O szkoleniu
Szkolenie w wersji stacjonarnej i online (termin gwarantowany)
Kto powinien wziąć udział?
- główni księgowi
- samodzielni księgowi
- pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- pracownicy działów finansowych
Program szkolenia
- Zmiany obowiązujące od 01.01.2022r.:
- warunki jakie podatnik musi spełnić, aby mógł skorzystać z opcji opodatkowania wybranych usług finansowych,
- terminale płatnicze a kasy on-line,
- Faktura ustrukturyzowana – od 01.01.2022r.
- definicja faktury ustrukturyzowanej,
- moment wystawienia i otrzymania faktury,
- wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
- uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
- kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
- faktury korygujące, duplikaty, noty korygujące,
- Zasady i terminy wystawiania faktur
- na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
- „pusta faktura” i jej skutki,
- „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),
- faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
- w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,
- dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
- faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich,
- duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
- różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,
- wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,
- Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
- określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
- co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
- data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
- w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
- JPK w 2022 r.
- ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł uznanych za faktury uproszczone,
- faktury dokumentujące przejazd autostradą płatną lub przejazd na dowolną odległość, wystawianych w formie biletu jednorazowego przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: kolejami normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i śmigłowcami,
- oznaczenia w zakresie grup towarów i usług (GTU) oraz kodów procedur,
- korekta „in minus” podatku naliczonego,
- usunięcie ze struktury JPK kodu „MPP”, „SW” i „EE”
- korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”
- Zmiany w podatku VAT na 2023 rok - Slim_VAT 3
- Prawo do odliczenia VAT:
- zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
- przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
- gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
- zasada neutralności (wyrok TSUE),
- należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
- Ulga na złe długi (stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:
- termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
- warunki korzystania z ulgi na złe długi,
- obowiązki nabywcy,
- ulga na złe długi a termin płatności,
- wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
- sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
- zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
- wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
- Biała lista, split payment, odpowiedzialność solidarna a limit 15000:
- limit 15000 dla celów odpowiedzialności solidarnej, split payment oraz „białej listy”, wartość faktury a wartość transakcji,
- potrącenie, kompensata a split payment,
- sposób zapłaty split payment i „biała lista”,
- rozliczenia podatnika z agencją celną,
- obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
- możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
- konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty w wykazie w podatku VAT oraz CIT i PIT,
- terminy i miejsce składania zawiadomienia (7 dni)
- odpowiedzialność solidarna w trybie przepisów ordynacji podatkowej oraz ustawy o VAT - warunki po spełnieniu których instytucja ta nie ma zastosowania,
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe
- warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
- wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
- rola informacji podsumowującej,
- transakcje wielostronne, definicja podmiotu pośredniczącego,
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
- warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
- sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
- eksport pośredni i bezpośredni,
- terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
- warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym, dane dokumentu SAD w imporcie wykazywane w JPK,
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
- Nieodpłatne świadczenia:
- darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
- nieodpłatne świadczenie usług,
- dokumentacja,
- bony jednego i różnego przeznaczenia,
- Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.
Czas trwania
9.30 - 15.00
Prelegenci
Dariusz Polakowski
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wrocław (okolice dworca PKP)
50-502 Wrocław
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
wersja stacjonarna
460
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Zniżki grupowe:
- 8.7% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 8.7% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 8.7% przy zgłoszeniu min. 4 osób Rozwiń
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Cena online
wersja online
410
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław
Boczna 12
woj. dolnośląskie
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Boczna 12
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992781386
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław
Boczna 12
Powiadomienia o nowych terminach