O szkoleniu
Celem proponowanego szkolenia jest dostarczenie wiedzy z zakresu prawa istotnych z punktu widzenia kompetencji działu zakupów. Udział w szkoleniu ma za zadanie przybliżyć obowiązujące regulacje prawne i obowiązki w procesie ustalania warunków umów, ich negocjowania oraz realizacji. Zostaną omówione również potencjalne problemy jakie mogą pojawiać się w związku z nieprawidłową konstrukcją umowy zakupowej oraz niewłaściwą ochroną interesów stron. Ponadto podczas szkolenia będzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania, by rozwiać pojawiające się wątpliwości dotyczące praktycznych aspektów stosowania przepisów z zakresu omawianej tematyki.
Podczas szkolenia zostaną poruszone zagadnienia odnoszące się do analizy czynności poprzedzających zawarcie umowy, konstrukcji zapytania ofertowego oraz praw i obowiązków stron podczas negocjacji warunków umowy. Przedstawione zostaną krok po kroku kolejne etapy konstruowania umowy aż do jej zawarcia. Zaprezentowane zostaną ponadto sytuacje, w których dochodzi do zmian w umowie i jej przekształceń oraz skutków prawnych dokonanych modyfikacji. Wnikliwej analizie zostaną poddane zabezpieczenia stosowane w umowach zakupowych, ich rodzaje i właściwy dobór, by jak najlepiej zabezpieczyć wykonanie umowy i interesy obu stron.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Uczestnicy nabędą praktycznych umiejętności w zakresie poprawnego konstruowania umów zakupowych. Poznają ich rodzaje, zasady tworzenia oraz kluczowe zapisy obowiązujące w umowach. Istotna, z punktu widzenia ochrony własnych interesów, jest także umiejętność wprowadzenia do konkretnej umowy właściwych zabezpieczeń, którą Uczestnicy nabędą podczas szkolenia. Ponadto dowiedzą się jakie błędy są najczęściej popełniane na etapie tworzenia umów i jak się ich wystrzegać.
Szkolenie skierowane jest do pracwników Działów Zakupów.
Program szkolenia
MODUŁ I. ZAGADNIENIA WSTĘPNE - PRZYGOTOWANIE WSPÓŁPRACY
- Czynności poprzedzające zawarcie umowy (ogłoszenia, reklamy, cenniki, listy intencyjne)
- Badanie sytuacji kontrahenta
- Reprezentacja podmiotów przy zawieraniu umów
- Zakres odpowiedzialności osób podpisujących umowy
- Prawa i obowiązki stron podczas negocjacji
- Nieuczciwe negocjacje a zabezpieczenie własnych interesów
- Umowa przedwstępna jako zapowiedź umowy głównej (specyfika umowy przedwstępnej, skutki jej niewykonania)
MODUŁ II. KONSTRUOWANIE UMOWY I JEJ ZAWARCIE
- Poprawna konstrukcja zapytania ofertowego
- Zawarcie umowy (zdolność prawna, zdolność do czynności prawnych)
- Formy zawierania umów i skutki prawne niezachowania przepisanej formy
- Elementy umowy (obligatoryjne, fakultatywne, niedozwolone postanowienia umowne)
- Kluczowe zapisy w umowach z dostawcami
- Obowiązki i uprawnienia stron
- Wady oświadczeń woli w umowach
- Skutki zawarcia umów
- Pułapki prawne w umowach - praktyczne rozwiązania
MODUŁ III. CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH - ASPEKTY PRAWNE
- Określenie wartości przedmiotu umowy
- Wpływ warunków handlowych na poziom cen
- Termin i forma płatności
- Dobór właściwej formy płatności do konkretnej umowy
- Praktyczne aspekty dotyczące formy zapłaty
MODUŁ IV. PRZEKSZTAŁCANIE UMÓW
- Zmiana treści umowy
- Zmiana podmiotów umowy (zmiana wierzyciela, dłużnika)
- Anektowanie obowiązujących umów
- Sposoby renegocjowania warunków umowy
- Skutki prawne modyfikacji umów
MODUŁ V. RODZAJE ZABEZPIECZEŃ W UMOWACH ZAKUPOWYCH I ICH DOBÓR W ZALEŻNOŚCI OD UMOWY
- Zabezpieczenie wykonania umowy - zasady ogólne
- Sposoby zabezpieczenia płatności
- Zaliczka, zadatek a przedpłata podobieństwa i różnice
- Odsetki (wysokość, rodzaje), a kary umowne
- Odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych - zmiany w przepisach w 2020r.
- Szczególne możliwości rozliczenia umowy (potrącenie, cesja wierzytelności)
- Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych
- Klauzule bezpieczeństwa w kontraktach handlowych
MODUŁ VI. WYKONANIE UMOWY
- Sposoby rozwiązywania problemów przy zawieraniu i realizacji umów
- Tryb odbioru wykonania umowy
- Odpowiedzialność dostawcy - zagadnienia prawne
- Kary i odszkodowania w umowach
- Uprawnienie kupującego do żądania obniżenia ceny
- Dochodzenie roszczeń (przedsądowe, sądowe - charakterystyka, rodzaje)
MODUŁ VII. DOKUMENTOWANIE WYKONANIA UMOWY
- Sposób dokumentowania wykonania umowy
- Rodzaje dokumentów poświadczających wykonanie umowy
- Zależność między rodzajem zawartej umowy a wynikającą z niej dokumentacją
- Faktura VAT jako jeden ze sposobów dokumentowania wykonania umowy
- Protokoły odbiorów - częściowe, końcowe
MODUŁ VIII. ANALIZA TREŚCI WYBRANYCH UMÓW GOSPODARCZYCH
- Umowa sprzedaży
- Umowa dostawy
- Umowa o roboty budowlane
- Inne umowy najczęściej spotykane w praktyce
- Znaczenie orzecznictwa w rozstrzyganiu wątpliwości prawnych
Czas trwania
I dzień: 10:00-17:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
II dzień: 09:00 - 16:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
Prelegenci
mec Łukasz Miętkowski
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno-skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych.
Wykształcenie i doświadczenie zawodowe
- Adwokat - Członek Izby Adwokackiej w Krakowie
- Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
- Doktorant w Katedrze Prawa Karnego Materialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Sekretarz Zespołów Ekspertów w Ministerstwie Sprawiedliwości
- Trener prawa współpracujący z największymi wydawnictwami i firmami szkoleniowymi w Polsce
- Wieloletni pracownik i konsultant wiodących kancelarii prawnych
- Doradca biznesowy i prawny klientów instytucjonalnych
- Autor publikacji z zakresu prawa karnego
Obszary specjalizacji
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 14 dni przed planowanym terminem szkolenia
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KFS.
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062