Szkolenie
Praktyczne aspekty nowelizacji Prawo Zamówień Publicznych- ustawa z dnia 13 maja 2016
O szkoleniu
DLACZEGO TO SZKOLENIE?
Przed nami najtrudniejsza w historii (zdaniem Ekspertów) nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych. Zmianie ulegnie ponad 50% dotychczasowych rozwiązań!
W dniu 18 kwietnia 2016 r. upływa bowiem termin implementacji do porządku krajowego przepisów nowych dyrektyw unijnych w sprawie udzielania zamówień publicznych, tj. dyrektywy 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. (tzw. dyrektywa klasyczna) oraz dyrektywy 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2016 r. (tzw. dyrektywa sektorowa).
Przygotowane przez Polskę przepisy wdrażające ww. dyrektywy, a przyjęte przez Radę Ministrów dniu 15 marca 2016r. mają na celu przede wszystkim ułatwienie ubiegania się
o zamówienie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz umożliwienie zamawiającym bardziej efektywnego dokonywania wydatków.
Przepisy te w sposób istotny zmieniają dotychczasowe procedury, stąd udział w szkoleniu ma zasadnicze znaczenie dla osób przygotowujących i przeprowadzających postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a także dla osób reprezentujących wykonawców w tych postępowaniach.
Przed nami najtrudniejsza w historii (zdaniem Ekspertów) nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych. Zmianie ulegnie ponad 50% dotychczasowych rozwiązań!
W dniu 18 kwietnia 2016 r. upływa bowiem termin implementacji do porządku krajowego przepisów nowych dyrektyw unijnych w sprawie udzielania zamówień publicznych, tj. dyrektywy 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. (tzw. dyrektywa klasyczna) oraz dyrektywy 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2016 r. (tzw. dyrektywa sektorowa).
Przygotowane przez Polskę przepisy wdrażające ww. dyrektywy, a przyjęte przez Radę Ministrów dniu 15 marca 2016r. mają na celu przede wszystkim ułatwienie ubiegania się
o zamówienie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz umożliwienie zamawiającym bardziej efektywnego dokonywania wydatków.
Przepisy te w sposób istotny zmieniają dotychczasowe procedury, stąd udział w szkoleniu ma zasadnicze znaczenie dla osób przygotowujących i przeprowadzających postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a także dla osób reprezentujących wykonawców w tych postępowaniach.
Kto powinien wziąć udział?
Do wszystkich osób zajmujących się zamówieniami publicznymi:
Zamawiających (osoby przygotowujący postępowania, kierownicy jednostek)
Wykonawców
Kontrolerów
Zamawiających (osoby przygotowujący postępowania, kierownicy jednostek)
Wykonawców
Kontrolerów
Program szkolenia
Dzień 1: 10.00 – 17.15
Zakres przedmiotowy ustawy Pzp – nowe wyłączenia stosowania ustawy oraz zmiany w zakresie dotychczasowych wyłączeń.
Usługi społeczne i inne szczególne usługi – nowa kategoria usług i nowa zasady ich udzielania.
Zamówienia różne rodzajowo (zamówienia o charakterze mieszanym) – nowe zasady określania przepisów, które znajdą zastosowanie do udzielania takich zamówień.
Centralizacja zakupów – nowe możliwości w zakresie optymalizacji zakupów nie tylko dla zamawiających z kręgu administracji rządowej.
Zasady udzielania zamówień – nowe zasady „przejrzystość” i „proporcjonalność”.
Ustalanie wartości zamówienia – m.in. nowe zasady szacowania dla dostaw i usług podlegającym wznowieniu.
Plany postępowań o udzielenie zamówień publicznych – obowiązek sporządzenia dla części zamawiających.
Ogłoszenia – zmiany w zakresie sposobu i miejsca publikacji.
Tryby udzielania zamówień publicznych:
Nowy tryb – partnerstwo innowacyjne.
Zmiany w przebiegu poszczególnych trybów;
Nowe przesłanki stosowania trybów niekonkurencyjnych, w tym skreślenie przesłanki udzielania zamówień dodatkowych (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp);
Organizacja udzielania zamówień publicznych:
Pomocnicze działania zakupowe.
Dokumentowanie postępowania.
