Prawo pracy 2023 - pracodawca w nowej rzeczywistości

O szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest zarówno merytoryczne przybliżenie tegorocznej obszernej nowelizacji Kodeksu pracy, jak i wzajemna wymiana doświadczeń z nią związanych. Podczas spotkania chcielibyśmy umożliwić Państwu zdobycie wiedzy „od podstaw”, jak i rozwiać ewentualne wątpliwości na gruncie już posiadanych informacji.

 

Najniższa cena szkolenia w ciągu ostatnich 30 dni: 199zł + vat

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do wszystkich zainteresowanych tematyką wydarzenia, szczególnie do pracodawców.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia przewidujemy poruszenie zagadnień m.in. takich jak:

  1. Zmiany spowodowane wdrożeniem do polskiego porządku prawnego dyrektyw UE – dyrektywy work-life balance i o przejrzystych i przewidywalnych warunkach zatrudnienia
  • uprawnienia dla pracowników-rodziców: urlop ojcowski, urlop rodzicielski, urlop w razie przyjęcia dziecka na wychowanie, elastyczna organizacja pracy, zatrudnianie w godzinach nadliczbowych itd. wraz z zasadami wnioskowania
  • dwa dodatkowe zwolnienia od pracy: urlop opiekuńczy, zwolnienie z powodu działania siły wyższej
  • ochrona przed rozwiązaniem umowy o pracę, warunki dopuszczenia do pracy po powrocie po nieobecności związanej z rodzicielstwem
  • możliwość ubiegania się raz do roku o bardziej stabilne warunki zatrudnienia,
  • zmiany w treści umowy o pracę i informacji o warunkach zatrudnienia
  • zmiany w umowie o pracę na okres próbny
  • zrównanie umowy na czas określony z tą na czas nieokreślony pod względem obowiązków pracodawcy związanych z ich wypowiadaniem
  • stosowanie przepisów przejściowych

    2. Kontrola pracowników pod kątem trzeźwości lub na obecność substancji działających podobnie do alkoholu
  • dlaczego wprowadzenie tych kwestii do KP jest takie ważne z punktu widzenia pracodawcy?
  • przesłanki i forma wprowadzenia
  • obowiązki pracodawcy w zależności od wyniku kontroli przeprowadzonej u pracownika
  • sytuacje, w których pracodawca sam może przeprowadzić badanie, a przypadki gdy konieczna jest obecność odpowiednich organów powołanych do ochrony porządku publicznego
  • obowiązki sprawozdawcze i dokumentacyjne

    3. Praca zdalna
  • czym jest praca zdalna?
  • sposoby wprowadzenia pracy zdalnej w zakładzie pracy
  • kiedy pracodawca może jednostronnie polecić wykonywanie pracy zdalnej, a kiedy wymaga to konsensusu obu stron?
  • kiedy pracodawca co do zasady powinien uwzględnić wniosek pracownika o pracę zdalną?
  • jakie kwestie strony muszą uregulować w kontekście zasad wykonywania pracy zdalnej?
  • ryczałt a ekwiwalent – kiedy i na jakich zasadach?
  • wyposażenie stanowiska pracy dla pracownika zdalnego
  • czy z pracy zdalnej można zrezygnować?
  • zasady komunikacji z pracownikiem zdalnym – czy nadmierna swoboda/kontrola to dobry pomysł? Jak utrzymać więź pracownika zdalnego z organizacją i dlaczego takie ważne?
  • kontrola miejsca pracy pracownika zdalnego, w tym BHP
  • praca zdalna okazjonalna
  • kwestie podatkowe, ZUS-owskie i wątpliwości w razie pracy zdalnej wykonywanej z zagranicy

    4. Sesja Q&A + czas dla uczestników na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami/wątpliwościami

Czas trwania

10:00 - 13:00

Prelegenci

0
Izabela Więsyk-Dziura

Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Stypendystka Prezesa Rady Ministrów oraz Rektora Uniwersytetu Łódzkiego.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w warszawskich kancelariach prawnych zajmujących się świadczeniem kompleksowych usług na rzecz przedsiębiorców w zakresie prawa cywilnego, prawa pracy oraz prawa imigracyjnego.

