Podatki w 2023 roku - zmiany oraz rozliczenia podatkowe za 2022 roku - 2-dniowa konferencja

O szkoleniu

Ponownie rok 2023 obfituje w kolejne zmiany podatkowe, a dodatkowo musimy rozliczyć rok 2022 według "Polskiego Ładu".
W tym wszystkim pomoże Państwu nasza 2-dniowa konferencja w przepięknej Polanicy Zdrój i kameralnym, urokliwym hotelu Bukowy Park, znajdującym się vis-a-vis Parku Zdrojowego.
Niedaleko stąd do raju narciarskiego czyli Zieleńca, może uda się połączyć obowiązki z relaksem?

Dostosowujemy się do Państwa potrzeb, prosimy o telefon (kontakt telefoniczny na dole w sekcji FAQ):

  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
  • masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • księgowi, pracownicy działów księgowości
  • dyrektorzy finansowi
  • właściciele firm
  • doradcy podatkowi
  • biura rachunkowe

Program szkolenia

dzień 1:

Podatki dochodowe CIT, PIT w 2023r. - zmiany oraz rozliczenia roczna 

 

  Program:  

  1. Podatek dochodowy od osób prawnych CIT w 2022/2023 r.
    • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup),
    • zmiana/doprecyzowanie definicji rezydencji podatkowej,
    • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT (m.in.: rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, minimalne nakłady na inwestycje),
    • nowość – minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
    • preferencje przewidziane dla spółek holdingowych,
    • ukryta dywidenda jako nkup (świadczenia na rzecz wspólników, najem składników majątkowych od wspólników),
    • doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu składania informacji o wspólnikach spółek jawnych,
    • zmiany w katalogu przychodów z zysków kapitałowych,
    • nowe i zmienione ulgi podatkowe w podatku CIT,
    • zmiany w CIT na 2022 i lata następne m.in. w zakresie podatku minimalnego, ukrytej dywidendy, podatku od przerzucanych dochodów, podatku u źródła, podatku od przychodów z budynków, kosztach finansowania dłużnego, CIT-estońskim oraz inne.
       
  2. Podatek dochodowy od osób fizycznych PIT w 2022/2023r.
    • zmiana związana z brakiem możliwości odliczenia od podatku składki zdrowotnej,
    • zwiększona do 30 tyś zł kwota wolna od podatku dla niektórych grup podatników oraz dalsze konsekwencje dla płatników i podatników,
    • zmiana kwoty granicznej skali podatkowej do 120 tyś zł,
    • ulga podatkowa dla klasy średniej w PIT,
    • zmiany w zakresie amortyzacji składników wprowadzanych do działalności z majątku prywatnego,
    • zmiany w zakresie zwolnień z PIT (nowe zwolnienia podatkowe),
    • zmiany w ryczałcie z tytułu używania samochodów służbowych dla celów prywatnych przez pracowników,
    • sprzedaż samochodów wykupionych z leasingu operacyjnego a właściwe źródło przychodów podatkowych,
    • zmiany w zakresie wspólnego rozliczania małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci,
    • zmiany w ulgach podatkowych w PIT: ulga rehabilitacyjna, ulga na dziecko, ulga mieszkaniowa, ulga na remont i konserwację zabytkowych nieruchomości.
    • likwidacja ulgi dla klasy średniej,
    • likwidacja mechanizmu odroczenia zapłaty zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych,
    • hipotetyczny podatek,
    • możliwość składania PIT-2 u kilku płatników,
    • zmniejszenie stawki podatkowej do 12% oraz kwoty wolnej od podatku,
    • przywrócenie możliwości rozliczenia wraz z dzieckiem jako rodzic samotnie wychowujący,
    • możliwość odliczenia składki zdrowotnej od podstawy opodatkowania, podatku przez przedsiębiorców,
    • zmiana formy opodatkowania przedsiębiorców za 2022r.,
    • rozszerzenie zwolnień podatkowych,
    • inne zmiany.
       
  3. Inne zmiany w podatkach dochodowych
    • zmiany w zakresie amortyzacja nieruchomości,
    • zmiany w temacie cen transferowych,
    • nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
    • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT),
    • zmiany w ulgach podatkowych: ulga B+R, ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację.
       
