O szkoleniu
Zastanawiasz się czym się różni cohort study od case-control study?
Chcesz wybrać najlepszą metodę badań do Twojego projektu badawczego?
Zebrałeś już dane i nie wiesz w jaką ramę badawczą je ubrać?
Masz pomysł na badanie, ale nie wiesz od czego zacząć?
Chcesz skutecznie przeprowadzić projekt?
Zastanawiasz się o czym powinieneś pamiętać przygotowując projekt?
Chcesz dowiedzieć się jakie formalności powinieneś zorganizować?
Chcesz dowiedzieć się co zostało już zbadane i znaleźć lukę badawczą?
Musisz znaleźć możliwie najszerszą literaturę i wiarygodne źródła do swojego projektu?
Przygotowujesz tło teoretyczne do swojej pracy/projektu?
Potrzebujesz pomocy w zbudowaniu modelu teoretycznego?
Przygotowujesz projekt badawczy i musisz zaprojektować narzędzia do zbierania danych?
Chcesz wykorzystać dane medyczne do badań naukowych, ale nie wiesz jak zorganizować bazę danych?
Musisz scalić dane pochodzące z różnych źródeł lub z różnych ośrodków badawczych?
Chcesz nauczyć się jak sprawdzać poprawności danych i eliminować błędy w bazie?
Nasze kursy kierujemy przede wszystkim do lekarzy i osób związanych z naukami o zdrowiu, w tym magistrów, doktorantów, doktorów, doktorów habilitowanych oraz profesorów. Program szkoleń został opracowany wg autorskiej metodologii nauczania opartej o praktykę oraz teorię nauki i medycyny. Wszystkie kursy prowadzone są w języku polskim, w kameralnych grupach do 15 osób.
Program szkolenia
Część 1. Metodologia, typy i rodzaje badań – EBM, czyli idea nauki opartej na faktach (EBM) i rodzaje badań.
- metodologia badań;
- paradygmat ilościowy i jakościowy w badaniach;
- rodzaje badań: obserwacyjne, quasi-eksperymentalne, eksperymentalne;
- perspektywa czasowa w badaniach: retrospektywne, przekrojowe, prospektywne;
- typy badań i ich charakterystyka: opis przypadku, seria przypadków, badania kliniczno-kontrolne, badania kohortowe, randomizowane badania kontrolne, przeglądy systematyczne, metaanalizy;
- wybór metod i narzędzi badawczych
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- Idea nauki opartej na faktach
- Metodologia prowadzenia badań w medycynie i naukach o zdrowiu
- Rodzaje badań oraz ich wartość dowodowa
- Typy narzędzi badawczych
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Rozpoznawanie typów badań
- Wybór odpowiedniej metody badawczej do postawionego problemu/hipotezy
- Wykorzystywanie/ tworzenie narzędzi badawczych
Część 2. Projekt badawczy, czyli od pomysłu do realizacji badania naukowego
- Formułowanie problemów badawczych, celów i hipotez
- Przegląd literatury
- Tworzenie protokołu badań
- Badania wstępne i pilotażowe (walidacja narzędzi)
- Komisja bioetyczna
- Rejestracja badania (clinicaltrial.gov; prospero et al.)
