Profesjonalna asystentka. Najlepsze praktyki w obsłudze sekretariatu

O szkoleniu

Sekretariat stanowi serce dobrze funkcjonującej firmy. Przez niego przepływają kluczowe informacje i wiele decyzji, a jednocześnie jest wizytówką organizacji. Profesjonalna asystentka to osoba, która łączy umiejętności organizacyjne, doskonałą komunikację i autoprezentację. W trakcie szkolenia przygotowującego do profesjonalnego pełnienia roli asystentki/sekretarki uczestnicy uczą się w praktyczny sposób realizować najważniejsze zadania oraz budują poczucie skuteczności osobistej.

Cele szkolenia:

Przygotowanie do profesjonalnego prowadzenia sekretariatu i pełnienia roli asystentki zgodnie z najlepszymi praktykami biznesowymi.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia:

  • przygotowanie do zadań wynikających z pełnienia funkcji sekretarki/asystentki,
  • poczucie pewności w roli asystentki/sekretarki, dzięki treningowi skuteczności osobistej i komunikacji w trudnych sytuacjach,
  • nabycie umiejętności zarządzania czasem i efektywnej organizacji pracy,
  • zbudowanie profesjonalnego wizerunku z elementami savoir-vivre, ubioru i makijażu.

Uczestnicy nabędą wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • kompleksowej obsługi biura i organizacji pracy,
  • organizacji spotkań, szkoleń i konferencji,
  • standardów komunikacji telefonicznej i korespondencji z różnymi odbiorcami,
  • budowania relacji biznesowych i prawidłowej współpracy z przełożonym pracownikami oraz klientami,
  • etykiety biznesu i budowania profesjonalnego wizerunku.
Kto powinien wziąć udział?

Osoby, które planują rozpocząć pracę na stanowisku asystentki/sekretarki lub pragnące poznać techniki i narzędzia ułatwiające pracę i podnoszące poziom profesjonalizmu na pełnionym stanowisku.

Program szkolenia

Rola asystentki/sekretarki we współczesnym sekretariacie

  • Sekretariat – serce firmy i centrum dowodzenia
  • Jakie umiejętności warto rozwijać, aby czuć się świetnie na swoim stanowisku
  • Jak doskonale ułożyć relacje biznesowe z przełożonymi i współpracownikami – umawianie zasad współpracy
  • Poufność i ochrona tajemnic firmy – co, kiedy i komu można powiedzieć lub przekazać

Etykieta biznesu w sekretariacie i wizerunek asystentki

  • Powitania, podawanie ręki, przedstawianie, tytułowanie, precedencja – biznesowy savoir-vivre w pigułce
  • Ubiór, dodatki, fryzura, makijaż – psychologia wizerunku w biznesie
  • Profesjonalna mowa ciała – jak bez słów osiągnąć sukces w komunikacji
  • Jak dyplomatycznie wyjść z trudnych sytuacji w relacjach z przełożonym, współpracownikami, klientami

Organizacja spotkań i wyjazdów służbowych

  • Harmonogram spotkania i opieka nad gośćmi
  • Przygotowanie sali konferencyjnej, gabinetu – różne wytyczne w zależności od typu wydarzenia
  • Organizacja podróży przełożonego – krok po kroku

Korespondencja firmowa i netykieta

  • Standardy w korespondencji papierowej i e-mail – redagowanie różnych typów korespondencji w praktyce
  • Dane poufne i dane osobowe – jak postępować w zgodzie z zasadami

Rozmowy telefoniczne i przekazywanie połączeń

  • Właściwe powitanie, przebieg i zwroty domykające rozmowę
  • Weryfikacja połączeń i ważności sprawy
  • Dyplomatyczne i skuteczne odmawianie przez telefon, także w trudnych rozmowach

Organizacja pracy i zarządzanie czasem w sekretariacie

  • Krzywa wydajności dobowej REFA i efekt piły – zwiększanie efektywności pracy i eliminowanie „pożeraczy czasu”
  • Prawo Yerkersa – Dodsona, czyli kiedy zjeść batonik i znów być sobą
  • System planowania czasu 60/40 i zasada Pareto – maksymalne wyniki w optymalnym czasie
  • Proces wytyczania priorytetów – praktyczne zastosowanie metody generała Eisenhowera

Wykorzystywanie MS Outlook do odciążenia zasobów pamięci i uwagi

  • Jak zapanować nad napływającą korespondencją? – przydatne tricki
  • Zwiększanie własnej efektywności dzięki narzędziom planowania i oznaczania priorytetów
  • Lepsze zarządzanie zadaniami dzięki praktycznym funkcjom

Skuteczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami

  • Uspokajające słowa „klucze” – jak opanować narastanie negatywnych emocji u rozmówcy
  • Jak szybko zapanować nad emocjami swoimi i drugiej osoby? – precyzyjna instrukcja
  • Skuteczne odreagowywanie negatywnych emocji – najlepsze techniki antystresowe

Wykładowca

Czas trwania

10.00-16.00 i 09.00-15.00

Prelegenci

Psycholog z osiemnastoletnim doświadczeniem w biznesie, trener trenerów, coach, specjalista HR, trener umiejętności osobistych i menedżerskich.

Gromadziła doświadczenia pracując w międzynarodowej korporacji w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze bankowym oraz usług konsultingowych jako członek zarządu firmy doradczej i specjalista w zakresie nowoczesnych rozwiązań podnoszących efektywność, komfort pracy i zaangażowanie pracowników.

Prowadzi szkolenia w oparciu o aktywne metody uczenia się dorosłych, w tym cykl Kolba, oraz proces grupowy. W ramach projektów szkoleniowych przeprowadza diagnozę potrzeb szkoleniowych z wykorzystaniem metodologii IPA (Importance-Performance Analysis),  kompleksową ewaluację w oparciu o Nowy Model Kirkpatricka (także z rozszerzeniem Phillipsa z badaniem zwrotu z inwestycji) oraz stosuje narzędzia podnoszące efektywność biznesową szkoleń.

Ekspert w obszarze budowania skuteczności osobistej, m.in.:

  • radzenia sobie ze stresem i budowania odporności psychicznej,
  • rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi,
  • motywowania i wzmacniania zaangażowania,
  • standardów profesjonalnej obsługi klienta,
  • zarządzania zespołami, także rozproszonymi,
  • przywództwa i budowania autorytetu lidera,
  • identyfikowania i rozwoju talentów własnych oraz podwładnych.

Prowadzi wykłady oraz wystąpienia w ramach ogólnopolskich konferencji z zakresu nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu zasobami ludzkimi, motywowania, sprzedaży i przywództwa. Współpracuje z jedną z ogólnopolskich telewizji w charakterze eksperta z zakresu psychologii i zjawisk społecznych. Publikuje m.in. dla Personel i Zarządzanie, Gazety Wyborczej, HR News, HRna5.pl, Beck Info Biznes.

Bada potrzeby szkoleniowe i efektywność projektów szkoleniowych w oparciu o najlepsze praktyki metodologiczne.
Zajęcia przeprowadza w sposób dynamiczny, atrakcyjny i efektywny, łącząc w zróżnicowanych formach pracy potrzeby indywidualne i grupowe.

Zawsze czerpie z szerokiego doświadczenia biznesowego, kładąc największy nacisk na praktykę i rozwiązania dopasowane do realiów organizacji.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Online 4-5 październik 2022
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Online 13-14 lipiec 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Dostępne zniżki:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!