O szkoleniu
Z ogromną przyjemnością zapraszamy Państwa na VI edycję PR&Media Days 2023. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia jest przewidzieć nieprzewidywalne.
Za nami trudne lata, które nauczyły nas szybkiego i elastycznego działania w czasach, kiedy niewiele dało się przewidzieć. Obecna sytuacja pokazuje jednak, że okres nieprzewidywalności wcale nie jest za nami
Funkcjonowanie w warunkach nieprzewidywalności wymaga zupełnie nowych umiejętności i nowych rozwiązań. W obecnej sytuacji dość powszechny będzie rozpad tradycyjnych struktur i odchodzenie od rutyny; coś co przez lata sprawdzało się, w takich warunkach jak obecnie przestanie się sprawdzać.
Najlepsi PRowcy i specjaliści ds. komunikacji, którzy uświetnią tę edycję wydarzenia pokażą, jak się przygotować i co warto wiedzieć, aby być gotowym na nieprzewidywalne.
I tak Adam Łaszyn wprowadzi nas w krajobraz kryzysowy u progu wiosny 2023
Maksymilian Pawłowski powie o tym, jak ewoluuje otoczenie i oczekiwania wobec komunikacji korporacyjnej i jak skutecznie przygotować się do zmiany
Bogusław Chrabota i Cezary Szymanek o przejściu ze świata analogowego do online
Luiza Jurgiel-Żyła wraz z gośćmi porozmawia o tym co w PR piszczy
Wojciech Jabłczyński zaprosi do kuchni PRowca
Barbara Krysztofczyk pokaże, czy prewencja kryzysowa to wróżenie z fusów
Szymon Milczanowski zagra z Wami z grę „Otwórz się na nowe- zaufaj sobie”
O czarnych łabędziach opowie Tomasz Podolak
O Reatywności i charyzmie PRowca – Maksymilian Ławrynowicz
Marcin Markowski o wykorzystaniu siły kropli
Maciej Karczyński o tym, jak wygrać przegraną grę z mediami?
Bartosz Dembiński o przebodźcowaniu klientów, a Hubert Niedzielski o nowych narzędziach w rękach PRowca
Aneta Gil o rozwoju w kierunku omnikanałowości, a Agnieszka Gorzkowicz o organizowaniu się i komunikacji w mikrokryzysie.
Case study: PSPR, Alert Media Communications, Teknis Group Oy, Oragne Polska, Krystalpoint, Winstone Consulting, PR•Komunikacja, Volkswagen, Mindset, Ikea, Credit Agricole Bank Polska, PR HUB.
Jak co roku, na pełne inspiracji wydarzenie zapraszamy:
- Specjalistów PR
- Rzeczników Prasowych
- Pracowników biur prasowych
- Specjalistów działów komunikacji
- Osoby odpowiedzialne za kontakt z mediami
Program szkolenia
DZIEŃ I
08:30
Rejestracja uczestników konferencji, poranna kawa.
09:00
Oficjalne rozpoczęcie, powitanie uczestników i prelegentów.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:00
Jak przejść ze świata analogowego do epoki internetu. Kamienie milowe.
Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita” , Cezary Szymanek, redaktor naczelny portalu rp.pl i zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita”
09:35
Panel Dyskusyjny pod Patronatem PSPR (Polskie Stowarzyszenie Public Relations)
Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, PR Manager, Newmark Polska , Bartosz Milarczyk, wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
11:15
Przerwa kawowa
11:15
Krajobraz kryzysowy u progu wiosny 2023
Adam Łaszyn, założyciel i szef agencji public relations Alert Media Communications
- Z jakimi kryzysami borykają się firmy i instytucje na przełomie 2022/2023?
- Jakie największe wyzwania rysują się na kolejne miesiące?
- Co kryzysowo piszczy w odmętach sieci i mediów społecznościowych?
- Czy nowe wyzwania kryzysowe wymagają nowych narzędzi?
11:45
Zmienność i nieprzewidywalność wokół nas - jak ewoluuje otoczenie i oczekiwania odnośnie komunikacji korporacyjnej i jak skutecznie przygotować się na zmiany?
Maksymilian Pawłowski, Group Communications Manager, Teknos Group Oy
- Jakie są wyzwania komunikacji korporacyjnej związane z ewolucją otoczenia społecznego, gospodarczego i technologicznego,
- Zarządzanie komunikacją korporacyjną w czasach wysokiej zmienności - czyli co jest potrzebne, aby osiągnąć sukces,
- Jak pracować ze scenariuszami i planowaniem, aby budować zwinność organizacyjną,
- Zarządzanie zmianą, jako przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa - jak ją budować?
- Pracownicy jako ambasadorzy marki i przedsiębiorstwa - czy to ma sens?
12:15
Jak zapobiegać kryzysom zanim wybuchną. Zapraszam do kuchni PR-owca
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
- Skąd się biorą kryzysy w mediach i jak możemy ich uniknąć.
- Dlaczego warto budować media własne i firmowy „system wczesnego ostrzegania”.
