O szkoleniu
Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie. Dlaczego?
Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji.
Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy. Nasz ekspert– prawnik z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych – pokaże najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.
- Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
- Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
- Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
- Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
- Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
- Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
- Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
- Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
- Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
- Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę
w zakresie procesu zakupów
Program szkolenia
09.15 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 – Rozpoczęcie szkolenia
KLUCZOWE ASPEKTY PRAWNE W ZAKUPACH, KONSTRUOWANIE UMOWY, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, RENEGOCJACJE WARUNKÓW UMÓW
Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta
- Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
- Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
- Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
- Jaki sformułować pełnomocnictwo?
- Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
- Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?
KONSTRUOWANIE UMOWY ZAKUPOWEJ, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, INTERPRETACJA ZAPISÓW PROPONOWANYCH PRZEZ KONTRAHENTA
Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?
- Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
- Oferta – treść, zapisy, skutki
- Ogólne warunki zakupów/sprzedaży – co wiąże?
- Określanie obowiązków i uprawnień stron
- Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
- Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
- Załączniki w umowach
USTAWA O PRZECIWDZIAŁANIU NADMIERNYM OPÓŹNIENIOM W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH
Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
- Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
- Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
- Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
- Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
- Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach
CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH
Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
- Wartość przedmiotu umowy
- Wpływ warunków handlowych na cenę
- Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji
SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH
Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?
- Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
- Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
- Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
- Szczególne formy „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
- Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych
WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ
Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania
- Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
- Kary i odszkodowania w umowach
- Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
- Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
- Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
- Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
- Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży
KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH
Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?
- Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
- Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
- Klauzule poufności
15.30 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
9:15 - 15:30
Prelegenci
mec. Anna Adamczyk - radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych. Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 470 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 170 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
