Szkolenie
PROFESJONALNA ASYSTENTKA / SEKRETARKA ZARZĄDZANIE SEKRETARIATEM
O szkoleniu
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy oraz doskonalenie kompetencji zawodowych i interpersonalnych niezbędnych w pracy na stanowisku sekretarki i asystenta, a więc min:
-doskonalenie umiejętności komunikowania się z szefem oraz klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi podczas kontaktów osobistych i przez telefon;
- zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat zasad kreowania profesjonalnego wyglądu w miejscu pracy oraz wykonania profesjonalnego makijażu;
- doskonalenie umiejętności psychospołecznych podnoszących jakość pracy;
- zapoznanie z systemami kancelaryjnymi, sposobami rejestracji, klasyfikacji pism i informacji oraz pełnym trybem postępowania z informacją, jej zbieraniem, przetwarzaniem, przekazywaniem i archiwizowanie;.
- poznanie/usprawnienie zasad prowadzenia korespondencji - sporządzania dokumentów na komputerze i redagowania pism służbowych, wykorzystania środków technicznych do zwiększenia efektywności pracy;
- poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie przygotowywania podróży służbowych szefa i postępowania podczas jego nieobecności.
-doskonalenie umiejętności komunikowania się z szefem oraz klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi podczas kontaktów osobistych i przez telefon;
- zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat zasad kreowania profesjonalnego wyglądu w miejscu pracy oraz wykonania profesjonalnego makijażu;
- doskonalenie umiejętności psychospołecznych podnoszących jakość pracy;
- zapoznanie z systemami kancelaryjnymi, sposobami rejestracji, klasyfikacji pism i informacji oraz pełnym trybem postępowania z informacją, jej zbieraniem, przetwarzaniem, przekazywaniem i archiwizowanie;.
- poznanie/usprawnienie zasad prowadzenia korespondencji - sporządzania dokumentów na komputerze i redagowania pism służbowych, wykorzystania środków technicznych do zwiększenia efektywności pracy;
- poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie przygotowywania podróży służbowych szefa i postępowania podczas jego nieobecności.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do pracowników sekretariatów, asystentów dyrektorów zatrudnionych w przedsiębiorstwach oraz administracji publicznej.
Program szkolenia
CZĘŚĆ I – WARSZTATY Z UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOSPOŁECZNYCH
1. Wpływ kultury osobistej asystentki / asystenta dyrektora na tworzenie wizerunku firmy
• sposoby podniesienia skuteczności w budowaniu wizerunku organizacji i jego wpływ na budowanie relacji z otoczeniem przedsiębiorstwa,
• sekretariat jako część biura, sprawność działania sekretariatu,
• obowiązki asystentki- sekretarki,
• funkcje sekretariatu.
2. Sprawna komunikacja z klientem, współpracownikami i szefem
• rozwijanie precyzji w komunikacji,
• techniki poprawiające porozumiewanie się,
• bariery komunikacyjne i sposoby ich likwidowania,
• kontrola emocji,
• zjawisko „przeniesienia” i „indukowania agresji”,
• sztuka wywierania wpływu na klienta wewnętrznego i zewnętrznego poprzez perswazję,” podążanie za”, paradoks i inne techniki,
• rozwiązywanie sytuacji konfliktowych,
• usuwanie obiekcji i zastrzeżeń klienta,
• standardowe i niestandardowe techniki rozwiązywania konfliktów,
• mowa ciała i jej wpływ na budowanie prawidłowych relacji.
3. Obsługa interesantów w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym
• przyjmowanie gości i interesantów w sekretariacie i gabinecie szefa,
• obsługa klienta przez telefon,
• trudne procedury w obsłudze interesantów przez telefon,
• emocje okazywane podczas rozmów przychodzących oraz ich wpływ na decyzję klienta,
• szybkie metody przynoszące relaks w miejscu pracy.
CZĘŚĆ II – WARSZTATY Z WIZAŻYSTKĄ
1. Autoprezentacja
• rola stroju w życiu zawodowym,
• sekrety profesjonalnej prezentacji,
• wizerunek w biznesie,
• pozytywne oddziaływanie na otoczenie.
2. Stylizacja
• dobór fryzury, ubioru do typu urody, sylwetki,
• kolorystyka ubioru i jej wpływ na otoczenie.
3. Profesjonalny makijaż
• pokaz makijażu – techniki wykonywania makijażu, korekcja twarzy,
• konsultacje indywidualne – wizaż, wykonanie makijażu.
CZĘŚĆ III - WARSZTATY ZE SPECJALISTĄ PRACY BIUROWEJ I ORGANIZACJI SEKRETARIATU
1. Organizacja pracy w kancelarii i sekretariacie
• znaczenie i zasady pracy biurowej, specyfika pracy,
• obieg dokumentacji w firmie,
• instrukcja kancelaryjna , systemy kancelaryjne,
• rodzaje współczesnej dokumentacji biurowej,
• przyjmowanie dokumentów wpływających do firmy,
• nadawanie dokumentów wychodzących z firmy,
• sposób prowadzenia dziennika korespondencji,
• segregowanie dokumentacji firmy i jej rozdzielanie wg przeznaczenia,
• sposoby zabezpieczania i przechowywania dokumentacji,
• terminarz- plan pracy szefa, współpraca z szefem,
• organizowanie czasu pracy.
