Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji 2023

O szkoleniu

Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie. Dlaczego?

Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji.
Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy. Nasz ekspert– prawnik z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych – pokaże najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
  • Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
  • Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
  • Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
  • Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
  • Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
  • Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
  • Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?
Kto powinien wziąć udział?
  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
  • Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
  • Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę
    w zakresie procesu zakupów

Program szkolenia

09.15 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 – Rozpoczęcie szkolenia

KLUCZOWE ASPEKTY PRAWNE W ZAKUPACH, KONSTRUOWANIE UMOWY, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, RENEGOCJACJE WARUNKÓW UMÓW

Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta

  • Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
  • Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
  • Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
  • Jaki sformułować pełnomocnictwo?
  • Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
  • Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?

KONSTRUOWANIE UMOWY ZAKUPOWEJ, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, INTERPRETACJA ZAPISÓW PROPONOWANYCH PRZEZ KONTRAHENTA

Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?

  • Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
  • Oferta – treść, zapisy, skutki
  • Ogólne warunki zakupów/sprzedaży – co wiąże?
  • Określanie obowiązków i uprawnień stron
  • Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
  • Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
  • Załączniki w umowach

USTAWA O PRZECIWDZIAŁANIU NADMIERNYM OPÓŹNIENIOM W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH

Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK  w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH

Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
  • Wartość przedmiotu umowy
  • Wpływ warunków handlowych na cenę
  • Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji

SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH

Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?

  • Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
  • Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
  • Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
  • Szczególne formy „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
  • Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych

WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ

Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania

  • Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
  • Kary i odszkodowania w umowach
  • Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
  • Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
  • Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
  • Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
  • Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży

KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH

Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?

  • Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
  • Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
  • Klauzule poufności

15.30 – Zakończenie szkolenia

Czas trwania

9:15 - 15:30

Prelegenci

mec. Anna Adamczyk - radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych. Karierę zawodową rozpoczęła w 2006 r. Z kancelarią Drab – Grotowska, Juszczyńska, Achler związana jest od roku 2009.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub clickmeeting

Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
1 425
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 470 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Szkolenie online
za osobę przy zgłoszeniu do do 20.06.2023
1 134
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 170 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa ul. Marszałkowska 58 lok. 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!