Szkolenie

Projektowanie usług i produktów. Design thinking.

O szkoleniu

Design thinking jest metodą pozwalającą na tworzenie innowacyjnych produktów i usług, opierając się na głębokim zrozumieniu problemów i potrzeb użytkownika.
Podczas szkolenia przedstawione zostaną istotne aspekty tego podejścia: tworzenie idei, projektowanie, prototypowanie, wdrażanie i testowanie.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla Ciebie:

  • Poznasz proces Design Thinking krok po kroku
  • Dowiesz się jak stosować różne narzędzia DT i wykorzystasz je w praktyce
  • Dowiesz się jak stworzyć skuteczny zespół DT
  • Nauczysz się jak zaplanować proces DT na swoje potrzeby i jak dobrać narzędzia DT
  • Poznasz wiele polskich i zagranicznych przykładów produktów i usług powstałych z zastosowaniem DT
  • Dowiesz się na czym polega „myślenie projektowe” i jak rozwijać w sobie tą umiejętność
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które zajmują się tworzeniem rozwiązań dla użytkowników  Do osób, które chcą zaprojektować nową usługę lub proces albo usprawnić istniejące. Zapraszamy kierowników produktów, projektów, projektantów, pracownikom działów Obsługi Klienta.

Program szkolenia

Dzień pierwszy

 

  1. Design Thinking jako proces i jako podejście
  • Etapy procesu Design Thinking
  • Krótka historia podejścia DT
  • Design Thinking a innowacje
  • Specyfika pracy i wyróżniki podejścia DT
  • Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne
  • Myślenie projektowe – myślenie o potrzebach, myślenie „czasownikami”, myślenie o kontekście
  • Mapa interesariuszy
  1. Design Thinking jako projektowanie skoncentrowane na człowieku
  • Design Thinking a inne obszary human-centered design: User experience, Service Design, Customer experience
  • Design Thinking a “strategia błękitnego oceanu”
  • Sprinty i Lean Startup
  • „Produkt dla siebie”
  1. Zespoły Design Thinking
  • Cechy skutecznego zespołu w pracy DT
  • Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
  • Wzorce komunikacyjne wspierające pracę zespołów DT
  1. Warsztat. Etap pierwszy DT – Empatia
  • Cele etapu Empatia
  • Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
  • Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia
  • Dobieranie użytkowników do badań – użytkownicy typowi i skrajni
  • Analizowanie wyników badań (diagram powinowactwa/klastrowanie)
  • Narzędzia wizualizacji wyników badań (persona, mapa empatii, moodboard)
  1. Warsztat. Etap drugi DT – Definiowanie wyzwania projektowego
  • Cele etapu – realne potrzeby versus symptomy problemu
  • Analiza wglądów (insights)
  • Matryca kryteriów, matryca propozycji wartości
  • Definiowanie wyzwania (point-of-view, job-to-be-done)
  • Matryca głębokiego zrozumienia, „20 minut pytań”
  • Pytanie generatywne

Dzień drugi

  1. Warsztat. Etap trzeci DT – Generowanie pomysłów
  • Cele etapu – myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
  • Kreatywne rozgrzewki zespołu
  • Indywidualna burza mózgów
  • Grupowa burza mózgów
  • Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (kapelusze, analogie, SCAMPER)
  • Wybór pomysłów (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)
  1. Warsztat. Etap czwarty DT – Prototypowanie
  • Cele tworzenia prototypów
  • Jaki jest dobry prototyp
  • Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
  • Iteracje
  1. Warsztat. Etap piąty DT – Testowanie
  • Zasady testowania
  • Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment – doświadczenie)
  • Dobór użytkowników do testów
  • Karta testów (MOSCOW)
  • Analiza i wykorzystanie uzyskanej informacji zwrotnej
  1. Design Thinking w małej i dużej firmie 
  • Cykl DT w korporacjach – projekty wdrożeniowe (model Simplexity)
  • DT dla startup’ów i małych firm
  • Projektowanie procesu DT pod wybrany problem biznesowy
  1. DNA Innowatora
  • Rozwijanie umiejętności „myślenia projektowego”
  • Sześć zachowań wzmacniających kreatywność i przedsiębiorczość

Prelegenci

Cytat

Dr Agnieszka Chęś

Trener biznesu, facylitatorka procesów projektowania produktów i usług, menedżer projektów strategii marketingowych. Doświadczenie zdobywała w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym pracując na rynku tureckim, hiszpańskim i na Półwyspie Arabskim. W swojej pracy marketera za kluczowe umiejętności uważa słuchanie, obserwacje i głębokie rozumienie zachowań ludzi. Lata praktyki nauczyły ją, iż dobre pomysły rodzą się z połączenia ciekawości i różnorodności. Związana z Wyższymi Szkołami Bankowymi gdzie prowadzi zajęcia głównie dla studentów zagranicznych. Prowadziła badania dotyczące m.in. marek globalnych, zachowań konsumenckich w Internecie i komunikacji międzykulturowej w biznesie. W 2018 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską w dziedzinie nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Członek Project Management Institute oraz SIETAR - Society for Intercultural Education, Training and Research. Współpracowała jako konsultant, ekspert i trener z firmami: TEB Akademia Sp. z o.o.. Google (Projektanci Innowacji), Grant Thornton, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji, NAWA, Oman Airport Management Company.

Gdzie i kiedy

Online 25 - 26 lutego 2021

Weź udział

Cena
za osobę
1250 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!