2. Zasady komunikacji pisemnej
• pisma zewnętrzne i wewnętrzne,
• elementy składowe treści pisma (wprowadzenie, przedstawienie problemu, uzasadnienie, wnioski) w zależności od rodzaju korespondencji,
• budowa tekstu reklamowego,
• metody redagowania pism (indukcyjna i dedukcyjna),
• wymogi stylu pism,
• skróty w korespondencji,
• zasady dzielenia wyrazów w korespondencji, znaki interpunkcyjne i symbole,
• sposoby wyróżniania elementów pisma, numeracja wielostopniowa i dziesiętna,
• kształtowanie public relations w korespondencji, zasady edycji tekstu,
• układy graficzne pism (blokowy i a linea); zasady ich sporządzania na komputerze,
• sporządzanie pism na blankietach korespondencyjnych, papierze bez nadruku, pisma z tytułem, formularze (rejestry telefonów)- rozmieszczenie elementów pisma w edytorze Word,
• wykorzystanie edytora do sporządzenia korespondencji (szablony i wzorce, własne szablony, marginesy, układ strony, nagłówek i stopka, wcięcia i odstępy, podziały wierszy, operacje na czcionkach),
• użycie tabulatora, tabeli i wcięcia w zależności od rodzaju pisma,
• korespondencja seryjna w adresowaniu kopert, etykiet i nagłówków pism, tworzenie i korzystanie z adresowych baz danych odbiorców,
• paginacja stron.
3. Przygotowanie podróży służbowej szefa
• uzgodnienie programu i umówienie rozmówców na określony termin w określonym miejscu,
• przygotowanie odpowiednich dokumentów, materiałów, informacji,
• ustalenie sposobu kontaktowania się z szefem,
• przygotowanie informacji lub relacji z ważniejszych wydarzeń podczas jego nieobecności,
• wypełnienie druku i rozliczanie delegacji służbowej, jeśli firma jest mała.
4.Archiwizacja dokumentów
Podział na grupy dokumentów archiwalnych:
• podstawowe oznaczenia dokumentów archiwalnych,
• przekazanie akt do archiwum,
• spis zdawczo – odbiorczy,
• spis dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej na makulaturę,
• sposoby zabezpieczania i przechowywania dokumentacji,
• zasady archiwizowania dokumentów,
• ustawowe okresy przechowywania danych.
1. Wpływ kultury osobistej asystentki / asystenta dyrektora na tworzenie wizerunku firmy
• sposoby podniesienia skuteczności w budowaniu wizerunku organizacji i jego wpływ na budowanie relacji z otoczeniem przedsiębiorstwa,
• sekretariat jako część biura, sprawność działania sekretariatu,
• obowiązki asystentki- sekretarki,
• funkcje sekretariatu.
2. Sprawna komunikacja z klientem, współpracownikami i szefem
• rozwijanie precyzji w komunikacji,
• techniki poprawiające porozumiewanie się,
• bariery komunikacyjne i sposoby ich likwidowania,
• kontrola emocji,
• zjawisko „przeniesienia” i „indukowania agresji”,
• sztuka wywierania wpływu na klienta wewnętrznego i zewnętrznego poprzez perswazję,” podążanie za”, paradoks i inne techniki,
• rozwiązywanie sytuacji konfliktowych,
• usuwanie obiekcji i zastrzeżeń klienta,
• standardowe i niestandardowe techniki rozwiązywania konfliktów,
• mowa ciała i jej wpływ na budowanie prawidłowych relacji.
3. Obsługa interesantów w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym
• przyjmowanie gości i interesantów w sekretariacie i gabinecie szefa,
• obsługa klienta przez telefon,
• trudne procedury w obsłudze interesantów przez telefon,
• emocje okazywane podczas rozmów przychodzących oraz ich wpływ na decyzję klienta,
• szybkie metody przynoszące relaks w miejscu pracy.
CZĘŚĆ II – WARSZTATY Z WIZAŻYSTKĄ
1. Autoprezentacja
• rola stroju w życiu zawodowym,
• sekrety profesjonalnej prezentacji,
• wizerunek w biznesie,
• pozytywne oddziaływanie na otoczenie.
2. Stylizacja
• dobór fryzury, ubioru do typu urody, sylwetki,
• kolorystyka ubioru i jej wpływ na otoczenie.
3. Profesjonalny makijaż
• pokaz makijażu – techniki wykonywania makijażu, korekcja twarzy,
• konsultacje indywidualne – wizaż, wykonanie makijażu.
