Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/prawo-pracy-w-praktyce-najnowsze-zmiany-2020-kompendium-obowiazujacych-przepisow-2-dniowe-szkolenie-warsztatowe-74784-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

-

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa

Szkolenie szczególnie polecane dla:
-pracowników administracji publicznej,
-pracowników działów kadr i płac,
-właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
-przedsiębiorców samodzielnie rozliczających współpracowników,
-osób zainteresowanych omawianą tematyką.

Cel szkolenia

Szkolenie z zakresu prawa pracy jest usystematyzowaniem wiedzy i służy poznaniu poprzez praktyczne przykłady podstawowych kwestii jak również zagadnień budzących wiele rozbieżności interpretacyjnych. Ponadto w ramach szkolenia omówione zostaną kluczowe zmiany w prawie pracy oraz   przedstawione zostanie wiele problemów wynikających ze stosowania przepisów kodeksu pracy jak również jego aktów wykonawczych.

Korzyści dla uczestników

-Omówienie aktualnego stanu prawnego jak również obowiązujących przepisów z praktycznego punktu widzenia.
-Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
-Jeżeli mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.

Metodologia

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Program szkolenia:

Niniejszy program szkolenia stanowi własność intelektualną Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER lub osób trzecich, w których imieniu Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER występuje. Materiał jest poufny i podlega ochronie prawem autorskim. Kopiowanie, przekazywanie osobom trzecim oraz wykorzystanie niezgodne z intencją organizatora szkolenia jest zabronione i stanowi naruszenie prawa.

1. Przegląd planowanych zmian obowiązujących przepisów;
2. Zakres danych jakie może żądać pracodawca od kandydata na pracownika i pracownika,
3. Dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników w 2020 r.:
1) zasady prowadzenia akt osobowych – stanowiska urzędowe
2) zasady prowadzenia innej dokumentacji pracowniczej
3) zasady obowiązujące w przypadku zmiany postaci dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną i z elektronicznej na papierową;
4) informacje przekazywane pracownikom dotyczące prowadzonej dokumentacji pracowniczej;
5) okres przechowywania akt osobowych i innej dokumentacji pracowniczej – aktualne wyjaśnienia MRPiPS
6) dokumentacja pracownicza w przypadku ponownego nawiązania stosunku pracy z pracownikiem
7) informacje o dokumentacji dołączane do świadectwa pracy;
8) zniszczenie dokumentacji pracowniczej;
9) obowiązki płatnika składek związane ze zmianą terminu przechowywania akt osobowych – zasady wypełniania raportów ZUS RIA
4. Rodzaje umów o pracę, zawieranie umów terminowych i bezterminowych – rozwiązywanie kazusów, aktualne orzecznictwo;
5. Termin zawarcia umowy o pracę a nawiązanie stosunku pracy,
6. Zasady stosowane przy obliczaniu terminów w prawie pracy
7. Treść umowy o pracę, ustalenie podstawowych warunków zatrudnienia, dodatkowe informacje w treści umowy o pracę;
8. Zmiana warunków zatrudnienia:
1) ogólne przesłanki prawidłowości wypowiedzenia zmieniającego;
2) przyczyny uzasadniające zmianę warunków pracy;
3) różnice pomiędzy porozumieniem zmieniającym a wypowiedzeniem zmieniającym;
4) zmiana warunków wynagradzania określonych w regulaminie wynagrodzeń a konieczność zastosowania wypowiedzenia warunków zatrudnienia;
9. Zasady stosowane przy wypowiadaniu umów o pracę - analiza przypadków
1) okresy wypowiedzenia stosowane przy wypowiadaniu umów o pracę,
2) obliczanie stażu zakładowego dla celu ustalenia okresu wypowiedzenia - zasady liczenia terminów,
3) zasady stosowane przy rozwiązywaniu umów na czas nieokreślony - dopuszczalne przyczyny wypowiedzenia - analiza aktualnego orzecznictwa
4) ochrona stosunku pracy – rozwiązywanie kazusów, analiza aktualnego orzecznictwa,
-ochrona stosunku pracy pracowników w wieku przedemerytalnym od 1.10.2017r,
-ochrona w trakcie usprawiedliwionej nieobecności w pracy
-ochrona w trakcie korzystania z uprawnień związanych z rodzicielstwem,
-ochrona związkowa,
10. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika – powód, termin, czynności pracodawcy poprzedzające rozwiązanie umowy z pracownikiem bez wypowiedzenia,
11. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia bez winy pracownika – analiza aktualnego orzecznictwa,
12. Najczęściej pojawiające się wątpliwości i problemy przy wypełnianiu świadectwa pracy – analiza przypadków
13. Dostosowanie przepisów prawa pracy do RODO.
1) monitoring, kontrola poczty elektronicznej, dane biometryczne
2) pozyskiwanie danych osobowych dla celów udzielania świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
14. Urlopy wypoczynkowe i inne zwolnienia od pracy - wątpliwości i problemy, aktualne orzecznictwo
1) zasady nabywania prawa do urlopu – okresy poprzedniego zatrudnienia, urlop w pierwszym roku zatrudnienia
2) wymiar urlopu w razie zmiany etatu,
3) udzielenie urlopu w wymiarze godzinowym, przeliczanie urlopu na godziny
4) urlop proporcjonalny, wypływ nieobecności na wymiar urlopu;
5) planowanie, przesuwanie, odwołanie z urlopu, urlop w okresie wypowiedzenia, możliwość odmowy urlopu na żądanie;
6) urlopy i inne zwolnienia z pracy pracowników niepełnosprawnych;
7) zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy
15. Urlop macierzyński, urlop rodzicielski, urlop wychowawczy i inne zwolnienia z pracy związane z rodzicielstwem na praktycznych przykładach - wątpliwości i problemy, aktualne orzecznictwo
16. Czas pracy rozliczanie, planowanie i dokumentacja – aktualne orzecznictwo, stanowiska urzędowe
1) parametry czasu pracy ustalane w trybie i w granicach określonych w Kodeksie pracy
2) okres rozliczeniowy, wymiar czasu pracy – zasady ustalania,
3) doba pracownicza, tydzień pracy a planowanie czasu pracy
4) zasady stosowane przy ustalaniu harmonogramu czasu pracy,
5) praca w godzinach nadliczbowych

