy i wskaźniki rentowności,
c) zabezpieczenie środków na późniejsze zobowiązania podatkowe.

3. Wartość bilansowa/ wartość podatkowa aktywów i pasywów:
a) praktyczne sposoby obliczania wartości podatkowej dla poszczególnych pozycji bilansowych.

4. Aktywa z tytułu podatku odroczonego:
a) prawo do ustalenia aktywów,
b) podstawowe tytuły do tworzenia aktywów.

5. Ustalanie rezerw z tytułu podatku odroczonego:
a) obowiązek tworzenia rezerw,
b) podstawowe tytułu do tworzenie rezerw.

6. Ujęcie w księgach rachunkowych i ewidencja rezerw i aktywów z tytułu podatku odroczonego:
a) sposoby ujęcia tworzenia i rozwiązywania podatku odroczonego w księgach,
b) ewidencja poza systemowa dla wyliczenia podatku odroczonego – przykłady sposobów tworzenia.

7. Sposób ujęcia  rezerwy i aktywa z tytułu podatku odroczonego w korespondencji z wynikiem, kapitałem własnym i wartością firmy:
a) wpływ zawiązywania i rozwiązywania podatku odroczonego na wynik bieżącego roku,
b) praktyczne spojrzenie na transakcje ujmowane w korespondencji  z kapitałem własnym,
c) sytuacje gdy podatek odroczony jest ujmowany z wartością firmy: aport, połączenia.

8. Prezentacja w rachunku zysków i strat oraz w bilansie aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego.

DZIEŃ II

Zasady praktyczne implementacji podatku odroczonego w firmie

1. Sposób ujęcia  rezerwy i aktywa z tytułu podatku odroczonego w korespondencji z wynikiem, kapitałem własnym i wartością firmy:
a) błąd podstawowy,
b) długoterminowe instrumenty finansowe,
c) połączenia, przekształcenia,
d) umowy leasingowe,
e) korekty kosztów, z tytułu złych długów.

2. Prezentacja w rachunku zysków i strat oraz w bilansie aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego – z uwzględnieniem zapisów MSR 12:
a) przypadki kompensowania aktywa i rezerwy,
b) odpisy aktualizujące wartość aktywa.

3. Proces ustalania podatku odroczonego w podmiocie gospodarczym:
c) praktyczne sposoby ustalania podatku krok po kroku,
d) zapewnienie kompletności ujęcia podatku odroczonego w księgach.

4. Wyliczenie efektywnej stopy podatkowej – podstawowe założenia, optymalizacja procesu.

5. Konsolidacja podatku odroczonego w grupie:
a) uwzględnienie różnych pozycji podatkowych (strata/zysk) dla celów raportowania w grupie,
b) różnice konsolidacyjne stanowiące podstawę do naliczenia podatku odroczonego w sprawozdaniu skonsolidowanym,
c) optymalizacja procesu wieloetapowej konsolidacji grupy.

6. Przykładowe narzędzia kontroli prawidłowości wyliczenia podatku odroczonego.

7. Planowanie podatkowe – z uwzględnieniem podatku odroczonego – praktyczne porady związane z brakiem właściwych danych, stosowaniem odpowiednich narzędzi, optymalizacją procesu.

Czas trwania

10:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat

Ewa Kilian – licencjonowany doradca podatkowy z wieloletnią praktyką w zakresie podatku dochodowego, z uwzględnieniem tematyki cen transferowych, przekształceń i połączeń. Posiada dużą wiedzę również w zakresie podatku akcyzowego i podatku od towarów i usług. Swoje doświadczenie zdobywała głównie w międzynarodowych korporacjach działających w branży FMCG oraz w branży budowlanej. Dodatkowo posiada szeroką wiedzę z rachunkowości, potwierdzoną zakończonym procesem kwalifikacyjnym na biegłego rewidenta. Wieloletni trener z zakresu podatków oraz rachunkowości, posiadający praktyczne doświadczenie w zakresie wykorzystywania systemów informatycznych do optymalizacji procesów obliczania, planowania i raportowania podatków dochodowych, w tym odroczonych.

Gabriela Suski-Borek – absolwentka wydziału rachunkowości Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Wieloletni wykładowca zagadnień księgowych i finansowych, oraz doświadczony praktyk. W latach 1999-2010 pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Trener w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie. Samodzielny księgowy spółki produkcyjnej i usługowej korzystającej z wielu dotacji unijnych, zastępca skarbnika miasta, specjalista do spraw obsługi finansowej projektu, konsultant w Punkcie Konsultacyjnym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów. Bogate doświadczenie zawodowe przekłada się na jakość prowadzonych zajęć, dzięki temu są ciekawe oraz użyteczne.

Beata Bartoś – Biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.

Gdzie i kiedy

Wrocław 11 - 12 lutego 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Poznań 26 - 27 stycznia 2021
brak danych

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 26 - 27 stycznia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena
za osobę
1090 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!