CZĘŚĆ III - WARSZTATY ZE SPECJALISTĄ PRACY BIUROWEJ I ORGANIZACJI SEKRETARIATU
1. Organizacja pracy w kancelarii i sekretariacie
• znaczenie i zasady pracy biurowej, specyfika pracy,
• obieg dokumentacji w firmie,
• instrukcja kancelaryjna , systemy kancelaryjne,
• rodzaje współczesnej dokumentacji biurowej,
• przyjmowanie dokumentów wpływających do firmy,
• nadawanie dokumentów wychodzących z firmy,
• sposób prowadzenia dziennika korespondencji,
• segregowanie dokumentacji firmy i jej rozdzielanie wg przeznaczenia,
• sposoby zabezpieczania i przechowywania dokumentacji,
• terminarz- plan pracy szefa, współpraca z szefem,
• organizowanie czasu pracy.
2. Zasady komunikacji pisemnej
• pisma zewnętrzne i wewnętrzne,
• elementy składowe treści pisma (wprowadzenie, przedstawienie problemu, uzasadnienie, wnioski) w zależności od rodzaju korespondencji,
• budowa tekstu reklamowego,
• metody redagowania pism (indukcyjna i dedukcyjna),
• wymogi stylu pism,
• skróty w korespondencji,
• zasady dzielenia wyrazów w korespondencji, znaki interpunkcyjne i symbole,
• sposoby wyróżniania elementów pisma, numeracja wielostopniowa i dziesiętna,
• kształtowanie public relations w korespondencji, zasady edycji tekstu,
• układy graficzne pism (blokowy i a linea); zasady ich sporządzania na komputerze,
• sporządzanie pism na blankietach korespondencyjnych, papierze bez nadruku, pisma z tytułem, formularze (rejestry telefonów)- rozmieszczenie elementów pisma w edytorze Word,
• wykorzystanie edytora do sporządzenia korespondencji (szablony i wzorce, własne szablony, marginesy, układ strony, nagłówek i stopka, wcięcia i odstępy, podziały wierszy, operacje na czcionkach),
• użycie tabulatora, tabeli i wcięcia w zależności od rodzaju pisma,
• korespondencja seryjna w adresowaniu kopert, etykiet i nagłówków pism, tworzenie i korzystanie z adresowych baz danych odbiorców,
• paginacja stron.
3. Przygotowanie podróży służbowej szefa
• uzgodnienie programu i umówienie rozmówców na określony termin w określonym miejscu,
• przygotowanie odpowiednich dokumentów, materiałów, informacji,
• ustalenie sposobu kontaktowania się z szefem,
• przygotowanie informacji lub relacji z ważniejszych wydarzeń podczas jego nieobecności,
• wypełnienie druku i rozliczanie delegacji służbowej, jeśli firma jest mała.
4.Archiwizacja dokumentów
Podział na grupy dokumentów archiwalnych:
• podstawowe oznaczenia dokumentów archiwalnych,
• przekazanie akt do archiwum,
• spis zdawczo – odbiorczy,
• spis dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej na makulaturę,
• sposoby zabezpieczania i przechowywania dokumentacji,
• zasady archiwizowania dokumentów,
• ustawowe okresy przechowywania danych.
Czas trwania
21 godzin
Prelegenci


Część I
Psycholog, doświadczony trener umiejętności psychospołecznych z certyfikatem NLP, wykładowca wyższej szkoły bankowości finansów i zarządzania, stały współpracownik CSB, wysoko ceniony przez uczestników szkoleń.
Część II
Praktyk, profesjonalna wizażystka z wieloletnim doświadczeniem, wykładowca stylizacji i wizażu, koordynator i trener wizażystek w MAX FACTOR.
Część III
Doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z zakresu
korespondencji biurowej i dokumentacji kancelaryjnej, organizacji pracy biura i sekretariatu.
Psycholog, doświadczony trener umiejętności psychospołecznych z certyfikatem NLP, wykładowca wyższej szkoły bankowości finansów i zarządzania, stały współpracownik CSB, wysoko ceniony przez uczestników szkoleń.
Część II
Praktyk, profesjonalna wizażystka z wieloletnim doświadczeniem, wykładowca stylizacji i wizażu, koordynator i trener wizażystek w MAX FACTOR.
Część III
Doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z zakresu
korespondencji biurowej i dokumentacji kancelaryjnej, organizacji pracy biura i sekretariatu.
Weź udział
Cena 1
zł netto + 23% VAT
1790
PLN
Cena zawiera:
- zakwaterowanie w pokojach 2-os., do pok. 1-os. dopłata 300,00 zł netto + VAT (ograniczona ilość), pobyt: od dnia 31 lipca (kolacja) do 3 sierpnia 2012r (obiad), materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej, wycieczkę z przewodnikiem, bezpłatne korzystanie z hotelowego basenu, sauny i jacuzzy
Weź udział
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Weź udział, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
UWAGA! Istnieje możliwość rezerwacji miejsca dla osoby towarzyszącej (230,00 zł /doba – pełny pakiet: nocleg, śniadanie, obiad, kolacja)
* Potwierdzenie i Fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
* W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 7 dni roboczych przed szkoleniem
* Organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem.
* Potwierdzenie i Fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
* W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 7 dni roboczych przed szkoleniem
* Organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90