Szkolenie

Profesjonalna obsługa sekretariatu - warsztat dla sekretarek i asystentów

O szkoleniu

Asystent/ka / sekreatrka to prawa ręka swojego przełożonego, bez której dziś trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie każdej instytucji. Idealn/y/a asystent/ka to osoba, która realizując wszystkie niezbędne działania, nie tylko reaguje na rzeczywistość, ale sama ją kreuje. Jej postawa, samoświadomość i efektywność buduje wizerunek zarówno własny jak i przełożonego oraz instytucji. Celem szkolenia jest utrwalenie oraz pogłębienie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestników szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową. KORZYŚCI ZE SZKOLENIA Kreowanie prawidłowego wizerunku zawodowego Budowanie właściwych relacji z pracownikami, klientami i przełożonymi Umiejętność asertywnego przedstawiania swoich poglądów, siebie oraz firmy Zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w sekretariacie Poprawa skuteczności radzenia sobie z ze stresem w pracy Poznanie praktycznych zasad savoir - vivre w relacjach biznesowych Poznanie najsilniejszych cech swojej osobowości i własnych ograniczeń zwieszające efektywność wykonywanych zadań
Kto powinien wziąć udział?

Osób pracujących w sekretariatach bądź na stanowiskach asystenta lub planujących podjąć taką prace i chcących doskonalić swoje kompetencje.

Program szkolenia

WSPÓŁPRACA Z PRZEŁOŻONYM, CZYLI PROFESJONALIZM I WSPARCIE

  • Utrzymanie prawidłowych relacji z przełożonymi
  • Pożądane cechy asystentki - typ osobowości, charakter, umiejętności...
  • Lista podstawowych oczekiwań szefa
  • Efektywność w pracy asystentki
  • Komplementarność funkcjonowania zawodowego
  • Nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny


ZARZĄDZANIE CZASEM PRACY

  • Planowania pracy własnej
  • Prowadzenie terminarza spotkań i czynności szefa
  • Optymalne wykorzystanie czasu pracy
  • Planowanie własnych zadań w tle planu szefa


ANALIZA WŁASNEJ EFEKTYWNOŚCI PRACY W KONTEKŚCIE ZARZĄDZANIA CZASEM

  • Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy
  • Przyjmowanie poleceń i nowych zadań od zwierzchnika – dlaczego przejawiam opór?
  • Jak polaryzacja i motywacja negatywna wpływają na planowanie i realizację zadań
  • Dlaczego wiele odkładam na później? O syndromie samo utrudniania
  • Określenie indywidualnych „złodziei” czasu, sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu


ZASADY PLANOWANIA

  • Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych
  • Korzyści wynikające z planowania
  • Kontrola realizacji planu
  • Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania
  • Planowanie rezerwy czasowej
  • Ograniczanie wykonywania zadań do priorytetów


ZASADY USTALANIA PRIORYTETÓW

  • Korzyści wynikające ze znajomości własnych priorytetów
  • Analiza wartości nakładu czasu ABC
  • Ustalanie własnych priorytetów
  • Czas czerwony i czas zielony
  • Czas zarezerwowany i czas dostępny
  • Konsekwencja w realizacji priorytetów
  • Co zrobić z zadaniami, których nie udało się zrealizować


ETYKIETA BIZNESOWA I SAVOIR VIVRE

  • Zasady pierwszeństwa w kontaktach
  • Przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas
  • Wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie
  • Zasady jazdy samochodem i transportu
  • Ceremoniał – ceremonie oficjalne, przebieg i organizacja uroczystości
  • Organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
  • Procedencja – zasady ustalania pierwszeństwa
  • Spotkania towarzysko – służbowe
  • Delegacje - dobór uczestników delegacji


SPOTKANIA I PRZYJĘCIA - ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE

  • Formy przyjęć i ich miejsca
  • Zaproszenia
  • Dobór gości
  • Stół i nakrycia - instrukcja obsługi
  • Menu oraz dobór alkoholi i napoi
  • Oprawa i obsługa
  • Rola i obowiązki gospodarza i gościa
  • Aperitif / posiłek / digestif - zachowanie
  • Błędy w etykiecie i języku stołu


CODZIENNY SAVOIR VIVRE

  • Telefon
  • E-mail
  • Telefoniczny savoir vivre
  • Etykieta
  • Jak reagować na gafy


POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE – KULTURA DNIA CODZIENNEGO

  • Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
  • Wizyty oficjalne i nieoficjalne w instytucji
  • Zasady właściwego powitania i pożegnania gościa
  • Sposoby witania, podanie ręki – zasady pierwszeństwa
  • Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
  • Kłopotliwy „gość” w instytucie
  • Sposoby prezentacji
  • Zasady i wyjątki
  • Przechodzenie na „Ty”
  • Zasady używania biletów wizytowych
  • Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe


BUDOWA WIZERUNKU

  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Komunikacja niewerbalna a typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy
  • Cmok nonsens i gesty kulturowe


TRENING ASERTYWNOŚCI I KOMUNIKACJA W PRACY

  • Istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej
  • Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu
  • Asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy


OBJAWY STRESU, CZYLI PO CZYM POZNAĆ, ŻE JESTEŚMY POD WPŁYWEM STRESU?

  • Reakcje fizyczne
  • Reakcje psychologiczne
  • Zmiany w zachowaniu


TYPOWE REAKCJE NA STRES, CZYLI JAK FUNKCJONUJEMY W TRUDNYCH SYTUACJACH?

  • Emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu
  • Strategia poznawcza
  • Strategia emocjonalna
  • Fantazje, myślenie życzeniowe
  • Współdziałanie z innymi


SPOSOBY ZAPOBIEGANIA I RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI I STRESEM

  • Sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie)
  • Tłumienie a transformowanie emocji
  • Identyfikowanie własnego wzorca
  • Sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi emocjami
  • Rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia
  • Szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji
  • Wyrażanie emocji pozytywnych
  • Psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem
  • Autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń
  • Rodzaje oddechu
  • Praktyka świadomego oddechu
  • „Zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia
  • Techniki relaksacyjne - „Relaksacja przez oddychanie”/„Trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / Relaksacja Progresywna/„Techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne
  • Wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?
  • Wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu

SEKRETARIAT JAKO CENTRUM KOMUNIKACYJNE

  • Efektywna komunikacja wewnętrzna
  • Zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem
  • Rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura
  • Organizowanie pracy sekretariatu, zebrań, spotkań i konferencji

Czas trwania

2 dni / 16 godzin

Prelegenci

Cytat

Trener SGP

Gdzie i kiedy

Częstochowa 2 - 3 grudnia 2021
brak danych

Częstochowa

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 23 - 24 września 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Poznań 20 - 21 maja 2021
brak danych

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 16 - 17 listopada 2020
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Poznań 20 - 21 sierpnia 2020
brak danych

Poznań

woj. wielkopolskie

Zapisz się

Cena standardowa
cena za osobę przy zgłoszeniu 1 lub 2 os.
1290 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem
  • Rozwiń
Zapisz się
Cena grupowa
za osobę przy zgłoszeniu powyżej 2 osób
1190 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa
Legionów 90/100
woj. śląskie
Nasze szkolenia dają możliwość wdrożenia w praktyce omawianych rozwiązań.Szkolenia prowadzą Trenerzy z ogromnym doświadczeniem, dzięki którym Państwa pracownicy staną się kluczowym czynnikiem w osiąganiu celów organizacji. Jakość i zadowolenie uczest...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa Legionów 90/100
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!