O szkoleniu
Celem szkolenia jest poznanie elementów składających się na pracę pracownika biurowego z elementami sprzedaży i obsługi klienta. Uczestnik pozna szczegółową charakterystykę, zasady pracy biurowej. Szkolenie to 200 godzin dydaktycznych zagadnień wraz ćwiczeniami praktycznymi. Podczas szkolenia omówiona będzie charakterystyka pracy administracyjno-biurowej. Przedstawiona będzie organizacja pracy biurowej. Uczestnicy poznają zasady przygotowywania instrukcji kancelaryjnej. Przedstawimy dokumenty jakie występują w biurze, pisma w sprawach osobowych, pisma administracyjne, handlowe, transportowo-magazynowe, faktury i ich rodzaje. Podczas szkolenia Uczestnicy będą pracować z wykorzystaniem oprogramowania Subiekt, jaki może wystąpić w pracy. Szkolenie to również zagadnienia dotyczące dokumentacji dotyczącej rejestrowania i prowadzenia działalności gospodarczej (zaczynając od rejestracji, po rozliczenia podatkowe i rozliczenia z ZUS). Ostatni element szkolenia to zagadnienia profesjonalnej obsługi klienta.
- szkolenie w czasie rzeczywistym (on-line)
- zajęcia popołudniowe (po 17.00)
- wystawiamy faktury
- duża dawka informacji
- materiały pdf.
- dużo ćwiczeń praktycznych
- zaświadczenia udziału w szkoleniu
- szkolenie trwa 200 godzin dydaktycznych (najdłuższy, praktyczny kurs w Polsce w zakresie prac administracyjno-biurowych)
- osoby pracujące lub chcące pracować w pracy biurowej, w kancelarii, biurze podawczym
- sekretarki, asystentki, pracownicy administracyjno-biurowi
- osoby pracujące lub chcące pracować w dziale obsługi klienta, pracujące
w biurach,
- osoby indywidualne, osoby prowadzące działalność gospodarczą, osoby bezrobotne, studenci
- pracownicy przedsiębiorstw, zmieniające stanowiska pracy, pragnący zwiększyć swoje kompetencje w zakresie pracy w biurze, sekretariacie, kancelarii
- osoby chcące poprawić umiejętności osobiste
- osoby chcące podjąć pracę administracyjno-biurową
Program szkolenia
1. Pracownik administracyjno-biurowy – charakterystyka pracy
- zakres obowiązków
- przygotowanie do podjęcia pracy
- wymagania dla pracownika administracyjno-biurowego
- kod zawodu
- gdzie mogę pracować jako pracownik biurowy
- list motywacyjny pracownika biurowego
- ćwiczenia praktyczne
2. Organizacja pracy biurowej
- cechy pracy biurowej
- co to jest praca biurowa - czynności biurowe
- masowość, typowość, periodyczność
- przymiot sprawności i usprawnienie pracy biurowej
- proces organizacji pracy biurowej – wypracowane zasady
- ćwiczenia praktyczne
3. Instrukcja kancelaryjna
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministra w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolity wykaz akt, organizacja i zakres działania archiwum zakładowego
- cel instrukcji
- elementy instrukcji
- postanowienia wstępne, przypisy szczegółowe, przepisy specjalne
- użyte określenia
- dokumentacja tworząca akta spraw/nietworząca akt
- czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym
- oznaczenie pism
- postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności podmiotu lub jego reorganizacji
- ćwiczenia praktyczne
4. Instrukcja archiwalna
- przepisy ogólne
- organizacja i zadania archiwum zakładowego
- lokal archiwum zakładowego
- przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego
- przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji
- porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym
- udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
- wycofanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
- sprawozdawczość archiwum zakładowego
- warunki wilgotności i temperatury pomieszczeń archiwum zakładowego
- dokumentacja dotycząca archiwum
- ćwiczenia praktyczne
5. Dokumenty w biurze:
- akta spraw
- dokumentacja biurowa
- rodzaje pism (podział)
- ćwiczenia praktyczne
6. Pisma w sprawach osobowych:
- związane z przyjęciem pracownika do pracy
- związane z trwaniem stosunku pracy
- związane z rozwiązaniem stosunku pracy
- akta spraw osobowych
- dokumenty w oparciu o przepisy kodeksu pracy/kodeksu cywilnego
- umowa o pracę/umowa zlecenia/umowa o pracę
- formularze urzędowe dotyczące spraw osobowych (wniosek o wydanie dowodu, paszportu, rejestracja jako bezrobotny w UP)
- ćwiczenia praktyczne
7. Pisma administracyjne:
- akty ogólne (zarządzenia, okólniki, instrukcje, regulaminy)
- korespondencja z organami władz i administracji państwowej, tj. pisma rozpoczynające sprawę, wyjaśniające i zamykające
- pisma związane z postępowaniem administracyjnym, tj. podania, decyzje, uzasadnienie, odwołania, decyzje odwoławcze
- pisma w sprawie skarg i wniosków
- inne pisma w sprawach administracyjnych, tj. zaświadczenia, postanowienie, skierowanie, świadectwa, zawiadomienia, zezwolenia
- ćwiczenia praktyczne
8. Pisma handlowe:
