O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 720,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Opis szkolenia:
Wykorzystywanie popularnych memów internetowych wydaje się prostym, tanim i szybkim pomysłem na uzupełnienie strategii marketingowej swojej firmy. Odbiorcy je dobrze znają, lubią i często udostępniają, zwiększając zasięgi takiej komunikacji marketingowej. Warto jednak mieć świadomość zagrożeń prawnych, które mogą się wiązać z biznesowym wykorzystywaniem popularnych internetowych treści. Przekopiowanie internetowego „śmiesznego obrazka" może być bowiem jedynie pozornie darmowe - a w miejsce chwilowej oszczędności pojawią się rosnące koszty długotrwałych pozwów sądowych.
Dziś już nie trzeba wybierać między zwiększonymi zasięgami a problemami z prawem. Wystarczy poznać kilka prostych reguł wykorzystywania memów internetowych w swojej komunikacji marketingowej. Niniejsze szkolenie nie wymaga wykształcenia prawniczego - w prosty sposób, na obrazowych przykładach przedstawia podstawowe zasady komercyjnego używania memów internetowych: ich udostępniania, przerabiania i tworzenia.
Uczestnicy nauczą się rozpoznawać problematyczne sytuacje i minimalizować ryzyka prawne związane z wykorzystywaniem grafik pozyskiwanych z internetu. Dowiedzą się, jak z zalewu internetowych treści wybierać materiały bezpieczne i nie naruszające własności intelektualnej.
Z wiedzy przedstawionej na szkoleniu skorzystają przede wszystkim: marketerzy, specjaliści ds. komunikacji oraz freelancerzy i przedsiębiorcy, którzy chcą nauczyć się, jak efektywnie i zgodnie z prawem wzbogacić swoją komunikację marketingową o chwytliwe humorystyczne treści.
Program szkolenia
1. Czy mem internetowy to utwór chroniony prawem
• Czym jest mem internetowy
• Wady i zalety wykorzystywania memów internetowych w komunikacji internetowej
• Kto ma prawo do mema
• Jakie przepisy może naruszać niewłaściwe wykorzystanie mema
• Treści humorystyczne a prawo
2. Komercyjny użytek a prawo własności intelektualnej
• Definicje komercyjnego użytku
• Dlaczego komercyjne wykorzystanie treści może być problematyczne
• Licencje umożliwiające komercyjny i niekomercyjny użytek
3. Korzystanie z treści publikowanych na innych profilach społecznościowych
• Share'owanie contentu. Czy na udostępnienie materiału potrzebna jest licencja
• Reposty, remiksy, duety i inne przeróbki cudzych treści
• Używanie screenshotów uzyskiwanych z treści mediów społecznościowych
4. Tworzenie własnych memów
• Wykorzystywanie kadrów z popularnych filmów i seriali
• Jak legalnie pobierać grafiki z banków zdjęć
• Używanie popularnych cytatów do własnych celów
• Czy pomysł na mema podlega ochronie prawnej
• Podążanie za trendem a plagiaty
• Domena publiczna, czyli popularne dzieła kultury w służbie własnego biznesu
5. Memy zawierające wizerunek osoby
• Ochrona wizerunku osób znanych i popularnych
• Problemy niechcianej popularności bohaterów memów
• Naruszanie dóbr osobistych i czyny zabronione z użyciem wizerunków ludzi
6. Ryzyka prawne generowania memów przy pomocy sztucznej inteligencji - zarys problemu
7. Pytania od uczestników
Czas trwania
Godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Prelegenci
Doktor nauk prawnych, specjalizuje się w prawnych aspektach social media marketingu. Prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji, autorka licznych publikacji naukowych z zakresu prawa własności intelektualnej i nowych technologii (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Prawo zna nie tylko od strony teoretycznej, ale i praktycznej - od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (sprawy cywilne i gospodarcze obu instancji), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów. Jest współautorką podręcznika dla młodzieży "Apteczka prawna - Lex bez łez" oraz kursów internetowych z zakresu prawa social mediów. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460