O szkoleniu
Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana przez partnerów biznesowych i finalnych klientów ma aż takie ogromne znaczenie?
Czy obniżanie ceny to jedyna metoda na zwiększanie sprzedaży? Proponowane szkolenie pozwoli przyjrzeć się w sposób kompleksowy tematyce cen, uwzględniając aspekty sprzedażowo - marketingowe oraz zachowania klientów początkowej fazie ustalania ceny i na etapie kiedy pracujemy na narzuconym modelu cenowym.
Szkolenie ma charakter warsztatowy a nie wykładowy. Podczas szkolenia stosowane są różnego rodzaju metody pracy z uczestnikami: analiza case studies, zadania indywidualne, zadania w grupach, dyskusja, burza mózgów. Podczas dwudniowej pracy jako uzupełnienie wykorzystuję prezentację i materiały filmowe.
Przypadki, które są omawiane dotyczą różnych branż (m.in. motoryzacyjna, odzieżowa, farmaceutyczna, zoologiczna, kosmetyczna, spożywcza, dziecięca, wydawnicza, AGD, energetyczna, hotelarska, itp), różnych kanałów sprzedaży (rynek tradycyjny, nowoczesny i on-line), różnych grup docelowych (B2B i B2C) oraz biznesów o różnej skali działania i pochodzenia kapitału.
W TRAKCIE SZKOLENIA "PRICING. POLITYKA CENOWA I MARKETING CENY. PRAKTYCZNE METODY ZARZĄDZANIA CENAMI":
- Pokażę Ci, że cena to wypadkowa wielu elementów i celów a Ty zdecydujesz, które są naprawdę ważne w Twoim biznesie.
- Dowiesz się, że na odbiór ceny przez otoczenie wpływa wiele czynników, nauczysz się je identyfikować i poznasz narzędzia, które sprawią, że nawet wyższa cena stanie się akceptowalna.
- Poznasz różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych - w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.
- Przećwiczysz różne metody zarządzania cenami, nauczysz się jak reagować w różnych sytuacjach i jak zwiększać sprzedaż bez ciągłego pogłębiania rabatów.
- Rozwiążesz wiele case’ów biznesowych co wzmocni Twoją pewność siebie i przygotuje Cię do podejmowania właściwych decyzji w zakresie cen z poziomu zarządzania produktem, kategorią produktową czy biznesem.
- Na praktycznych przykładach nauczysz się jakich błędów unikać w przyszłości i jakie rozwiązania przynoszą efekty.
- Szkolenie "Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami" przeznaczone jest dla managerów sprzedaży i marketingu, managerów odpowiedzialnych za rozwój biznesu.
- Szkolenie kierowane jest do osób, które angażują się w proces kształtowania cen i kreowanie polityki cenowej lub są ogniwem komunikującym cenę do otoczenia. Zrozumienie procesów towarzyszących kreowaniu ceny jest jednym z elementów sukcesu i ułatwia w znaczący sposób komunikację z klientami.
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE DO PRICINGU
- Cena jako komunikat rynkowy
- Sposoby badania cen
2. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN
- Co wpływa na cenę z perspektywy konsumenta (B2C), klienta B2B, detalisty i firmy
- Wrażliwość cenowa
3. TEST DIAGNOSTYCZNY WŁASNYCH DZIAŁAŃ CENOWYCH
- Identyfikacja i ocena obszarów, które mają wpływ na politykę cenową
- Sposoby na ograniczenie słabych stron
- Inteligentne polityki cenowe – case studies
4. KSZTAŁTOWANIE CEN i ETAPY ICH USTALANIA
- Metoda wartości postrzeganej
- Ustalanie ceny dla konkretnych produktów
- Elementy budujące wartość produktu/marki
- Różnice pomiędzy marżą a narzutem
- Kto w firmie powinien być odpowiedzialny za kształtowanie cen
5. STRATEGIE CENOWE
- Strategie w oparciu o klienta (m.in. penetracyjna, cen linii produktów, produktu uzupełniającego)
- Strategie w oparciu o konkurencję (m.in. naśladowcza, rabunkowa)
- Dobór strategii cenowych do konkretnych sytuacji
- Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych
6. KRAJOBRAZ CEN I MACIERZ CENOWO - JAKOŚCIOWA – NARZĘDZIA DO PRZEWIDYWANIA RUCHÓW CENOWYCH i ICH KONSEKWENCJI NA RYNKU
- Przyczyny i konsekwencje ruchów cenowych
- Sposoby na uniknięcie wojny cenowej
- Zarządzanie markami z różnych półek cenowych
- Rozszerzanie marki czy tworzenie nowej marki – strategie zarządzania marką z perspektywy ceny
7. STRATEGIE ZARZĄDZANIA CENĄ W CZASACH KRYZYSU I INFLACJI
- Sposoby na poprawę zyskowności
- Rozwiązania pozwalające na zachowanie stabilnej ceny w oczach kupującego
8. ZARZĄDZANIE CENAMI, m.in.
- Strategia penetracyjno - promocyjna wprowadzona w trakcie życia marki
- Zarządzanie ceną na rynku schyłkowym
- Zakup „używanej” marki i przyjęcie nowej strategii cenowej przez nowego właściciela
- Rabaty – strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie
9. TECHNIKI OBRONY CENY
- Jak rozmawiać z klientami o cenie
- Rozwiewanie obiekcji i zastrzeżeń
- Obrona Ceny – sposoby argumentacji
10. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN, m.in.
- Kotwice cenowe
- Magia środka
- Limity zakupowe
- Sposób prezentowania oferty
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Izabela Bohdan-Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis - Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis - Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 - 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Główne kompetencje trenerskie:
- branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie);
- pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe);
- benchmarking;
- badania (ilościowe, jakościowe);
- trade marketing;
- strategie marketingowe.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 980 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- podręcznik: "Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami"
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- podręcznik: "Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami"
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
