O szkoleniu
Cel szkolenia - Zapoznanie uczestników szkolenia z najnowszymi zmianami i praktycznymi aspektami udzielania zamówień publicznych oraz skutecznym ubieganiem się o zamówienia. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na zmiany wprowadzone wskutek nowelizacji Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz konsekwencje, jakie z niej wynikają. Na szkoleniu zostaną zaprezentowane dodatkowo najlepsze stosowane praktyki w zakresie zamówień publicznych.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się przygotowywaniem i prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia, jak również osób ubiegających się o nie, a także wszystkich zainteresowanych podniesieniem swojej wiedzy i kompetencji w zakresie Zamówień Publicznych.
Program szkolenia
I. Nowelizacja 2012 :
1. Cel wprowadzenia nowelizacji - z uzasadnienia do projektu ustawy.
2. Nowe definicje w art. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Znowelizowany wykaz wyłączeń od stosowania ustawy
4. Przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania zgodnie z nowelizacją
wprowadzenie przesłanki „bycia zobowiązania do zapłaty kary umownej" i wartości szkody lub kary umownej na poziomie 5 % wartości zamówienia w art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp
wyłączenie z „czynności związanych z przygotowywaniem prowadzonego postępowania" „ czynności wykonywanych podczas dialogu technicznego, o którym mowa w art. 31a ust. 1" w znowelizowanym art. 24 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp
NOWA przesłanka wykluczenia wykonawcy z postępowania - złożenia odrębnych ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.); obrona wykonawców poprzez udowodnienie braku zachwiania uczciwej konkurencji pomimo powiązań
5. Czynności zamawiającego związane z przesłankami wykluczenia wykonawcy dodane w art. 24b i 24c ustawy Pzp ( w tym rodzaje dokumentów, jakie składają
wykonawcy związane z nowymi przesłankami wykluczenia)
6. Procedura dialogu technicznego - nowość w prawie zamówień publicznych
7. Grupa nowych przepisów wskazujących na potrzebę „obiektywnego i niedyskryminacyjnego" traktowania wykonawców trybie przetargu ograniczonego, negocjacji z
ogłoszeniem i dialogu konkurencyjnego
8. Zamieszczanie informacji z dialogu technicznego w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
9. Zmiany w treści art. 131 ustawy Pzp dotyczącego obowiązków podmiotu, z którym zawarto umowę koncesji na roboty budowlane
10. Nowy rozdział 4a w dziale III ustawy - Zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa - charakterystyka
definicja zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa ze względu na przedmiot zamówienia
ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
charakterystyka wykonawców mogących ubiegać się o udzielenie zamówienia i przesłanki ich wykluczenia z postępowania
przepisy określające procedurę zabezpieczenia informacji niejawnych w postępowaniu
tryby udzielania zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
kryteria oceny ofert
sposób przeprowadzenia czynności oceny ofert przez zamawiającego
regulacja umowy o podwykonawstwo
11. Zmiany w regulacji zamówień sektorowych - stworzenie możliwości i regulacja trybu ustanawiania systemu kwalifikowania wykonawców i prowadzenia wykazu
zakwalifikowanych wykonawców
12. Zobowiązanie Prezesa UZP do prowadzenia i ogłaszania na stronie internetowej wykazu wykonawców, z którymi zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę albo odstąpił od umowy
13. Wyłączenie jawności w postępowaniu odwoławczym - NOWOŚĆ - możliwość rozpoznawania odwołania na posiedzeniu niejawnym
14. Stosowanie art. 131 i rozdziału 4a działu III ustawy Pzp do udzielania przez koncesjonariuszy zamówień publicznych w celu wykonania przedmiotu koncesji w trybie ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.)
II. Zasady udzielania zamówień publicznych - równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości - cel i znaczenie.
III. Zamówienia publiczne do 14 000€:
zasada celowości, oszczędności, i efektywnego wydatkowania środków;
procedury dokonywania wydatków do 14 000€;
zasady organizowania i przeprowadzenia przetargu w oparciu o Kodeks cywilny;
przykładowy regulamin (procedury) udzielania zamówień publicznych do 14 000€.
IV. Obowiązek (podmiotowy, przedmiotowy, wartościowy) stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
V. Wyłączenia stosowania przepisów ustawy prawo zamówień publicznych.
VI. Zalecenia Komisji Europejskiej dotyczące prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (Komunikat wyjaśniający KE - 2006/C 179/02):
VII. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
szacowanie wartości przedmiotu zamówienia;
zamówienia dokonywane w ramach jednego bądź wielu projektów;
dopuszczalny podział zamówienia na części;
wybór trybu -przesłanki zastosowania trybu innego niż podstawowe;
opis przedmiotu zamówienia.
