O szkoleniu
DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA JEDEN ZABIEG SPA GRATIS !
Celem szkolenia jest:
- omówienie w oparciu o obowiązujący stan prawny problemów związanych z podatkowym zamknięciem roku sprawozdawczego 2012,
- omówienie najistotniejszych zagadnień podatku CIT, PIT, VAT mających wpływ na sprawozdanie finansowe 2012,
- omówienie zmian znowelizowanych ustaw w zakresie podatku CIT i VAT obowiązujących od 2013r,
- przedstawienie najważniejszych wyroków sądów administracyjnych - Orzecznictwo ETS - Interpretacje organów skarbowych dot w/w podatków.
Celem szkolenia jest:
- omówienie w oparciu o obowiązujący stan prawny problemów związanych z podatkowym zamknięciem roku sprawozdawczego 2012,
- omówienie najistotniejszych zagadnień podatku CIT, PIT, VAT mających wpływ na sprawozdanie finansowe 2012,
- omówienie zmian znowelizowanych ustaw w zakresie podatku CIT i VAT obowiązujących od 2013r,
- przedstawienie najważniejszych wyroków sądów administracyjnych - Orzecznictwo ETS - Interpretacje organów skarbowych dot w/w podatków.
Kto powinien wziąć udział?
- dyrektorów finansowych,
- głównych księgowych,
- pracowników działów finansowo-księgowych,
- zainteresowanych.
- głównych księgowych,
- pracowników działów finansowo-księgowych,
- zainteresowanych.
Program szkolenia
I. PODATKOWE ZAMKNIĘCIE ROKU 2012 ORAZ NAJNOWSZE ZMIANY NA ROK 2013 PODATKU CIT - PODATKOWE UJĘCIE PRZYCHODÓW I KOSZTÓW ICH UZYSKANIA PRZEZ PODATNIKÓW PROWADZĄCYCH KSIĘGI RACHUNKOWE.
1. Przychody oraz koszty ich uzyskania.
1.1. Skutki podatkowe dotyczące korekty przychodów oraz kosztów w wyniku udzielenia rabatu, zwrotu towarów, błędów i pomyłek - korekta wstecz czy na bieżąco?
1.2. Dzień poniesienia kosztów uzyskania przychodów, a moment ich ujęcia w podstawie opodatkowania (jednorazowo czy rozliczany w czasie), w tym:
koszty remontów oraz wydatków rozliczanych poprzez „księgowe odpisy amortyzacyjne"
czy koszty odsetek od kredytu zawsze rozliczane są według zasady kasowej?
zasady rozliczania wydatków wynikających z umowy leasingu.
1.3. Problem niespłaconych należności (złych długów) - warunki zaliczenia do kosztów odpisów aktualizujących wartość należności oraz należności nieściągalnych.
1.4. Wątpliwości dotyczące stosowania właściwych kursów walut obcych (różnice kursowe) w przypadku rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego oraz rozliczeń bezgotówkowych (np. potrącenie).
1.5. Koszty związane z utrzymaniem oraz zabezpieczeniem źródła przychodów, w tym:
koszty ubezpieczenia członków zarządu,
kary umowne i odszkodowania z tytułu rozwiązania umowy przed upływem terminu, na który została zawarta.
1.6. Czy otrzymanie zapłaty przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru jest opodatkowane na zasadzie kasowej czy podlega wyłączeniu z przychodów, jako tzw. zaliczka na poczet przyszłych dostaw (np. sprzedaż realizowana przez Internet).
1.7. Jak ustalić dzień uzyskania przychodu oraz dzień potrącenia kosztu uzyskania przychodu w przypadku świadczenia usług o charakterze ciągłym (najem, dzierżawa) oraz refakturowania opłat eksploatacyjnych towarzyszących świadczeniu usługi wiodącej (energia elektryczna, usługi telekomunikacyjne, dostawy wody, wywóz śmieci itp.).
