O szkoleniu
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarządzania cenami w sposób pozwalający poprawić wyniki finansowe firmy.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie potrafił m.in.:
- ocenić wpływ cen na wyniki finansowe firmy,
- identyfikować czynniki, które istotnie wpływają na poziom cen i nimi zarządzać,
- dobrać właściwą strategię cenową w zależności od etapu rozwoju oferty,
- wybrać właściwe metody ustalania cen w firmie,
- ustalać ceny adekwatnie do wartości postrzeganej oferty,
- zastosować poznane narzędzia i techniki w procesie zarządzania cenami w B2B i B2C,
- zastosować techniki komunikacji cen,
- wykorzystać zasady negocjacji do obrony ceny.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania cenami.
Kluczowe korzyści
- Zrozumienie wpływu ceny na wyniki finansowe firmy.
- Poznanie głównych czynników wpływających na wysokość cen.
- Pogłębienie umiejętności w zakresie wyboru strategii cenowych na różnych etapach rozwoju oferty.
- Zrozumienie zależności pomiędzy wartością postrzeganą oferty a ceną.
- Poznanie głównych metod ustalania cen w kontekście zmian rynkowych.
- Poznanie narzędzi przydatnych w procesie zarządzania cenami.
- Opanowanie technik komunikacji cen.
- Poznanie zasad negocjacji cen.
Dlaczego warto wybrać nasze seminarium
- Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii marketingowych.
- Selektywny dobór zagadnień z zakresu zarządzania cenami, niezbędny do podejmowania przez zarządy optymalnych wyborów w zakresie strategii cenowych.
- Twarde i narzędziowe podejście do zarządzania cenami z uwzględnieniem wielu czynników.
- Natychmiastowe wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce biznesowej.
- Zdobywanie wiedzy i umiejętności oraz wymiana doświadczeń w kameralnej grupie kadry zarządzającej.
Kto powinien wziąć udział w programie?
Prezesi zarządów, członkowie zarządów, dyrektorzy ds. sprzedaży, handlu i marketingu; dyrektorzy: zarządzający, strategiczni, finansowi, controllingu, logistyki oraz pozostali menedżerowie odpowiedzialni za wybór, opracowanie i realizację polityki cenowej na
poziomie strategicznym.
Program szkolenia
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Czynniki wpływające na ceny i metody ustalania cen
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Jak cena wpływa na wyniki finansowe firmy? Trzy kluczowe dźwignie wzrostu zysków. – Ćwiczenie
- Co kupują klienci? Cena widziana przez pryzmat wartości dla klientów. – Ćwiczenie
- Jakie główne czynniki mają wpływ na poziom cen na rynku?
- Trendy cenowe w kształtowaniu poziomu cen.
- Jak cele biznesowe firm wpływają na poziom cen?
- Jak popyt i podaż wpływają na ceny? Dlaczego elastyczność cenowa popytu jest ważna? – Ćwiczenie
- Jak zachowania konkurentów wpływają na poziom cen na rynku?
- Wojny cenowe. Jak właściwie odczytać intencje konkurentów?
- Kiedy opłaca się prowadzić wojny cenowe i jak wyjść z nich obronną ręką? – Gra symulacyjna
- Strategie i pozycjonowanie cenowe:
- Typy strategii cenowych. Kiedy je stosować?
- Strategie cenowe a pozycjonowanie cenowe. Jak budować wartość przez cenę?
- Metody ustalania cen w B2B i B2C. Które metody stosować w różnych sytuacjach decyzyjnych?
- Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
- Jak poszukiwać wartości dodanej z wykorzystaniem macierzy walorów użytkowych?
- Jak zmierzyć wartość dodaną naszej oferty? Macierz przewag konkurencyjnych.
- Kosztowe metody ustalania cen w B2B.
- Które metody kosztowe można wykorzystać?