- Jaką przyjąć strategię by do minimum ograniczyć komunikacyjne zagrożenia oraz o tym kto jest sojusznikiem PR-owca w trudnych sytuacjach.
12:45
Lunch
13:30
Prewencja kryzysowa to wróżenie z fusów... ale i tak się opłaca.
Barbara Krysztofczyk, CEO & Image Coach w Krystal Point
- Certyfikaty, przyjaciele i rycerze, czyli poduszka antykryzysowa
- Dlaczego większość z nas w kryzysie staje się nieogarem?
- Tradycyjny manual kryzysowy wcale nie taki niezbędny
- Konstrukcja sztabu – kogo wyznaczyć na ochotnika?
- Poprawny Q&A to klucz do spokoju
14:00
"Otwórz się na nowe - zaufaj sobie" GRA EDUKACYJNA
Szymon Milczanowski, Winstone Consulting, szkolenia i sesje coachingowe
Doświadczenie, w którym uczestnicy będą mogli zadać prowadzącemu każde pytanie związane z tematem konferencji i obszarem PR i na własne oczy zobaczyć jak ważne w zarządzaniu kryzysem/ludźmi/zespołem/zmianą jest zaufanie własnej intuicji.
Szymon Milczanowski odpowie na pytanie:
dlaczego warto czasem pozwolić na to, żeby rzeczy się działy i dać im się prowadzić?
14:30
Ciekawe przypadki w trudnych czasach, czyli czarne łabędzie w PR i komunikacji korporacyjnej
Tomasz Podolak, założyciel Linkleaders, Ekspert w obszarze komunikacji zintegrowanej
- Dobra komunikacja powinna być kontekstowa, czyli umocowana w tym co się dzieje wokół, w tym czym żyją rynki i ludzie - jak reagować i adaptować się do tego co nieprzewidywalne?
- Największe wyzwania dla komunikacji korporacyjnej w czasie pandemii COVID i Wojny na Ukrainie - studia przypadków, co się udało a co nie wyszło.
- Lekcje na przyszłość - czy teraz jesteśmy mądrzejsi?
15:00
Przerwa kawowa
15:15
Reatywność (kreatywność) i charyzma jako najlepsze narzędzia PR-owca, czyli jak zorganizować i nagłośnić wystawę erotyków
Maksymilian Ławrynowicz, Prezes i Dyrektor Artystyczny w Fundacji „Projekt Kobiety”
- zrozum projekt i twórcę
- znajdź w sobie pasje i charyzmę
- znajdź miejsce
- pozyskaj partnerów
- zadbaj o content
- zadbaj o oprawę wydarzenia
- nagłośnij event i zadbaj o dobrą prasę
- celebruj
15:45
Sięgać w przyszłość, wykorzystując przeszłość - czyli jak wykorzystać siłę kropli"
Marcin Markowski, M2 Potęga Możliwości
- Dlaczego tak trudne jest dla nas docenianie swoich osiągnięć?
- Jak wykorzystać siłę kropli - od teorii do praktyki?
- Skąd wiemy co przyda nam się w przyszłości?
- Jak planować nieznane w oparciu o swoje zasoby?
- Jakie są moje zasoby?
16:15
Uszy i oczy szeroko otwarte – od skanowania otoczenia, do przewidywania trendów i szacowania ryzyka
Emilia Hahn, założycielka i prezeska agencji PR Hub , Tomasz Kułakowski, account director w agencji PR Hub
- Przewidzieć nieprzewidywalne - mottem branży public relations w nadchodzących latach?
- A może nieprzewidywalne da się jednak okiełznać?
- Porozmawiajmy o tym, jak przygotować się i jak prowadzić działania PR w czasach, w których jedyną wiadomą jest „zmiana”.
17:00
Zakończenie pierwszego dnia RP&Media Days 2023
DZIEŃ II
09:00
Rejestracja uczestników konferencji, poranna kawa.
09:30
Oficjalne rozpoczęcie, powitanie uczestników i prelegentów.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:30
Jak wygrać przegraną grę z mediami?
Maciej Karczyński, PR&Komunikacja
10:15
Filozofia marki jest potrzebna. Siła konsekwencji w czasach zmian.
Kacper Słoma, Public Relations Manager marki LILOU
- Czy filozofia marki uławia komunikację?
- Trendy a tradycja
- PRowiec - wróżbita czy magik?
- Komunikacja w niepewnych czasach
- Konsekwencja jako broń
- Case study
11:00
Przerwa kawowa
11:15
Jak marki i organizacje mogą dotrzeć do umysłów klientów w sytuacji kompletnego przebodźcowania odbiorców.
Bartosz Dembiński, właściciel, Bartosz Dembiński PR•Komunikacja
Z roku na rok sytuacja robi się coraz trudniejsza, bo kanałów i treści na nich serwowanych przybywa. Z mojej perspektywy "przewidzieć nieprzewidziane" to odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteśmy na tyle ciekawi, by odbiorca chciał nas widzieć, o nas wiedzieć i zostać z nami na dłużej.
