Prawo celne i wewnątrzwspólnotowy obrót towarowy w kontekście najnowszych zmian

O szkoleniu

Szkolenie będzie stanowiło wyjątkową możliwość uzyskania wiedzy z zakresu najnowszych, wprowadzonych zmian prawnych we wspólnotowym prawie celnym, wprowadzonych od 2009 roku i na bieżąco modyfikowanych, a także o projektach dalszych jego zmian oraz konsekwencjach, które wniosą dla przedsiębiorstw. Oferuje ono bogaty i dostosowany do potrzeb uczestników program, umożliwiając im dyskusję merytoryczną i szersze skupienie się na tych kwestiach i zagadnieniach, które są dla nich szczególnie istotne oraz analizie przypadków. Szkolenie pozwoli uzyskać informacje jak przygotować się do nowych możliwości oferowanych przez administrację celną w obsłudze procedur celnych w aktualnym stanie prawnym.

Możliwość uzyskania porad i konsultacji z zakresu zagadnień nie objętych programem seminarium:

- środki taryfowe w handlu zagranicznym,
- taryfy celne, kontyngenty taryfowe, pobór ceł,
- środki pozataryfowe,
- plafony taryfowe,
- refundacje wywozowe do artykułów rolno - spożywczych.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą nabyć lub pogłębić i zaktualizować wiedzę z zakresu prawa celnego i wewnątrzwspólnotowego obrotu towarowego, która od pierwszego maja 2016 roku uległa przekształceniu. Dodatkowo, na szkoleniu mogą skorzystać menadżerowie i specjaliści biorący udział w działalności związanej z importem i eksportem towarów, dyrektorzy handlowi, oraz specjaliści ds. transportu – spedytorzy i przewoźnicy.

Program szkolenia

DZIEŃ PIERWSZY

  1. Podstawy prawne unijnego prawa celnego (przepisy i praktyka)
    • Unijne
    • Krajowe
    • Elektronizacja działań
  2. Słowniczek UKC – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 m.in. dług celny, przedstawiciel celny, status celny, procedury celne, dozór celny;
  3. Wprowadzanie i wyprowadzanie towarów: 
    • KAS – specyfika organów celnych
    • dozór i kontrola celna: rodzaje czynności organów celnych
    • miejsca wyznaczone i uznane, magazyny czasowego składowania, DSK, PDS, WDS, 
    • obowiązki i uprawnienia poszczególnych osób w łańcuchu dostaw
  4. Wartość celna towaru:
    • metody wyznaczania wartości celnej towaru
    • kurs wymiany stosowany w celu ustalania wartości celnej towaru 
    • określenie miejsca wprowadzenia towaru na obszar celny UE
    • Co jest wliczane do wartości celnej a czego nie bierzemy pod uwagę (czy zawsze?)- koszty transportu i inne elementy wartości transakcyjnej.
  5. Taryfikacja – jedna taryfa celna czy kilka? (Wspólna Taryfa Celna, TARIC, Zintegrowana Taryfa Celna Wspólnot Europejskich, ISZTAR4); 
  6. Stawki celne – rodzaje i stosowanie;
  7. Pochodzenie towarów 
    • niepreferencyjne, preferencyjne – co ma z tym wspólnego REX?
    • dokumentowanie pochodzenia towaru (system dokumentowania pochodzenia towarów jako element compliance w organizacji).
  8. Podsumowanie. Dyskusja – case study 

DZIEŃ DRUGI 

  1. Procedury celne , w tym procedury specjalne. 
    • Dopuszczenie do obrotu - nadanie unijnego statusu celnego, wywóz.
    • Procedury specjalne (skład celny a magazyn czasowego składowania, różnice między uszlachetnieniami a końcowym przeznaczeniem i odprawą czasową, rodzaje tranzytów). 
  2. Zgłoszenie celne. 
    • Formy i sposoby
    • Dokumenty niezbędne do dokonania zgłoszenia celnego w myśl przepisów
    • Systemy obsługujące zgłoszenia elektroniczne – wymiana danych w ramach SISC i Unii
  3. Jak ułatwić sobie działalność – całkiem legalnie! Procedury uproszczone i inne ułatwienia:
    • Rodzaje uproszczeń i ułatwień.
    • Kiedy je stosować?
    • Jak je otrzymać i utrzymać?
    • Przede wszystkim AEO!!!
  4. Dług celny 
    • Pojęcie dłużnika
    • Terminy zapłaty i odroczenia
    • Zabezpieczenia długu celnego a dysponowanie towarem
  5. Podsumowanie. Dyskusja – case study 

DZIEŃ TRZECI

  1. Warunki dostaw w transakcji międzynarodowej:
    • analiza i omówienie reguł INCOTERMS 2020 ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów, ryzyka i miejsca wykonania dostawy między stronami kontraktu;
    • nowości w INCOTERMS 2020 i różnice w stosunku do INCOTERMS 2010;
    • analiza błędów, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł INCOTERMS 2020
  2. Elektronizacja 
    • Poziom krajowy (PUESC) i unijny (e-usługi KE).
    • e-Klient: Formularze, terminy, Centralna Rejestracja, przedstawicielstwo i substytucja, EORI, certyfikat…
    • Systemy operacyjne: AES, AIS, NCTS, ZEFIR2, OSOZ2…
    • Inne systemy krajowe (np. SENT) i unijne; Plany KE (TAXUD) - Decyzja Wykonawcza KE
  3. Postępowanie celne i kontrola celna (KAS: celno-skarbowa)
    • Postępowanie celne czy w sprawach celnych?
    • Czy kontrola celna to postępowanie celne?
    • Czynności audytowe to kontrola czy audyt celny?
    • Znów elektronizacja – czy nie może być normalnie?
  4. Ostatnie zmiany w prawie krajowym (m.in. art. 33a VAT) i w prawie unijnym (przesyłki kurierskie).
  5. Podsumowanie. Dyskusja – case study 

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 3 dni
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 i 3 dzień

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Mercure Kasprowy***

34-500 Zakopane

Szymaszkowa

woj. małopolskie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 2190 zł.
1 890
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Światowa 22
  • Kod pocztowy: 02-229
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252382647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!