O szkoleniu
Stanowisko asystentki/sekretarki to kluczowa rola w każdej firmie. Osoba, która zarządza biurem, ma ogromny wpływ na dobrą organizację pracy całego zespołu współpracowników i kierującego firmą szefa. Na stanowisku asystentki/sekretarki nieodzowna jest umiejętność radzenia sobie ze stresem, działania pod presją czasu, systematyczność, wysoka kultura i efektywność osobista. Szkolenia otwarte „Profesjonalna sekretarka/asystentka” to kompleksowe kursy skoncentrowane na doskonaleniu umiejętności niezbędnych do profesjonalnego zarządzania biurem i reprezentowania firmy oraz sprawnego organizowania pracy szefa i własnej. To nowoczesne programy rozwojowe, które zapewniają progres w takich obszarach jak zarządzanie czasem, organizacja pracy biura, planowanie i priorytetyzowanie zadań, skuteczna komunikacja, asertywność, efektywność osobista. Szkolenie „Profesjonalna sekretarka/asystentka” przygotowane przez naszych ekspertów trenuje dodatkowo umiejętności związane z autoprezentacją, kreowaniem własnego wizerunku i wprowadza Kursantów w tajniki reguł biznesowego savoir-vivre.
UCZESTNICY NABĘDĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:
- Profesjonalną obsługą klienta.
- Budowaniem profesjonalnego wizerunku.
- Efektywną komunikacją pisemną i interpersonalną.
- Kluczowych zasad zarządzania zadaniami w czasie.
- Zorientowaniem na cele stanowiskowe.
ADRESACI SZKOLENIA :
- Osoby zajmujące stanowiska asystentek, recepcjonistek.
- Osoby zainteresowane poznaniem i przećwiczeniem technik służących budowaniu profesjonalnego wizerunki.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Ramowy program usługi
1 dzień
Rozpoczęcie kursu: weryfikacja potrzeb szkoleniowych Kursantów i omówienie celów warsztatu, kontrakt.
Moduł I. Profesjonalna marka własna i firmy
- Profil zawodowy – profil stanowiska, wymagane kwalifikacje zawodowe.
- Wymagania i oczekiwania.
- Ścieżka kariery – omówienie.
- Reguły dress code.
- Etykieta biznesu w praktyce.
Moduł II. Komunikacja interpersonalna
- Reguły komunikacji ustnej i pisemnej.
- Mowa ciała w różnych sytuacjach, np. gdy stoisz, gdy siedzisz w kilka osób lub gdy rozmawiasz itd.
- Praca z dokumentami.
Moduł III. Obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego
- Strategie profesjonalnej obsługi klienta.
- Oczekiwania i potrzeby klienta.
- Organizacja spotkań i przyjmowanie gości.
- Profesjonalne rozmowy via telefon, mail.
- Negocjacje z interesariuszami, np. podwykonawcami.
Moduł IV. Asertywność na stanowisku asystentki/sekretarki
- Definicja zachowań asertywnych.
- Budowanie asertywnych komunikatów – techniki.
Moduł V. Stres w pracy asystentki i sekretarki
- Czym jest stres?
- Przyczyny stresy.
- Radzenie sobie ze stresem – skuteczne techniki.
2 dzień
Moduł VI. Efektywność na stanowisku sekretarki/asystentki
- Autoanaliza efektywności pracy i organizacji zadań.
- Niekonsekwencja w realizacji planu działania – przyczyny i skutki dla efektywności.
- Jak działać mimo braku chęci? – automotywacja.
- Skuteczne sposoby eliminowania prokrastynacji (odkładanie na później).
- „Złodzieje czasu” i sposoby na ich ograniczenie.
Moduł VII. Zarządzanie priorytetami
- Analiza priorytetów (podział zadań ze względu na ich pilność i ważność, macierz Eisenhowera).
- Zasada ABC w ustalaniu dziennych priorytetów.
- Określanie osobistych priorytetów oraz ochrona czasu na ich realizację.
- Konsekwencja w dotrzymywaniu priorytetów.
Moduł VIII. Metody planowania czasu i koszyk zadań
- Reguły planowania zadań w perspektywie krótko- i długoterminowej.
- Narzędzia usprawniające zarządzanie zadaniami (mobilne i analogowe).
- Listy zadań – organizacja i praktyczne zastosowanie.
- 5 zasad realnego planu działania.
- Bufory czasu w planowaniu zadań.
- Monitorowanie realizacji planu i wdrażanie działań naprawczych.
Moduł IX. Nawyki zwiększające efektywność
- Krzywa REFA i jej wykorzystanie w efektywnym realizowaniu zadań.
- Instrukcje i procedury – wsparcie jakości pracy i automatyzacji zadań rutynowych.
- Sprzymierzeńcy efektywności, rutyna i nawyk.
- Uporządkowana przestrzeń, ład w dokumentach i mailach – sprzymierzeńcy codziennej efektywności.
- Ochrona czasu pracy własnej oraz pracy przełożonego.
- Jak dbać o dobrostan i zasoby energetyczne? – efektywny odpoczynek.
Zakończenie szkolenia: podsumowanie najistotniejszych treści, stworzenie przez Kursantów osobistych planów działania.
Czas trwania
09:00 - 16:00
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 555 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia.
Masz pytania? Napisz do nas