VIII. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
udzielanie odpowiedzi na pytania do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
dopuszczalne zmiany treści specyfikacji ;
obowiązki zamawiającego po zmianie prowadzącej do zmiany treści ogłoszenia ;
wybór oferty najkorzystniejszej:
uzupełnianie brakujących oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw;
możliwość przedłużenia terminu związania ofertą przez Wykonawcę;
zakres dopuszczalnych korekt omyłek w ofercie;
IX. Umowy w sprawie zamówień publicznych po nowelizacji:
możliwość zawarcia umowy po upływie terminu związania ofertą;
brak możliwości zmiany sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy;
zasady wprowadzania zmian treści umowy
unieważnienie zawartej umowy.
X. Środki ochrony prawnej:
informacja o czynności lub zaniechaniu;
odwołanie;
skarga.
XI. Naruszenia Prawa zamówień publicznych:
obszary prawa zamówień publicznych kontrolowane przez Komisję Europejską;
metody ustalania wysokości korekt finansowych (dyferencyjna, wskaźnikowa);
kary finansowe za naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych i odpowiedzialność za naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
XII. Obszary „wrażliwe" zamówień publicznych - m.in. :
niedopuszczalne dzielenie zamówienia na części;
wady związane z ogłoszeniami;
naruszenie przesłanek wyboru trybów udzielania zamówień (np. bezpodstawne udzielenie zamówień dodatkowych lub uzupełniających);
błędy w zakresie opisu przedmiotu zamówienia;
błędy w zakresie ustalania warunków udziału w postępowaniu;
niedozwolona modyfikacja treści specyfikacji;
błędy w zakresie badania i oceny ofert;
błędy w zakresie jawności postępowania;
błędy w zakresie obowiązujących terminów;
wadliwe aneksowanie umów w sprawach zamówień publicznych.
1. Cel wprowadzenia nowelizacji - z uzasadnienia do projektu ustawy.
2. Nowe definicje w art. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Znowelizowany wykaz wyłączeń od stosowania ustawy
4. Przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania zgodnie z nowelizacją
wprowadzenie przesłanki „bycia zobowiązania do zapłaty kary umownej" i wartości szkody lub kary umownej na poziomie 5 % wartości zamówienia w art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp
wyłączenie z „czynności związanych z przygotowywaniem prowadzonego postępowania" „ czynności wykonywanych podczas dialogu technicznego, o którym mowa w art. 31a ust. 1" w znowelizowanym art. 24 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp
NOWA przesłanka wykluczenia wykonawcy z postępowania - złożenia odrębnych ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.); obrona wykonawców poprzez udowodnienie braku zachwiania uczciwej konkurencji pomimo powiązań
5. Czynności zamawiającego związane z przesłankami wykluczenia wykonawcy dodane w art. 24b i 24c ustawy Pzp ( w tym rodzaje dokumentów, jakie składają
wykonawcy związane z nowymi przesłankami wykluczenia)
6. Procedura dialogu technicznego - nowość w prawie zamówień publicznych
7. Grupa nowych przepisów wskazujących na potrzebę „obiektywnego i niedyskryminacyjnego" traktowania wykonawców trybie przetargu ograniczonego, negocjacji z
ogłoszeniem i dialogu konkurencyjnego
8. Zamieszczanie informacji z dialogu technicznego w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
9. Zmiany w treści art. 131 ustawy Pzp dotyczącego obowiązków podmiotu, z którym zawarto umowę koncesji na roboty budowlane
10. Nowy rozdział 4a w dziale III ustawy - Zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa - charakterystyka
definicja zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa ze względu na przedmiot zamówienia
ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
charakterystyka wykonawców mogących ubiegać się o udzielenie zamówienia i przesłanki ich wykluczenia z postępowania
przepisy określające procedurę zabezpieczenia informacji niejawnych w postępowaniu
tryby udzielania zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
kryteria oceny ofert
sposób przeprowadzenia czynności oceny ofert przez zamawiającego
regulacja umowy o podwykonawstwo
11. Zmiany w regulacji zamówień sektorowych - stworzenie możliwości i regulacja trybu ustanawiania systemu kwalifikowania wykonawców i prowadzenia wykazu
zakwalifikowanych wykonawców
12. Zobowiązanie Prezesa UZP do prowadzenia i ogłaszania na stronie internetowej wykazu wykonawców, z którymi zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę albo odstąpił od umowy
13. Wyłączenie jawności w postępowaniu odwoławczym - NOWOŚĆ - możliwość rozpoznawania odwołania na posiedzeniu niejawnym
14. Stosowanie art. 131 i rozdziału 4a działu III ustawy Pzp do udzielania przez koncesjonariuszy zamówień publicznych w celu wykonania przedmiotu koncesji w trybie ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.)
II. Zasady udzielania zamówień publicznych - równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości - cel i znaczenie.
