Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/prawo-zamowien-publicznych-w-praktyce-kompendium-obowiazujacych-przepisow-3-dniowe-warsztaty-praktyczne-w-zakopanem-elektronizacja-zamowien-publicznych-i-koncepcja-nowej-ustawy-pzp-noclegi-i-wy-74431-id802

Informacje o szkoleniu

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

-

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa

Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

Grupa docelowa:

  • pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
  • specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
  • przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
  • przedstawiciele administracji rządowej;
  • wykonawcy;
  • wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

Cel szkolenia

Naszym zadaniem jest doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, żeby nasz Słuchacz:
wiedział gdzie można znaleźć przepisy Prawa zamówień publicznych oraz ich wiążące interpretacje,
znał konstrukcję podstawowych zmienionych aktów prawnych normujących system zamówień publicznych,
poznał podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych,
poznał podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia oraz metod szacowania jego wartości,
poznał tryby udzielania zamówień publicznych,
poznał zasady udzielania zamówień poniżej kwot określonych w art. 4 pkt 8 ustawy Pzp,
poznał schematy czynności Zamawiającego i Wykonawcy w trybach podstawowych i najczęściej wykorzystywanych,
poznał zasady wnoszenia odwołań.


Na przedmiotowym szkoleniu zostaną przekazane istotne informacje dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie elektronizacji zamówień publicznych.
Ponadto omówiona zostanie koncepcja nowego prawa zamówień publicznych.

Korzyści dla uczestników

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych,
bezproblemowo zastosować prawo zamówień publicznych w praktyce,
zdobyć nowe kwalifikacje, cenione przez pracodawców.

Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.

Metodologia

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Program szkolenia:

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM  W DNIU SZKOLENIA  STANEM PRAWNYM.

 

 

1. Zasady i tryby udzielania zamówień publicznych
1) Zasady udzielania zamówień publicznych:
Zasada bezstronności i obiektywizmu,
Zasada uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
Zasada pisemności,
Zasada przejrzystości,
Zasada proporcjonalności.
Prymat przetargu ograniczonego i nieograniczonego.
2) Tryby udzielania zamówień publicznych:
Procedury otwarte,
Procedury zamknięte/niekonkurencyjne,
3) Udzielanie zamówień poniżej kwot określonych w prawie zamówień publicznych
2. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
1) Opis przedmiotu zamówienia:
Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia,
Zasady opisu przedmiotu zamówienia,
Roboty budowlane,
Dostawy,
Usługi,
Słownik CPV,
Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia,
Normy europejskie, aprobaty, specyfikacja techniczne
Specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe, aprobaty,
Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
Zasady podziału zamówienia na części.
2) Wartość szacunkowa zamówienia:
Metody szacowania wartości zamówienia,
Czas ustalenia wartości zamówienia,
Wartość zamówienia na dostawy i usługi,
Zamówienia na roboty budowlane,
Zasady ogólne szacowania wartości zamówienia,
Ustalenie wartości zamówienia dla zamówień długotrwałych,
Szacowanie na przykładach.
3) Progi kwotowe i dobór procedury.
4) Schemat procedur - ćwiczenia praktyczne.
5) Powołanie komisji przetargowej.
6) Opracowanie dokumentacji przetargowej:
Projekt ogłoszenia,
Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Wyjaśnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Specyfikacja na roboty budowlane/przykłady,
Specyfikacja na dostawy/przykłady,
Specyfikacja na usługi/przykłady.
Elektronizacja – konieczne zapisy w siwz, dobre praktyki, rekomendacje.
7) Oferta:
Opis sposobu przygotowania ofert z uwzględnieniem elektronizacji,
Wyznaczenie terminu i miejsca składania ofert,
Przedłużanie terminu do składania ofert,
Wyznaczenie terminu i miejsca otwarcia ofert,
Wyznaczenie terminu związania ofertą,
Wyjaśnienia treści ofert,
Oferty częściowe,
Oferty wariantowe.
8) Przygotowywanie przykładowych ofert – z uwzględnieniem elektronizacji, podpis, błędy, rekomendacje, dobre praktyki.
9) Ocena wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne
Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu,
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
Procedura weryfikacji warunków wymaganych od wykonawców,
Wykluczenie z postępowania,
Obowiązki informacyjne wiązane z wykluczeniem wykonawcy,
Formułowania przykładowych warunków udziału w postępowaniu.
10) Otwarcie i ocena ofert z uwzględnieniem elektronizacji:
Oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
Poprawa innych omyłek.
Poprawianie na konkretnych przykładach.
11) Odrzucenie oferty:
Przesłanki odrzucenia,
Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
12)Wybór oferty najkorzystniejszej;
Kryteria pozacenowe,
Weryfikacja rażąco niskiej ceny,
Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
13) Projekty pism informacyjnych.
14) Unieważnienie postępowania:
Lista podstaw unieważnienia,
Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych,
Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finansowego,
Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania
15) Dokumentowanie postępowania:
Prowadzenie protokołu postępowania,
Prowadzenie pozostałej dokumentacji przetargowej,
16) Zasady udostępniania dokumentacji przetargowej,
3. RODO w zamówieniach publicznych.
4. Umowa w sprawnie zamówienia publicznego, zmiany, rozwiązanie, monitorowanie
5. Procedura odwoławcza – zmiany przepisów i praktyk w związku z elektronizacją
Cele szkolenia w tym zakresie:
poznanie sposobu i zasad wnoszenia odwołań,
nabycie umiejętności prawidłowej konstrukcji odwołania,
poznanie przepisów regulujących sposób wniesienia skargi do sądu na rozstrzygnięcie Krajowej Izby Odwoławczej,
poznanie niektórych ważnych dla systemu udzielania zamówień publicznych wyroków KIO, SO i orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
Program w tym zakresie:
1) Podstawy odwołania:
Terminy wnoszenia odwołania,
Wymogi formalne wnoszenia odwołania,
Rozpoznanie odwołania,
Rozstrzygnięcia izby w razie uwzględnienia odwołania,
Kara finansowa.
2) Skarga do sądu
3) Analiza orzecznictwa
4) Orzecznictwo KIO, SO, ETS
6. Problemy związane z elektronizacją zamówień publicznych 2018 – analiza rzecznictwa w tym zakresie.
7. Nowa koncepcja Prawa zamówień publicznych – syntetyczne omówienie kierunków zmian.
Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

 

Informacje organizacyjneNa kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
 

Szczegółowa agenda wydarzenia:
Dzień I :
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie uczestników (doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 16.00).
Kolacja.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).

Dzień II :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 10.00-18.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień III :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Czas wolny (basen, sauna, zwiedzanie okolicy).
Kolacja.

Dzień IV :
Śniadanie.
Udział w szkoleniu w godzinach 09.00-17.00.
Podczas szkolenia zaplanowane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad.
Podsumowanie wydarzenia, wręczenie dyplomów Uczestnikom szkolenia, wyjazd z hotelu.

Inwestycja1990.00zł netto (+23% VAT)
 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:

  • 3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
  • możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna)
  • dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
1690 zł netto  - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
1990 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
2340 zł netto  - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym  (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat,  pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).

Informacje o prelegentach:

Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelni wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych. Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1990 zł netto

Cena zawiera:

3 noclegi w Zakopanem w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 350 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego) pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu możliwość korzystania z atrakcji oferowanych przez hotel (basen, sauna) dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Wydarzenie: Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i koncepcja nowej ustawy PZP. (Noclegi i wy