1.8. Strata z tytułu sprzedaży wierzytelności handlowych, czyli w jaki sposób korzystnie zoptymalizować koszty.
2. Wybrane aspekty dotyczące amortyzacji podatkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
2.1. Straty z tytułu likwidacji inwestycji w obcym środku trwałym,
2.2. Zasady amortyzacji majątku trwałego otrzymanego w wyniku aportu (wniesienia do spółki osobowej i spółki kapitałowej), w tym zasady amortyzacji oraz ustalania podatkowej wartości składników majątku stanowiącego przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część,
2.3. Odpisy amortyzacyjne od wydatków inwestycyjnych sfinansowanych dotacją lub zwróconych podatnikowi w inny sposób.
3. Zasady opodatkowania dywidend, odsetek oraz należności licencyjnych w aspekcie należności transferowanych między podmiotami mającymi rezydencję podatkową w różnych krajach.
3.1. Przesłanki stosowania zwolnienia od podatku w stosunku do wypłat dokonywanych między spółkami powiązanymi z siedzibą w Polsce oraz Unii Europejskiej.
3.2. Obowiązki w zakresie terminów zapłaty podatku pobranego od podatnika oraz terminów składania deklaracji i informacji podatkowych.
3.3. Skutki podatkowe związane z wypłatą dywidendy w formie niepieniężnej.
II. ZMIANY W PODATKU CIT NA 2013 R.
1. Naruszenie terminów płatności w transakcjach handlowych - obowiązek korekty kosztów uzyskania przychodów albo przychodów !!!
1.1. skutki nieuregulowania zobowiązania dotyczącego kosztów pośrednich i bezpośrednich,
1.2. nieuregulowane płatności składające się na wartość początkową nabytych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
1.3. moment dokonania korekty kosztów lub przychodów.
2. Zmiany dotyczące umowy leasingu.
2.1. skrócenie minimalnego czasu trwania umowy leasingu,
2.2. rozszerzenie zakresu przedmiotowego umowy,
2.3. zmiana stron umowy (cesja) w trakcie trwania podstawowego okresu leasingu - skutki podatkowe dotyczące leasingodawcy i nowego leasingobiorcy,
2.4. ustalenie wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, które były już przedmiotem leasingu, w przypadku zawarcia kolejnej umowy (tzw. ponowny leasing).
III. VAT W SPRAWOZDANIU FINANSOWYM 2012 ORAZ ZMIANY OBOWIĄZUJĄCE PO NOWELIZACJI USTAWY OD 1.01. 2013 R
1. Podatkowe ujęcie VAT w Bilansie 2012
2. Zakres zmian VAT po nowelizacji ustawy od 2013 r
2.1. Nowe zasady ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego
Zgodność przyjętych rozwiązań z przepisami dyrektywy 112/2006/WE
Wydanie towaru lub wykonanie usługi jako wyznacznik momentu powstania obowiązku podatkowego
Terminowe i nieterminowe wystawienia faktury a obowiązek podatkowy - nowe zasady terminowego wystawiania faktur VAT
Moment powstania obowiązku podatkowego dla usług ciągłych i usług częściowych/rozliczanych etapami
Szczególne przypadki powstania obowiązku podatkowego po zmianach (m.in. zaliczki, usługi budowlano-montażowe, umowa komisu, dostawa oraz druk książek, czasopism)
Nowe zasady ustalania obowiązku podatkowego w WDT oraz WNT (rozliczanie zaliczek po zmianach)
Rozliczenie VAT na przełomie 2012/2013 roku - omówienie przepisów przejściowych
2.2. Podatek naliczony - odliczanie VAT
Źródła i wysokość podatku naliczonego - dokumenty uprawniające do odliczenia VAT
Moment nabycia prawa do odliczania - zmiana podstawowej zasady
Odliczanie podatku VAT w transakcjach wewnątrzwspólnotowych (zaliczka a faktura dokumentująca dostawę towarów)
Import towarów a prawo do odliczenia podatku VAT (tryby rozliczania VAT)
Rozliczenie faktury korygującej in minus u nabywcy (modyfikacja istniejącej zasady)
Przesłanki formalne i materialne zakazu odliczania VAT - zmiany
Odliczanie podatku VAT związane z zagadnieniem „samochodów z kratką" w 2013 roku oraz od 01.01.2014 r.