12:00
Research i analizy odpowiedzią na nieprzewidywalność. Nowe narzędzia w rękach PR-owca
Hubert Niedzielski, Kierownik ds. PR marki Volkswagen
- Jak Volkswagen buduje swój wizerunek w Polsce przy wykorzystaniu analiz i badań w działaniach PR
- Dlaczego praca z danymi nabiera coraz większego znaczenia w pracy PR-owca
- Jak generowanie insightów w oparciu o reasearch i analizy pomaga w działaniach media relations
12:35
Lunch
13:10
Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations , Karolina Łuczak, Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska
13:45
Komunikacja w branży handlowej – od pięknych bilbordów po kryzysy wewnętrze i zewnętrzne
Łukasz Kurpiewski, PR&Marketing Advisor / Owner, Mindset CS
- Co komunikuje branża centrów handlowych i przedstawiciele marek – tematy, narzędzia i najczęstsze ścieżki działania
- Główne źródła potencjalnych sytuacji kryzysowych – budowa, bieżąca działalność, relacje z klientami, kłopoty biznesowe, wypadki…
- Rola PRowca w budowaniu wartości firmy w obliczu potencjalnych i faktycznych sytuacji kryzysowych
- Case studies z rynku polskiego
14:15
W dwa tygodnie od sprzedaży stacjonarnej do online. Czyli, jak pandemia przyspieszyła rozwój w kierunku omnikanałowości
Aneta Gil, Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej, IKEA Retail w Polsce Public Relations Leader, IKEA Retail in Poland
14:50
Przerwa kawowa
15:05
Gorący kartofel, czyli zarządzanie mikrokryzysami
Agnieszka Gorzkowicz, zastępczyni rzecznika prasowego Credit Agricole Bank Polska S.A.
- Organizacja pracy w mikrokyzysie
- Komunikacyjna pętla
- Sam tekst to już za mało
- Oczami klienta. Zawsze
- Jeden błąd, wiele konsekwencji
- Lekcje na przyszłość
15:40
Twitter w pracy managera. Komunikacja, narracja i networking.
Łukasz Zając, ekspert PR, socjolog i twórca wielu wydarzeń społeczno-biznesowych
- Twitter jako medium dla eksperta
- Profesjonalne rozpoznanie publiczności
- Jak pisać i kiedy nie pisać?
- Co poza tekstem?
- Psychologia Twittera
- Budowanie relacji podczas ćwierkania
- Biuro prasowe na platformie
16:15
Zakończenie PR&Media Days 2023.
Czas trwania
Prelegenci
Bogusław Chrabota
Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita”
Absolwent i doktorant Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1993 roku współtworzył telewizję Polsat. Długoletni komentator Tok FM i Radia PiN. Bloger. Autor książek, scenariuszy, publicysta prasowy i felietonista. Wykładowca akademicki. Członek Polskiego Towarzystwa Bluesowego.
Cezary Szymanek
redaktor naczelny portalu rp.pl i zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita”
Wcześniej szef polskiej edycji tygodnika Bloomberg Businessweek oraz Magazynu Sukces. Wieloletni szef działu informacji w gospodarczym Radiu PiN. Prowadzący audycję "Gość Radia PiN" oraz „Kwadrans Po Ósmej”, czyli rozmowy polityczne w TVP 1. W Grupie ITI był zaś dyrektorem programowym serwisu tenbit.pl oraz twórcą i producentem autorskiego programu nadawanego pod taką samą nazwą na antenie TVN. W przeszłości związany był również z RTL 7, Radiem ZET i Radiem Kolor. Szymanek jest laureatem Nagrody im. Władysława Grabskiego przyznawanej przez NBP dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego oraz "Ostrego Pióra", wyróżnienia nadawanego przez Business Centre Club.
Adam Łaszyn
założyciel i szef agencji public relations Alert Media Communications
Ekspert w zakresie strategii komunikowania, relacji z mediami oraz zarządzania sytuacją kryzysową. Doradca dziesiątek czołowych polskich firm i instytucji publicznych. Wykładowca gościnny różnych dziedzin PR m.in. na UW, UEK, WSE im. Ks. Tischnera, London School of PR. Prelegent Campusu Polska Przyszłości.
Autor poradnikowych książek „Media i ty” i „eKryzys”. Pomysłodawca i współautor publikacji „Instrukcja obsługi agencji PR”, „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce” i „Sztuka Public Relations”. Współtwórca Stowarzyszenia Agencji Public Relations i wieloletni członek władz ZFPR. Były członek Rady Etyki PR. Twórca terminów: „mikrokryzys”, „przeczenie zwrotne” i „przekazy dnia” oraz kryzysowej Zasady 5P.
Laureat prestiżowej nagrody PSPR „Lew PR 2022” za całokształt wkładu na rzecz branży PR w Polsce.
