O szkoleniu
Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub zawodowo zajmujesz się obsługą reklamacji i zwrotów, to nie mogłeś(-aś) lepiej trafić. Proponowane szkolenie pozwoli Ci na sprawną obsługę klientów, a przede wszystkim na zrozumienie prawa konsumentów. To przejrzyście przygotowany zasób wiedzy, objaśniany w trakcie szkolenia przez prawniczkę i przedsiębiorczynię Izabelę Zielińską – założycielkę Akademii COZiR.
Bądźmy szczerzy – nawet osoby o dużym doświadczeniu mogą poczuć się zagubione, widząc to, jak wiele przepisów trzeba brać pod uwagę, obsługując reklamacje, skargi i zwroty konsumentów. Szkolenia dostępne na rynku to najczęściej ogromna dawka teorii i nic poza tym. Po wielu latach nauki i pracy wiemy, że takie rozwiązanie nie daje wyników. Właśnie dlatego w naszym szkoleniu stawiamy na praktykę.
Pozyskaj nową wiedzę, uporządkuj dotychczasową i wreszcie zrozum to, jak działa prawo konsumenta w zakresie obsługi reklamacji i zwrotów. Poznaj razem z nami aspekty prawne oraz obowiązujące procedury. Szkolenie – Obsługa reklamacji i zwrotów to rozwój, jakiego szukasz.
Nasze szkolenie, nastawione na praktyczne aspekty i szybkie wdrożenie zdobytej wiedzy, to coś, co znacząco różni się od innych propozycji, jakie znajdziesz na rynku. Taka formuła sprawia, że da Ci ono mnóstwo korzyści.
- Poznasz i zrozumiesz prawa konsumentów. Nauczysz się jak rozpatrywać reklamacje, jak zabezpieczyć własny biznes;
- Zyskasz większą pewność siebie. Ze spokojem podejdziesz do wyzwań związanych z obsługą reklamacji;
- Nauczysz się obowiązujących procedur – np. chargeback. Zdobyta wiedza oraz zaprezentowane przykłady pozwolą Ci sprawnie poruszać się wśród przepisów i stosować konieczne procedury;
- Dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas analizy reklamacji. Poznasz techniki prowadzenia rozmów reklamacyjnych;
- Podniesiesz jakość obsługi posprzedażowej klientów. Przyspieszysz procesy związane z reklamacjami i zwrotami w swojej firmie bądź przedsiębiorstwie, w jakim pracujesz;
- Otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Nowe kompetencje sprawią, że będziesz atrakcyjniejsza(-y) na rynku pracy.
- Właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych
- Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów
- Kandydaci do działów obsługi reklamacji i zwrotów
Szkolenie jest specjalistyczne i kompleksowe. Omawia i tłumaczy aspekty prawne oraz wszystkie procedury. Łączy teorię z praktyką. I właśnie z tego powodu jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zawodowo zajmują się obsługą reklamacji i zwrotów lub prowadzą własny biznes. W Akademii COZiR znajdą przestrzeń do rozwoju swoich umiejętności – jesteśmy o tym przekonani.
Program szkolenia
Moduł 1. Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów
- Wyjaśnienie pojęć z zakresu prawa konsumenta
- Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
- Omówienie najistotniejszych zapisów regulaminu sklepu
- Omówienie uprawnień klienta wynikających z obowiązujących regulacji prawnych
- Rodzaje reklamacji
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Moduł 2. Gwarancja
- Obowiązki informacyjne
- Omówienie regulacji prawnych
- Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu gwarancji
- Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
- Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji
- Zakres odpowiedzialności gwaranta
- Terminy obowiązujące przy gwarancji
- Zależności między gwarancją a rękojmią
- Omówiienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Moduł 3. Część I Rękojmia dla umów zawartych do dnia 31.12.2022 r.
- Obowiązki informacyjne związane z rękojmią
- Omówienie regulacji prawnych
- Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
- Wyjaśnienie pojęć ściśle związanych z rękojmią
- Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
- Uprawnienia, roszczenia i obowiązki klienta
- Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
- Terminy obowiązujące przy reklamacji z tytułu rękojmi
- Procedura reklamacyjna
- Koszty reklamacji z tytułu rękojmi
- Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
- Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
- Rękojmia przy sprzedaży za granicę
- Rękojmia między przedsiębiorcami
- Podsumowanie części I modułu 3 i pytania uczestników
Moduł 3 | Część II Zmiany w prawach konsumenta dla umów zawartcyh po 1.01.2023 r.
- Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 4 listopada 2022 r.
- Omówienie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 1 grudnia 2022 r.
- Podsumowanie części II modułu 3 i pytania uczestników
Moduł 4. Odstąpienie od umowy
- Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
- Omówienie regulacji prawnych
- Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
- Wymogi formalne odstąpienia od umowy
- Obowiązki konsumenta
- Obowiązki sprzedawcy
- Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
- Procedura odstąpienia od umowy
- Wyłączenia z odstąpienia od umowy
- Koszty odstąpienia od umowy
- Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
- Omówienie najnowszych zmian obowiązujących od 1.01.2023 r.
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Moduł 5. Obsługa reklamacji i zwrotów
- Procedura reklamacyjna
- Procedura odstąpienia od umowy
- Sztuka konstruowania pism (odpowiedzi, oświadczenia, formularze)
- Sądowe i pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów (m.in. mediacje, Rzecznicy Konsumentów, ODR)
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Czas trwania
Prelegenci
Szkolenie prowadzi Izabela Zielińska, prawniczka, przedsiębiorczyni, założycielka Akademii COZiR. W Akademii COZiR na przykładzie prawdziwych case study szkoli jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sprzedaży zgodnie z obowiązującycm prawem, objaśnia sposoby właściwego podejścia do trudnych przypadków, tworzy regulaminy, umowy oraz polityki prywatności zgodne z RODO. Bezpośrednio wspiera partnerów w kwestiach spornych z ich klientami. Sprawuje opiekę prawną nad firmami dostosowując na bieżąco wewn... ętrzne regulacje sprzedażowe do dynamicznych zmian w prawie.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
przycięte_thmb.jpg)
Najczęściej zadawane pytania
- Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia nastąpi w ciągu 12 godzin od momentu jego otrzymania.
- Wraz z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia zostanie wysłana faktura proforma. Faktura właściwa zostanie wystawiona po szkoleniu.
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest dokonanie płatności najpóźniej na dzień przed planowanym terminem spotkania. W przypadku dokonania zapłaty w/w terminie prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności.
Masz pytania? Napisz do nas
