Podstawy obsługi reklamacji i zwrotów

O szkoleniu

Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub zawodowo zajmujesz się obsługą reklamacji i zwrotów, to nie mogłeś(-aś) lepiej trafić. Proponowane szkolenie pozwoli Ci na sprawną obsługę klientów, a przede wszystkim na zrozumienie prawa konsumentów. To przejrzyście przygotowany zasób wiedzy, objaśniany w trakcie szkolenia przez prawniczkę i przedsiębiorczynię Izabelę Zielińską – założycielkę Akademii COZiR.

Bądźmy szczerzy – nawet osoby o dużym doświadczeniu mogą poczuć się zagubione, widząc to, jak wiele przepisów trzeba brać pod uwagę, obsługując reklamacje, skargi i zwroty konsumentów. Szkolenia dostępne na rynku to najczęściej ogromna dawka teorii i nic poza tym. Po wielu latach nauki i pracy wiemy, że takie rozwiązanie nie daje wyników. Właśnie dlatego w naszym szkoleniu stawiamy na praktykę.

Pozyskaj nową wiedzę, uporządkuj dotychczasową i wreszcie zrozum to, jak działa prawo konsumenta w zakresie obsługi reklamacji i zwrotów. Poznaj razem z nami aspekty prawne oraz obowiązujące procedury. Szkolenie – Obsługa reklamacji i zwrotów to rozwój, jakiego szukasz.

Dlaczego warto wziąć udział?

Nasze szkolenie, nastawione na praktyczne aspekty i szybkie wdrożenie zdobytej wiedzy, to coś, co znacząco różni się od innych propozycji, jakie znajdziesz na rynku. Taka formuła sprawia, że da Ci ono mnóstwo korzyści.

  • Poznasz i zrozumiesz prawa konsumentów. Nauczysz się jak rozpatrywać reklamacje, jak zabezpieczyć własny biznes;
  • Zyskasz większą pewność siebie. Ze spokojem podejdziesz do wyzwań związanych z obsługą reklamacji;
  • Nauczysz się obowiązujących procedur – np. chargeback. Zdobyta wiedza oraz zaprezentowane przykłady pozwolą Ci sprawnie poruszać się wśród przepisów i stosować konieczne procedury;
  • Dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas analizy reklamacji. Poznasz techniki prowadzenia rozmów reklamacyjnych;
  • Podniesiesz jakość obsługi posprzedażowej klientów. Przyspieszysz procesy związane z reklamacjami i zwrotami w swojej firmie bądź przedsiębiorstwie, w jakim pracujesz;
  • Otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Nowe kompetencje sprawią, że będziesz atrakcyjniejsza(-y) na rynku pracy.
Kto powinien wziąć udział?
  • Właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych
  • Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów
  • Kandydaci do działów obsługi reklamacji i zwrotów

Szkolenie jest specjalistyczne i kompleksowe. Omawia i tłumaczy aspekty prawne oraz wszystkie procedury. Łączy teorię z praktyką. I właśnie z tego powodu jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zawodowo zajmują się obsługą reklamacji i zwrotów lub prowadzą własny biznes. W Akademii COZiR znajdą przestrzeń do rozwoju swoich umiejętności – jesteśmy o tym przekonani.

Program szkolenia

Moduł 1. Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów

  • Wyjaśnienie pojęć z zakresu prawa konsumenta
  • Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
  • Omówienie najistotniejszych zapisów regulaminu sklepu
  • Omówienie uprawnień klienta wynikających z obowiązujących regulacji prawnych
  • Rodzaje reklamacji
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 2. Gwarancja

  • Obowiązki informacyjne
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu gwarancji
  • Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
  • Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji
  • Zakres odpowiedzialności gwaranta
  • Terminy obowiązujące przy gwarancji
  • Zależności między gwarancją a rękojmią
  • Omówiienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 3. Część I Rękojmia dla umów zawartych do dnia 31.12.2022 r.

  • Obowiązki informacyjne związane z rękojmią
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
  • Wyjaśnienie pojęć ściśle związanych z rękojmią
  • Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
  • Uprawnienia, roszczenia i obowiązki klienta
  • Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
  • Terminy obowiązujące przy reklamacji z tytułu rękojmi
  • Procedura reklamacyjna
  • Koszty reklamacji z tytułu rękojmi
  • Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
  • Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
  • Rękojmia przy sprzedaży za granicę
  • Rękojmia między przedsiębiorcami
  • Podsumowanie części I modułu 3 i pytania uczestników

Moduł 3 | Część II Zmiany w prawach konsumenta dla umów zawartcyh po 1.01.2023 r.

  • Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 4 listopada 2022 r.
  • Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 1 grudnia 2022 r.
  • Podsumowanie części II modułu 3 i pytania uczestników

Moduł 4. Odstąpienie od umowy

  • Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
  • Wymogi formalne odstąpienia od umowy
  • Obowiązki konsumenta
  • Obowiązki sprzedawcy
  • Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
  • Procedura odstąpienia od umowy
  • Wyłączenia z odstąpienia od umowy
  • Koszty odstąpienia od umowy
  • Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
  • Omówienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 5. Obsługa reklamacji i zwrotów

  • Procedura reklamacyjna
  • Procedura odstąpienia od umowy
  • Sztuka konstruowania pism (odpowiedzi, oświadczenia, formularze)
  • Sądowe i pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów (m.in. mediacje, Rzecznicy Konsumentów, ODR)
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Czas trwania

09.00-17.00

Prelegenci

Izabela Zielińska
Akademia COZiR

Szkolenie prowadzi Izabela Zielińska, prawniczka, przedsiębiorczyni, założycielka Akademii COZiR. W Akademii COZiR na przykładzie prawdziwych case study szkoli jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sprzedaży zgodnie z obowiązującycm prawem, objaśnia sposoby właściwego podejścia do trudnych przypadków, tworzy regulaminy, umowy oraz polityki prywatności zgodne z RODO. Bezpośrednio wspiera partnerów w kwestiach spornych z ich klientami. Sprawuje opiekę prawną nad firmami dostosowując na bieżąco wewn... Rozwiń ętrzne regulacje sprzedażowe do dynamicznych zmian w prawie. Zwiń

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest dostęp do urządzenia z podłączeniem do internetu. Szkolenie odbywa się na platformie ClickMeeting. Na dzień przed terminem szkolenia, uczestnicy otrzymują link do spotkania.
Wymagany jest dostęp do urządzenia z podłączeniem do internetu. Szkolenie odbywa się na platformie ClickMeeting. Na dzień przed terminem szkolenia, uczestnicy otrzymują link do spotkania.

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
572
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa
Puławska 12/3
woj. mazowieckie
Akademia COZiR jest polską firmą specjalizującą się w szkoleniach z zakresu praw konsumenta. Od 4 lat z powodzeniem organizujemy szkolenia na terenie całego kraju. Uczmy jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sklepie internetowym zgodnie z obowiązujący...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia nastąpi w ciągu 12 godzin od momentu jego otrzymania.
  2. Wraz z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia zostanie wysłana faktura proforma. Faktura właściwa zostanie wystawiona po szkoleniu.
  3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest dokonanie płatności najpóźniej na dzień przed planowanym terminem spotkania. W przypadku dokonania zapłaty w/w terminie prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności.
     

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa Puławska 12/3
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!