- Plan realizacji i podział zadań
- Etapy realizacji badań: zbieranie, porządkowanie, analiza, interpretacja, opracowanie
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- Formułowanie problemów badawczych, celów i hipotez
- Dokumentacja badania
- Repozytoria do zgłaszania badań zalecane przez WHO
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Tworzenie protokołów badań
- Rejestracja badań prospektywnych
- Prowadzenie projektów badawczych
Część 3. Przegląd literatury, czyli jak i gdzie zdobyć odpowiednią literaturę potrzebną do przygotowania i realizacji projektu badawczego
- Zawartość baz bibliograficznych i ich funkcjonalności
- Repozytoria pełnotekstowe
- Tworzenie zapytań (query) dla wyszukiwarek naukowych
- Organizacja osobistej biblioteki z wykorzystaniem menedżerów
- Proces selekcji publikacji i ocena ich jakości
- Metodyka opisywania teorii do projektu badawczego
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- Rodzaje i zawartość baz bibliograficznych i pełnotekstowych
- Zasady tworzenia zapytań dla wyszukiwarek
- Metodologia opisu części teoretycznej projektu
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Tworzenie zapytań dla wyszukiwarek
- Zaawansowana obsługa wyszukiwarek abstraktów i artykułów: PubMed/Medline, Scopus i innych
- Teoretyczne opisy tła dla prowadzonych projektów/prac
Część 4. Zbieranie, organizowanie i porządkowanie danych, czyli jak uporządkować i sprawdzić poprawność danych eliminując błędy oraz zwiększając wiarygodność badań
- Projektowanie narzędzi do zbierania danych
- Zasady organizacji danych z wykorzystaniem MS Excel
- Przetwarzanie danych w MS Excel
- Możliwości i funkcjonalność dodatku Power Query – importowanie, transponowanie i scalanie danych
- Pobieranie danych ze źródeł zewnętrznych
- Automatyczne scalanie danych z wykorzystaniem unikatowej zmiennej
- Typy danych i ich przekształcanie
- Operacje na danych, kodowanie i tworzenie nowych zmiennych
Wiedza, czyli czego dowiesz się podczas kursu
- Zasady organizacji danych w programie MS Excel
- Funkcje i możliwości dodatku Power Query
- Przekształcanie i scalanie danych
Umiejętności, czyli czego nauczysz się podczas kursu
- Budowanie schematu bazy danych
- Kodowanie i przekształcanie danych
- Scalanie danych pochodzących z różnych źródeł
Czas trwania
Prelegenci

dr Dorota Sys
Na co dzień pracuję w Centrum Medycznym „Żelazna” sp. z o. o., Szpitalu Specjalistycznym św. Zofii w Warszawie, gdzie jako pełnomocnik ds. rozwoju kadr zajmuję się kwestiami organizacyjnymi i administracyjnym projektów.
Ponadto, jako asystent naukowo-badawczy w Zakładzie Zdrowia Prokreacyjnego CMKP prowadzę prace badawcze i koordynuję projekty naukowe z obszaru medycyny i nauk o zdrowiu.
Jestem menadżerem nauki i głównym trenerem w ResearchSkills, gdzie szkolę, doradzam i pomagam, szczególnie naukowcom z zakresu medycyny i nauk o zdrowiu, przejść przez kolejne szczeble kariery naukowej oraz sprawnie poruszać się w skomplikowanym świecie nauki.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
1. Wybierz kurs - spośród naszej bogatej oferty. Nasze aktualnie zaplanowane szkolenia wraz z terminami znajdziesz w zakładce Kursy.
2. Zamów i opłać - aby uzyskać gwarancję rezerwacji miejsca, wystarczy dodać wybrany kurs w określonym terminie do koszyka i opłacić zamówienie.
3. Przygotuj się - w mailu z potwierdzeniem otrzymasz szczegółowe informacje dotyczące dostępu do szkolenia oraz sposobu logowania na plaftoffmę ZOOM, na kórej odbywać się będzie szkolenie.
4. Weź udział - zadbaj o komfortowe warunki, dzięki którym będziesz mógł efektywnie uczestniczyć w szkoleniu. Przetestuj wcześniej łącze, głośniki, mikrofon oraz kamerkę i rozpocznij łączenie na min. 5 minut przed rozpoczęciem.
5. Pobierz materiały - po szkoleniu każdy uczestnik kursu otrzyma zestaw materiałów przydatnych w dalszej pracy naukowej. Liunk do pobrania materiałów zostanie przesłany na adres e-mail podany przy zgłoszeniu na szkolenie.
6. Wykorzystaj wiedzę - zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystaj w praktyce. Pracuj efektywniej i osiągaj założone cele. Odwiedź nasze portale społecznościowe. Jeśli potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub kolejnych szkoleń - napisz!
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
