Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/profesjonalna-obsluga-sekretariatu-warsztat-dla-sekretarek-i-asystentow-74042-id1217

Informacje o szkoleniu

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Asystent/ka / sekreatrka to prawa ręka swojego przełożonego, bez której dziś trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie każdej instytucji. Idealn/y/a asystent/ka to osoba, która realizując wszystkie niezbędne działania, nie tylko reaguje na rzeczywistość, ale sama ją kreuje. Jej postawa, samoświadomość i efektywność buduje wizerunek zarówno własny jak i przełożonego oraz instytucji. Celem szkolenia jest utrwalenie oraz pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestników szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową. KORZYŚCI ZE SZKOLENIA Kreowanie prawidłowego wizerunku zawodowego Budowanie właściwych relacji z pracownikami, klientami i przełożonymi Umiejętność asertywnego przedstawiania swoich poglądów, siebie oraz firmy Zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w sekretariacie Poprawa skuteczności radzenia sobie z ze stresem w pracy Poznanie praktycznych zasad savoir - vivre w relacjach biznesowych Poznanie najsilniejszych cech swojej osobowości i własnych ograniczeń zwieszające efektywność wykonywanych zadań

Szkolenie skierowane jest do:

Osób pracujących w sekretariatach bądź na stanowiskach asystenta lub planujących podjąć taką prace i chcących doskonalić swoje kompetencje.

Program szkolenia:

WSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE

  • Utrzymanie prawidłowych relacji z przełożonymi
  • Pożądane cechy asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności...
  • Lista podstawowych oczekiwań szefa
  • Efektywność w pracy asystentki
  • Komplementarność funkcjonowania zawodowego
  • Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny


ZARZĄDZANIE CZASEM PRACY

  • Planowania pracy własnej
  • Prowadzenie terminarza spotkań i czynności szefa
  • Optymalne wykorzystanie czasu pracy
  • Planowanie własnych zadań w tle planu szefa


ANALIZA WŁASNEJ EFEKTYWNOŚCI PRACY W KONTEKŚCIE ZARZĄDZANIA CZASEM

  • Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy
  • Przyjmowanie poleceń i nowych zadań od zwierzchnika – dlaczego przejawiam opór?
  • Jak polaryzacja i motywacja negatywna wpływają na planowanie i realizację zadań
  • Dlaczego wiele odkładam na później? O syndromie samo utrudniania
  • Określenie indywidualnych „złodziei” czasu, sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu


ZASADY PLANOWANIA

  • Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych
  • Korzyści wynikające z planowania
  • Kontrola realizacji planu
  • Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania
  • Planowanie rezerwy czasowej
  • Ograniczanie wykonywania zadań do priorytetów


ZASADY USTALANIA PRIORYTETÓW

  • Korzyści wynikające ze znajomości własnych priorytetów
  • Analiza wartości nakładu czasu ABC
  • Ustalanie własnych priorytetów
  • Czas czerwony i czas zielony
  • Czas zarezerwowany i czas dostępny
  • Konsekwencja w realizacji priorytetów
  • Co zrobić z zadaniami, których nie udało się zrealizować


ETYKIETA BIZNESOWA I SAVOIR VIVRE

  • Zasady pierwszeństwa w kontaktach
  • Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
  • Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
  • Zasady jazdy samochodem i transportu
  • Ceremoniał – ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
  • Organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
  • Procedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
  • Spotkania towarzysko – służbowe
  • Delegacje - dobór uczestników delegacji


SPOTKANIA I PRZYJĘCIA - ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE

  • Formy przyjęć i ich miejsca
  • Zaproszenia
  • Dobór gości
  • Stół i nakrycia - instrukcja obsługi
  • Menu oraz dobór alkoholi i napoi
  • Oprawa i obsługa
  • Rola i obowiązki gospodarza i gościa
  • Aperitif / posiłek / digestif - zachowanie
  • Błędy w etykiecie i języku stołu


CODZIENNY SAVOIR VIVRE

  • Telefon
  • E-mail
  • Telefoniczny savoir vivre
  • Etykieta
  • Jak reagować na gafy


POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE – KULTURA DNIA CODZIENNEGO

  • Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
  • Wizyty oficjalne i nieoficjalne w instytucji
  • Zasady właściwego powitania i pożegnania gościa
  • Sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa
  • Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
  • Kłopotliwy „gość” w instytucie
  • Sposoby prezentacji
  • Zasady i wyjątki
  • Przechodzenie na „Ty”
  • Zasady używania biletów wizytowych
  • Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe


BUDOWA WIZERUNKU

  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Komunikacja niewerbalna a typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy
  • Cmok nonsens i gesty kulturowe


TRENING ASERTYWNOŚCI I KOMUNIKACJA W PRACY

  • Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej
  • Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
  • Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy


OBJAWY STRESU, CZYLI PO CZYM POZNAĆ, ŻE JESTEŚMY POD WPŁYWEM STRESU?

  • Reakcje fizyczne
  • Reakcje psychologiczne
  • Zmiany w zachowaniu


TYPOWE REAKCJE NA STRES, CZYLI JAK FUNKCJONUJEMY W TRUDNYCH SYTUACJACH?

  • Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
  • Strategia poznawcza
  • Strategia emocjonalna
  • Fantazje, myślenie życzeniowe
  • Współdziałanie z innymi


SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM

  • Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie)
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Identyfikowanie własnego wzorca
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi emocjami
  • Rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
  • Szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
  • Wyrażanie emocji pozytywnych
  • Psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
  • Autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
  • Rodzaje oddechu
  • Praktyka świadomego oddechu
  • „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie”/„Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna/„Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

SEKRETARIAT JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE

  • Efektywna komunikacja wewnętrzna
  • Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem
  • Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura
  • Organizowanie pracy sekretariatu, zebrań, spotkań i konferencji

Informacje o prelegentach:

Trener SGP

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1290 zł + 23% VAT za osobę
  • 1190 zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu powyżej 2 osób

Cena zawiera:

proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Profesjonalna obsługa sekretariatu - warsztat dla sekretarek i asystentów