Szkolenie

Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami

O szkoleniu

Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana przez partnerów biznesowych i finalnych klientów ma aż takie ogromne znaczenie?

Czy obniżanie ceny to jedyna metoda na zwiększanie sprzedaży? Proponowane szkolenie pozwoli przyjrzeć się w sposób kompleksowy tematyce cen, uwzględniając aspekty sprzedażowo - marketingowe oraz zachowania klientów początkowej fazie ustalania ceny i na etapie kiedy pracujemy na narzuconym modelu cenowym.

Szkolenie ma charakter warsztatowy a nie wykładowy. Podczas szkolenia stosowane są różnego rodzaju metody pracy z uczestnikami: analiza case studies, zadania indywidualne, zadania w grupach, dyskusja, burza mózgów. Podczas dwudniowej pracy jako uzupełnienie wykorzystuję prezentację i materiały filmowe.

Przypadki, które są omawiane dotyczą różnych branż (m.in. motoryzacyjna, odzieżowa, farmaceutyczna, zoologiczna, kosmetyczna, spożywcza, dziecięca, wydawnicza, AGD, energetyczna, hotelarska, itp), różnych kanałów sprzedaży (rynek tradycyjny, nowoczesny i on-line), różnych grup docelowych (B2B i B2C) oraz biznesów o różnej skali działania i pochodzenia kapitału.
Dlaczego warto wziąć udział?

W TRAKCIE SZKOLENIA "PRICING. POLITYKA CENOWA I MARKETING CENY. PRAKTYCZNE METODY ZARZĄDZANIA CENAMI":

  • Pokażę Ci, że cena to wypadkowa wielu elementów i celów a Ty zdecydujesz, które są naprawdę ważne w Twoim biznesie.
  • Dowiesz się, że na odbiór ceny przez otoczenie wpływa wiele czynników, nauczysz się je identyfikować i poznasz narzędzia, które sprawią, że nawet wyższa cena stanie się akceptowalna.
  • Poznasz różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych - w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji.
  • Przećwiczysz różne metody zarządzania cenami, nauczysz się jak reagować w różnych sytuacjach i jak zwiększać sprzedaż bez ciągłego pogłębiania rabatów.
  • Rozwiążesz wiele case’ów biznesowych co wzmocni Twoją pewność siebie i przygotuje Cię do podejmowania właściwych decyzji w zakresie cen z poziomu zarządzania produktem, kategorią produktową czy biznesem.
  • Na praktycznych przykładach nauczysz się jakich błędów unikać w przyszłości i jakie rozwiązania przynoszą efekty.
Kto powinien wziąć udział?
  • Szkolenie "Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami" przeznaczone jest dla managerów sprzedaży i marketingu, managerów odpowiedzialnych za rozwój biznesu.
  • Szkolenie kierowane jest do osób, które angażują się w proces kształtowania cen i kreowanie polityki cenowej lub są ogniwem komunikującym cenę do otoczenia. Zrozumienie procesów towarzyszących kreowaniu ceny jest jednym z elementów sukcesu i ułatwia w znaczący sposób komunikację z klientami.

Program szkolenia

1. WPROWADZENIE DO TEMATYKI PRICINGU

  • Cena z punktu widzenia biznesu, klienta i otoczenia
  • Ile jesteś przygotowany za to zapłacić?

2. CO SPRAWIA, ŻE MOŻEMY MÓWIĆ O DOBRZE SPRECYZOWANEJ POLITYCE CENOWEJ

  • Fundamenty polityki cenowej
  • Kreatorzy polityki cenowej
  • Etapy ustalania polityki cenowej

3. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN

  • Klasyfikacja w oparciu o biznes, klienta i otoczenie
  • Żonglowanie czynnikami w zależności od specyfiki biznesu
  • Niedoceniana wrażliwość cenowa

4. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O OTOCZENIE RYNKOWE, M.IN.:

  • Metoda naśladownictwa
  • Metoda rabunkowa
  • Strategia zbierania śmietanki
  • Strategia ustalania cen według wartości (wykorzystanie narzędzi w postaci macierzy cenowej i krajobrazu cen)

5. ZARZĄDZANIE CENAMI, M.IN.:

  • Ceny dynamiczne - różnicowanie cen
  • Rabaty, upusty - jak z nich wyjść i jakie rozwiązania wdrażać, aby uniknąć ciągłego rabatowania
  • Rabaty, upusty - jak je stosować, aby były skuteczne
  • Kiedy kupujesz markę i tworzysz nową wizję cenową

6. WOJNY CENOWE

  • Czym jest wojna cenowa
  • Sposoby postępowania podczas wojny cenowej
  • Skutki wojen cenowych

7. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Izabela Bohdan - Talmont

Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.

Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis - Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.

Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis - Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.

Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).

Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.

W latach 2007 - 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.

Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Główne kompetencje trenerskie:

- branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); - pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); - benchmarking; - badania (ilościowe, jakościowe); - trade marketing; - strategie marketingowe.

Gdzie i kiedy

Online 6 - 7 grudnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 30 września - 1 października 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1980 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • podręcznik: "Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami"
Dostępne zniżki:
  • 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się

Organizator

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa
Echa Leśne 27C
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa Echa Leśne 27C
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!