Do 1998 roku przez wiele lat był dziennikarzem, m.in. Programu III Polskiego Radia, Życia Warszawy, Expressu Wieczornego, czy Nowego Państwa. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Luiza Jurgiel-Żyła
Prezeska Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, PR Manager, Newmark Polska
W stowarzyszeniu działa od 2008 roku. Na co dzień PR Manager w Newmark Polska, międzynarodowej firmie doradczej w branży nieruchomości komercyjnych, gdzie odpowiada na relacje z mediami i strategię komunikacyjną firmy. Wcześniej przez siedem lat pracowała w agencji FIRST Public Relations, ostatnio na stanowisku Account Director, gdzie obsługiwała klientów z branży mediowej (Turner Broadcasting System, marki: CNN International, Cartoon Network, Boomerang i TCM; a także A+E Networks, marki: CI Polsat, History, Lifetime), pracowała również dla firmy Cushman & Wakefield.
Bartosz Dembiński
właściciel, Bartosz Dembiński PR•Komunikacja
Projektant komunikacji łączący doświadczenie
i kompetencje z PR i marketingu. Przez niemal osiem lat był rzecznikiem prasowym jednej z najlepszych polskich uczelni – Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a przez ponad dwa lata copywriterem w agencji reklamowej Hand Made (pracował m.in. dla Idea Banku czy Kompanii Piwowarskiej). Doradza firmom i instytucjom jak komunikować się profesjonalnie i skutecznie. Wśród jego klientów są m.in. Fabryki Mebli FORTE, KLER, EUROVIA Polska, Urząd Miasta w Wałbrzychu, Urząd Miasta Rumi, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Śnieżka, ZUS czy Polska Akademia Nauk.
Na AGH stworzył od podstaw nagradzane i znakomicie oceniane przez dziennikarzy
biuro prasowe. Na jego koncie jest ponad trzy tysiące wypowiedzi
w mediach. Prowadzony przez niego profil AGH na Facebooku był, wg rankingu „Sotrender”, najbardziej angażującą stroną (spośród wszystkich polskich uczelni) przez kilka lat. Zdobył kilka branżowych nagród (m.in. Grand Prix w konkursie „Kryształy PR-u” 2015 czy „Wyróżnienie za wzorową współpracę z mediami” przyznane przez redakcję PAP). Jako trener przeprowadził kilkanaście szkoleń
z zakresu m.in. PR kryzysowego, wystąpień publicznych czy komunikacji marek
w mediach społecznościowych. Prowadzi zajęcia z przedmiotu „Media relations”
w Instytucie Przedsiębiorczości UJ.
Szymon Milczanowski
Winstone Consulting, szkolenia i sesje coachingowe
Doświadczony konsultant, interim manager i analityk biznesowy. Ceniony specjalista od zarządzania kryzysowego. Doradca w wielu procesach restrukturyzacji, zarządzania zmianą oraz tworzenia i wdrażania nowych strategii biznesowych i komunikacyjnych.
Od 22 lat zarządza zespołami, budżetami i organizacją projektów i procesów na wielu poziomach organizacyjnych. Doskonale porusza się w warunkach dużej odpowiedzialności, stresu i umiejętności strategicznego myślenia. Przez ostatnie lata realizował liczne projekty doradcze, szkoleniowe i zarządzał projektami dla takich marek jak Euro RTV AGD, Black Red White, Lidl, Nestle, Skanska, JW. Construction, Nutricia, Polenergia, Kross, Robert Makłowicz, Risk made in Warsaw, Legia Warszawa, Wirtualna Polska, XTB Brokers, Get Back i wiele innych.
Wykształcenie prawnicze sprawia, że często polecany jest przez klientów i kancelarie prawne do budowania osłony medialnej w sporach biznesowych i prawnych, a doświadczenie z pracy w Narodowym Banku Polskim i Ministerstwie Finansów zaowocowało dobrymi relacjami z mediami biznesowymi, gospodarczymi i ekonomicznymi.
Od kilku lat zaangażowany również w projekty z obszaru doradztwa biznesowego, restrukturyzacji i zarządzania zmianą, czasem także w roli interim managera lub coacha.
Sławomir Matczak
RED-AKTOR, Esemedia
Łączy w sobie doświadczenie, praktykę i umiejętności
Dziennikarz -według klasyfikacji telewizyjnej - starszy redaktor. 23 lata pracy w TVP Zrealizował ponad 10 tys.
relacji do serwisów informacyjnych oraz kilkadziesiąt reportaży. Wydawca ponad 2500 programów studyjnych w
Panoramie TVP2 i TVP Info. Wie, jak pisać komunikaty i jak rozmawiać w mediach i z mediami
Aktor- realizuje szkolenia z dykcji i występów publicznych. Absolwent warszawskiej PWST, aktor Teatru Polskiego w Warszawie. Wie, jak mówić wyraźnie i co zrobić, by nie stracić głosu
Prezenter- poprowadził kilkadziesiąt dyskusji panelowych i konferencji transmitowanych przez Internet, oraz około 100 prezentacji multimedialnych na inne tematy niż prowadzone szkolenia medialne - wie, jak zachować się podczas występu przed kamerami, także internetowymi.
Szkoleniowiec- od 1998 roku realizuje konsultacje z zakresu skutecznej informacji, głównie: umiejętności występowania przed kamerą, budowania przekazów dla mediów, techniki mowy oraz prezentacji -także w sieci.