Warunki udziału w postępowaniu m.in.:
nowa terminologia w zakresie rodzajów warunków udziału w postępowaniu oraz ich opisu;
nowe zasady i warunki polegania na zasobach innych podmiotów;
sprecyzowanie sposobu formułowania warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej;
możliwość odmiennego, niż dla pojedynczego wykonawcy, określenia warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu wykonania zamówienia w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
Przesłanki wykluczenia z postępowania - nowe przesłanki, w tym podział przesłanek na obligatoryjne i fakultatywne;
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku przesłanek wykluczenia z postępowania:
Przetarg nieograniczony - zmiana momentu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz przesłanek wykluczenia;
Nowy dokument składany przez wykonawców w ceku oceny spełnienia warunków – Jednolity Europejski Dokument Zamówienia;
Obowiązek przedłożenia dowodów na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia – wyłącznie dla wybranego wykonawca oraz bezpośrednio przed zawarciem umowy.
Opis przedmiotu zamówienia, m.in. :
obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w odniesieniu do poszczególnego rodzaju zamówień;
opis za pomocą wymagań wydajnościowych i funkcjonalnych oraz sprecyzowanie zasad i warunków opisu za pomocą norm, specyfikacji technicznych itp.
Kryteria oceny ofert, m.in.:
Kolejne ograniczenia możliwości przyjęcia kryterium najniższej ceny jako podstawowego kryterium i określenie jej maksymalnego poziomu;
Nowe kryteria oceny ofert, w tym dotyczące kwalifikacji personelu kierowanego do realizacji zamówienia;
SIWZ – zmiany w zakresie wymaganej zawartości SIWZ.
Zamówienia udzielane w częściach – nowe wymagania i ograniczenia;
Badanie i ocena ofert, m.in.:
Zmiany w zakresie uzupełniania dokumentów;
Nowe przesłanki odrzucenia ofert;
Zmiany w zakresie badania czy cena oferty nie jest rażąco niska;
Zamówienia szczególne - zmiany w zakresie udzielania poszczególnych rodzajów zamówień:
zamówienia sektorowe;
Zamówienia na usługi społeczne oraz niepriorytetowe;
zamówienia na usługi badawcze i rozwojowe.
Umowy o zamówienia publiczne – uelastycznienie umów, nowe przesłanki zmiany umowy.
Środki ochrony prawnej – m.in. zwiększenie czynności zamawiającego podlegających zaskarżeniu w postepowaniach poniżej tzw. progów unijnych;
Przepisy przejściowe – elektronizacja zamówień w okresie przejściowym.
Ramowy plan dnia:
Blok szkoleniowy - 1h 30 min.
Przerwa 15 min.
Blok szkoleniowy - 1h 30 min.
Przerwa 45 min.
Blok szkoleniowy - 1h 30 min.
Przerwa 15 min.
Zakres przedmiotowy ustawy Pzp – nowe wyłączenia stosowania ustawy oraz zmiany w zakresie dotychczasowych wyłączeń.
Usługi społeczne i inne szczególne usługi – nowa kategoria usług i nowa zasady ich udzielania.
Zamówienia różne rodzajowo (zamówienia o charakterze mieszanym) – nowe zasady określania przepisów, które znajdą zastosowanie do udzielania takich zamówień.
Centralizacja zakupów – nowe możliwości w zakresie optymalizacji zakupów nie tylko dla zamawiających z kręgu administracji rządowej.
Zasady udzielania zamówień – nowe zasady „przejrzystość” i „proporcjonalność”.
Ustalanie wartości zamówienia – m.in. nowe zasady szacowania dla dostaw i usług podlegającym wznowieniu.
Plany postępowań o udzielenie zamówień publicznych – obowiązek sporządzenia dla części zamawiających.
Ogłoszenia – zmiany w zakresie sposobu i miejsca publikacji.
Tryby udzielania zamówień publicznych:
Nowy tryb – partnerstwo innowacyjne.
Zmiany w przebiegu poszczególnych trybów;
Nowe przesłanki stosowania trybów niekonkurencyjnych, w tym skreślenie przesłanki udzielania zamówień dodatkowych (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp);
Organizacja udzielania zamówień publicznych:
Pomocnicze działania zakupowe.
Dokumentowanie postępowania.