III. Zamówienia publiczne do 14 000€:
zasada celowości, oszczędności, i efektywnego wydatkowania środków;
procedury dokonywania wydatków do 14 000€;
zasady organizowania i przeprowadzenia przetargu w oparciu o Kodeks cywilny;
przykładowy regulamin (procedury) udzielania zamówień publicznych do 14 000€.
IV. Obowiązek (podmiotowy, przedmiotowy, wartościowy) stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
V. Wyłączenia stosowania przepisów ustawy prawo zamówień publicznych.
VI. Zalecenia Komisji Europejskiej dotyczące prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (Komunikat wyjaśniający KE - 2006/C 179/02):
VII. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
szacowanie wartości przedmiotu zamówienia;
zamówienia dokonywane w ramach jednego bądź wielu projektów;
dopuszczalny podział zamówienia na części;
wybór trybu -przesłanki zastosowania trybu innego niż podstawowe;
opis przedmiotu zamówienia.
VIII. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
udzielanie odpowiedzi na pytania do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
dopuszczalne zmiany treści specyfikacji ;
obowiązki zamawiającego po zmianie prowadzącej do zmiany treści ogłoszenia ;
wybór oferty najkorzystniejszej:
uzupełnianie brakujących oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw;
możliwość przedłużenia terminu związania ofertą przez Wykonawcę;
zakres dopuszczalnych korekt omyłek w ofercie;
IX. Umowy w sprawie zamówień publicznych po nowelizacji:
możliwość zawarcia umowy po upływie terminu związania ofertą;
brak możliwości zmiany sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy;
zasady wprowadzania zmian treści umowy
unieważnienie zawartej umowy.
X. Środki ochrony prawnej:
informacja o czynności lub zaniechaniu;
odwołanie;
skarga.
XI. Naruszenia Prawa zamówień publicznych:
obszary prawa zamówień publicznych kontrolowane przez Komisję Europejską;
metody ustalania wysokości korekt finansowych (dyferencyjna, wskaźnikowa);
kary finansowe za naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych i odpowiedzialność za naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
XII. Obszary „wrażliwe" zamówień publicznych - m.in. :
niedopuszczalne dzielenie zamówienia na części;
wady związane z ogłoszeniami;
naruszenie przesłanek wyboru trybów udzielania zamówień (np. bezpodstawne udzielenie zamówień dodatkowych lub uzupełniających);
błędy w zakresie opisu przedmiotu zamówienia;
błędy w zakresie ustalania warunków udziału w postępowaniu;
niedozwolona modyfikacja treści specyfikacji;
błędy w zakresie badania i oceny ofert;
błędy w zakresie jawności postępowania;
błędy w zakresie obowiązujących terminów;
wadliwe aneksowanie umów w sprawach zamówień publicznych.
Czas trwania
3 dni (20 godzin)
Promocja cenowa! (*)
• 5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1862,00 zł netto + VAT)
• 7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1823,00 zł netto + VAT)
* Promocja obowiązuje przy zgłoszeniu do 25.01.2013 r.
Promocja cenowa! (*)
• 5 % rabat przy zgłoszeniu 1 osoby (1862,00 zł netto + VAT)
• 7 % rabat przy zgłoszeniu 2 osób (1823,00 zł netto + VAT)
* Promocja obowiązuje przy zgłoszeniu do 25.01.2013 r.
Prelegenci

Wiceprezes Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych 2007-2009, adwokat - praktyk w organizacji i występowaniu w przetargach, od grudnia 2009 ekspert ds. zamówień publicznych Bussiness Centre Club, arbiter i obserwator z listy prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007. Praktykę zamówień publicznych zdobywał również jako sekretarz i przewodniczący komisji przetargowej. Obecnie adwokat zajmujący się głównie zamówieniami publicznymi, dochodzeniem należytego wykonania umowy, dyscypliną finansów publicznych. Prowadził wykłady i szkolenia m.in. dla SGH, Akademii im. L. Koźmińskiego (studia MBA), Krajowej Szkoły Sądów i Prokuratury oraz dla wielu Zamawiających i Wykonawców. Posiada praktyczne doświadczenia na wszelkich rodzajach postępowań - zarówno z zakresu informatyki jak i robót budowlanych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel Wersal ***
34-500 Zakopane
Tetmajera
woj. małopolskie
Hotel Wersal ***
34-500 Zakopane
Tetmajera 14a
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
zł netto + 23% VAT
1 960
zł
Cena zawiera:
- zakwaterowanie w pokojach 2-os. do pok. 1-os. dopłata 300 zł + VAT (ograniczona ilość) pełne wyżywienie materiały szkoleniowe certyfikat ukończenia szkolenia imprezę integracyjną w karczmie góralskiej
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach