Szkolenie

Prawo transportowe dla spedytorów - umowy, odpowiedzialność, reklamacje

O szkoleniu

Jakie przykładowe umiejętności szkolenie zapewni uczestnikom::
 

wskazanie procedur i nowych możliwości zwalniania od odpowiedzialności z tytułu szkód w transporcie po stronie spedytora,

zwiększenie skuteczności reklamacji zgłaszanych przez spedytorów wobec przewoźników,

wykorzystanie możliwości prawnych i zwyczajowych uzasadniania różnego typu reklamacji dotyczących ubytków ilościowych, uszkodzenia przesyłek i opóźnień w dostawie,

przećwiczenie metod załatwiania roszczeń oraz zasad posługiwania się argumentami prawnymi (konwencje, zwyczaje, przepisy, warunki umowne).
Kto powinien wziąć udział?
  • pracowników działów reklamacji firm spedycyjnych i przewoźników,
  • osób odpowiadających za współpracę z przewoźnikami z działów: zakupów, sprzedaży, logistyki, transportu i handlu,
  • osób zajmujących się dochodzeniem i załatwianiem reklamacji.

Program szkolenia

.SYSTEM PRAWA TRANSPORTOWEGO.

  1. Konwencje przewozowe, w tym najważniejsze postanowienia Konwencji CMR.
  2. Prawo właściwe dla stosunków transportowych wg. Rozporządzenia PE.
  3. Najważniejsze postanowienia ustawy Prawo przewozowe.
  4. Zasady pierwszeństwa postanowień Prawa przewozowego, Konwencji przewozowych i Umowy przewozu przy przewozach krajowych i międzynarodowych.
  5. Współpraca z przewoźnikiem wg. Kodeksu cywilnego.
  6. Współpraca ze spedytorem wg. Kodeksu cywilnego.
  7. Ustawa Prawo o ruchu drogowym a odpowiedzialność za niewłaściwy załadunek.
  8. Rozporządzenie Ministra Transportu w sprawie procesu reklamacyjnego.

ANALIZA PRZYPADKÓW:

  • praktyczna analiza procesu reklamacyjnego w transporcie na przykładach,
  • przygotowanie argumentów prawnych, uzasadniających zgłoszenie reklamacji i zwolnienie od odpowiedzialności na przykładach.

REKLAMACJE W TRANSPORCIE.

  • Zmiana zasad dochodzenia i załatwiania roszczeń w transporcie samochodowym w wyniku ratyfikacji przez Polskę Protokołu genewskiego.
  • Reklamacje w transporcie dotyczące uszkodzenia lub utraty towaru a limity odpowiedzialności.
  • Reklamacje z tytułu niedotrzymania terminu dostawy a odpowiedzialność za powstałą szkodę.
  • Konwencja CMR i proces dochodzenia oraz załatwiania reklamacji w transporcie drogowym.
  • Ubezpieczenia OC przewoźnika, spedytora a ubezpieczenia cargo według nowych klauzul ICC A, B, C – problem zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela za szkody w transporcie.
  • Terminy i formy zgłaszania roszczeń oraz konsekwencje ich niedotrzymania.
  • Odpowiedzialność spedytora za działanie strony trzeciej przy szkodach transportowych (orzeczenia SN).
  • Analiza reklamacji w transporcie na przykładach.

UMOWY TRANSPORTOWE.

  • Dobór przewoźników poprzez giełdy transportowe.
  • Zasady odpowiedzialności na linii załadowca - spedytor - przewoźnik – odbiorca.
  • Źródła informacji o przewoźnikach, innych spedytorach, przepisach transportowych.
  • Umowa przewozu w Kodeksie cywilnym.
  • Umowa spedycji w Kodeksie cywilnym oraz odpowiedzialność spedytora za przewoźników.
  • Zasady zawierania umów transportowych, w tym ramowych umów o obsługę transportową.
  • Zlecenie transportowe i zlecenie spedycyjne a zawarcie umowy.
  • Posługiwanie się ogólnymi warunkami usług transportowych i spedycyjnych.
  • Istotne warunki umowy przewozu i umowy spedycji.
  • Postanowienia, które mogą być przedmiotem umów, a których nie można zmienić.
  • Kiedy posłużyć się zleceniem spedycyjnym czy transportowym, a kiedy umową jedno dokumentową.
  • Milcząca akceptacja przy zawarciu umowy poprzez zlecenie.
  • Relacje pomiędzy umową spedycyjną a OPWS 2010.
  • Zasady współpracy ze spedytorem w zakresie roszczeń i odpowiedzialność spedytora w świetle postanowień OPWS, Prawa cywilnego i Umowy spedycji.

