Szkolenie

Projektowanie usług i produktów. Design thinking.

O szkoleniu

Design thinking jest metodą pozwalającą na tworzenie innowacyjnych produktów i usług, opierając się na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb użytkownika.
Podczas szkolenia przedstawione zostaną istotne aspekty tego podejścia: tworzenie idei, projektowanie, prototypowanie, wdrażanie i testowanie.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które zajmują się tworzeniem rozwiązań dla użytkowników  Do osób, które chcą zaprojektować nową usługę lub proces albo usprawnić istniejące. Zapraszamy kierowników produktów, projektów, projektantów, pracownikom działów Obsługi Klienta.

Program szkolenia

1. Design Thinking jako proces i jako filozofia (Design thinking a innowacje) [2 x 60 minut]

  • Cześć wykładowa - proces
  • Część ćwiczeniowa: jak myśli designer (myślenie czasownikami), tworzenie zespołów DT, wzorce komunikacyjne wspierające pracę zespołów DT
  • Zalety i wady DT na przykładzie studiów przypadku (polska firma Zylia, amerykańska firma IDEO i jej projekt dla Bank of America)
  • Część ćwiczeniowa: jak myśli designer (użytkownik/problem w kontekście) – wykorzystanie narzędzi DT – mapa interesariuszy

2. Design Thinking a inne podejścia do projektowania produktów i usług [60 minut]

  • User experience, Service Design, Strategia Błękitnego Oceanu, Sprint, Lean Startup, „Produkt dla siebie”
  • Krótkie studia przypadku – polska firma Exofin (produkt dla siebie), kanadyjski Cirque du Soleil (Strategia Błękitnego Oceanu)

3. ETAP 1 DT – Empatia [2 x 60 minut]

  • Cele etapu
  • Metody prowadzenia badań użytkowników, dobieranie użytkowników do badań (ćwiczenia: obserwacje, wywiady etnograficzne)
  • Analizowanie wyników badań i narzędzia wizualizacji (ćwiczenia: persona, mapa empatii, matryca kryteriów)

4. ETAP 2 DT – Definiowanie wyzwania projektowego [60 minut]

  • Cele etapu
  • Definiowanie wyzwania (ćwiczenia: point-of-view, job-to-be-done, jak moglibyśmy …?)
  • Matryca 

5. ETAP 3 DT – Kreowanie rozwiązań [90 minut]

  • Cele etapu, jak rozbudzić myślenie kreatywne, jak unikać „group thinking”
  • Burza mózgów (ćwiczenia: trzyetapowa burza mózgów)
  • Wybór pomysłów do prototypowania (ćwiczenia: cztery różne podejścia wybierania – lejek, głosowanie, czarny koń, decydent)

6. ETAP 4 i 5 DT – Prototypowanie i testowanie [2 x 60 minut]

  • Cele etapu, metody prototypowania, podejścia do prototypowania („make it or fake it”), iteracje
  • Testowanie prototypów: dobór użytkowników, proces, analiza i wykorzystanie informacji zwrotnej
  • Ćwiczenia: prototypowanie, testowanie, iteracja

7. Design Thinking w małej i dużej firmie  [90 minut]

  • Cykl DT w korporacjach (model Simplexity)
  • Studia przypadku małych i dużych firm (IBM, Google)
  • Ćwiczenie – projektowanie cyklu DT pod wybrany problem biznesowy (dobór zespołu, narzędzi DT, podejście projektowe)

8. Zespoły Design Thinking [90 minut]

  • Profile członków zespołu (ćwiczenie - test Simplexity)
  • Ćwiczenie – „20 minut pytań”
  • DNA Innowatora – 6 zachowań rozwijających kreatywność i przedsiębiorczość

Czas trwania

10:00 - 17:00

Prelegenci

Cytat

Dr Agnieszka Chęś

Trener biznesu, facylitatorka procesów projektowania produktów i usług, menedżer projektów strategii marketingowych. Doświadczenie zdobywała w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym pracując na rynku tureckim, hiszpańskim i na Półwyspie Arabskim. W swojej pracy marketera za kluczowe umiejętności uważa słuchanie, obserwacje i głębokie rozumienie zachowań ludzi. Lata praktyki nauczyły ją, iż dobre pomysły rodzą się z połączenia ciekawości i różnorodności. Związana z Wyższymi Szkołami Bankowymi gdzie prowadzi zajęcia głównie dla studentów zagranicznych. Prowadziła badania dotyczące m.in. marek globalnych, zachowań konsumenckich w Internecie i komunikacji międzykulturowej w biznesie. W 2018 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską w dziedzinie nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Członek Project Management Institute oraz SIETAR - Society for Intercultural Education, Training and Research. Współpracowała jako konsultant, ekspert i trener z firmami: TEB Akademia Sp. z o.o.. Google (Projektanci Innowacji), Grant Thornton, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji, NAWA, Oman Airport Management Company.

Gdzie i kiedy

Warszawa 23 - 24 września 2020
Golden Floor

00-121 Warszawa

Sienna 39

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1750 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, lunch i przerwy kawowe, certyfikat
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!