- Jak nisko możemy „zejść” z ceną? Ustalanie ceny minimalnej. – Ćwiczenie
- Marketingowe metody ustalania cen (DPA, PSM, BPTO). – Przykłady
- Cena a wartość postrzegana oferty. Jakie narzędzia wykorzystać?
- Podsumowanie dnia
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Zarządzanie cenami ukierunkowane na wzrost zysków
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Jakie narzędzia pricingu stosować do podniesienia cen i zyskowności sprzedaży? Wybór narzędzi zarządzania cenami dla B2B i B2C.
- Kiedy różnicowanie cen przynosi największe korzyści? Trzy poziomy różnicowania cenowego.
- Cenniki i odchylenia od cen podstawowych. Jak dyscyplinować realizację polityki cenowej?
- Cena realna a cena wirtualna. Jak poprawić rentowność klientów wykorzystując kaskadę cenową? – Ćwiczenie
- Pasmo cenowe – jak wykorzystać potencjał najlepszych klientów do zwiększania zysków i jak zdyscyplinować klientów o niskiej rentowności? – Ćwiczenie
- Versioning jako narzędzie poprawy zyskowności sprzedaży. Kiedy wprowadzić kilka wersji tego samego produktu?
- Bundling – jak oferować produkty w pakietach i zwiększać ceny?
- Jak zwiększać zyski z wykorzystaniem micromarket pricing? – Przykłady
- Jak poprawić rentowność w okresach szczytowych zwiększając ceny? Yield management i wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie zarządzania cenami.
- Piramida cenowa i widełki cenowe. Jak zarządzać percepcją cenową celem zwiększenia zysków?
- Promocje – kiedy promocje są opłacalne? Jak wykorzystać promocje do poprawy zysków?
- Nowoczesne modele cenowe wpływające na poprawę zysków firm. – Przykłady
- Jak zarządzać cenami w przetargach? Taktyki cenowe w procesach przetargowych.
- Jak poprawić zyski firmy dzięki optymalnym systemom motywacyjnym ekip handlowych? – Przykłady
- Komunikacja cen. Jak skutecznie komunikować ceny?
- Jak korzystnie eksponować nasze produkty z wykorzystaniem ceny? Jak wykorzystać cenę do przyciągania idealnych klientów?
- Jak komunikować podwyżki cen, aby nie odstraszyć klientów docelowych, a zniechęcić nierentownych?
- 10 złotych zasad rozmowy o cenie z klientami B2B. – Ćwiczenie
- Jak mierzyć sukces przyjętej strategii cenowej? KPI w zarządzaniu cenami.
- Podsumowanie zajęć.
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Mateusz Chołaściński
Trener FIG Polska, specjalizujący się w strategiach cenowych i zarządzaniu przychodami ze sprzedaży. Z wykształcenia fizyk teoretyk, wykorzystujący swoje doświadczenie w analizie rynku, konkurencji i w poszukiwaniu szans wygenerowania wzrostu wartości dla firm.
Odpowiadał za strategię cenową w Kompanii Piwowarskiej, wdrażał politykę cenową w Makro C&C Polska. Obecnie konsultant prowadzący projekty dla wiodących firm FMCG z zakresu strategii i polityki cenowej, efektywności systemów rabatowych oraz motywacyjnych dla sprzedaży i marketingu.
Pomysłodawca i twórca pierwszej wersji symulacji biznesowej Netious Market Challenge. Autor i prowadzący kilkudziesięciu szkoleń z zakresu zarządzania przychodami ze sprzedaży.
Autor wielu publikacji i prelekcji dotyczących zarządzania przychodami, m.in. w Nowej Sprzedaży, dlahandlu.pl, Poradniku Handlowca.
We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi szkolenia „Pricing. Jak zwiększyć zyski, zarządzając cenami?”
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-148 Warszawa
Komitetu Obrony Robotników 24
woj. mazowieckie
Warszawa
Towarowa 2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
- 6.19% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Filtrowa 75/5
- Kod pocztowy: 02-032
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5251562318