  • polecenie pracy w godzinach nadliczbowych,
  • zakazy pracy w godzinach nadliczbowych wynikające z przepisów,
  • ustalanie przekroczeń dobowej i średniotygodniowej normy czasu pracy;
  • praca po dniu wolnym a doba pracownicza,
  • rozliczenie ponadwymiarowej pracy między dobami pracowniczymi,
  • wynagrodzenie i dodatki za godziny nadliczbowe – ustalenie wysokości i terminy wypłaty,
  • udzielenie czasu wolnego za pracę w godzinach nadliczbowych a wysokość wynagrodzenia,
  • praca w niedzielę i święta, praca w dniu harmonogramowo wolnym od pracy, praca w dniu wolnym z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy i ich rekompensata,

6) godziny nadliczbowe pracowników zarządzających
7) czas pracy pracowników niepełnosprawnych,
8) wyjścia prywatne i ich odpracowywanie a rozliczanie czasu pracy
9) rozliczanie czasu pracy w podróży służbowej;
10) rozliczanie czasu pracy w przypadku korzystania przez pracowników ze szkoleń
17. Użytkowanie sprzętu firmowego przez pracowników – odpowiedzialność materialna, korzystanie niezgodnie z przeznaczeniem, używanie za zgodą pracodawcy do celów prywatnych
1) Odpowiedzialność materialna pracownika za sprzęt firmowy wykorzystywany przy wykonywaniu obowiązków służbowych – utrata, zniszczenie
2) Powierzenie pracownikowi narzędzi i innych podobnych przedmiotów z obowiązkiem zwrotu - odpowiedzialność materialna za mienie powierzone
3) Samochód służbowy a granice odpowiedzialności
4) Przypadki gdy pracownik może uwolnić się od odpowiedzialności – art.117, art. 124 § 3 k.p.;
5) Wykorzystanie narzędzi i urządzeń będących majątkiem pracodawcy niezgodnie z ich przeznaczeniem
18. Równe traktowanie w zatrudnianiu
1) Rekrutacja, dobór pracowników do zatrudnienia, odmowa nawiązania stosunku pracy a naruszanie zasady równego traktowania;
2) Nierówne traktowanie ze względu na warunki zatrudnienia;
3) Zgodność postępowania z zasadami współżycia społecznego;
4) Prawo do jednakowego wynagrodzenia a równe traktowanie w zatrudnieniu;
5) Zróżnicowanie sytuacji pracownika z uwagi na ochronę rodzicielstwa;
6) Typowanie pracowników do zwolnienia;
7) Odszkodowanie za naruszenie zasady równego traktowania.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (16h)
  • zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
  • ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
  • w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad


Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

 

Inwestycja1250.00zł netto (+23% VAT)
 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1610 zł netto (+23% Vat)

Informacje o prelegentach:

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER, doradca podatkowy, specjalizuje się w zagadnieniach prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Od kilku lat wykładowca na kursach i szkoleniach dotyczących zagadnień kadrowo-płacowych, planowania i rozliczania czasu pracy, naliczania wynagrodzeń. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Departamencie Kadr i Płac dużej korporacji ubezpieczeniowej. Obecnie od 2007 roku prowadzi kancelarię zajmującą się obsługą kadrowo-płacową firm i doradztwem podatkowym. W codziennej pracy udziela wielu porad i rozwiązuje problemy jakie pojawiają się w związku z czynną obsługą firm w tej dziedzinie.
Autorka licznych artykułów w Portalu Kadrowym, Wydawnictwie Wolters Kluwer Polska. Oprócz wiedzy specjalistycznej posiada przygotowanie pedagogiczne zdobyte na studiach oraz certyfikat trenera. Program zajęć, przygotowana prezentacja, materiały dla słuchaczy, ćwiczenia, kazusy, stanowią program autorski, który dostosowany jest do potrzeb i oczekiwań Uczestników.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1250 zł netto

Cena zawiera:

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Wydarzenie: Prawo Pracy w praktyce - Najnowsze zmiany 2020 - Kompendium obowiązujących przepisów. 2-dniowe szkolenie warsztatowe.