Odliczanie częściowe, odliczanie według struktury sprzedaży - modyfikacja przepisów (zasady ustalania struktury sprzedaży, „transakcji pomocnicze" w miejsce „czynności wykonywanych sporadycznie")
2.3. Świadczenia nieodpłatne
Doprecyzowanie przepisów uznających niektóre nieodpłatne przekazania towarów za czynności podlegające opodatkowaniu (modyfikacja art. 7 ust. 2)
Nowe pojęcie próbki (uwzględniająca orzecznictwo TSUE) oraz prezentu o małej wartości (zmiana limitów kwotowych)
Co z drukowanymi materiałami promocyjnymi niestanowiącymi prezentów o małej wartości?
Korzystanie z samochodu służbowego w celach prywatnych w okresach przejściowych
2.4. Fakturowanie - faktura VAT
Przeniesienie przepisów dot. fakturowania do ustawy VAT jako konieczność pełnej implementacji nowych przepisów Dyrektywy 112/2006/WE
Nowe zasady terminowego wystawiania FV (art. 106i)
Modyfikacja w zakresie danych umieszczanych na fakturach, w tym m.in. numeracja faktur, kwoty rabatów, itp.
Przeredagowanie i dostosowanie przepisów w zakresie wymaganych informacji umieszczanych na fakturach dokumentujących specyficzne zdarzenia: FV- mały podatnik, wystawianie FV przez nabywcę - samofakturowanie, FV-marża, faktura wystawiana przez biura podróży, czynności zwolnione, komornik, przedstawiciel podatkowy, FV w procedurze uproszczonej transakcji trójstronnej inne;
Kasa rejestrująca a faktura VAT
Wymogi formalne odnoszące się do faktur korygujących, duplikatów faktur
Faktura elektroniczna - zmiany, redakcja przepisów, czy usankcjonowanie praktyki? - dopuszczalne formaty e-faktur, ustawowe uregulowanie tzw. klauzuli biznesowych gwarantujących tajemnice handlowe
Przechowywanie faktur i ewidencji podatkowych
Zasady ewidencjonowania faktur i ich udostępniania na potrzeby kontroli.
Nowe zasady wystawiania faktur do wartości 450zł lub 100 euro - zmniejszenie rygorów formalnych, zakres koniecznych danych, uproszczenie zasad wystawiania „drobnych" faktur VAT
Zasady wystawiania faktur dla czynności dostaw wraz z kaucją za opakowania w tym w przypadku braku określenia daty zwrotu opakowań zwrotnych
2.5. Rozliczanie transakcje transgranicznych
Miejsce dostaw towarów - transakcje łańcuchowe (przemieszczenie towarów przez pośrednika)
Transakcje wewnątrzwspólnotowe WDT/WNT: definicje, obowiązek podatkowy w tym rozliczanie zaliczek, przypadki niewystępowania z uwagi na przemieszczenie towarów, podstawa opodatkowania, wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne, poszerzenie warunków uprawniających do zastosowania stawki 0% przy WDT
Import towarów: nowa definicja, obowiązek podatkowy, podstawa opodatkowania, przepisy regulujące miejsce opodatkowania w imporcie towarów z uwagi na zastosowania określonych procedur celnych przywozowych, rozliczenie VAT w deklaracji
Eksport towarów - modyfikacja definicji, dokumentowanie wywozu a stawka 0%
Miejsce świadczenia usług - modyfikacje, zmiany w zakresie wynajmu
Import usług - modyfikacja i doprecyzowanie przepisów, obowiązek podatkowy i dokumentowanie po zmianach
Zmiany w zakresie obowiązków sprawozdawczych - informacje podsumowujące
Rejestracja i potwierdzenie rejestracji VAT UE
2.6. Podstawa opodatkowania
Doprecyzowanie zasad ustalania podstawy opodatkowania w kontekście pełnej implementacji przepisów Dyrektywy 112/2006/WE
