O szkoleniu
Na szkoleniu dowiesz się i przećwiczysz: jakie są trendy w rekrutacji, jakie są etapy rekrutacji, jaki jest przebieg rozmowy rekrutacyjnej, jak zaprojektować proces rekrutacyjny, co wpływa na skuteczność rekrutacji, jak wybrać właściwego kandydata.
Dobór właściwej kadry to podstawa sukcesu rynkowego każdej organizacji. Aby to było możliwe, proces rekrutacji i selekcji należy zacząć od postawienia sobie pytania – kogo właściwie szukamy? Po znalezieniu odpowiedzi na to pytanie powinno pójść już łatwiej – należy przygotować ogłoszenie, zorganizować jego dystrybucję, wybrać odpowiednich kandydatów z aplikacji, które niewątpliwie napłyną. Potem jeszcze tylko wystarczy przeprowadzić rozmowy selekcyjne, ewentualnie poddać kandydatów testom i …. już. Proste, prawda? Haczyk tkwi w tym, że każde z wymienionych działań jest indywidualnym procesem wpływającym na powodzenie procedury rekrutacji i selekcji. Aby rekrutacja i selekcja zakończyła się sukcesem i przebiegała sprawnie, warto do każdego z tych procesów być dobrze przygotowanym i wiedzieć, jakie narzędzia zastosować w każdym z nich.
Cele warsztatu:
trening umiejętności sporządzania profilu wymagań wobec kandydata,
prezentacja i ocena współczesnych metod rekrutacji i selekcji z koncentracją na stanowiska pracowników organizacji,
nauczenie się przygotowywania profesjonalnych i praktycznych profili kompetencyjnych kandydatów do pracy,
trening umiejętności przeprowadzenia wywiadu selekcyjnego - nauka zadawania pytań podczas rozmowy selekcyjnej w taki sposób, aby dokładniej weryfikować kompetencje i dopasowanie kandydatów do organizacji,
nauka unikania typowych błędów psychologicznych, które może popełnić rekrutujący w procesie rekrutacji i selekcji,
zwiększenie samoświadomości dot. własnego zawodowego wizerunku i umiejętności jego prezentowania.
Korzyści ze szkolenia: poznanie konkretnych narzędzi rekrutacyjnych, które służą do zwiększenia jej efektywności.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- metodach rekrutacji i selekcji,
- zasadach związanych z przygotowaniem profili kompetencyjnych,
- najczęstszych błędach popełnianych w procesie rekrutacyjnym.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- sporządzenia profilu kompetencyjnego potencjalnych kandydatów,
- prowadzenia wywiadu selekcyjnego w zakresie zadawania pytań weryfikujących i uściślających,
- analizowania CV kandydatów.
Adresatami szkolenia są wszystkie osoby, które zajmują się rekrutacją pracowników w organizacji, czyli pracownicy działu HR, menedżerowie, kadra kierownicza.
Program szkolenia
Wprowadzenie do warsztatu. Zapoznanie uczestników, oczekiwania, kontrakt.
Współczesne trendy i narzędzia w procesie rekrutacji i selekcji:
- wprowadzenie do procesu rekrutacji i selekcji,
- etapy rekrutacji i selekcji,
- model efektywnego doboru pracowników ( tworzenie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata),
- dopasowanie kandydata do kultury organizacyjnej firmy – dlaczego jest to tak ważne,
- tworzenie wizerunku organizacji na rynku pracy – działania employer brandingowe a pozyskiwanie dobrych pracowników,
- co można a czego nie można – aspekty prawne (zasady niedyskryminacji) i etyczne procesu naboru.
Proces rekrutacji:
- etapy procesu rekrutacji
- check list – zbiór dobrych praktyk przy tworzeniu ogłoszenia rekrutacyjnego,
- najnowsze praktyki podnoszące atrakcyjność naszego ogłoszenia rekrutacyjnego,
- marketingowe podejście do ogłoszenia rekrutacyjnego – jak dotrzeć do potrzeb kandydata,
- kanały rekrutacji i co współcześnie powinno się w nich znaleźć:
- zakładka „kariera”,
- profil pracodawcy,
- profile społecznościowe,
- spersonalizowana komunikacja z kandydatem w procesie rekrutacji.
Proces selekcji:
- analiza CV – na co zwracać szczególną uwagę,
- nowoczesne narzędzia selekcji – czyli kreatywne sposoby na przyciągnięcie talentów (grywalizacja, crowdsourcing).
Techniki rozmowy selekcyjnej opartej na kompetencjach:
- struktura rozmowy kwalifikacyjnej,
- najczęstsze zagrożenia i błędy popełniane przez osoby rekrutujące podczas rozmów kwalifikacyjnych: zachowania i pytania dyskryminujące, szacunek dla kandydata etc.,
- psychologiczne pułapki rozmów selekcyjnych,
- znaczenie dobrego przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej – osoby rekrutującej,
- dobre pytania podczas rozmowy – jak je zadawać, jak je interpretować,
- metody badania poszczególnych kompetencji kandydata podczas rozmowy,
- weryfikacja doświadczenia zawodowego i motywacji do pracy kandydata – metody,
- komunikacja i autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjne – czyli jak zrobić pierwsze … i drugie wrażenie jako osoba odpowiedzialna za rekrutację (dlaczego warto pokazywać kandydatom, że jesteśmy fajną firmą),
- symulacje rozmów selekcyjnych na wybrane stanowiska w organizacji,
- spotkania online z kandydatem do pracy – narzędzia i przygotowanie – jak przygotować siebie i kandydata do zdalnej rozmowy kwalifikacyjnej.
Wybór właściwego kandydata:
- co się liczy dla współczesnych kandydatów do pracy – poznanie „motywatorów” do pracy współczesnych pracowników,
- metody podejmowania decyzji o zatrudnieniu – czy sam instynkt wystarczy,
- składanie oferty pracy,
- czym jest tzw. doświadczenie kandydata w całym procesie rekrutacji i selekcji – jak o nie dbać na każdym etapie tego procesu,
- przygotowywanie planu na pierwsze dni pracy nowego pracownika – znaczenie onboardingu.
Podsumowanie szkolenia – indywidualny plan działań.
Czas trwania
Prelegenci

Dyplomowany trener biznesu, certyfikowany trener standardu HRD BP, wieloletnia dyrektor i ekspert HR i Rozwoju Pracowników.
Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako specjalista ds. personalnych, potem jako HR manager a finalnie jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja. Były to zarówno międzynarodowe korporacje, polskie firmy, a także organizacje administracji publicznej.
Od 12 lat szkoli i doradza. Prowadzi projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji. Współpracuje z małymi i średnimi firmami w zakresie konsultacji dot. wsparcia procesów rekrutacji i selekcji, systemów motywacyjnych, systemów ewaluacji pracowników, systemów work – life balance. Opracowała wiele autorskich programów szkoleniowych bazujących na własnym doświadczeniu zawodowym. Jest prelegentem na seminariach oraz autorką publikacji w portalach internetowych.
Na salach szkoleniowych spędziła już 11 tysięcy godzin. Rozwój i praca z ludźmi to jej pasja.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