Doradza, jak działać w sytuacjach kryzysowych, konsultuje Q&A czyli odpowiedzi na trudne pytania zadawane w takich sytuacjach. Przygotowuje rzeczników prasowych i zarządy firm do działania w sytuacjach kryzysu.
Dotychczas przeprowadził na rynku ponad 600 szkoleń zamkniętych i kilkadziesiąt otwartych.
Wykładowca - od 2009 roku prowadzi zajęcia na wydziałach zarzadzania, oraz dziennikarstwa i PR na uczelniach w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Krakowie. Prowadził wykłady w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, Polskim Instytucie Dyplomacji a także w Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia.
Maciej Karczyński
PR&Komunikacja
Ukończył socjologię na Uniwersytecie Szczecińskim. Prawie ćwierć wieku pracował jako funkcjonariusz służb mundurowych. Specjalista, praktyk, profesjonalista bazujący na własnych doświadczeniach. Często wypowiadający się w mediach jako ekspert. Dyplomowany menedżer sportu, licencjonowany trener piłki nożnej oraz wieloletni działacz sportowy. Miłośnik kreowania właściwej komunikacji ze społeczeństwem oraz zarządzania wizerunkiem. Od 1991 r. pracował w policji, m.in. w kompanii antyterrorystycznej, Wydziale d/w z Przestępczością Narkotykową, Centralnym Biurze Śledczym. W 2004 r. rozpoczął współpracę z mediami. Od 2006 r. został rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie, a w 2009 r. Stołecznego w Warszawie. Współpracował w przygotowaniu organizacji procesu komunikacji społecznej w sytuacjach kryzysowych podczas Euro 2012 funkcjonującego w ramach Zespołu ds. opracowania i realizacji polityki informacyjnej Programu Bezpieczeństwa UEFA EURO 2012. Został twarzą stołecznej policji podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Krótko po nich przeszedł do największej cywilnej służby specjalnej – Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w której pracował do stycznia 2016 r. Przez lata prowadził i zarządzał klubem sportowym, m.in. pozyskiwał środki finansowe i tworzył pozytywny wizerunek klubu. Jest też zatrudniony w Uniwersytecie Warszawskim jako trener oraz wykładowca. Wcześniej był wykładowcą w Wyższej Szkole Informatyki Zarządzania i Administracji w Warszawie. Aktualnie prowadzi własną działalność związaną ze szkoleniami i wykładami. Specjalizuje się w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi oraz kreowaniem pozytywnego wizerunku firm oraz ludzi. Ma na swoim koncie szkolenia grupowe jak i indywidualne. Szkolił w sektorze prywatnym jak i państwowym. Na swoim koncie ma m.in. szkolenie medialne dla kadry kierowniczej w Ministerstwie Finansów. Udziela się również w telewizji. Często komentuje aktualne sytuacje związane z bezpieczeństwem. Zawsze uśmiechnięty i pozytywnie nastawiony do ludzi i życia.
Wojciech Jabczyński
rzecznik Orange Polska
Z branżą Public Relations związany od 1999 roku. Wcześniej dziennikarz i redaktor Gazety Wyborczej. Od 2008 rzecznik Orange Polska. Realizował wiele projektów z zakresu PR korporacyjnego, produktowego i zarządzania kryzysowego. Był jednym z pierwszych rzeczników w Polsce, który prowadził blog firmowy. Entuzjasta wykorzystania mediów społecznościowych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Przewodniczący jury branżowego konkursu PR Wings.
Maksymilian Pawłowski
Group Communications Manager, Teknos Group Oy
Ekonomista, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada blisko 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji korporacyjnej, marketingu oraz zarządzania, które zdobywał w spółkach giełdowych, międzynarodowych koncernach oraz firmach konsultingowych. Zarządzał projektami związanymi z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej, a także transformacji cyfrowej i budowania doświadczeń pracowników. Doświadczenie zdobywał w firmach JMC, Orbis/Accor, DTZ/Cushman & Wakefield, Leroy Merlin Polska/Adeo, a obecnie pracuje w Grupie Teknos, innowacyjnym fińskim przedsiębiorstwie działającym w branży chemicznej. Jest autorem licznych publikacji i warsztatów poświęconych tematyce komunikacji, marketingu i nowych technologii.
Agnieszka Gorzkowicz
zastępczyni rzecznika prasowego Credit Agricole Bank Polska S.A.