Uszczegółowienie katalogu wyłączeń, rabaty, rozliczanie zwrotu opakowań, etc. - podstawa opodatkowania przy czynnościach dodatkowych
Zasady obniżania podstawy opodatkowania - rozliczanie faktur korygujących
Brak potwierdzenie odbioru faktury korygującej a korekta VAT należnego
Przeliczanie kwot wyrażonych w walucie obcej - stosowanie odpowiedniego kursu waluty
2.7. Podatnik VAT - podmiot opodatkowania
Doprecyzowanie pojęcia działalności gospodarczej w kontekście orzecznictwa sądów
Rozszerzenie zakresu pojęcia podatnika
Rejestracja podatnika, rejestracja VAT UE (moment rejestracji), potwierdzenie zarejestrowania
Przedstawiciel podatkowy
Podatnicy zwolnieni z opodatkowania - „zwolnienie podmiotowe", rezygnacja ze zwolnienia
2.8. Zwolnienia przedmiotowe (zmiany w art. 43)
2.9. Zmiana w zakresie dostawy towarów używanych
2.10. Definicja „terenów budowlanych" oraz "przeznaczonych pod zabudowę" w kontekście zwolnień dostaw nieruchomości
2.11. Usługi pocztowe, usługi opieki nad dziećmi
2.12. Pozostałe zmiany:
Zmiany w rozliczaniu marży- definicja marży, utrata prawa do rozliczania metodą marży
Zmienione stawki VAT na mięso i wyroby z mięsa zakonserwowane z wyjątkiem: tłuszczów technicznych, wełny, piór, puchu, oraz niektórych napojów alkoholowych
Pozostałe zmiany doprecyzowujące
Zmiany w innych przepisach mające bezpośredni lub pośredni wpływ na rozliczenia podatku VAT
Zmiany Załączników - aspekty praktyczne stosowania obniżonych stawek podatkowych.
1. Przychody oraz koszty ich uzyskania.
1.1. Skutki podatkowe dotyczące korekty przychodów oraz kosztów w wyniku udzielenia rabatu, zwrotu towarów, błędów i pomyłek - korekta wstecz czy na bieżąco?
1.2. Dzień poniesienia kosztów uzyskania przychodów, a moment ich ujęcia w podstawie opodatkowania (jednorazowo czy rozliczany w czasie), w tym:
koszty remontów oraz wydatków rozliczanych poprzez „księgowe odpisy amortyzacyjne"
czy koszty odsetek od kredytu zawsze rozliczane są według zasady kasowej?
zasady rozliczania wydatków wynikających z umowy leasingu.
1.3. Problem niespłaconych należności (złych długów) - warunki zaliczenia do kosztów odpisów aktualizujących wartość należności oraz należności nieściągalnych.
1.4. Wątpliwości dotyczące stosowania właściwych kursów walut obcych (różnice kursowe) w przypadku rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego oraz rozliczeń bezgotówkowych (np. potrącenie).
1.5. Koszty związane z utrzymaniem oraz zabezpieczeniem źródła przychodów, w tym:
koszty ubezpieczenia członków zarządu,
kary umowne i odszkodowania z tytułu rozwiązania umowy przed upływem terminu, na który została zawarta.
1.6. Czy otrzymanie zapłaty przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru jest opodatkowane na zasadzie kasowej czy podlega wyłączeniu z przychodów, jako tzw. zaliczka na poczet przyszłych dostaw (np. sprzedaż realizowana przez Internet).
1.7. Jak ustalić dzień uzyskania przychodu oraz dzień potrącenia kosztu uzyskania przychodu w przypadku świadczenia usług o charakterze ciągłym (najem, dzierżawa) oraz refakturowania opłat eksploatacyjnych towarzyszących świadczeniu usługi wiodącej (energia elektryczna, usługi telekomunikacyjne, dostawy wody, wywóz śmieci itp.).