ZWYCZAJE Incoterms I OPWS.

  • Problem gestii transportowej w Incoterms.
  • Problem miejsca dostawy i ryzyka związanego z towarem w poszczególnych terminach.
  • Współpraca ze spedytorem w ramach terminu FCA i zupełnie nowego terminu DAT.
  • Zasady posługiwania się Incoterms w dostawach wewnątrzwspólnotowych.
  • Koncepcja zupełnie nowego terminu DAP i zasady jego stosowania w różnych sytuacjach.
  • Pułapki i niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem poszczególnych reguł.
  • Dostosowanie Incoterms ®2010 do wymagań bezpieczeństwa ładunków.
  • Dochodzenie roszczeń wobec przewoźnika w poszczególnych terminach Incoterms.
  • Polskie Ogólne Warunki Spedycyjne (OPWS 2010).
  • Ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika i spedytora, nadane im przez obowiązujące prawo i metody eliminowania limitów odpowiedzialności.
  • Problem „winy w wyborze” po stronie spedytora przy doborze przewoźnika.
  • Rozszerzanie odpowiedzialności przewoźnika i spedytora o specjalny interes w przewozie towaru.

Czas trwania

Szkolenie stacjonarne: 10.00-16.00 I dnia, 9.00-15.00 II dnia.
Szkolenie online: 09:00- 16:00

Prelegenci

Cytat

Dr Wojciech Budzyński.

Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych. Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej, m.in.: „Transport w przedsiębiorstwie. Logistyka, spedycja i reklamacje.”, „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych.” (wydanie elektroniczne EBOOK 2015), „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.” (2015), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, Biblioteka Nowoczesnego Menedżera (2014), „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe.” „Poradnik eksportera komponentów.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Eksport – import według Incoterms.” „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”

Gdzie i kiedy

Online 7 - 8 grudnia 2020

Gdzie i kiedy

Warszawa 26 - 27 października 2020
Hotel Ibis Stare Miasto

00-209 Warszawa

Muranowska 2

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 22 - 23 października 2020

Gdzie i kiedy

Poznań 15 - 16 października 2020
Hotel Mercure Poznań Centrum

68-829 Poznań

Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 12 - 13 października 2020
Hotel Scandic

80-895 Gdańsk

Podwale Grodzkie 9

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Katowice 14 - 15 września 2020
Hotel Vienna House Easy

40-086 Katowice

Sokolska 24

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 10 - 11 września 2020
Hotel Ibis Styles Wrocław Centrum

50-048 Wrocław

pl. Konstytucji 3 maja 3

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Kraków 7 - 8 września 2020
Hotel Europejski

31-154 Kraków

Lubicz 5

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę- cena promocyjna szkolenia stacjonarnego
1390 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Cena 2
zł + 23% VAT za osobę- cena szkolenia stacjonarnego po okresie promocji
1590 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Cena 3
zł + 23% VAT za osobę- cena promocyjna szkolenia online
960 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Cena 4
zł + 23% VAT za osobę- cena szkolenia online po okresie promocji
1160 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się

Organizator

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2
woj. mazowieckie
ATL „Achievement Through Learning” Sp. z o. o. jest polską firmą szkoleniowo-doradczą, która od 2000 roku prowadzi w całym kraju profesjonalne warsztaty, treningi i seminaria wspierające wysiłki przedsiębiorstw w osiąganiu wysokiej pozycj...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o przesłanie zgłoszenia przy pomocy formularza online dostępnego powyżej.

W celu skorzystania z ceny promocyjnej prosimy o przesłanie formularza.

WIRTUALNA SALA ATL
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa ul. Jana Sebastiana Bacha 2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!