Warunki udziału w postępowaniu m.in.:
nowa terminologia w zakresie rodzajów warunków udziału w postępowaniu oraz ich opisu;
nowe zasady i warunki polegania na zasobach innych podmiotów;
sprecyzowanie sposobu formułowania warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej;
możliwość odmiennego, niż dla pojedynczego wykonawcy, określenia warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu wykonania zamówienia w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
Przesłanki wykluczenia z postępowania - nowe przesłanki, w tym podział przesłanek na obligatoryjne i fakultatywne;
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku przesłanek wykluczenia z postępowania:
Przetarg nieograniczony - zmiana momentu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz przesłanek wykluczenia;
Nowy dokument składany przez wykonawców w ceku oceny spełnienia warunków – Jednolity Europejski Dokument Zamówienia;
Obowiązek przedłożenia dowodów na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia – wyłącznie dla wybranego wykonawca oraz bezpośrednio przed zawarciem umowy.
Opis przedmiotu zamówienia, m.in. :
obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w odniesieniu do poszczególnego rodzaju zamówień;
opis za pomocą wymagań wydajnościowych i funkcjonalnych oraz sprecyzowanie zasad i warunków opisu za pomocą norm, specyfikacji technicznych itp.
Kryteria oceny ofert, m.in.:
Kolejne ograniczenia możliwości przyjęcia kryterium najniższej ceny jako podstawowego kryterium i określenie jej maksymalnego poziomu;
Nowe kryteria oceny ofert, w tym dotyczące kwalifikacji personelu kierowanego do realizacji zamówienia;
SIWZ – zmiany w zakresie wymaganej zawartości SIWZ.
Zamówienia udzielane w częściach – nowe wymagania i ograniczenia;
Badanie i ocena ofert, m.in.:
Zmiany w zakresie uzupełniania dokumentów;
Nowe przesłanki odrzucenia ofert;
Zmiany w zakresie badania czy cena oferty nie jest rażąco niska;
Zamówienia szczególne - zmiany w zakresie udzielania poszczególnych rodzajów zamówień:
zamówienia sektorowe;
Zamówienia na usługi społeczne oraz niepriorytetowe;
zamówienia na usługi badawcze i rozwojowe.
Umowy o zamówienia publiczne – uelastycznienie umów, nowe przesłanki zmiany umowy.
Środki ochrony prawnej – m.in. zwiększenie czynności zamawiającego podlegających zaskarżeniu w postepowaniach poniżej tzw. progów unijnych;
Przepisy przejściowe – elektronizacja zamówień w okresie przejściowym.
Ramowy plan dnia:
Blok szkoleniowy - 1h 30 min.
Przerwa 15 min.
Blok szkoleniowy - 1h 30 min.
Przerwa 45 min.
Blok szkoleniowy - 1h 30 min.
Przerwa 15 min.
Czas trwania
10.00 – 17.15
Prelegenci


Wojciech Adamczyk
Mec. Adamczyk posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe. Od początku swojej kariery zawodowej tj. od 2003 roku specjalizuje się w tematyce zamówień publicznych. Swoją pracę rozpoczął prowadząc postępowania przetargowe na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie, następnie pracował w Urzędzie Zamówień Publicznych w Departamencie Prawnym oraz Departamencie Kontroli.
Mec. Adamczyk posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe. Od początku swojej kariery zawodowej tj. od 2003 roku specjalizuje się w tematyce zamówień publicznych. Swoją pracę rozpoczął prowadząc postępowania przetargowe na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie, następnie pracował w Urzędzie Zamówień Publicznych w Departamencie Prawnym oraz Departamencie Kontroli.
Weź udział
Cena 1
netto + VAT
490
PLN
Cena zawiera:
- Cena zawiera: Cena zawiera: koszt materiałów szkoleniowych, certyfikat, wyżywienie: obiad wraz z 2 przerwami kawowymi (kawa, herbata, napoje, owoce, ciastka)
Weź udział
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Europoint
31-532 Kraków
ul. Grzegórzecka 33
woj. małopolskie
Firma Szkoleniowo-Doradcza EUROPOINT powstała w 2003 roku i od początku swojej działalności zajmuje się organizacją szkoleń o tematyce unijnej oraz doradztwem w zakresie pozyskiwania funduszy europejskich. Oferta szkoleniowa została następnie rozbudo...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Weź udział, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie karty zgłoszenia na adres biuro@europoint.com.pl
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Europoint
31-532 Kraków
ul. Grzegórzecka 33