W banku Credit Agricole pracuje od 2007 roku. Odpowiada za media relations, komunikacją kryzysową, a także współtworzy kampanię #WyzwanieOszczędzanie. Wspiera także działania sprzedażowe i marketingowe, a jako ekspertka językowa dba o prosty, inkluzywny jezyk w nowej aplikacji mobilnej banku. Jej ponad osiemnastoletnie doświadczenie w public relations, obejmuje również projekty społecznie odpowiedzialnego biznesu oraz komunikacji wewnętrznej. Koordynowane przez nią projekty zyskały rynkowe wyróżnienia: w Konkursie Liderów Świata Bankowości (2013) oraz Srebrny i Brązowy Spinacz (2018). Członkini Rady Biznesu przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Aneta Gil
Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej, IKEA Retail w Polsce Public Relations Leader, IKEA Retail in Poland
Stanowisko Liderki ds. Komunikacji Zewnętrznej objęła w styczniu 2020 r. W ramach Działu Komunikacji odpowiada za relacje z mediami oraz koordynację pracy biura prasowego IKEA Retail. Wcześniej, od 2018 roku jako Krajowy Kierownik ds. Relacji z Klientami była odpowiedzialna za budowanie oraz podtrzymywanie długoterminowych i pozytywnych relacji z klientami w środowisku wielokanałowej sprzedaży. Efektem jej pracy jest m.in. spójna oraz jednolita polityka zwrotu produktów we wszystkich kanałach sprzedaży czy stworzenie krajowej polityki reklamacyjnej IKEA.
Pracę w IKEA rozpoczęła w 2006 roku jako Kierownik ds. Marketingu w sklepie w Katowicach, gdzie przez sześć lat była odpowiedzialna za promowanie marki na rynku lokalnym. Przez kolejne dwa lata, jako Kierownik ds. Akcji Komercyjnych, dbała o satysfakcję klientów i ich ponowne wizyty w sklepie, aktywnie zarządzając asortymentem oraz ofertą IKEA. W 2014 roku objęła stanowisko Kierownika ds. Relacji z Klientami.
Maksymilian Ławrynowicz
Prezes i Dyrektor Artystyczny w Fundacji „Projekt Kobiety”
Ekspert ds. strategii kreatywnej i public relations specjalizujący się się w kompleksowym dbaniu o wizerunek marek i osób publicznych oraz tworzeniu koncepcji komunikacji. Doświadczenie zdobywał w najlepszych agencjach marketingowych w Polsce. Przez lata kierował działem kreacji w agencji Silver Plate, w której osiągnął 95 procentową wygrywalność zapytań briefowych. Pracował jako manager public relations dla polskich gwiazd; tworzył eventy i kampanie dla największych wydawnictw jak Axel Springer, Edipresse a później Burda Media. Po drodze zasmakował pracy zarówno w butikowym świecie kreacji pracując dla warszawskich domów mody takich jak Rina Cossack czy Pako Lorente jak też korporacyjnej pracy dla największych gigantów, tworząc koncepcje wizerunkowe m. in. dla MasterCard, Volkswagena, Volvo, P&G, L’Oreala, Netflixa i VOX’a, Santandera i mBanku czy instytucji rządowych. Jako fotograf tworzył filmy, sesje i grafiki dla polskich teatrów prywatnych oraz państwowych. Jest autorem podań 15 wystaw autorskich, z czego trzy były eksponowane w Muzeum Narodowym.
W międzyczasie powołał do życia fundację, którą zarządza do dzisiaj tworząc projekty z pogranicza artyzmu i działań społecznych.
Oprócz doświadczenia stoi za nim twarda i na bieżąco uzupełniana o nowe trendy wiedza merytoryczna. Studiował komunikację wizualną i corporate identity. Posiada również ekspercki tytuł Public Relations & Reputation Managera prestiżowej szkoły London School of Public Relations.
Barbara Krysztofczyk
CEO & Image Coach w Krystal Point
Ekspertka ds. strategii komunikacji i doświadczona trenerka wystąpień publicznych (od 2007r.). Prowadzi szkolenia z autoprezentacji, budowania marki osobistej, kryzysowe i medialne. W 2021 roku magazyn Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna, a w roku 2022 zajęła pierwsze miejsce w konkursie LinkedIn Top Influencer.
Do niedawna (2021-2022) kierowała działaniami PR dla Anny Lewandowskiej oraz wszystkich należących do sportsmenki spółek, pełniła też rolę jej rzeczniczki prasowej. Wcześniej, w 2020 roku, była szefową PR sztabu wyborczego Szymona Hołowni w kampanii prezydenckiej, a także jego osobistą trenerką medialną (przygotowywała go m.in. do debat prezydenckich).
W przeszłości pracowała też z innymi znanymi politykami m.in. z Donaldem Tuskiem i Bronisławem Komorowskim. Przez kilkanaście lat zarządzała agencją Synertime należącą do prestiżowego Związku Firm Public Relations, a specjalizującą się zarówno w działaniach PR, jak też w social mediach. Była tam wieloletnią Prezeską Zarządu i współwłaścicielką. Kierowała 30-sobowym zespołem specjalistów. Koordynowała ponad 150 polskich i międzynarodowych projektów PR (na rzecz m.in. Nestlé, Coca-Coli, Sante, Wawelu, Budimeksu, Ministerstwa Finansów, ABW, Żandarmerii Wojskowej, Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, Lasów Państwowych, Ambasady Turcji).
W 2015 roku wygrała konkurs jednej z czołowych marek FMCG na świecie i reprezentowała Polskę w programie „Train the trainer” w Budapeszcie, doskonaląc kompetencje trenerskie. Jej szkolenia były podstawą programu dla TVN CNBC Biznes. Jest współautorką „Leksykonu public relations”, prowadzi zajęcia na London School of Public Relations.