  4. Inne wybrane zagadnienia oraz pytania uczestników, dyskusja.

 

dzień 2:

Podatek VAT w 2023 roku
zmiany od 2023 roku oraz rozliczenia roczne w podatku VAT

 

  Program:  

  1. Zmiany w roku 2023 – slim VAT 3:
    1. rozliczanie korekt transakcji w walucie korzystając z kursu historycznego,
    2. rezygnacja z obowiązku posiadania faktury od dostawcy przy odliczaniu podatku naliczonego z tytułu WNT,
    3. podwyższenie limitu dla małego podatnika,
    4. zmiany dotyczące dokumentowania zaliczek,
    5. zmiany dotyczące rozliczeń w przypadku prowadzenia działalności opodatkowanej i zwolnionej,
       
  2. Faktura ustrukturyzowana – KSeF
    1. definicja faktury ustrukturyzowanej,
    2. moment wystawienia i otrzymania faktury,
    3. wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
    4. uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
    5. kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
    6. faktury korygujące, duplikaty, noty korygujące,
    7. sposoby identyfikacji w systemie,
    8. profil zaufany, podpis elektroniczny, pieczęć elektroniczna.
       
  3. Zasady i terminy wystawiania faktur
    1. na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
    2. „pusta faktura” i jej skutki,
    3. „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),
    4. faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
    5. w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,
    6. dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
    7. faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich,
    8. duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
    9. różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,
    10. wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,
       
  4. Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
    1. określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
    2. co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
    3. data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
    4. w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
    5. świadczenia o charakterze ciągłym,
       
  5. JPK - wybrane zagadnienia
    1. ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł oraz biletów za przejazdy,
    2. korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”,
    3. korekta JPK na wezwanie urzędu,
       
  6. Prawo do odliczenia VAT:
    1. zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
    2. przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    3. możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
    4. gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
    5. zasada neutralności (wyrok TSUE),
    6. należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
       
  7. VAT – samochody
    1. przypadki w jakich przysługuje prawo do odliczenia całości podatku naliczonego,
    2. zasady prowadzenia ewidencji przebiegu,
    3. korekta podatku naliczonego związane ze zmianą przeznaczenia pojazdu
    4. zgłoszenie Vat-26.
       
  8. Ulga na złe długi (stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:
    1. termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    2. warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    3. obowiązki nabywcy,
    4. ulga na złe długi a termin płatności,
    5. wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    6. sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
    7. zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
    8. wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
       
  9. Biała lista, split payment, odpowiedzialność solidarna a limit 15000:
    1. limit 15000 dla celów odpowiedzialności solidarnej, split payment oraz „białej listy”, wartość faktury a wartość transakcji,
    2. potrącenie, kompensata a split payment,
    3. sposób zapłaty split payment i „biała lista”,
    4. rozliczenia podatnika z agencją celną,
    5. możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
       
  10. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
    1. warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
    2. wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
    3. rola informacji podsumowującej,
       
  11. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
    1. rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
      • warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
      • sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
    2. eksport pośredni i bezpośredni,
    3. terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
    4. warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym,
       
  12. Nieodpłatne świadczenia:
    1. darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
    2. nieodpłatne świadczenie usług,
    3. dokumentacja,
    4. bony jednego i różnego przeznaczenia,
       
  13. Przegląd orzecznictwa i interpretacji w zakresie podatku VAT.
  14. Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.

Czas trwania

9.00 - 14.30

Prelegenci

0
Aleksander Gniłka
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.
Dariusz Polakowski
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Polanica Zdrój, hotel Bukowy Park Medical SPA & Wellness

57-320 Polanica Zdrój

ul. Parkowa 11

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena standardowa
Cena konferencji bez pobytu, koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 810 zł netto od osoby, dopłata do pokoju 1-osobowego 510 zł netto, płatny dodatkowo.
1 020
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zniżki grupowe:
  • 9.8% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 9.8% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 9.8% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 9.8% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia (inne warianty po uzgodnieniu z organizatorem) – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
  • rabaty nie łączą się, dodatkowe upusty nie dotyczą zgłoszeń dokonywanych na platformie eventis.pl
     
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie

Cena zawiera:

  • 2 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • przerwy kawowe w trakcie szkolenia,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem.

Po opłaceniu zakwaterowania korzystają Państwo z atrakcji hotelowych (SPA itp.)

Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!