1.8. Strata z tytułu sprzedaży wierzytelności handlowych, czyli w jaki sposób korzystnie zoptymalizować koszty.
2. Wybrane aspekty dotyczące amortyzacji podatkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
2.1. Straty z tytułu likwidacji inwestycji w obcym środku trwałym,
2.2. Zasady amortyzacji majątku trwałego otrzymanego w wyniku aportu (wniesienia do spółki osobowej i spółki kapitałowej), w tym zasady amortyzacji oraz ustalania podatkowej wartości składników majątku stanowiącego przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część,
2.3. Odpisy amortyzacyjne od wydatków inwestycyjnych sfinansowanych dotacją lub zwróconych podatnikowi w inny sposób.
3. Zasady opodatkowania dywidend, odsetek oraz należności licencyjnych w aspekcie należności transferowanych między podmiotami mającymi rezydencję podatkową w różnych krajach.
3.1. Przesłanki stosowania zwolnienia od podatku w stosunku do wypłat dokonywanych między spółkami powiązanymi z siedzibą w Polsce oraz Unii Europejskiej.
3.2. Obowiązki w zakresie terminów zapłaty podatku pobranego od podatnika oraz terminów składania deklaracji i informacji podatkowych.
3.3. Skutki podatkowe związane z wypłatą dywidendy w formie niepieniężnej.
II. ZMIANY W PODATKU CIT NA 2013 R.
1. Naruszenie terminów płatności w transakcjach handlowych - obowiązek korekty kosztów uzyskania przychodów albo przychodów !!!
1.1. skutki nieuregulowania zobowiązania dotyczącego kosztów pośrednich i bezpośrednich,
1.2. nieuregulowane płatności składające się na wartość początkową nabytych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
1.3. moment dokonania korekty kosztów lub przychodów.
2. Zmiany dotyczące umowy leasingu.
2.1. skrócenie minimalnego czasu trwania umowy leasingu,
2.2. rozszerzenie zakresu przedmiotowego umowy,
2.3. zmiana stron umowy (cesja) w trakcie trwania podstawowego okresu leasingu - skutki podatkowe dotyczące leasingodawcy i nowego leasingobiorcy,
2.4. ustalenie wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, które były już przedmiotem leasingu, w przypadku zawarcia kolejnej umowy (tzw. ponowny leasing).
III. VAT W SPRAWOZDANIU FINANSOWYM 2012 ORAZ ZMIANY OBOWIĄZUJĄCE PO NOWELIZACJI USTAWY OD 1.01. 2013 R
1. Podatkowe ujęcie VAT w Bilansie 2012
2. Zakres zmian VAT po nowelizacji ustawy od 2013 r
2.1. Nowe zasady ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego
Zgodność przyjętych rozwiązań z przepisami dyrektywy 112/2006/WE
Wydanie towaru lub wykonanie usługi jako wyznacznik momentu powstania obowiązku podatkowego
Terminowe i nieterminowe wystawienia faktury a obowiązek podatkowy - nowe zasady terminowego wystawiania faktur VAT
Moment powstania obowiązku podatkowego dla usług ciągłych i usług częściowych/rozliczanych etapami
Szczególne przypadki powstania obowiązku podatkowego po zmianach (m.in. zaliczki, usługi budowlano-montażowe, umowa komisu, dostawa oraz druk książek, czasopism)
Nowe zasady ustalania obowiązku podatkowego w WDT oraz WNT (rozliczanie zaliczek po zmianach)
Rozliczenie VAT na przełomie 2012/2013 roku - omówienie przepisów przejściowych
2.2. Podatek naliczony - odliczanie VAT
Źródła i wysokość podatku naliczonego - dokumenty uprawniające do odliczenia VAT
Moment nabycia prawa do odliczania - zmiana podstawowej zasady
Odliczanie podatku VAT w transakcjach wewnątrzwspólnotowych (zaliczka a faktura dokumentująca dostawę towarów)
Import towarów a prawo do odliczenia podatku VAT (tryby rozliczania VAT)
Rozliczenie faktury korygującej in minus u nabywcy (modyfikacja istniejącej zasady)
Przesłanki formalne i materialne zakazu odliczania VAT - zmiany
Odliczanie podatku VAT związane z zagadnieniem „samochodów z kratką" w 2013 roku oraz od 01.01.2014 r.
