O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 1200,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Profesjonalne przesłuchanie to swoista gra psychologiczna nastawiona na określone cele pomiędzy przesłuchującym a przesłuchiwanym. Gra wymagająca wiedzy, znajomości taktyki i umiejętność doboru metody badania. To umiejętność rozpoznania intencji, ujawnienia obaw badanego, przyczyn jego ewentualnej nieszczerości i przełamania jego oporów. To kwestia nie tylko identyfikacji kłamstwa, ale i obiektywnej oceny jego przyczyny. Wszak nie zawsze kłamstwo jest skutkiem zamierzonym kłamiącego. To kwestia takiego poprowadzenia rozmowy aby wydobyć pozornie niedostępne (zapomniane) informacje z pamięci słuchanego. Ale to także techniki behawioralne prowadzące do oceny postawy badanego często bez jego świadomej współpracy. Znajomość poszczególnych technik pozwala nam także na skuteczną obronę i rozpoznanie ich stosowania wobec nas.
Z metodyki przesłuchań szkoleni są nie tylko policjanci, prokuratorzy czy sędziowie w stosunku do których to nawet nie powinno nikogo dziwić. Szkoleni w tym zakresie są także urzędnicy wielu państwowych organów kontroli (np. skarbowych), inspektorzy, audytorzy wewnętrzni w korporacjach itd...
Program szkolenia
1. Zagadnienia wprowadzające
• Czym jest przesłuchanie a czym rozpytanie
• Przesłuchanie w ujęciu prawno-procesowym i w ujęciu psychologicznym
• Gra pozorów pomiędzy słuchającym i słuchanym (reguły i schematy)
• Manipulacyjne metody pozyskiwania zeznań i wywieranie presji psychicznej
• Ogólne zasady przesłuchań i przebieg przesłuchania (fazy)
• Podstawowe zasady dotyczące przesłuchań realizowanych na podstawie przepisów Kodeksu postępowania karnego i Kodeksu postępowania administracyjnego
• Przesłuchanie jako czynność na podstawie KPK i KPA (podobieństwa, różnice, zależności i powiązania)
• Wyłączenie pracownika organu
• Wezwanie na przesłuchanie
• Protokół z przesłuchania
• Przesłuchanie strony (Kpa), przesłuchanie świadka (Kpk /Kpa), przesłuchanie podejrzanego (Kpk), przesłuchanie pokrzywdzonego (Kpk)
• Przesłuchanie osób należących do kategorii szczególnych, osoby niepodlegające przesłuchaniu
• Prawo odmowy zeznań i prawo odmowy odpowiedzi
• Udział strony lub stron w czynności przesłuchania stron lub świadków
• Wartość dowodowa zeznania
• Procedury wewnętrzne organu dotyczące metod i technik przesłuchań
2. Cel przesłuchania
• Operacyjny
• Procesowy
3. Podstawowe metody i techniki przesłuchań
4. Rodzaje pytań, ich cele i wykorzystanie
5. Techniki stosowane podczas przesłuchań
• Przedstawienie fałszywego obrazu sytuacji procesowej podejrzanego
• Zadawanie pytań sugerujących odpowiedź i zamkniętych
• Kumulatywne przedstawianie dowodów winy
• Przedstawianie fałszywych dowodów winy
• Wskazywanie na łatwość w uzyskaniu dowodów winy
• Metoda selektywnego prezentowania materiału dowodowego
• Obiecywanie niższego wymiaru kary
• Udowadnianie sprzeczności w wyjaśnieniach
• Prezenty
• Podawanie wersji zdarzenia zawierającej fałszywe informacje
• Dobry - zły policjant
• Stosowanie presji
• Napięcie
• Cisza
• Wielogodzinne przesłuchania
• Inne techniki
• Dostosowywanie techniki przesłuchań
• Statystyka
6. Ocena dopuszczalności / legalności wybranych metod przesłuchań
7. Ocena skuteczności i przydatności wybranych metod przesłuchań
8. Ocena konsekwencji zastosowania wybranych metod przesłuchań
9. Prawa i obowiązki stron przesłuchania
• Prawa i obowiązki przesłuchiwanego w charakterze świadka
• Prawa i obowiązki przesłuchiwanego w charakterze podejrzanego
• Prawa i obowiązki przesłuchiwanego w charakterze pokrzywdzonego
(moduł realizowany w formule szkolenia klasycznego rozszerzonego o materiały uzupełniające do samokształcenia ze względu na obszerność materiału)
10. Ujawnianie kłamstwa i nieszczerości
• Wprowadzenie
1. Definicja kłamstwa
2. Socjotechnika kłamstwa
3. Nieszczerość a kłamstwo
4. Manipulacja a kłamstwo
• Rodzaje metod badających kłamstwo w zeznaniach
1. Metody psychologiczne
2. Metody fizjologiczne
• Rodzaje kłamstwa
• O kłamstwie i kłamiących
1. Społeczne postrzeganie kłamstwa na przełomie wieków i dzisiaj
2. Przyczyny kłamstwa
3. Kłamstwo celowe
4. Kłamstwo normalne kontra kłamstwo patologiczne
5. Motywy kłamstwa
6. Emocje, które towarzyszą kłamaniu
7. Czym jest kłamstwo w kontekście badania szczerości wypowiedzi?
8. Ekspresja szczerej emocji
9. Charakterologiczne motywy kłamstwa
10. Fizjologiczne objawy i symptomy ujawniające kłamstwo
• Wykrywanie i identyfikacja niewerbalnych symptomów kłamstwa
1. Twarz rozmówcy
2. Dłonie rozmówcy
3. Stopy i nogi rozmówcy
4. Mruganie rozmówcy
5. Ramiona rozmówcy
6. Oczy rozmówcy
7. Awersja rozmówcy
• Kryteria oceny wiarygodności wypowiedzi/relacji
• Rozmowa z potencjalnym kłamcą i popełniane błędy oceny
1. Pozorowana wiara w kłamstwo
2. Testowanie wiedzy ukrywanej
3. Błąd odrzucenia prawdy
4. Błąd przyjęcia kłamstwa
5. Błąd oceny symptomów
6. Błąd oceny motywów zachowania
7. Technika utożsamienia się
• Podstawowe strategie kłamania i nieszczerości
1. Kłamstwo polegające na ukrywaniu prawdy
2. Kłamstwo polegające na fałszowaniu emocji
3. Kłamstwo polegające na uwiarygodnianiu fałszywych faktów
4. Kłamstwo polegające na manipulowaniu przekazem faktów
11. Techniki oporu stosowane w trakcie przesłuchania
12. Metody skutecznego kłamania
13. Konsultacje indywidualne dla zainteresowanych!
Czas trwania
Godz. 9.00-14.00
Prelegenci
Ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu specjalizujący się w zagadnieniach związanych z ochroną kontrinwigilacyjną i kontrwywiadowczą organizacji i osób, przeciwdziałaniu szpiegostwu gospodarczemu, wykorzystaniu narzędzi socjotechnicznych przy pozyskiwaniu nieuprawnionego dostępu do chronionych zasobów informacyjnych organizacji jak też zawalczeniem innych zagrożeń bezpieczeństwa biznesu (przestępczość pospolita, wrogie działania konkurencji, nielojalność pracowników)
Wykładowca oraz autor wielu unikalnych szkoleń z powyższych dziedzin dla pracowników różnych szczebli przedsiębiorstw krajowych i korporacji międzynarodowych działających w Polsce głównie w sektorze energetycznym, budowlanym, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym i spożywczym oraz urzędów centralnych i samorządowych jak też innych instytucji państwowych. Licencjonowany detektyw.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460