Specjalizuje się w zakresie prawa pracy, obejmującego obsługę prawną pracodawców, zarówno w zakresie indywidualnego, jak i zbiorowego prawa pracy. Doradza pracodawcom w bieżących sprawach z zakresu szeroko pojętego prawa HR oraz tworzy wewnątrzzakładowe akty prawa pracy, w tym regulaminy pracy i wynagradzania. Posiada doświadczenie w reprezentowaniu stron w procesach z zakresu prawa pracy oraz w zakresie legalizacji pobytu i zatrudnienia cudzoziemców w Polsce.
Prywatnie miłośniczka holistycznego podejścia do zdrowia, gry w tenisa oraz szczęśliwa właścicielka spaniela Kazika.

1
Jagoda Komarzyniec-Smutek

Absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, aplikantka radcowska przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Doświadczenie zdobywała pracując zarówno w kancelarii radców prawnych, jak i finansowej korporacji.

W codziennej praktyce szczególnie bliskie jest jej prawo handlowe, gospodarcze oraz prawo pracy. W tym ostatnim obszarze również aktywnie szkoli w ramach Akademii Podatków i Prawa. Biegle posługuje się językiem angielskim i nieobce są jej kontakty z klientami zagranicznymi.
Prywatnie entuzjastka tańca klasycznego, przez wiele lat stała bywalczyni baletowej sali ćwiczeń. Dzisiaj natomiast systematycznie ćwiczy jogę. Ceni sobie podróże i ciekawą kinematografię.

2
Wojciech Frankiewicz

Absolwent Uniwersytetu Opolskiego na kierunkach Prawo oraz Filologia Angielska. Uczestnik stypendium konfucjańskiego, w ramach którego ukończył na Politechnice Pekińskiej kurs języka i literatury chińskiej. Posiada wszechstronną praktykę prawniczą, w trakcie której realizował projekty dla dużych i średnich przedsiębiorców (w tym z kapitałem zagranicznym), prowadzących działalność m.in. w branżach: spożywczej, telekomunikacyjnej, automotive, okuć budowlanych.
W ramach bieżącej obsługi przedsiębiorców przygotowuje i negocjuje kompleksowe umowy, obejmujące m.in. kontrakty na stworzenie / wdrożenie określonych rozwiązań informatycznych (przy wykorzystaniu zwinnych oraz waterfallowych metodyk zarządzania projektami IT). Opracowuje także porozumienia dotyczące dalszego rozwoju oprogramowania oraz jego utrzymania, a także doradza przedsiębiorcom w trakcie realizacji tych umów. Uczestniczył w tworzeniu oprogramowania legaltech.

Specjalizuje się w zakresie szeroko rozumianej obsługi korporacyjnej – opracowuje założenia i przeprowadza projekty restrukturyzacyjne (połączenia, przekształcenia przedsiębiorstw) oraz uczestniczy w procesach związanych ze zmianą struktury właścicielskiej podmiotów (w tym wchodzących w skład rozbudowanych, międzynarodowych grup kapitałowych). Uczestnik procesów due diligence oraz projektów mających na celu nabycie / zbycie przedsiębiorstwa.

Wojciech kompleksowo doradza działom HR (nawiązanie/rozwiązanie zatrudnienia, przygotowanie regulacji i polityk wewnątrzzakładowych, opiniowanie umów z APT i też podmiotami świadczącymi usługi związane z HR, np. kadrowo-płacowe, rekrutacyjne, benefitowe itp.). Przeprowadził szereg projektów związanych z ochroną danych osobowych (implementacja oraz kontrola prawidłowości wdrożenia RODO) oraz realizuje projekty mające na celu pozyskiwanie wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. Doradza w języku angielskim, z łatwością odnajduje się w relacjach z podmiotami z chińskim kapitałem.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Platforma Clickmeeting, wymagany dostęp do internetu

Rejestracja

Cena promocyjna
144
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 149 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się

Organizator

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław
Hubska 52/14
woj. dolnośląskie
Akademia Podatków i Prawa powstała z inicjatywy kancelarii Staniek&Partners w celu szerzenia wiedzy prawno-podatkowej. W biznesie rozpoznanie i identyfikowanie potencjalnych problemów oraz wyzwań natury prawnej jest ważną umiejętnością. Dysponując...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław Hubska 52/14
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!