Emilia Hahn
założycielka i prezeska agencji PR Hub
Od blisko 25 lat doradza firmom i instytucjom publicznym w obszarze public relations i public affairs. Specjalizuje się w konsultingu korporacyjnym, kryzysowym oraz w kampaniach CSR i edukacyjnych z obszaru zdrowia i żywienia człowieka. Od września br. Prezeska Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, członkini Rady Pracodawców i Interesariuszy Zewnętrznych Wydziału Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Rady Programowej WNoZ WUM. Współautorka książki "Instrukcja Obsługi Agencji PR". Ukończyła Wydział Psychologii Społecznej SWPS. Laureatka nagród branżowych, w tym Złotych Spinaczy za projekt "Tiger jest tylko jeden" w kategoriach kampania dekady oraz komunikacja kryzysowa.
Kacper Słoma
Public Relations Manager marki LILOU
Ekspert w dziedzinie public relations i szeroko rozumianej komunikacji. Od 8 lat odpowiada za relacje z mediami, gwiazdami i influencerami. Współtworzy główną komunikację marki Lilou. Absolwent Wyższej Szkoły Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W swojej pracy stawia na dopasowywanie działań do profilu brandu, konsekwencję oraz współpracę.
Łukasz Kurpiewski
PR&Marketing Advisor / Owner, Mindset CS
Menadżer w obszarze Public Relations i Marketingu, z szerokim doświadczeniem w zakresie komunikacji korporacyjnej, biznesowej oraz media relations, ze szczególnym uwzględnieniem rynku nieruchomości - w tym nieruchomości handlowych i biurowych, branży handlowej, transportowej, procesów inwestycyjnych oraz komunikacji antykryzysowej.
Trener i wykładowca akademicki komunikacji oraz marketingu. Z wykształcenia językoznawca, dyplomowany PRowiec i scenarzysta. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Szkoły Głównej Handlowej i Warszawskiej Szkoły Filmowej.
Od 10 lat tworzy i prowadzi własną firmę PRową – Mindset CS, odpowiadając za działania komunikacyjne firm polskich i międzynarodowych wielu branż. Wcześniej pracował jako rzecznik prasowy i szef komunikacji w spółkach. Pracę zawodową rozpoczynał jako dziennikarz radiowy.
Łukasz Zając
ekspert PR, socjolog i twórca wielu wydarzeń społeczno-biznesowych
Specjalizuje się w kilku obszarach: komunikacji korporacyjnej, digital PR, public affairs i zarządzaniu kryzysowym. Autor książki „Po co jest PR?”. Założył i nadzorował kilka biur komunikacji.
Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz TREND HOUSE. Pracuje z dużymi firmami (SuperDrob, GoWork.pl) i administracją rządową (Ministerstwo Rozwoju). Wykłada także public relatinos dla studentów dziennikarstwa. Absolwent studiów podyplomowych Total Design Management oraz kursu International Academy of Public Affairs. Od 2013 roku prowadzi agencję PR.
Marcin Markowski
M2 Potęga Możliwości
Mówi o sobie, że jest w ciągłym ruchu – mentalnie. Zaczynał jako aktor, absolwent Akademii Teatralnej w W-wie, potem zarządzał polskim domem mediowym z pierwszej 10 klientów TVP, od 27 tyś godzin wspiera rozwój ludzi i firm jako trener, facylitator, coach, mediator. Szczególnie interesują go mechanizmy motywacji, proaktywności, dynamika pracy zespołu, rola jednostki w grupie.
Tomasz Kułakowski
account director w agencji PR Hub
Ma ponad 15-letnie doświadczenie w dziennikarstwie i komunikacji społecznej. Odpowiada za obsługę klientów z branży FMCG i energii odnawialnej. Specjalizuje się w konsultingu dla firm, wystąpieniach publicznych, prowadzi szkolenia. W latach 2021-2022 rzecznik prasowy Krynicy Vitamin, notowanego na GPW producenta napojów. W karierze dziennikarskiej m.in. reporter programu „Czarno na Białym” w TVN24, wieloletni korespondent telewizji Polsat w Moskwie, reporter Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia. Publikował w „Tygodniku Powszechnym”, „Rzeczpospolitej”, „Nowej Europie Wschodniej”. Ukończył dziennikarstwo i komunikację społeczną w Uniwersytecie Jagiellońskim.
Tomasz Podolak
założyciel Linkleaders, Ekspert w obszarze komunikacji zintegrowanej
Jest założycielem Linkleaders oraz ekspertem w obszarze komunikacji zintegrowanej dla usług biznesowych, nowoczesnych technologii i nieruchomości komercyjnych. Linkleaders to jedna z pierwszych w Polsce agencji PR i employer branding z mocną specjalizacją w sektorze usług biznesowych oraz pionier usług marketingu rekrutacji dla IT. W latach 2009 – 2016, jako doradca zarządu, był odpowiedzialny za kreowanie strategii komunikacyjnej ABSL. Jest obecnie doradcą zarządu Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych oraz partnerem w PropTech Foundation. Angażuje się w inicjatywy i projekty doradcze z pogranicza technologii i nieruchomości. Przed założeniem Linkleaders 12 lat temu zarządzał m.in. polską filią globalnej agencji PR Cohn&Wolfe. W grupie Linkleaders działa również agencja mówców i storytellerów dla biznesu Primespeakers.