Odliczanie częściowe, odliczanie według struktury sprzedaży - modyfikacja przepisów (zasady ustalania struktury sprzedaży, „transakcji pomocnicze" w miejsce „czynności wykonywanych sporadycznie")
2.3. Świadczenia nieodpłatne
Doprecyzowanie przepisów uznających niektóre nieodpłatne przekazania towarów za czynności podlegające opodatkowaniu (modyfikacja art. 7 ust. 2)
Nowe pojęcie próbki (uwzględniająca orzecznictwo TSUE) oraz prezentu o małej wartości (zmiana limitów kwotowych)
Co z drukowanymi materiałami promocyjnymi niestanowiącymi prezentów o małej wartości?
Korzystanie z samochodu służbowego w celach prywatnych w okresach przejściowych
2.4. Fakturowanie - faktura VAT
Przeniesienie przepisów dot. fakturowania do ustawy VAT jako konieczność pełnej implementacji nowych przepisów Dyrektywy 112/2006/WE
Nowe zasady terminowego wystawiania FV (art. 106i)
Modyfikacja w zakresie danych umieszczanych na fakturach, w tym m.in. numeracja faktur, kwoty rabatów, itp.
Przeredagowanie i dostosowanie przepisów w zakresie wymaganych informacji umieszczanych na fakturach dokumentujących specyficzne zdarzenia: FV- mały podatnik, wystawianie FV przez nabywcę - samofakturowanie, FV-marża, faktura wystawiana przez biura podróży, czynności zwolnione, komornik, przedstawiciel podatkowy, FV w procedurze uproszczonej transakcji trójstronnej inne;
Kasa rejestrująca a faktura VAT
Wymogi formalne odnoszące się do faktur korygujących, duplikatów faktur
Faktura elektroniczna - zmiany, redakcja przepisów, czy usankcjonowanie praktyki? - dopuszczalne formaty e-faktur, ustawowe uregulowanie tzw. klauzuli biznesowych gwarantujących tajemnice handlowe
Przechowywanie faktur i ewidencji podatkowych
Zasady ewidencjonowania faktur i ich udostępniania na potrzeby kontroli.
Nowe zasady wystawiania faktur do wartości 450zł lub 100 euro - zmniejszenie rygorów formalnych, zakres koniecznych danych, uproszczenie zasad wystawiania „drobnych" faktur VAT
Zasady wystawiania faktur dla czynności dostaw wraz z kaucją za opakowania w tym w przypadku braku określenia daty zwrotu opakowań zwrotnych
2.5. Rozliczanie transakcje transgranicznych
Miejsce dostaw towarów - transakcje łańcuchowe (przemieszczenie towarów przez pośrednika)
Transakcje wewnątrzwspólnotowe WDT/WNT: definicje, obowiązek podatkowy w tym rozliczanie zaliczek, przypadki niewystępowania z uwagi na przemieszczenie towarów, podstawa opodatkowania, wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne, poszerzenie warunków uprawniających do zastosowania stawki 0% przy WDT
Import towarów: nowa definicja, obowiązek podatkowy, podstawa opodatkowania, przepisy regulujące miejsce opodatkowania w imporcie towarów z uwagi na zastosowania określonych procedur celnych przywozowych, rozliczenie VAT w deklaracji
Eksport towarów - modyfikacja definicji, dokumentowanie wywozu a stawka 0%
Miejsce świadczenia usług - modyfikacje, zmiany w zakresie wynajmu
Import usług - modyfikacja i doprecyzowanie przepisów, obowiązek podatkowy i dokumentowanie po zmianach
Zmiany w zakresie obowiązków sprawozdawczych - informacje podsumowujące
Rejestracja i potwierdzenie rejestracji VAT UE
2.6. Podstawa opodatkowania
Doprecyzowanie zasad ustalania podstawy opodatkowania w kontekście pełnej implementacji przepisów Dyrektywy 112/2006/WE
Uszczegółowienie katalogu wyłączeń, rabaty, rozliczanie zwrotu opakowań, etc. - podstawa opodatkowania przy czynnościach dodatkowych
