Prawo dla Działu Zakupów. Skuteczne i bezpieczne zawieranie umów

O szkoleniu

Celem proponowanego szkolenia jest dostarczenie wiedzy z zakresu prawa istotnych z punktu widzenia kompetencji działu zakupów. Udział w szkoleniu ma za zadanie przybliżyć obowiązujące regulacje prawne i obowiązki w procesie ustalania warunków umów, ich negocjowania oraz realizacji. Zostaną omówione również potencjalne problemy jakie mogą pojawiać się w związku z nieprawidłową konstrukcją umowy zakupowej oraz niewłaściwą ochroną interesów stron. Ponadto podczas szkolenia będzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania, by rozwiać pojawiające się wątpliwości dotyczące praktycznych aspektów stosowania przepisów z zakresu omawianej tematyki.

Podczas szkolenia zostaną poruszone zagadnienia odnoszące się do analizy czynności poprzedzających zawarcie umowy, konstrukcji zapytania ofertowego oraz praw i obowiązków stron podczas negocjacji warunków umowy. Przedstawione zostaną krok po kroku kolejne etapy konstruowania umowy aż do jej zawarcia. Zaprezentowane zostaną ponadto sytuacje, w których dochodzi do zmian w umowie i jej przekształceń oraz skutków prawnych dokonanych modyfikacji. Wnikliwej analizie zostaną poddane zabezpieczenia stosowane w umowach zakupowych, ich rodzaje i właściwy dobór, by jak najlepiej zabezpieczyć wykonanie umowy i interesy obu stron.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

Uczestnicy nabędą praktycznych umiejętności w zakresie poprawnego konstruowania umów zakupowych. Poznają ich rodzaje, zasady tworzenia oraz kluczowe zapisy obowiązujące w umowach. Istotna, z punktu widzenia ochrony własnych interesów, jest także umiejętność wprowadzenia do konkretnej umowy właściwych zabezpieczeń, którą Uczestnicy nabędą podczas szkolenia. Ponadto dowiedzą się jakie błędy są najczęściej popełniane na etapie tworzenia umów i jak się ich wystrzegać. 

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do pracwników Działów Zakupów.

Program szkolenia

MODUŁ I. ZAGADNIENIA WSTĘPNE - PRZYGOTOWANIE WSPÓŁPRACY

  1. Czynności poprzedzające zawarcie umowy (ogłoszenia, reklamy, cenniki, listy intencyjne)
  2. Badanie sytuacji kontrahenta
  3. Reprezentacja podmiotów przy zawieraniu umów
  4. Zakres odpowiedzialności osób podpisujących umowy
  5. Prawa i obowiązki stron podczas negocjacji
  6. Nieuczciwe negocjacje a zabezpieczenie własnych interesów
  7. Umowa przedwstępna jako zapowiedź umowy głównej (specyfika umowy przedwstępnej, skutki jej niewykonania)

MODUŁ II. KONSTRUOWANIE UMOWY I JEJ ZAWARCIE

  1. Poprawna konstrukcja zapytania ofertowego
  2. Zawarcie umowy (zdolność prawna, zdolność do czynności prawnych)
  3. Formy zawierania umów i skutki prawne niezachowania przepisanej formy
  4. Elementy umowy (obligatoryjne, fakultatywne, niedozwolone postanowienia umowne)
  5. Kluczowe zapisy w umowach z dostawcami
  6. Obowiązki i uprawnienia stron
  7. Wady oświadczeń woli w umowach
  8. Skutki zawarcia umów
  9. Pułapki prawne w umowach - praktyczne rozwiązania

MODUŁ III. CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH - ASPEKTY PRAWNE

  1. Określenie wartości przedmiotu umowy
  2. Wpływ warunków handlowych na poziom cen
  3. Termin i forma płatności
  4. Dobór właściwej formy płatności do konkretnej umowy
  5. Praktyczne aspekty dotyczące formy zapłaty

MODUŁ IV. PRZEKSZTAŁCANIE UMÓW

  1. Zmiana treści umowy
  2. Zmiana podmiotów umowy (zmiana wierzyciela, dłużnika)
  3. Anektowanie obowiązujących umów
  4. Sposoby renegocjowania warunków umowy
  5. Skutki prawne modyfikacji umów

MODUŁ V. RODZAJE ZABEZPIECZEŃ W UMOWACH ZAKUPOWYCH I ICH DOBÓR W ZALEŻNOŚCI OD UMOWY

  1. Zabezpieczenie wykonania umowy - zasady ogólne
  2. Sposoby zabezpieczenia płatności
  3. Zaliczka, zadatek a przedpłata podobieństwa i różnice
  4. Odsetki (wysokość, rodzaje), a kary umowne
  5. Odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych - zmiany w przepisach w 2020r.
  6. Szczególne możliwości rozliczenia umowy (potrącenie, cesja wierzytelności)
  7. Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych
  8. Klauzule bezpieczeństwa w kontraktach handlowych

MODUŁ VI. WYKONANIE UMOWY

  1. Sposoby rozwiązywania problemów przy zawieraniu i realizacji umów
  2. Tryb odbioru wykonania umowy
  3. Odpowiedzialność dostawcy - zagadnienia prawne
  4. Kary i odszkodowania w umowach
  5. Uprawnienie kupującego do żądania obniżenia ceny
  6. Dochodzenie roszczeń (przedsądowe, sądowe - charakterystyka, rodzaje)

MODUŁ VII. DOKUMENTOWANIE WYKONANIA UMOWY

  1. Sposób dokumentowania wykonania umowy
  2. Rodzaje dokumentów poświadczających wykonanie umowy
  3. Zależność między rodzajem zawartej umowy a wynikającą z niej dokumentacją
  4. Faktura VAT jako jeden ze sposobów dokumentowania wykonania umowy
  5. Protokoły odbiorów - częściowe, końcowe

MODUŁ VIII. ANALIZA TREŚCI WYBRANYCH UMÓW GOSPODARCZYCH

  1. Umowa sprzedaży
  2. Umowa dostawy
  3. Umowa o roboty budowlane
  4. Inne umowy najczęściej spotykane w praktyce
  5. Znaczenie orzecznictwa w rozstrzyganiu wątpliwości prawnych

Czas trwania

DO UZGODNIENIA

Prelegenci

mec Łukasz Miętkowski

Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno-skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych.


Wykształcenie i doświadczenie zawodowe

  • Adwokat - Członek Izby Adwokackiej w Krakowie
  • Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
  • Doktorant w Katedrze Prawa Karnego Materialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Sekretarz Zespołów Ekspertów w Ministerstwie Sprawiedliwości
  • Trener prawa współpracujący z największymi wydawnictwami i firmami szkoleniowymi w Polsce
  • Wieloletni pracownik i konsultant wiodących kancelarii prawnych
  • Doradca biznesowy i prawny klientów instytucjonalnych
  • Autor publikacji z zakresu prawa karnego


Obszary specjalizacji

Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Szkolenie w siedzibie Klienta
za grupę do 12 os.
8 640
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 8 dni przed terminem
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
  • W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

 

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z dofinansowania do szkoleń.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!