Hubert Niedzielski
Kierownik ds. PR marki Volkswagen
Od kwietnia 2019 roku kierownik ds. PR marki Volkswagen w firmie Volkswagen Group Polska. Jest odpowiedzialny przede wszystkim za współpracę Volkswagena z mediami oraz realizację strategii PR marki w obszarze polityki informacyjnej. Koordynowany przez niego projekt „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce” został nagrodzony dwoma złotymi statuetkami w XVIII edycji konkursu „Złote Spinacze” (w kategoriach „Media Relations” oraz „Research&Insight”) oraz zwyciężył w IPRA Golden World Awards 2022 w kategorii „Communication Research”.
Z Volkswagen Group Polska związany jest z od 2015 roku. Pracował dla ŠKODY jako specjalista ds. zarządzania produktem posprzedażnym, następnie w dziale marketingu jako specjalista ds. produktu oraz specjalista ds. komunikacji w zespole PR marki ŠKODA. Tam również odpowiadał za współpracę z mediami oraz politykę informacyjną.
Wcześniej sprawował obowiązki specjalisty ds. marketingu w firmie Profile VOX oraz przepracował niemal cztery lata w klubie sportowym Warta Poznań jako rzecznik prasowy. Jest absolwentem filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza (specjalizacja dziennikarska i PR), ukończył studia podyplomowe na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (kierunek „Innowacyjne zarządzanie marką”). Absolwent London School of Public Relations i Universita Bocconi (kurs Corporate Sustainability).
Bartosz Milarczyk
wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Posiada blisko 15-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji, media i public relations. Od 2011 roku, przez 7 lat jako rzecznik prasowy Urzędu m.st. Warszawy, zajmował się bieżącą komunikacją z mediami, nadzorował prace kilkunastoosobowego zespołu prasowego oraz współtworzył strategie działań z zakresu PR urzędu miasta.
W latach 2008-11, jako rzecznik prasowy MPWiK w m.st. Warszawie SA odpowiadał za kontakty z mediami oraz przygotowywał i prowadził działania komunikacyjne wielomiliardowych inwestycji realizowanych przez spółkę. Obecnie, będąc wicedyrektorem Stołecznego Biura Turystyki, kieruje promocją Warszawy na arenie międzynarodowej.
Z wykształcenia socjolog o specjalności komunikacja zintegrowana - reklama, public relations, branding. Ukończył również podyplomowe studia MBA. Specjalizuje się w opracowywaniu kampanii informacyjnych oraz komunikacji kryzysowej.
Damian Ziąber
rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Studiował prawo oraz zarządzanie w Uniwersytecie Warszawskim, a także prawo EU w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i komunikację w Quadriga University w Berlinie. Od dwudziestu lat zajmuje się komunikacją, a w trakcie swojej kariery pracował dla wielu marek, takich jak Ambra, Link4, Philip Morris, czy d. Sygma Bank (obecnie BNP Paribas Polska SA). Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce. W latach 2014-2019 doradzał w obszarze PR firmom z różnych sektorów – Betacom, Promedica24, Hotel Bayjonn, Sygma Bank, British American Tobacco Augustów – na stale będąc związanym z Prudential Polska jako PR manager i rzecznik prasowy. W latach 2019-2020 kierował biurem komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, pełniąc również rolę jej rzecznika prasowego i odpowiadając za relacje z mediami, sponsoring oraz komunikację wewnętrzną. Od wiosny 2020 rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i działającego przy nim Klubu rzeczników prasowych, a także panelistą i prelegentem wielu wydarzeń poświęconych komunikacji oraz jurorem branżowych konkursów (Effie, PR Wings). Prywatnie miłośnik (historii) rodzinnego Dolnego Śląska oraz (historii) Bliskiego Wschodu.
Karolina Łuczak
Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska
Od początku swojej kariery zawodowej zaangażowana w tematy komunikacyjne spółek z branży finansowej.
W Provident Polska od 2013 roku, gdzie najpierw odpowiadała za projekty PR, następnie została Communications Managerem, a od stycznia 2018 roku jest odpowiedzialna za pracę biura prasowego i komunikację wewnętrzną, włącznie z komunikacją sprzedażową. Zaangażowana w liczne projekty z obszarów media relations, social media, komunikacji korporacyjnej, analityki mediów, employer brandingu, public affairs oraz sustainability.
Wcześniej przez ponad 5 lat odpowiadała za PR, komunikację wewnętrzną i CSR w ING Lease, ING Car Lease, ING Commercial Finance. Pierwsze kroki w finansach stawiała w towarzystwie ubezpieczeniowym Generali.
Absolwentka Dziennikarstwa i PR i Marketingu Politycznego.
Prywatnie wielbicielka Hiszpanii, mody, zdrowego stylu życia.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
- Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).
Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora
Masz pytania? Napisz do nas