- informacyjne, tj. listy reklamowe, zapytania o ofertę, oferty
- związane z zamówieniem towaru, tj. potwierdzenie zamówienia, umowa dostawy, anulowanie zamówienia
- związane z dostawą towaru, tj. awiza, specyfikacje wysyłkowe, listy przewozowe, faktury
- związane z weryfikacją dostawy, tj. reklamacje, odpowiedzi na reklamacje
- ćwiczenia praktyczne
9. Pisma transportowo-magazynowe:
- instrukcja magazynowa
- regulamin pracy w magazynie
- dokumenty przyjęć z zewnątrz
- dokumenty przesunięć międzymagazynowych, rozchodów wewnętrznych
- dokumenty zwrotu i wydania wewnętrznego
- dokumentacja eksploatacji wózków
- karty charakterystyki substancji niebezpiecznych i preparatów niebezpiecznych
- ćwiczenia praktyczne
10. Faktury i inne:
- terminy wystawiania faktur
- elementy faktur
- faktury zaliczkowe
- faktury uproszczone
- faktury w walucie obcej
- faktury zwolniona od podatku VAT
- pro-forma
- noty korygujące i faktury korygujące
- ćwiczenia praktyczne
11. Subiekt – program sprzedażowo-magazynowy w pracy pracownika biurowego z obsługą klienta:
- dane firmy (ustawianie parametrów firmy)
- moduł kontrahenci
- moduł towary
- kartoteka magazynowa (przyjęcia, rozchód wewnętrzny, wydanie zewnętrzne)
- dokumenty sprzedażowe
- ceny, zestawienia, słowniki
- ćwiczenia praktyczne
12. Dokumentacja dotycząca rejestrowania i prowadzenia działalności gospodarczej (jednoosobowej)
- wniosek CEiDG
- ewidencja przychodów
- księga przychodów i rozchodów (KPiR)
- dokumentacja dotycząca ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych (ZUS)
- ćwiczenia praktyczne
13. Profesjonalna obsługa klienta w biurze:
- typologia klientów
- błędy w obsłudze klienta
- standardy obsługi klienta w urzędzie
- elementy prezentacji usługi i produktu w obsłudze klienta
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- ćwiczenia praktyczne
Czas trwania
Prelegenci
Pani Iwona Świdurska - trener od 16 lat w zakresie sprzedaży, obsługi klienta, przedsiębiorczości, prac biurowych, bhp - firm, instytucji, fundacji, uczelni z całej Polski. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na Wydziale Zarządzania - studiów doktoranckich o specjalności "organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami" oraz studiów magisterskich o specjalności "zarządzanie przedsiębiorstwami". Posiada uprawnienia pedagogiczne. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, studia managerskie BHP. Posiada certyfikat VCC z zakresu technik sprzedaży.
Trener działów sprzedaży, przedstawicieli handlowych, managerów różnych działów, pracowników takich firm jak: PHILIPS Polska sp. z o.o. Warszawa, Media Expert Złotów, Wielton S.A., Prymat z o.o., Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego w Krakowie, Dekpol S.A., Caritas, Fundacja Aktywizacja, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie, Zakład Przetwórstwa Mięsnego „Biegun” Spółka Jawna Jaraczewo, Gerdes MC Sp. z o.o. Poznań, Terravita, AM Okna Gorzów Wlkp., Hyprotech Łódź, Przedsiębiorstwa AMBIT, Euro Prestige, Boger, Info-Medica Poznań, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Bil Cup Poznań, Domedic Dental, BGŻ, Savrin, Cleaner, ZKZ Jarocin, Waberers Polska, Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, Shim Pol, Dalkia Services sp. z o.o., Praefa spółka z o.o., Phenix Pharma Polska Warszawa, Kancelaria Prawna Teodorowski & Wojtaszak Kraków, Chespa, Bruk spółka z.o.o., Neinver Asset Managemnet Polska spółka z.o.o. (Factory Poznań), Sinoma Kraków, MMG Środa Wlkp., pracowników Urzędu Pracy, Jaromy Jarocin, Collegium Polonicum przy UAM w Słubicach i Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie, NS Konsulting w Lublinie, Domino, Sternet sp. z o.o. z Tarnowa, Piekarnia-Cukiernia „Pellowski” z Gdańska, Infotower, Fibar Group z Poznania, szpitali i teatrów oraz wielu innych podmiotów.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 3 980 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 2.01% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 2.26% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 3.27% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 3.52% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Szkolenie to 200 godzin dydaktycznych zajęć. Szkolenie trwać będzie
ok 6 m-cy. Prowadzone w formie on-line w czasie rzeczywistym.
I edycja szkolenia rozpocznie się 15 maja 2023r. (kurs będzie trwał do listopada/grudnia 2023r.).
Zajęcia prowadzone będą w poniedziałki i wtorki (po godz. 17.00)
Zapisy rozpoczną się od 14 marca i będą trwały do 8 maja 2023r.
Płatność do 8 maja 2023r. Koszt to 3.980 zł/brutto osoba.
Istnieje możliwość dofinansowania z KFS.
Każdy z Uczestników otrzyma certyfikat udziału w szkoleniu, oraz zaświadczenie MEN.
Masz pytania? Napisz do nas