Zasady obniżania podstawy opodatkowania - rozliczanie faktur korygujących
Brak potwierdzenie odbioru faktury korygującej a korekta VAT należnego
Przeliczanie kwot wyrażonych w walucie obcej - stosowanie odpowiedniego kursu waluty
2.7. Podatnik VAT - podmiot opodatkowania
Doprecyzowanie pojęcia działalności gospodarczej w kontekście orzecznictwa sądów
Rozszerzenie zakresu pojęcia podatnika
Rejestracja podatnika, rejestracja VAT UE (moment rejestracji), potwierdzenie zarejestrowania
Przedstawiciel podatkowy
Podatnicy zwolnieni z opodatkowania - „zwolnienie podmiotowe", rezygnacja ze zwolnienia
2.8. Zwolnienia przedmiotowe (zmiany w art. 43)
2.9. Zmiana w zakresie dostawy towarów używanych
2.10. Definicja „terenów budowlanych" oraz "przeznaczonych pod zabudowę" w kontekście zwolnień dostaw nieruchomości
2.11. Usługi pocztowe, usługi opieki nad dziećmi
2.12. Pozostałe zmiany:
Zmiany w rozliczaniu marży- definicja marży, utrata prawa do rozliczania metodą marży
Zmienione stawki VAT na mięso i wyroby z mięsa zakonserwowane z wyjątkiem: tłuszczów technicznych, wełny, piór, puchu, oraz niektórych napojów alkoholowych
Pozostałe zmiany doprecyzowujące
Zmiany w innych przepisach mające bezpośredni lub pośredni wpływ na rozliczenia podatku VAT
Zmiany Załączników - aspekty praktyczne stosowania obniżonych stawek podatkowych.
Czas trwania
3 dni
Prelegenci

CZĘŚĆ I - Licencjonowany doradca podatkowy. Właściciel Kancelarii Podatkowej, świadczącej usługi w zakresie doradztwa podatkowego oraz reprezentowania firm przed SA i NSA. Wykładowca na wielu szkoleniach dla praktyków uzyskujący bardzo wysokie oceny od uczestników szkoleń.
CZĘŚĆ II - Licencjonowany doradca podatkowy, radca prawny, właściciel Kancelarii Prawnej świadczącej m.inn. usługi w zakresie doradztwa podatkowego. Reprezentował wiele podmiotów gospodarczych przed Sądem Najwyższym, Wojewódzkim Sądem Administracyjnym i Naczelnym Sądem Administracyjnym. Wykładowca na wielu szkoleniach dla praktyków, wysoko oceniany przez uczestników szkoleń
CZĘŚĆ III - Licencjonowany doradca podatkowy specjalista w zakresie podatków pośrednich i bezpośrednich, autor wielu wykładni i opinii dot podatków, wykładowca na szkoleniach dla praktyków bardzo wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.
CZĘŚĆ II - Licencjonowany doradca podatkowy, radca prawny, właściciel Kancelarii Prawnej świadczącej m.inn. usługi w zakresie doradztwa podatkowego. Reprezentował wiele podmiotów gospodarczych przed Sądem Najwyższym, Wojewódzkim Sądem Administracyjnym i Naczelnym Sądem Administracyjnym. Wykładowca na wielu szkoleniach dla praktyków, wysoko oceniany przez uczestników szkoleń
CZĘŚĆ III - Licencjonowany doradca podatkowy specjalista w zakresie podatków pośrednich i bezpośrednich, autor wielu wykładni i opinii dot podatków, wykładowca na szkoleniach dla praktyków bardzo wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Hotel Czarny Potok ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 20
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
zł netto + 23% VAT
1 850
zł
Cena zawiera:
- Pobyt: od 27.01.2013 r. (kolacja) do 30.01.2013 r.(obiad), zakwaterowanie w pokojach 2-os, do pok. 1-os. dopłata 300 zł + VAT (ograniczona ilość), pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej, bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny i jacuzzy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach